nee hoor, Metal Church heeft erg verdienstelijke platen met hem afgeleverd. Helaas zul je hem daar niet meer bij horen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind David Wayne fijn zingen. Is dat raar?![]()
Ja idd. Van Davids gepiep kunnen nog een hoop power metalzangers iets leren.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee hoor, Metal Church heeft erg verdienstelijke platen met hem afgeleverd. Helaas zul je hem daar niet meer bij horen.
Maar goed, Ronny Munroe mag er ook best zijn.
Toch jammer na dit toch niet slechte album, ben benieuwd of ze nu echt ophouden te bestaan.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Na Max is nu ook Igor Cavalera vertrokken bij Sepultura.
Uit pure verveling heb ik er maar op gereageerd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Wie weet er nog lekkere harde metalmuziek?
Oh de onzinnighead of it all..
Melo-Death geen genre..![]()
Tering je hebt gelijk, wat is die OFfSprngr toch een triangel-josti!quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Die Nu-Metal luisterende kut aap, weet gvd niets van Metal.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:17 schreef Djaser het volgende:
[..]
Tering je hebt gelijk, wat is die OFfSprngr toch een triangel-josti!
Neuh, tuurlijk niet. Bay Area Thrash kwam al snel ook niet meer enkel uit Californië immers.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:16 schreef Tokus het volgende:
o ja en melo-death is toch een vrij normale afkorting voor melodieuze death metal, want gothenburg-metal suggereert dat het daar vandaan komt, maar het beperkt zich al erg lang niet meer tot dat stadje.
Dat is wel zo, maar om je daar nu zo over op te winden. Wellicht is je tijd een stuk waardevoller.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:22 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Die Nu-Metal luisterende kut aap, weet gvd niets van Metal.![]()
Ik moet ONZ eens uit mn AT halen..
Hier heb ik toch zo'n hekel aan, dat hokjes en genre geneuk. 'nee het is geen metal..want het is mathemotrashcoredeathblack met wat sludge invloeden'. Pleurt toch op.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Is dit nu echt of een parodie op jezelf?quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Zijn ze ook niet, tis MathCore, een vorm van chaotische/technische Hardcore Punk met hier een daar trekjes naar GrindCore wat ook een Punk genre is
Staat op wikipedia idd zie ik. (zelfs daar ja)quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:40 schreef OFfSprngr het volgende:
Nee, tis gewoon zo, zoek maar op.
Maargoed, blijf het gerust mathcore noemen, of weet ik het wat.quote:That math shit is all bullshit. We hate the whole thing. Math-rock, math-metal, it's all bullshit.
Nouja dat ze het zelf niet willen weten wil niet zeggen dat ze het niet zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:43 schreef mr_cucumber het volgende:
Uit een interview met Greg (zanger Dillinger)
[..]
Maargoed, blijf het gerust mathcore noemen, of weet ik het wat.
En blijf vooral lekker in de waan als 'mr know it all' zitten.
quote:Any of a category of electropositive elements that usually have a shiny surface, are generally good conductors of heat and electricity, and can be melted or fused, hammered into thin sheets, or drawn into wires. Typical metals form salts with nonmetals, basic oxides with oxygen, and alloys with one another.
Om nou wikipedia als waarheid aan te houden..quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:43 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Staat op wikipedia idd zie ik. (zelfs daar ja)
but still...
Dat is ook wel weer zoquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Om nou wikipedia als waarheid aan te houden..
Tuurlijk zijn genres nodig, maar dat gemierenneuk (zoals ik het zie) wat jij in dat topic doet is heel vermoeiend.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kom op zeg, jullie merken toch ook wel het verschil tussen Metal en Punk zo moeilijk is dat niet of zullen we alles maar gewoon muziek noemen en Wagner met Deicide vergelijken of Britney met Necrophagist.
They call me Mr. Knowitallquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:43 schreef mr_cucumber het volgende:
Uit een interview met Greg (zanger Dillinger)
[..]
Maargoed, blijf het gerust mathcore noemen, of weet ik het wat.
En blijf vooral lekker in de waan als 'mr know it all' zitten.
Dat grapje is wel heel vaak gemaakt bovendien vroeg ik je niet om een antwoord als 'dat hoor je toch', ik vroeg je om duidelijke omschrijving van 'metal'.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kom op zeg, jullie merken toch ook wel het verschil tussen Metal en Punk zo moeilijk is dat niet of zullen we alles maar gewoon muziek noemen en Wagner met Deicide vergelijken of Britney met Necrophagist.
Het geeft alleen aan dat ook hun zoiets hebben van hou op met alles maar in een (belachelijk) hokje te willen proppen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:44 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nouja dat ze het zelf niet willen weten wil niet zeggen dat ze het niet zijn natuurlijk.
(Lekker, eindelijk eens wat chatter hier)
Primusquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
They call me Mr. Knowitall
I will not compromise.
I will not be told what to do.
I shall not step aside.
I have no time to waste.
My mouth it spews pure intellect.
And I've such elegant taste.
They call me Mr. Knowitall.
I sup the aged wine.
Oh I could tell such wonderous tales
if I should find the time.
I must be Mr. Knowitall
For ideas they come in bounds.
I am Mr. Knowitall
So spread the word around.
I am so eloquent.
Perfection is my middle name
And whatever rhymes with eloquent.
Ligt er aan watvoor genre, om Metal als een ding op te noemen is veelste moeilijk daarom is men ook in genres gaan verdelen omdat het puurweg niet meer tot 1 ding beperkt bleef.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:47 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dat grapje is wel heel vaak gemaakt bovendien vroeg ik je niet om een antwoord als 'dat hoor je toch', ik vroeg je om duidelijke omschrijving van 'metal'.
Dus kom op, doe je best....
Leek me ook wel zo toepasselijk.quote:
Ja, en je punt is?quote:
Wat is die Shadow-figuur kankerdom zeg..quote:During 2006, a rivalry of sorts popped up between M. Shadows of Avenged Sevenfold and Greg, via the internet. In an interview, Shadows said that DEP "make shitty noises and try to pass it off as music." Greg responded on the band's MySpace profile by stating, "What about bands that make shitty noise and try to pass it off as Guns N' Roses?" and also poking fun at the stage names of Avenged Sevenfold members, claiming that DEP would also be adopting new names, as follows.
* G. Piranha
* Blaster Master Weinman
* Bullwhip Benoit
* Leafeater Wilson
* Corpsef---er Pennie
Dat ontken ik zeker ook niet want er zitten zeker Metal invloeden in maar dat maakt het nog niet gelijk Metal, dat zou het zelfde zijn als Led Zeppelin Metal te noemen omdat ze Metal karaterastieke hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:52 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Ja, en je punt is?
Tuurlijk zijn er punk/hardcore/grind invloeden in Dillinger, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat er geen metal invloeden zijn.
Wat sommige mensen ook doen volgens mij. (Ikniet overigens, maar je kunt natuurlijk wel goed horen waar metal om. de mosterd vandaan haalde. Dus in retrospect zou je het een soort pre-metal kunnen noemen, maar daar doe je ze dan wel tekort mee. (Buiten het feit dat blues dan ook pre-metal is, en het is idd silly om alles aan metal te hangen.))quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
dat zou het zelfde zijn als Led Zeppelin Metal te noemen omdat ze Metal karaterastieke hebben.
Nee, maar wederom, het verschil is dat tussen Zeppelin en echte metal (whatever that may be) misschien 10 kilometer zit, en tussen Dillinger en metal 100 meter ofzo. Dus om nou tegen zo'n 'onervaren metal luisteraar' te gaan zitten beweren dat Dillinger geen metal is vind ik erg snobistisch en overbodig overkomen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:54 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat ontken ik zeker ook niet want er zitten zeker Metal invloeden in maar dat maakt het nog niet gelijk Metal, dat zou het zelfde zijn als Led Zeppelin Metal te noemen omdat ze Metal karaterastieke hebben.
Maar eveneens maakt het het dan nog steeds niet Metal eveneens als Marilyn Manson of Ministry (raad welke van de 2 wel leuk is).quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:00 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Nee, maar wederom, het verschil is dat tussen Zeppelin en echte metal (whatever that may be) misschien 10 kilometer zit, en tussen Dillinger en metal 100 meter ofzo. Dus om nou tegen zo'n 'onervaren metal luisteraar' te gaan zitten beweren dat Dillinger geen metal is vind ik erg snobistisch en overbodig overkomen.
Als dat zo is (en het is zo) wat is dan het nut van je kruistocht om allerlei bands en subgenres als metal en niet metal te gaan labellen terwijl niemand een flauw benul heeft wat metal nu eigenlijk inhoud.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ligt er aan watvoor genre, om Metal als een ding op te noemen is veelste moeilijk daarom is men ook in genres gaan verdelen omdat het puurweg niet meer tot 1 ding beperkt bleef.
Tis hetzelfde om te zeggen: "nou leg maar eens uit wat House muziek is.."
Mja, klopt, maar af en toe ben ik gewoonweg lichtelijk geirriteerd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:18 schreef Seborik het volgende:
Je kunt je wel als een arrogante hork opstellen, maar wanneer je wil dat mensen tenminste enigszins meegaan met jouw standpunt, kunje het beter op een andere manier proberen. Zeker wanneer je ook nog verwacht dat iemand jouw tips gaat overnemen.
Tja, wat is Punk, wat is House?.. wat is de zin van het leven?.. zullen we ook maar stoppen met leven want we weten toch niet wat het nu eigenlijk inhoud.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Als dat zo is (en het is zo) wat is dan het nut van je kruistocht om allerlei bands en subgenres als metal en niet metal te gaan labellen terwijl niemand een flauw benul heeft wat metal nu eigenlijk inhoud.
Metal Archives is een leuke site, maar af en toe proberen ze veel te true te zijn. Teveel een "Nee, dat is te populair, dus geen metal"-houding. En ik weet dat DEP niet populair is en dus niet vanwege die houding daar niet staat, maar het lijkt me vrij vreemd om zo'n band er niet in op te nemen.quote:
Inderdaad, in sommige keuzes kan ik ze wel gelijk geven, maar in andere...quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
Metal Archives is een leuke site, maar af en toe proberen ze veel te true te zijn. Teveel een "Nee, dat is te populair, dus geen metal"-houding.
Leuk inderdaad, ik heb hem al op het IFFR gezien en pas geleden ook nog besteld, er zit dan een 2e DVD met een docu over de black metal scene bij. De maker vertelde verder dat hij met een nieuwe docu over metal worldwide gaat komen, chinese metal etc etc dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vanmiddag Metal: a headbanger's journey gekeken. Erg leuk, niet veel schokkends voor de metalfan, maar gewoon grappig om gasten als tom araya, dickinson en dio aan het woord te zien. En natuurlijk even lachen om extremistische black metalgozers.
Ik geloof dat ie hier trouwens pas in augustus uitkomt, maar ja amazon.com doet wonderen als regio 1 geen bezwaar is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tof! Dat lijkt me wel interessant.
Vrij naar kutschurftquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:57 schreef Black_Tulip het volgende:Ahhh de wonderen van emancipatie
quote:He soepjurk, nokken dat gekweel
Jij weet best,
Da's geen metal wat jij speelt
Namaak elfje, kappen met dat gebler
Jullie rotzooi gaat tever!
Metal is een mannensport!
AAAARGHH,
Die keyboards en sukkeltjes
Ik krijg overal enge pukkeltjes
Vreet je op met huid en haar
Metal speelt men op Gitaar
quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:52 schreef dunc het volgende:
[..]
Vrij naar kutschurft
[..]
![]()
![]()
Okee, okee, ik ga al.
Ik dacht dat het nog een behoorlijk tijdje duurde voordat ie uitkwam, nou ja, ik ga ff op zoek dan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Vanmiddag Metal: a headbanger's journey gekeken. Erg leuk, niet veel schokkends voor de metalfan, maar gewoon grappig om gasten als tom araya, dickinson en dio aan het woord te zien. En natuurlijk even lachen om extremistische black metalgozers. Mooi einde ook, met dat mooie liedje erbij.
Die gekke Canadezen releasen het blijkbaar lekker alleen eerst in hun eigen regioquote:Op donderdag 15 juni 2006 02:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nog een behoorlijk tijdje duurde voordat ie uitkwam, nou ja, ik ga ff op zoek dan.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Meuh? Waar vind je dat? De mijne is 700 mb! Vreemd hoor-ahh.
Het zal daar niet alleen over gaan hoor, allerlei landen dus, maar buiten het oude white (male) patroon dus, maar dit is dan de docu die hij nu aan het maken is dus, volgend jaar op het IFFR wellicht? (Denk eerder over 2 jaar)quote:Op donderdag 15 juni 2006 07:30 schreef Witchfynder het volgende:
Hm, over Chinese metal weet ik echt niks. Wel gelezen ooit dat ze daar voornamelijk death metal maken.Ben benieuwd!
quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:37 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Meuh? Waar vind je dat? De mijne is 700 mb! Vreemd hoor-ahh.
Is dat niet een DVD?quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoezo zou je er een van meer dan 7gieg willen?
Nee joh, misschien wel minder geworden, maar wel leuke klassieke metaldeuntjes in een nieuw jasje. Misschien niet zooo origineel meer, maar wel tof.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:49 schreef mr_cucumber het volgende:
Gebeurt niet vaak, maar dat ben ik met je eens, vervelende band.
Ik was fan. Was. Ik vond dat getwiedel juist heel tof (nu wat minder), maar nu ze met zijn allen heel hard In Flames proberen na te doen heb ik ze zo goed als afgeschreven.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Die eerste plaat is wel tof, maar daarna wordt het een beetje teveel getwiedel en geposeur naar mijn smaak. Vind ze in de eerste plaats vooral vermoeiend
In Flames was COB voor hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Arch Enemy en In Flames gaan ook hard de richting op van een nieuwe CoB-trend te worden.
Ja, ik snap dat nooit van bands hoor, ik snap dat het makkelijk is voor het tourschema maar echt leuk en handig is het toch niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:21 schreef Tokus het volgende:
Soulfly overkill:
onlangs op pinkpop, komend weekend op Graspop, over 2 weken op Waldrock, en dan nog 2 normale shows:
Do 22 juni: Podium Hardenberg (Hardenberg)
Di 18 juli: Tivoli (Utrecht)
Ach waarom niet? Beetje leven in de brouwerij..quote:Op maandag 19 juni 2006 19:18 schreef Witchfynder het volgende:
Laten we vooral niet weer ZO'N discussie gaan houden.
Het is tenminste een discussie idd.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:51 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ach waarom niet? Beetje leven in de brouwerij..
En jouw reactie ook niet,.. dus ja..quote:
qua notatie van het romeinse getal ...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Eh?
Ik denk er net aan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
qua notatie van het romeinse getal ...
okquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:22 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik denk er net aan.
Hey, laten we eens GEEN Power Metal albumtitel doen als tt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |