quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:09 schreef Posdnous het volgende:Ik mag hopen dat deze test heel erg ver van een echte test vandaan blijft.
Nou, in de TV-uitzending werd verteld, dat deze test door hetzelfde bureau is gemaakt, dat ook de echte inburgeringstest maakt!
![]()
In die uitzending hadden ze dan ook bepaalde groepen mensen die in de studio de test deden. De "oranjegezinden" scoorden verbazend slecht, de "afhaalchinezen" kwamen als beste uit de bus, maar nog steeds onvoldoende. De score voor de ingestuurde SMS-antwoorden was gemiddeld ook onvoldoende.
Ik had ook een 5,1 ofzo. Immers, wat boeit het mij als student uit Groningen waar de bollen gekweekt worden, wat een opstalverzekering is, waar de nootmuskaat vandaan komt, waarom we vuurwerk afsteken (behalve dat het leuk is), waar je thuiszorg voor oma aanvraagt, hoe lang je van Amsterdam naar Enschede in de trein zit, wat Willem van Oranje nou precies deed voor zijn "pauvre peuple" enzovoort en zo voort.
Verder zijn sommige vragen ook wel heel erg belerend, in de zin dat je het antwoord weet maar je je er nooit aan houdt. Wie gaat er naar de buren een feestje "aanmelden"? Wie gaat een oudergesprek aanvragen als het met het kind heel goed op school gaat? In principe nodigt de school immers zelf regelmatig voor gesprekken uit. En dat met die homo's ook, dat je daar niks van hoort te zeggen. Er zijn vast genoeg echte autochtone Nederlanders die op dat terrasje met elkaar zo luid grapjes over homo's zouden maken dat die twee erdoor gekwetst zouden zijn. En ook lang niet alle Nederlanders houden hun erf perfect netjes opgeruimd. En zo voort en zo voort.
En dan met die gaskraan. Het juiste antwoord weet ik niet meer precies, maar het was ofwel ramen open ofwel ramen dicht. Maar toen de buren van ons bij het tuinieren een echt gaslek veroorzaakt hadden, mochten ze juist noch ramen/deuren openen, noch sluiten!!! Immers, de sluitingen kunnen door metaal-op-metaal-wrijving fonken veroorzaken, met explosiegevaar!
Sommige vragen zijn wel nuttig, zoals wat je moet doen met frituurvet of kapotte TL-buizen en spaarlampen. Maar die vragen zijn toch duidelijk in de minderheid.
Maar nu weet ik ook de meeste van die vragen uit mijn hoofd! 8,1!
[ Bericht 59% gewijzigd door T-lecom op 03-03-2006 22:14:59 ]