Ik heb de nummers gehoord, die dit weekend te horen zijn bij het songfestival. En ik moet zeggen, we gaan dit jaar NIET winnen. Jammer maar dit materiaal halen we het echt niet. Hier mijn top 9:
1. Behave - Heaven Knows (Brutaal en krachtig, een nieuwe wind mag gaan waaien, enige nadeel: zulke bands delven altijd het onderspit door de oude van dagen... )
2. Treble - Lama Gaia (Vitaal en sterk nummer, deze keuze kan het goed doen bij het oostblok bijv. )
3. Behave - Maybe Tomorrow (Lekker uptime poprocknummer, zelfde commentaar als 1 maar deze is iets minder)
4. Maud - One more time (Kandidaat voor Athene voor het miljoenenpubliek, maar ik vind het te safe spelen)
5. Treble - Amambanda (Zelfde als 2 maar deze is iets minder)
6. Maud - Without your love (Niet speciaal genoeg, onderscheidt zich niet)
7. Behave - LA Baby (De minste van Behave)
8. Treble - Make your choice (Laat Treble astublieft geen Engels zingen...)
9. Maud - I'm alive (Dit is een typisch voorbeeld van laten we de geschiedenis herhalen en iets sturen wat we al 999x hebben gehoord. Dit zal denk ik gestuurd woorden en voor de finale er uit liggen. Waarom? Het past in ons beeld van "songfestival nummer" maar heeft totaal geen gezicht of durf. Jammer)
Heb wat andere mensen gesproken en zien het liefste Lama Gaia gaan naar het songfestival. Maud met I'm alive denken ze ook als winnaar) Terwijl Behave een mooi statement is om naar toe te sturen, met de song Heaven knows.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight