abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 22:15:54 #51
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_36070801
Ik heb het ook twee keer moeten ondergaan: 1 keer alleen voor een maagonderzoek en de tweede keer vanwege een operatie in m'n galwegen. Die operatie duurde ongeveer 45 minuten. Mensen, wat een drama was dat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_36080086
quote:
Lichamelijk voelde ik me prima (geen last van zere keel of moeite met slikken) maar het was zo´n nare ervaring dat ik me zielig en bedrogen voelde en het liefst op de bank wilde hangen.
Hehe zo voelde ik me ook na mijn walgelijke gastroscopie; heeel zielig en -als je dat zo mag zeggen- half aangerand omdat er maar iets in en uit je wordt gejast terwijl je dat eigenlijk niet wil.

En zo'n roesje heb ik voor een andere ingreep al 2 keer gehad; het is heerlijk dat je niet weet wat er gebeurt enzo, maar ik vond het gevoel voordat je 'out' gaat heel vervelend. Ik werd heel draaierig en vond het niet prettig om de controle te verliezen zeg maar. Maagoed, ik ben met dat soort dingen altijd bang dat ik niet meer wakker word....

Het kostte me wel ongeveer een uur om echt weer fris en fruitig te zijn daarna, maar dat is per persoon verschillend zeg maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door kleinvogelijn op 16-03-2006 13:41:38 ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_36225448
Vanmorgen was het zo ver: mijn gastroscopie stond op de planning.
Heb ongeveer 10 minuten die slang in mijn keel gehad en 't viel niet echt mee. Heb bijna de hele tijd gekokhalst. Ik dacht eigenlijk dat ik dat veel beter zou kunnen controleren, maar ik werd er echt helemaal gek van. Ik heb trouwens geen verdovend drankje gekregen en ook geen roesje. Misschien dat ik een volgende keer wel om een dat drankje vraag.

Maag was overigens in orde, al kon ik zelf wat rode plekjes zien (stelde volgens de arts niets voor). 12vingerigedarm was wel wat mis mee, zaten volgens de arts te weinig plooien in. Kan wijzen op coeliakie, alleen vond de arts dat niet aannemelijk aangezien ik te zwaar ben ipv te licht.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:44:55 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36226772
Ik moet ook binnenkort ik ben benieuwd ik kokhals af en toe al bij mijn vitaminetabletten
pi_36227333
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:44 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik moet ook binnenkort ik ben benieuwd ik kokhals af en toe al bij mijn vitaminetabletten
Daar heb ik nooit last van, ik heb juist geen enkel probleem met grote dingen doorslikken. Alleen bij dit onderzoek viel 't me zo ontzettend tegen. Juist omdat ik dacht dat 't wel zou meevallen.
Sterkte iig. Is 't je eerste onderzoek?
***Levi was here***
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:05:49 #56
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36227436
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Daar heb ik nooit last van, ik heb juist geen enkel probleem met grote dingen doorslikken. Alleen bij dit onderzoek viel 't me zo ontzettend tegen. Juist omdat ik dacht dat 't wel zou meevallen.
Sterkte iig. Is 't je eerste onderzoek?
Ja het is mijn eerste onderzoek het is afwachten, eerst maar eens naar de dietiste en de chirurg en dan komt het onderzoek maar ja het hoort er allemaal bij
pi_36227654
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:05 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ja het is mijn eerste onderzoek het is afwachten, eerst maar eens naar de dietiste en de chirurg en dan komt het onderzoek maar ja het hoort er allemaal bij
Gelukkig duurt 't onderzoek niet zo lang, probeer gewoon rustig te blijven en te blijven ademen. Ik had een hele lieve verpleegkundige die steeds zei dat ik 't heel goed deed.
Je kunt in principe ook een "roesje" vragen als je denkt dat dat nodig is. Komt best goed!
***Levi was here***
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:00:25 #58
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_36229080
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:02 schreef Levitation het volgende:
..... ik heb juist geen enkel probleem met grote dingen doorslikken......
Tis jammer dat dit een serieus topic is, want zo'n opmerking vraagt eigenlijk om een pikante reactie
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_36229273
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:00 schreef Faat het volgende:

[..]

Tis jammer dat dit een serieus topic is, want zo'n opmerking vraagt eigenlijk om een pikante reactie

Ik moet zeggen dat ik even twijfelde voor ik 't typte.
***Levi was here***
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:08:39 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36229340
Ik heb ooit een gastroscopie gehad en het was de meest mensonterende klinische behandeling die ik ooit heb gehad (en dan reken ik de keer mee dat een co-assistente de maat van mijn ballen moest voelen en de keren dat de huisarts het nodig vond een gehandschoende wijsvinger in mijn hol te proppen).

Wat een verschrikkelijke ervaring.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:12:21 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_36229470
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:44 schreef -Bubseltje- het volgende:
Maar heeft dat niet ook te maken met de smaak van de vitaminetabletten?
Ik heb zelf ook dat ik gewone paracetamol niet door kan slikken, maar als er een filmlaagje omheen zit dat het wel lukt, terwijl die pillen groter zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36546797
(misschien mag ik geen oude topics naar boven halen, maar wil het nog wel even delen: )

Ik heb afgelopen week mijn gastroscopie gehad en helemaal ben helemaal bang gemaakt door jullie ervaringen, ik moet zeggen: wat viel dat ontzettend mee!!!
Ik had enorm lieve artsen en verpleegkundigen die rustig tegen me aan gingen praten en mn hand vasthielden. Alleen dat ie er even ingaat is niet zo'n prettig gevoel, maar toen ik gewoon merkte dat ik door mn neus én mn keel kon ademen, kon ik heel rustig liggen. Het duurde maar 5 minuutjes, maar voor mij part duurde het een kwartier! Ik heb geeneen keer hoeven kokhalsen, af en toe slikte ik eventjes, maar het voelde niet meer dan dat een stukje eten vast zat in mn slokdarm.
Het is dus niet alleen maar ellende!
Find your prince, before you start kissing frogs
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:07:41 #63
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_36556172
wat fijn!
en zijn er nog afwijkingen gezien? zo zie je dat t voor iedereen anders is
  dinsdag 9 mei 2006 @ 07:26:09 #64
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_37681222
Ik heb gister mijn gastroscopie gehad en opzich viel het mee het is natuurlijk een hele nare ervaring maar zeer deed het niet echt gelukkig. Alleen heb ik last van mijn keel nu en ook van mijn maag en darmen. Ik voel me dus best wel beroerd . Ik heb geen koorts maar ik houd het wel even in de gaten.

Ik ga nu maar mijn bedje weer in
  dinsdag 9 mei 2006 @ 07:29:11 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_37681232
was die internist ook nog vergeten om een biopt te maken en hij vond dat ook niet nodig omdat alles er gezond uitzag... gelukkig hoef ik van mijn chirurg niet opnieuw een onderzoek en heb ik gister bloed laten prikken om die bacterie met de CLO test op te sporen of niet natuurlijk
pi_37692127
Ik had juist geen last van mn darmen en maag! Ik kreeg het gevoel dat ik de halve wereld aankon haha, maar dat was misschien ook wel door de geruststelling dat er niks aan de hand was.

Maar Bubseltje, voel je je dan nu ziek door de gastroscopie? Je word daar toch meestal niet zo ziek van?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:05:33 #67
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_37695245
Het gaat nu wel beter ja misschien een combinatie van mijn lactose intollerantie erbij ofzo.
Je kan jez;ef idd niet lekker van gaan voelen heb ik ergens gelezen. Heb zoiezo een rare maag want er is nix mee aan de hand en toch heb ik er last van maar dat komt door mijn darmen.
pi_37695487
Ieuw..dat heb ik ook gehad, ook voor mijn maag en vond het niet prettig.
Wat iedereen al gezegd heeft, je blijft slikken om die buis weg te krijgen en je voelt je zo opgelaten wanneer ze lucht spuiten en je gaat boeren. Van het afnemen van de biopten heb ik 2x niks gevoeld.

Dan liever dat andere onderzoek..waarbij ik bariumpap moest drinken of met het broodje jam met radio actief spul erop. Die zijn tenminste pijnloos.
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_37715961
Gastroscopie valt reuze mee, tenzij je een keelontsteking hebt als ze dat doen. Maag en darmen komt denk ik eerder doordat je waarschijnlijk lang niet hebt gegeten voor de gastroscopie?
pi_37716734
Ik moet zeggen dat ik pas na de gastroscopie echt ging boeren en dat was best wel grappig, want toen voelde ik mn honger terugkomen.
Daarnaast heb ik ook helemaal geen pijn gehad, zoiezo kun je nooit voelen dat die biopten genomen worden. Ik maakte voor mijn gevoel mijn eigen verdoving aan, ik lag compleet voor pampus op dat bed. Het is alleen een raar gevoel als de slang naar binnen gaat (dat is ff niet zo heel erg fijn, alsof je een sieraad inslikt), maar als je verder heel rustig ligt en aan het snoepjesparadijs denkt, is er niks aan het handje.
pi_37717173
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:36 schreef Sessy het volgende:
Gastroscopie valt reuze mee, tenzij je een keelontsteking hebt als ze dat doen. Maag en darmen komt denk ik eerder doordat je waarschijnlijk lang niet hebt gegeten voor de gastroscopie?
Ook als je geen keelontsteking hebt kan het ontzettend naar zijn. Het idee dat het lijkt alsof je geen lucht meer krijgt en ook nog eens compleet de controle kwijt zijn is echt niet prettig. De 1e keer ging het prima bij mij, wel vervelend, maar niet erg. De 2 keer ben ik echter redelijk in paniek geraakt en dan voel je je echt klote.
A mind with a heart of it's own
pi_37717188
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:08 schreef Kings het volgende:

Daarnaast heb ik ook helemaal geen pijn gehad, zoiezo kun je nooit voelen dat die biopten genomen worden.
Ik voelde het anders prima.
A mind with a heart of it's own
pi_37720081
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ook als je geen keelontsteking hebt kan het ontzettend naar zijn. Het idee dat het lijkt alsof je geen lucht meer krijgt en ook nog eens compleet de controle kwijt zijn is echt niet prettig. De 1e keer ging het prima bij mij, wel vervelend, maar niet erg. De 2 keer ben ik echter redelijk in paniek geraakt en dan voel je je echt klote.
Bij mij hebben ze 't nou 6 keer gedaan onderhand, mja inderdaad je moet waarschijnlijk niet in paniek raken.
pi_40345142
Ik moet er op 31aug er ook aan geloven , maar ik krijg hem met een roesje dus ik zie er al minder tegenop maar wat ik me nu alleen afvraag als je hem met een roesje krijgt , krijg je dan ook nog z`on keelverdoving of moet je hier zelf om vragen ?
Want ik zie namelijk een beetje tegen die kokhals reflexen op.
Misschien kan iemand mij hierover iets meer vertellen ..

grtz ray
  maandag 31 juli 2006 @ 12:47:33 #75
7963 Stoel
Een stoeltje in de maak.
pi_40349201
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:28 schreef reepie het volgende:
Ik moet er op 31aug er ook aan geloven , maar ik krijg hem met een roesje dus ik zie er al minder tegenop maar wat ik me nu alleen afvraag als je hem met een roesje krijgt , krijg je dan ook nog z`on keelverdoving of moet je hier zelf om vragen ?
Want ik zie namelijk een beetje tegen die kokhals reflexen op.
Misschien kan iemand mij hierover iets meer vertellen ..

grtz ray
Een roesje ga je niet krijgen, dat hebben ze mij ook verteld een een vriend van mij ook. De dokter zei tegen mij dat ze roesjes helemaal niet geven in verband met verslappen van spieren oid. De gel die op de tube zit zou wel wat 'rustgevender' moeten werken, tenminste dat werd dus bij mij verteld. Daar heb ik dus weinig van gemerkt.

Wij hebben dus geen 'roes' gehad, wat wel verteld werd. Ik heb er zelf geen fijne ervaring aan over gehouden, niemand lijkt me maar dat is logisch.

Ik wens je erg veel succes en hoop dat jij wel een roes krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')