Ok maar t is dus niet zo dat ik na bv 10 jaar alles zelf moet gaan betalen?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, de staat subsidieert een heel groot deel van je studie. Het gedeelte dat de student zelf betaalt, noemen we het collegegeld.
Nee, dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:45 schreef wegkwijt het volgende:
[..]
Ok maar t is dus niet zo dat ik na bv 10 jaar alles zelf moet gaan betalen?
Wat je terug moet betalen zijn de ontvangen gelden (studiefinanciering). Echter hoef je echt niet opeens al je totale studiekosten terug te betalen, dat zou ook niet erg haalbaar zijn of wel?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:54 schreef zwartedoos het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat je binnen 10 jaar je diploma moet halen anders moet je alles terugbetalen. Maar dit ging over HBO. Die regeling was toen ik op HBO zat en je bent even oud als mij. Na die tijd is er weer een hoop veranderd. Effe contact opnemen met de IBG?
Je studiefinanciering ja. Maar het ging eigenlijk over het geld dat je aan de uni moet betalen om te kunnen studeren. De student zelf betaalt collegegeld, maar het werkelijke bedrag is veel hoger. TS informeerde of hij dan niet op een gegeven moment het hele bedrag moest gaan betalen, maar dat is niet zo. Als student betaal je altijd alleen het collegegeld.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:54 schreef zwartedoos het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat je binnen 10 jaar je diploma moet halen anders moet je alles terugbetalen.
Mij heb je niet horen zeggen dat je alles in 1x moet terugbetalenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat je terug moet betalen zijn de ontvangen gelden (studiefinanciering). Echter hoef je echt niet opeens al je totale studiekosten terug te betalen, dat zou ook niet erg haalbaar zijn of wel?
Wat ik bedoel is álle kosten die gemaakt worden voor de studie (of denk jij dat de studie gefinancierd kan worden met alleen het collegegeld?).quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:03 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Mij heb je niet horen zeggen dat je alles in 1x moet terugbetalen![]()
Heb zelf nl ook een mooie afbetalingsregeling. 75 euro per maand![]()
nee tuurlijk niet, maar collegegeld wat hij WEL moet terugbetalen hoeft echt niet in 1x. Maar nu genoeg offtopic geneuzelquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is álle kosten die gemaakt worden voor de studie (of denk jij dat de studie gefinancierd kan worden met alleen het collegegeld?).
Hij hoeft helemaal geen collegegeld terug te betalen, dat heeft hij immers al betaald. Wat hij wel moet terugbetalen uiteraard ook niet in een keer, en je hebt altijd de draagkrachtmeting nog.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:11 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
nee tuurlijk niet, maar het collegegeld wat hij WEL moet terugbetalen hoeft echt niet in 1x. Maar nu genoeg offtopic geneuzel
Och of je het waard bent is niet zo relevant, het gaat er vooral om dat je alleen maar jezelf naait als je het niet doet; het is onverstandig.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef Oblivion het volgende:
Leer eerst van jezelf te houden.
Je bent het waard.
Ik krijg tranen in mijn ogen van deze mooie, stichtelijke woorden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef Oblivion het volgende:
Leer eerst van jezelf te houden.
Je bent het waard.
Jij hebt in elk geval een toffe avatar, zo ver is dat stukje doffe ellende nog niet eens gekomen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Je kan ook nu een baan zoeken en dan eventueel later nog gaan studeren. Zelf ben ik 28 en ga nu pas beginnen. Moet toch ook verder.
Zo, jij bent stoer zeg!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik krijg tranen in mijn ogen van deze mooie, stichtelijke woorden.![]()
Het punt is, hij is de samenleving tot last. Hij kost alleen maar studiegeld en presteert op dat gebied nog minder dan niets en heeft zijn P nog niet eens na 8 jaar. Als hij zichzelf niet voor een trein gooit, zijn er vast genoeg welwillenden beschikbaar. HIj zwelgt in zelfmedelijden, wil geen hulp, wil geen actie ondernemen en wil niets doen aan zichzelf?
Wat moeten we uberhaupt met zo iemand op deze aardkloot? We kunnen prima leven zonder hem.![]()
Ik vind het wel grappig hoeveel x per minuut er in dit topic "zefmedelijden" wordt gezegd, terwijl hij dit al op pagina 1 heeft bevestigd dat hij daar last van heeft.quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:28 schreef Tranceptor het volgende:
Ik krijg tranen in mijn ogen van deze mooie, stichtelijke woorden.![]()
quote:Het punt is, hij is de samenleving tot last. Hij kost alleen maar studiegeld en presteert op dat gebied nog minder dan niets en heeft zijn P nog niet eens na 8 jaar. Als hij zichzelf niet voor een trein gooit, zijn er vast genoeg welwillenden beschikbaar. HIj zwelgt in zelfmedelijden, wil geen hulp, wil geen actie ondernemen en wil niets doen aan zichzelf?
Ik kan ook prima zonder hem leven, terwijl hij doorademt.quote:
Wat moeten we uberhaupt met zo iemand op deze aardkloot? We kunnen prima leven zonder hem.![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:32 schreef Copycat het volgende:
Tranceptor, kap eens met dat gezuig!
Ah, maatjes?quote:
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:28 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
[..]
Ah, maatjes?![]()
Het is toch zo. Wat moeten we hier nu mee? Ik vind hem niet zielig. Hij maakt er een zootje van en er moeten anderen onder lijden. Dan is hij vervolgens zielig. Nou dat is hij dus niet. Zijn vriendin is de dupe, hij neemt zn studiebegeleiding in de zeik, het leven en vooral zichzelf. Dat is dan pech voor hem. Slotje.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |