abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:11:25 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35673467
Alweer een paar weken geleden (14 feb) had ik een date met Debsterr. We hadden niet echt een idee, anders dan "Debsterr wordt wakker". De setup was niet echt ideaal: er was zon beloofd, maar het was nogal bewolkt/mistig. Dus hebben we het beste gemaakt van het beschikbare licht, het raam, en de ingebouwde flitser van mijn camera. Hier zijn wat foto's.

foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

[ Bericht 1% gewijzigd door RonaldV op 03-03-2006 12:16:46 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:29:53 #2
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_35674023
Ik vind het nogal standaardfoto's.

#1 Ellebogen staan er niet op.
#2 Staat er nogal stijfjes en onwennig op
#3 Verkeerde uitsnede.
#4 Is de achtergrond behoorlijk aanwezig.

Het kan stukken beter.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:30:41 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35674054
Wat een leuk idee!

Met zo'n mooi model is het niet zo moeilijk mooie foto's te maken
#1 niets op aan te merken, gewoon een hele lieve foto. zo wordt ik niet wakker alhoewel, misschien ff de achtergrond wat blurren.
#2 ik vind het jammer van het blauw sjaaltje dat er ligt en dat ze niet in de camera kijkt, maar verder goede foto.
#3 licht is erg hard maar het kan nog net.
#4 jammer van de harde flitsschaduw op de muur, maar daar kan je helaas niets aan doen.

Al met al een fijne serie met als favoriet voor mij #1
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35674240
Ik vind het een leuke serie. 1 is ook favoriet bij mij.
Wou dat ik zo uit de kreukels wakker werd.
Debsterr staat erop zal ik haar op de meet heb leren kennen. Spontaan, vrolijk en mooi.
Dus goed vastgelegd.

foto 3 is idd. het licht wat hard wat haar redelijk wit/flets maakt. verder erg leuke foto.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:38:23 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35674302
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:30 schreef Puckzzz het volgende:
Wat een leuk idee!

Met zo'n mooi model is het niet zo moeilijk mooie foto's te maken
#1 niets op aan te merken, gewoon een hele lieve foto. zo wordt ik niet wakker alhoewel, misschien ff de achtergrond wat blurren.
#2 ik vind het jammer van het blauw sjaaltje dat er ligt en dat ze niet in de camera kijkt, maar verder goede foto.
Ik ben vergeten dat sjaaltje eruit te soepen...
quote:
#3 licht is erg hard maar het kan nog net.
#4 jammer van de harde flitsschaduw op de muur, maar daar kan je helaas niets aan doen.

Al met al een fijne serie met als favoriet voor mij #1
Dank je wel voor het onderbouwde commentaar
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35675024
Mooie serie. Mooi model en lekkere Fuji kleuren.
De belichting vind ik erg geslaagd als je bedenkt dat dit met interne flits is: weinig storende schaduwen en 'flits-effecten' op de huid.
Wat ik niet helemaal begrijp is het kleine diafragma bij 1,2 en 4
Voor mij foto3.

Edit:
Vraagje. Heb je die flits nog op één of andere manier gediffused?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:13:50 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35675490
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:59 schreef djengizz het volgende:
Mooie serie. Mooi model en lekkere Fuji kleuren.
De belichting vind ik erg geslaagd als je bedenkt dat dit met interne flits is: weinig storende schaduwen en 'flits-effecten' op de huid.
Wat ik niet helemaal begrijp is het kleine diafragma bij 1,2 en 4
De setting daar was een foutje dat toevallig toch goed uitpakte. Foto 3 kwam in werkelijkheid na foto 1, 2 en 4, nadat ik het foutje had hersteld.
quote:
Voor mij foto3.

Edit:
Vraagje. Heb je die flits nog op één of andere manier gediffused?
Nee. Ik heb daar wel eens mee gespeeld, en ik vond het effect niks. Een externe flitser staat op de wish-list, maar op het moment past dat door omstandigheden even niet in het budget.

[ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 03-03-2006 13:21:02 ]
- Privacy Matters
pi_35675996
Ik heb het histogram van #3 bekeken en die is iets wat geclipped. Dat is jammer want er zit nog wel detail in en het is dus niet uitgebeten.
In photoshop kun je met Ctrl+Shift+Alt+~ de highlights selecteren en vervolgens de exposure omlaag gooien. Ik heb het geprobeerd met een exposure compensatie van -0,08 (zeer minimaal dus) en daar knapt de boel echt van op.
Hiervan wordt die wel wat grijzer wat je weer kan compenseren door rood wat meer te satureren.

Ik wil er geen 'Verbeter je foto' topic van maken dus deze post mag weg als je hem niet hier vindt thuis horen (het is immers een showcase).

[ Bericht 4% gewijzigd door djengizz op 03-03-2006 13:44:56 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:57:24 #9
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35677215
Leuke foto's met lekkere frisse kleuren. Foto 3 vind ik erg lief
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:01:34 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35677367
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:28 schreef djengizz het volgende:
Ik heb het histogram van #3 bekeken en die is iets wat geclipped. Dat is jammer want er zit nog wel detail in en het is dus niet uitgebeten.
In photoshop kun je met Ctrl+Shift+Alt+~ de highlights selecteren en vervolgens de exposure omlaag gooien. Ik heb het geprobeerd met een exposure compensatie van -0,08 (zeer minimaal dus) en daar knapt de boel echt van op.
Hiervan wordt die wel wat grijzer wat je weer kan compenseren door rood wat meer te satureren.
Nuttige tips. Ik heb ze uitgeprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat, waarschijnlijk omdat de selectie van highlights zoals die mij op de grote foto wordt aangeboden me niet aanstaat. De verschillen lijken daardoor maginaal. Maar ik ga er zeker mee aan de gang
quote:
Ik wil er geen 'Verbeter je foto' topic van maken dus deze post mag weg als je hem niet hier vindt thuis horen (het is immers een showcase).
Ik laat m lekker staan, maar eventuele vervolgen hierop liever in het bijbehorende topic
- Privacy Matters
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:05:22 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35677508
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:57 schreef pea4fun het volgende:
Leuke foto's met lekkere frisse kleuren. Foto 3 vind ik erg lief
Je zou r eens moeten zien als ze slaapt
- Privacy Matters
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:15:36 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35677927
Waarom slaapt ze boven de dekens?
Ik ga naar huis.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:17:45 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35678000
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:15 schreef nietzman het volgende:
Waarom slaapt ze boven de dekens?
veel te warm in hun huis.

of zo.
- Privacy Matters
pi_35682588
Leuk, om via dit thema een model naturel neer te zetten. Lekker uitgewerkt ook.

#1 Goejemorreguh! Da's prettig wakker worden zo. Leuke pose, leuk blik. De crop aan de onderkant is wat ongelukkig. Ruimer croppen zal niet meer lukken, krapper zou wel eens wat kunnen helpen (zoals de slaapfoto)

#2:Aparte compositie, heeft wel wat. Het dekbed is enerzijds wel vrolijk, maar anderszijds erg druk, en op deze foto wel heel aanwezig. Foto is heel prettig belicht

#3: Deze is mij te licht, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. De blik is leuk en de ogen staan er netjes op. Probeer eens wat met de crop te spelen om te kijken of je dat wat beter tot zn recht kunt laten komen. Nu trekt vooral de lichte arm veel aandacht weg.

#4: Pose en blik laten zien dat het model zich prima op haar gemak voelt. Alleen wel heel jammer van die harde slagschaduw. Vreemd eigenlijk, want het lciht op het model lijkt me helemaal niet zo hard in deze foto.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_35685283
Ronald ik heb je openingspost gelezen, maar waarom heb je geen statief gebruikt en die flitser uitgezet?
Dan had je ook het diafragma open kunnen draaien, ze zijn nu van voor tot achter scherp. En het flitslicht is gruwelijk. Zonde van het leuke model. Ik zeg overdoen. (het idee is leuk)
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:39:07 #16
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35685676
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:26 schreef Olio het volgende:
Ronald ik heb je openingspost gelezen, maar waarom heb je geen statief gebruikt en die flitser uitgezet?
Dan had je ook het diafragma open kunnen draaien, ze zijn nu van voor tot achter scherp. En het flitslicht is gruwelijk. Zonde van het leuke model. Ik zeg overdoen.
Hoe erg meningen kunnen verschillen als het gaat over de belichting!

Eerlijk gezegd: als ik kijk naar de scherpte bij mijn foto's, en ik zet daar de zwaar overdreven DOF van sommige anderen tegenover, dan heb ik liever van voor tot achter scherp. Een model liggend op een bed, met het bed, of zelfs haar haar uit focus, sorry, da's voor sommigen misschien een hoogstandje, maar qua beeld een aanfluiting. Onscherpte hoort alleen ver weg op de achtergrond. Op foto 1 en 4 zou ik nog met je mee kunnen gaan in die stelling, maar de andere twee absoluut niet.
- Privacy Matters
pi_35686351
Tja, als je tevreden mee bent dan is dat ook prima natuurlijk. Was niet bedoeld om je af zeiken of zo, vind het wat zonde van het idee erachter. En de dame in kwestie.
Maar ik vind dat de flits alles zo plat als een dubbeltje maakt, ook bij 2 en 3. En meningen verschillen nogal eens ja, zo gaat dat op een forum.
Bij portret alleen onscherpte ver weg is natuurlijk onzin, dat weet je zelf ook wel.
pi_35686744
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe jij het had aangepakt zonder flits of batterij aan lampen.

Zo te zien is het een redelijk donkere kamer met een schuin dak en 1(?) schuin raam.
Op bv. #4 krijg je zonder flits al snel een silhouette, teveel schaduw of een overbelicht raam.
Daarnaast is zo'n interne flits gewoon belabbert qua kwaliteit en zit erg dicht op de lens. Ik krijg i.i.g. niet dit soort resultaten uit mijn interne flits.

Doe je dit zonder flits dan moet het model wel erg lang stil zitten (kijk maar naar de sluitertijden met flits) en is een foto zoals 4 ook erg moeilijk.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:36:42 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35687359
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:14 schreef djengizz het volgende:

Zo te zien is het een redelijk donkere kamer met een schuin dak en 1(?) schuin raam.
Ben je ook bij haar thuis geweest?
- Privacy Matters
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:41:32 #20
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_35687459
Ben ik de enige die dit eigenlijk geen mooie foto's vindt?
pi_35687483
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:36 schreef RonaldV het volgende:
Ben je ook bij haar thuis geweest?
quote:
...zo te zien
nee dus
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:45:16 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35687544
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:41 schreef Robertje het volgende:
Ben ik de enige die dit eigenlijk geen mooie foto's vindt?
Lees je wel?
- Privacy Matters
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:46:06 #23
67643 iDex
opdondertje
pi_35687570
RonaldV, wel een knappe vriendin
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:53:42 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35687761
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:46 schreef iDex het volgende:
RonaldV, wel een knappe vriendin
Dat zal mijn vrouw leuk vinden om te horen
- Privacy Matters
pi_35687792
Djengizz als het een dynamische serie was geweest dan had ik je kunnen volgen, maar dat is hier niet het geval. Ze ligt heel relaxt op bed, dus een wat langere sluitingstijd zou moeten kunnen. Een foto als #4 is wat lastiger met het raamlicht, maar of we die achtergrond en flitsschaduw echt gaan missen? Door de flits glimmen de foto's alle kanten op.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:02:03 #26
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_35687970
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lees je wel?
Soms wel..meestal niet.
pi_35688014
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd: als ik kijk naar de scherpte bij mijn foto's, en ik zet daar de zwaar overdreven DOF van sommige anderen tegenover, dan heb ik liever van voor tot achter scherp. Een model liggend op een bed, met het bed, of zelfs haar haar uit focus, sorry, da's voor sommigen misschien een hoogstandje, maar qua beeld een aanfluiting. Onscherpte hoort alleen ver weg op de achtergrond. Op foto 1 en 4 zou ik nog met je mee kunnen gaan in die stelling, maar de andere twee absoluut niet.
Als iedereen zou fotograferen "hoe het hoort" zou het nogal saai worden. Ieder zijn ding, je hoeft het niet mooi te vinden, maar om een afwijkende stijl een "aanfluiting qua beeld" te noemen... Dat is niet sportief.

Edit: ik vind foto 4 goed gelukt, je hebt haar er daar leuk en spontaan op gezet, die flitsschaduw stoor ik me niet zo aan, is nog wel weg te soepen desnoods. In foto 3 vind ik het inflitsen goed gelukt, afgezien van het catchlight in het oog zou je het niet zeggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door aapstok op 03-03-2006 19:29:09 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:04:55 #28
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_35688042
Ik vind het nu gewoon snapshots. Zeker geen showcase waardig.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:19:56 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35688391
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:04 schreef Robertje het volgende:
Ik vind het nu gewoon snapshots. Zeker geen showcase waardig.
3e keer nu. Je punt is duidelijk.
- Privacy Matters
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:26:08 #30
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_35688558
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:19 schreef RonaldV het volgende:

[..]

3e keer nu. Je punt is duidelijk.
OK....
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:29:35 #31
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35692133
Jeezus Robertje...je kan het ook overdrijven hoor.
Welk punt wil je duidelijk maken? dat je de foto's niet mooi vind? Dat hadden we al begrepen hoor....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35693580
gewoon de mening van een leek op het gebied van fotograferen: foto 1 en 3 zijn leuk, en dan vooral foto 3. Mooie ogen btw debsterr.
pi_35709417
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:14 schreef djengizz het volgende:

Doe je dit zonder flits dan moet het model wel erg lang stil zitten (kijk maar naar de sluitertijden met flits) en is een foto zoals 4 ook erg moeilijk.
Mee eens. Ik denk dat foto 4 zonder flitser niet te maken was geweest nou ja, afdrukken lukt natuurlijk altijd, maar dan had je geen mooie foto gehad. Ik zou de oplossing ook eerder zoeken in anders flitsen dan in niet flitsen. En dan nog was het niet makkelijk geweest om een fatsoenlijk beeld neer te zetten.

Voor de rest van de serie geldt dat niet te zien is dat het met een onboard flitser is gemaakt, en dat is knap. Desalniettemin denk ik dat Ronald (nog) mooiere foto's zou maken met een flitser die te richten is. Ron: Ik ga niet over je financiële beslissingen, maar mocht je op enig moment gaan investeren in gear, zet dan een flitser bovenaan aan je lijstje.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_35709857
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 14:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]
Desalniettemin denk ik dat Ronald (nog) mooiere foto's zou maken met een flitser die te richten is. Ron: Ik ga niet over je financiële beslissingen, maar mocht je op enig moment gaan investeren in gear, zet dan een flitser bovenaan aan je lijstje.
Idd, al heb ik aardige oplossingen gezien (vaak homemade) om ook met een interne flits te kunnen bouncen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 14:24:26 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35710028
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 14:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ron: Ik ga niet over je financiële beslissingen, maar mocht je op enig moment gaan investeren in gear, zet dan een flitser bovenaan aan je lijstje.
Erger nog: hij staat bovenaan ALLE lijstjes
- Privacy Matters
  zondag 5 maart 2006 @ 20:19:42 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_35751639
Iedereen bedankt voor alle complimentjes . Ik voel me vereerd! Ik vind de foto's zelf erg leuk geworden, al zijn er een paar die Ron wel leuk vond, en ik toch niet . Helaas was het niet zo zonnig, dan hadden de foto's denk ik nog veel mooier geworden is that possible ?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_38481205
Natuurlijk is dit een verschrikkelijke mooie meid.
Het is namelijk WEL mijn dochter.
pi_38485758
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:40 schreef kalemartin het volgende:
Leuke topickick
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:07:26 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_38487002
quote:
Jezus pap nee.... niet JIJ hier
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:14:55 #40
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38487207
quote:
Flutkloon.. van:
a- Gohstbusters
b- Falanx
c een mafkees
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:39:33 #41
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_38487839
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:14 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Flutkloon.. van:
a- Gohstbusters
b- Falanx
c een mafkees
D. - haar vader (wat c. niet uitsluit natuurlijk )
- Privacy Matters
pi_38491756
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Echt geen kloon van mij hoor
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:24:21 #43
140715 Falanx
is best wel een bink
pi_38494155
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:14 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Flutkloon.. van:
a- Gohstbusters
b- Falanx
c een mafkees
waarom sta ik in het rijtje van mogelijke kloon figuren. daar pas ik helemaal niet in
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:11:04 #44
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38498879
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:39 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ga mij maar eens wijselijk stil houden..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_38499102
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:11 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik ga mij maar eens wijselijk stil houden..
Ja je klonenscanner zuigt bigtime
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:33:08 #46
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_38499331
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:23 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja je klonenscanner zuigt bigtime
Zal er eens een poetsdoekje overheen halen en wat bugfiezs en patches installeren.

En verder in het SC.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:53:28 #47
40714 Subhuman
Televised confession
pi_38499803
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:33 schreef HMaster-II het volgende:

En verder in het SC.
pi_38524092
Weinig showcase.

En dude... dat dekbed... why?
  zondag 4 juni 2006 @ 21:47:04 #49
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_38542295
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:29 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Weinig showcase.

En dude... dat dekbed... why?
Omdat ik 'm mooi vindt. Bedankt trouwens voor je geweldige inhoudelijke feedback, daar hebben de fotograaf en ik echt wat aan, zo kunnen we onze dingen in de toekomst namelijk enorm verbeteren .
  zondag 4 juni 2006 @ 23:22:56 #50
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_38546176
Ik vind het eigenlijk wel leuke speelse foto's , De serie wordt wat abrubt afgebroken bij 1 en 2 , net of 1/2 en 3/4. twee losse series zijn.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')