abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35679119
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:44 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja, de staat subsidieert een heel groot deel van je studie. Het gedeelte dat de student zelf betaalt, noemen we het collegegeld.
Ok maar t is dus niet zo dat ik na bv 10 jaar alles zelf moet gaan betalen?
pi_35679439
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:45 schreef wegkwijt het volgende:

[..]

Ok maar t is dus niet zo dat ik na bv 10 jaar alles zelf moet gaan betalen?
Nee, dat hoeft niet.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:54:48 #103
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35679456
Ik heb ooit gehoord dat je binnen 10 jaar je diploma moet halen anders moet je alles terugbetalen. Maar dit ging over HBO. Die regeling was toen ik op HBO zat en je bent even oud als mij. Na die tijd is er weer een hoop veranderd. Effe contact opnemen met de IBG?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_35679574
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:54 schreef zwartedoos het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat je binnen 10 jaar je diploma moet halen anders moet je alles terugbetalen. Maar dit ging over HBO. Die regeling was toen ik op HBO zat en je bent even oud als mij. Na die tijd is er weer een hoop veranderd. Effe contact opnemen met de IBG?
Wat je terug moet betalen zijn de ontvangen gelden (studiefinanciering). Echter hoef je echt niet opeens al je totale studiekosten terug te betalen, dat zou ook niet erg haalbaar zijn of wel?
pi_35679604
Gelukkig worden mannen mooi oud.....
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:01:04 #106
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_35679653
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:54 schreef zwartedoos het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat je binnen 10 jaar je diploma moet halen anders moet je alles terugbetalen.
Je studiefinanciering ja. Maar het ging eigenlijk over het geld dat je aan de uni moet betalen om te kunnen studeren. De student zelf betaalt collegegeld, maar het werkelijke bedrag is veel hoger. TS informeerde of hij dan niet op een gegeven moment het hele bedrag moest gaan betalen, maar dat is niet zo. Als student betaal je altijd alleen het collegegeld.

edit: D_D was me voor, ik moet toch eens sneller leren typen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:03:10 #107
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35679732
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat je terug moet betalen zijn de ontvangen gelden (studiefinanciering). Echter hoef je echt niet opeens al je totale studiekosten terug te betalen, dat zou ook niet erg haalbaar zijn of wel?
Mij heb je niet horen zeggen dat je alles in 1x moet terugbetalen
Heb zelf nl ook een mooie afbetalingsregeling. 75 euro per maand
pi_35679932
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:03 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Mij heb je niet horen zeggen dat je alles in 1x moet terugbetalen
Heb zelf nl ook een mooie afbetalingsregeling. 75 euro per maand
Wat ik bedoel is álle kosten die gemaakt worden voor de studie (of denk jij dat de studie gefinancierd kan worden met alleen het collegegeld?).
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:09:33 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35679963
Zullen we de studiefinanciering discussie een beetje binnen de perken houden?
Dank .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:11:26 #110
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35680022
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is álle kosten die gemaakt worden voor de studie (of denk jij dat de studie gefinancierd kan worden met alleen het collegegeld?).
nee tuurlijk niet, maar collegegeld wat hij WEL moet terugbetalen hoeft echt niet in 1x. Maar nu genoeg offtopic geneuzel

[ Bericht 1% gewijzigd door zwartedoos op 03-03-2006 15:37:09 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:12:10 #111
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35680059
@TS heb je al gebeld?
pi_35680360
Leer eerst van jezelf te houden.
Je bent het waard.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_35680403
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:11 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet, maar het collegegeld wat hij WEL moet terugbetalen hoeft echt niet in 1x. Maar nu genoeg offtopic geneuzel
Hij hoeft helemaal geen collegegeld terug te betalen, dat heeft hij immers al betaald. Wat hij wel moet terugbetalen uiteraard ook niet in een keer, en je hebt altijd de draagkrachtmeting nog.
pi_35680452
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef Oblivion het volgende:
Je bent het waard.
Och of je het waard bent is niet zo relevant, het gaat er vooral om dat je alleen maar jezelf naait als je het niet doet; het is onverstandig.
pi_35680676
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef Oblivion het volgende:
Je bent het waard.
Ik krijg tranen in mijn ogen van deze mooie, stichtelijke woorden.

Het punt is, hij is de samenleving tot last. Hij kost alleen maar studiegeld en presteert op dat gebied nog minder dan niets en heeft zijn P nog niet eens na 8 jaar. Als hij zichzelf niet voor een trein gooit, zijn er vast genoeg welwillenden beschikbaar. HIj zwelgt in zelfmedelijden, wil geen hulp, wil geen actie ondernemen en wil niets doen aan zichzelf?

Wat moeten we uberhaupt met zo iemand op deze aardkloot? We kunnen prima leven zonder hem.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:28:59 #116
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_35680692
Makkelijk gezegd: Je bent wat je er zelf van maakt.
Daarvoor is wel een analyse van jezelf nodig en soms kun je het zelf en soms heb je er hulp bij nodig. Ik denk dat veel mensen welleens met een soort identiteitscrisis zitten. De een wat meer dan de ander. Als je 's avonds een leuke jongen bent, waarom de rest van de dag dan niet? Je kan jezelf programmeren om je goed te voelen. Voedsel werkt daar ook goed aan mee.

Je kan ook nu een baan zoeken en dan eventueel later nog gaan studeren. Zelf ben ik 28 en ga nu pas beginnen. Moet toch ook verder.

Maareh, ga eerst maar eens bellen met het maatschappelijk werk. Da's veelal gratis goede hulp!
pi_35680757
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Je kan ook nu een baan zoeken en dan eventueel later nog gaan studeren. Zelf ben ik 28 en ga nu pas beginnen. Moet toch ook verder.
Jij hebt in elk geval een toffe avatar, zo ver is dat stukje doffe ellende nog niet eens gekomen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:32:16 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35680813
Tranceptor, kap eens met dat gezuig!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:32:18 #119
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_35680815
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het punt is, hij is de samenleving tot last. Hij kost alleen maar studiegeld en presteert op dat gebied nog minder dan niets en heeft zijn P nog niet eens na 8 jaar. Als hij zichzelf niet voor een trein gooit, zijn er vast genoeg welwillenden beschikbaar. HIj zwelgt in zelfmedelijden, wil geen hulp, wil geen actie ondernemen en wil niets doen aan zichzelf?

Wat moeten we uberhaupt met zo iemand op deze aardkloot? We kunnen prima leven zonder hem.
Zo, jij bent stoer zeg!
pi_35680936
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zo, jij bent stoer zeg!
Ik vind het wel grappig hoeveel x per minuut er in dit topic "zefmedelijden" wordt gezegd, terwijl hij dit al op pagina 1 heeft bevestigd dat hij daar last van heeft.
pi_35680943
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef Tranceptor het volgende:

Toch....als hij meer van zichzelf gehouden had was dit (pijltje naar beneden) niet in zo'n erge mate uit de hand gelopen.
quote:

De samenleving laat dit soort dingen ook toe.
quote:

Ik kan ook prima zonder hem leven, terwijl hij doorademt.
Goede trap onder zijn hol in de goede richting kan hier goed van pas komen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_35683062
Hee een ding he TS: je vrienden vertellen is een goed plan, want die kunnen je tips geven en je tot actie manen als je zelf effe passief bent....maar neem ze wel serieus en doe iets met de dingen die ze je adviseren, want als je ze alleen maar vertelt dat je er een puinzooi van hebt gemaakt en vervolgens elke keer vertelt wat een puinzooi het is en niets onderneemt om het te veranderen, had je het beter niet kunnen vertellen en de schijn ophouden
Het vertellen is dus een eerste stap, je moet daarna ook wel de volgende stappen zetten, anders kun je stap 1 beter ook achterwege laten.
pi_35683240
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:32 schreef Copycat het volgende:
Tranceptor, kap eens met dat gezuig!
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:32 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zo, jij bent stoer zeg!
Ah, maatjes?

Het is toch zo. Wat moeten we hier nu mee? Ik vind hem niet zielig. Hij maakt er een zootje van en er moeten anderen onder lijden. Dan is hij vervolgens zielig. Nou dat is hij dus niet. Zijn vriendin is de dupe, hij neemt zn studiebegeleiding in de zeik, het leven en vooral zichzelf. Dat is dan pech voor hem, laat hem zichzelf uit de stront trekken. Ik steek hier geen poot uit voor zo iemand.

EDIT: Slotjes roepen doe je maar bij je moeder. En je hoeft ook geen poot uit te steken voor TS, maar continu pootje haken gaat ook vervelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Copycat op 03-03-2006 16:36:07 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:29:26 #124
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_35683282
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:28 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

[..]

Ah, maatjes?

Het is toch zo. Wat moeten we hier nu mee? Ik vind hem niet zielig. Hij maakt er een zootje van en er moeten anderen onder lijden. Dan is hij vervolgens zielig. Nou dat is hij dus niet. Zijn vriendin is de dupe, hij neemt zn studiebegeleiding in de zeik, het leven en vooral zichzelf. Dat is dan pech voor hem. Slotje.
  Moderator vrijdag 3 maart 2006 @ 16:29:39 #125
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_35683294
Ik kan nu wel een hele lange reactie gaan typen maar...

Jij moet een schop onder je hol hebben, met je huilverhaal. Ik ga niet naar school want ik vind mezelf niet mooi genoeg. Flikker toch op man. Je hebt gewoon geen zelfdiscipline. Je hebt ontzettend veel energie gestoken in leugens en weet ik veel wat allemaal, als je die energie had gestoken in je opleiding, of in een andere opleiding zoeken en daaraan beginnen dan was je nu een stuk verder geweest.

Wat jij nu wil is dat alles vanzelf maar op zijn pootjes terecht komt, en je wil ook vooral door iedereen zielig gevonden worden, en je zelf zielig vinden. Vooral maar hier op t forum je verhaal plaatsen en dan hopen dat iedereen zegt dat t wel meevalt want naar mijn mening ben je DAAR naar op zoek, en niet naar suggesties wat je kunt doen om iets te veranderen, want als je dat echt wilde dan had je dat al lang zelf gedaan. Hier zijn echt geen suggesties voorbij gekomen die je niet ook al lang zelf meerdere keren bedacht hebt.

Jij vind jezelf zielig, maar in plaats van jezelf bij elkaar te rapen en wat aan de situatie te doen zit je alleen maar passief te klagen, en volgens mij heb je jezelf ook nog een probleem aangepraat om je hele situatie waar je nu inzit daar aan te wijten, terwijl het gewoon laksheid is geweest dat je in deze situatie heeft gekregen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')