Ik vind persoonlijk wel dat de DS (na vele jaren) eindelijk weer een offensief is van Nintendo. Dat is in ieder geval hoopvolquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
De Rev zal vaker verkopen dan de Cube denk ik. Maar niet vanwege de DS-sales. Nou ja... wellicht dat de DS een klein beetje invloed zal hebben op de Rev sales, vanwege de verwachte connectivity tussen de twee apparaten.
Alleen heeft de electronica-industrie te maken met snel dalende prijzen van componenten. Dus in plaats van de prijzen omhoog te moeten gooien na een tijdje kunnen ze de prijzen laag houden zodat ze uiteindelijk vanzelf wel bij die kostprijs komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:46 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat is het wel, maar het wordt in de electronica-industrie vaak gedoogd doordat er maar weinig spelers op de markt zijn. Waarom denk je dat textiel uit China in Europa geweerd gaat worden?
Dat goedkoop in de markt zetten in de aanloopperiode valt onder een promotionele actie die tijdelijk is. Vaak is in de electronica-industrie juist sprake van een afvloeiprijs (eerst hoog, dan lager).
Ik hoop zeker op beelden en ik denk ook wel dat ze wat spectaculairs gaan laten zien. Ze moeten eigelijk wel na al die aankondigingen van Sony.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:41 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Beelden voor GDC, dat lijkt me stug
Iwata's keynote is overigens de 23ste
Ik ben niet zo onder de indruk van die aankondigen hoor, geen nieuwe beelden gezien of van nieuwe spellen gehoord.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:42 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik hoop zeker op beelden en ik denk ook wel dat ze wat spectaculairs gaan laten zien. Ze moeten eigelijk wel na al die aankondigingen van Sony.
Idd, enige ingame beelden van de PS3 vallen zwaar tegenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:43 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik ben niet zo onder de indruk van die aankondigen hoor, geen nieuwe beelden gezien of van nieuwe spellen gehoord.
quote:On online:
"...There are a lot of hurdles to be crossed to run an online game but we have fixed some of these, such as ease of connection and security. Now that the Nintendo wi-fi service has done so well we are ready to develop it further..."
On expanding the market:
"...When we advertise the DS we never call it an advanced version of the Game Boy Advance but rather a new entertainment gadget. Our mission right now is to find subjects that will appeal to general people and create a new market..."
On people getting bored of gaming:
"...Customers are more interested in variety and quality then straight quantity. Too many game creators listen to requests from existing gamers who simply want beefed-up versions of existing games..."
"...One of my aims is to let game creators know that they shouldn't feel constricted by budget. If you have a good idea, we have the money..."
On the latest PS3 announcements:
"...Any announcement about PS3 will affect Nintendo. But we don't see it as a competition between the two consoles, although the customers always do. It depends on what expectations people have of the PS3 and Revolution. Sony has taken a long time to create their machine but it is obvious that the direction we (Nintendo) are taking is different to the PS3..."
Dat het daar goedkoper is is wel duidelijk, deze maatregel werd gedaan omdat het oneerlijke concurrentie betrof met prijzen onder de kostprijs (dumping).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:48 schreef kepler het volgende:
[..]
omdat het daar goedkoper gemaakt kan worden?
Maar dat doet niets af aan de oneerlijkheid van deze twee grote reuzen in electronica-/ computerland. Omdat ze zo groot zijn kunnen ze onder de kostprijs leveren.quote:Alleen heeft de electronica-industrie te maken met snel dalende prijzen van componenten. Dus in plaats van de prijzen omhoog te moeten gooien na een tijdje kunnen ze de prijzen laag houden zodat ze uiteindelijk vanzelf wel bij die kostprijs komen.
Het is gewoon een keuze die ze maken. Nintendo is ook groot genoeg om zich het verkopen van hardware onder de kostprijs te kunnen permitteren. Maar Nintendo kiest er nou eenmaal voor om de hardware zelf goedkoper te maken, zodat ze niet onder de kostprijs te hoeven te verkopen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar dat doet niets af aan de oneerlijkheid van deze twee grote reuzen in electronica-/ computerland. Omdat ze zo groot zijn kunnen ze onder de kostprijs leveren.
Who cares hoe een vent eruit ziet? aziatische vrouwen zijn veel beterquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:15 schreef Soloman het volgende:
Ik ben zelf ook niet echt knap, maar Miyamoto is, imo, zelfs voor japanse maatstaven een lelijke vent.
Ben blij dat ie veel achter de schermen werkt en goeie games maakt.
rekkel wijfquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:05 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Who cares hoe een vent eruit ziet? aziatische vrouwen zijn veel beterWas net toevallig bij de Chinees, daar werkt een meisje, denk een jaar of 2 ouder dan mij, niet echt wat veel mensen knap noemen, maar ze had wel zo'n lief groot rond hoofd wat veel aziaten hebben
![]()
![]()
Je moet eens voor de grap DoA 3/Ultimate/4/X spelen. Doll faces, mss, maar wel dat Japanse schattige niveauquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:05 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Who cares hoe een vent eruit ziet? aziatische vrouwen zijn veel beterWas net toevallig bij de Chinees, daar werkt een meisje, denk een jaar of 2 ouder dan mij, niet echt wat veel mensen knap noemen, maar ze had wel zo'n lief groot rond hoofd wat veel aziaten hebben
![]()
![]()
Heuy, paas mij 's ff dat nummer van dat Chinese restaurant.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:05 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
![]()
![]()
quote:De verjaardag van Pokémon (ze zijn alweer 10 jaar geworden!) is niet zomaar aan iedereen voorbij gegaan. De Famitsu heeft namelijk een interview weten te houden met de heer Tsunekazu Ishihara, de grote man achter de Pokémon franchise. Hij sprak over een eventuele Nintendo Revolution versie die waarschijnlijk in de toekomst wel eens zou kunnen verschijnen op de console. Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat een game klaargestoomd wordt voor de next-gen apparatuur dan zullen er nog niet eerder verschenen features geïntegreerd worden. Deze zullen natuurlijk weer met de Revolution controller verband hebben. Ishihara heeft echter nog geen idee hoe dit alles gerealiseerd zal worden. Voorlopig is het dan ook nog even afwachten op verdere statusmeldingen rondom dit alles.
"We're considering many plans for the Revolution. However, there are still areas of the Revolution itself that have not been seen, so we'd like to coordinate with Nintendo's movements."
Maar die zijn niet van vlees en bloed.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:18 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je moet eens voor de grap DoA 3/Ultimate/4/X spelen. Doll faces, mss, maar wel dat Japanse schattige niveau![]()
Meen je dat nu echt, damn, das ff balenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:59 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Maar die zijn niet van vlees en bloed.
[compleet offtopic]quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
Meen je dat nu echt, damn, das ff balen
Ik heb tijdens mijn studie economie trouwens altijd gelezen dat Predatory Pricing illegaal is. Ik vind het dus ook vreemd dat Sony en Microsoft structureel onder de kostprijs mogen blijven verkopen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is gewoon een keuze die ze maken. Nintendo is ook groot genoeg om zich het verkopen van hardware onder de kostprijs te kunnen permitteren. Maar Nintendo kiest er nou eenmaal voor om de hardware zelf goedkoper te maken, zodat ze niet onder de kostprijs te hoeven te verkopen.
Concurrentie is concurrentie. Èchte eerlijkheid komt daar eigenlijk zelden bij kijken.
quote:Rev drops in June with 10 or so titles.
Zelda is done, but wont launch until later on (fall)
3 NEW Ip's from Ninty on launch ..one with a "big" name dev supporting.
A few more days and all will have some of this information.
This is from a very reliable source.
Ik vond het tijd om een vrolijkere weg in te slaan. Kleurtjes, vrolijke games, ik ben niet meer de pessimistische PC gamer die ik was. Ben een DS fan geworden, games als Phoenix Wright en Trauma Center zijn games die ik nu speel. Dus een game als Viva Piñata komt daar ook bijquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[compleet offtopic]
sjezus man... is wel wennen dat jij geen Garfield meer als icon hebt...
[/compleet offtopic]
Precies, daar heb ik t ook gehoordquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:10 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn studie economie trouwens altijd gelezen dat Predatory Pricing illegaal is. Ik vind het dus ook vreemd dat Sony en Microsoft structureel onder de kostprijs mogen blijven verkopen.
Ze hebben ook nog een cashcow met de Gameboyquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:30 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
De BCG-matrix zal je ook wel bekend zijn, Nintendo zit met de DS in de STARS region (hoog relatief marktaandeel, hoge potentiele groei) en bij de homeconsolemarkt tussen de STARS & QUESTIONMARK region (laag relatief MA, hoge potentiele groei). Beide dus in markten waarin de groei nog steeds hoog is, dat is iets wat elk bedrijf zou willen hebben en Nintendo weet dit na 20 jaar nog steeds te bereiken.
Chapeau Nintendo![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |