quote:Sinds 2001 is er een nieuwe belastingwet. De hoogste schijf is daarin 52 %,
Op zaterdag 01 december 2001 14:42 schreef szlanina12 het volgende:
Is dat niet belachelijk veel?
en ut was tog 52 %
ja ik ben niet echt meer op de hoogte
maar om on topic te blijven: ja tis veel maar daarin tegen hebben we het hier in nederland goed geregeld, iedereen kan een hoge opleiding volgen(financieel gezien) en meer van dat soort dingen
ach ik maak me er niet zo druk om
Ideale belastingssysteem en erg veel miljonairs.
Ik adviseer mensen die klagen over de belastingen altijd om dan maar een minimumloon-baantje te nemen, hoef je lekker bijna geen belasting te betalen
Leuker kunnen we het maken en makkelijker ook.
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 25-08-2002 13:14]
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 25-08-2002 13:15]
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 25-08-2002 13:16]
quote:Het is 52% over hetgeen je meer verdient dan € 47.746. Valt toch wel mee?
Op zaterdag 01 december 2001 14:42 schreef szlanina12 het volgende:
Is dat niet belachelijk veel?
edit -> Ooopz, niet gezien dat het een topic-kick is.
* In geval van een inkomen van € 50.000
code:Het bedrag aan belasting dat u aan de hand van de tarieven heeft berekend, wordt vervolgens nog verminderd met een of meerdere heffingskortingen. Voor iedereen geldt namelijk een algemene korting op de verschuldigde belasting: de algemene heffingskorting. Daarnaast kunt u afhankelijk van uw persoonlijke situatie aanvullende heffingskortingen krijgen.schijf inkomen heffing
1e schijf (32,35%) -> 15.331 -> 4.960
2e schijf (37,85%) -> 12.516 -> 4.738
3e schijf (42,00%) -> 19.898 -> 8.358
4e schijf (52,00%) -> 2.254 -> 1.172Totaal: 19.228 (38,45%)
Bent u jonger dan 65, dan is de algemene heffingskorting € 1.647.
Maximaal belastingbedrag bij een inkomen van € 50.000: € 17.581 oftewel 35,16%
=========
* In geval van een inkomen van € 100.000
code:Heffingskorting: € 1.647schijf inkomen heffing
1e schijf (32,35%) -> 15.331 -> 4.960
2e schijf (37,85%) -> 12.516 -> 4.738
3e schijf (42,00%) -> 19.898 -> 8.358
4e schijf (52,00%) -> 52.254 -> 27.172Totaal: 45.228 (45,23%)
Maximaal belastingbedrag bij een inkomen van € 100.000: € 43.581 oftewel 43,58%
www.belastingdienst.nl (leuker kan ik het niet maken )
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 25-08-2002 13:19]
quote:Damn
Op zondag 25 augustus 2002 12:42 schreef Kozzmic het volgende:edit -> Ooopz, niet gezien dat het een topic-kick is.
Maar gezien de post die jij net plaatste vind ik het wel de moeite waard om open te laten!! Is zeer relevante info
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 13:40 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Damn
Ik ook niet
quote:Ik heb de post in een txt-bestandje bewaard.
Maar gezien de post die jij net plaatste vind ik het wel de moeite waard om open te laten!! Is zeer relevante info
Nu nog ff uitzoeken hoeveel Nederlanders meer als € 50.000 verdienen en hoeveel Nederlanders meer als € 100.000!
quote:Neem eens contact op met de belastingdienst en dien een verzoek in!
Op zondag 25 augustus 2002 15:40 schreef DJ-L3 het volgende:
Sjees, mocht ik maar 60% belasting betalen
Ik heb niets tegen belastingen, maar ga echt niet meer betalen dan dat ik hoef!
quote:ik wil anders ook wel 60% betalen hoor
Op zondag 25 augustus 2002 15:42 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Neem eens contact op met de belastingdienst en dien een verzoek in!
Ik heb niets tegen belastingen, maar ga echt niet meer betalen dan dat ik hoef!
dan verdien ik er immers ook naar
quote:60% betaal je sowieso niet in Nederland. De hoogste schijf gaat maar tot 52%!
Op zondag 25 augustus 2002 15:47 schreef nikky het volgende:[..]
ik wil anders ook wel 60% betalen hoor
dan verdien ik er immers ook naar
Wil je meer dan de helft van je inkomen aan belastingen moeten betalen dan zul je € 420.920 moeten verdienen, oftewel 927.586 gulden. Bijzondere heffingskortingen niet meegerekend, andere belasting-uitvluchten ook niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 25-08-2002 16:17]
quote:Nou, waar kan ik me inschrijven ?
Op zondag 25 augustus 2002 16:16 schreef Kozzmic het volgende:[..]
60% betaal je sowieso niet in Nederland. De hoogste schijf gaat maar tot 52%!
Wil je meer dan de helft van je inkomen aan belastingen moeten betalen dan zul je € 420.920 moeten verdienen, oftewel 927.586 gulden. Bijzondere heffingskortingen niet mee gerekend, andere belasting-uitvluchten ook niet.
quote:psies hou ik alsnog een heleboel centjes over...toch?
Wil je meer dan de helft van je inkomen aan belastingen moeten betalen dan zul je € 420.920 moeten verdienen, oftewel 927.586 gulden. Bijzondere heffingskortingen niet mee gerekend, andere belasting-uitvluchten ook niet.
quote:Ga eens langs het arbeidsbureau zou ik zeggen!
Op zondag 25 augustus 2002 16:17 schreef DJ-L3 het volgende:[..]
Nou, waar kan ik me inschrijven ?
OKAY je moet zelf een berg verzekeringen betalen, verzekeringen waar ik hier in Nederland nog NOOIT van gehoord had, maar al met al hield ik er een hoop meer aan over.
JA ik denk dat ik binnenkort maar weer terug ga naar het 7% stelsel.
quote:Als je zwart werkt betaal je misschien wel geen belasting, maar tegelijkertijd ben je ook niet verzekerd. Niet zo heel erg slim dus.
Op zaterdag 01 december 2001 14:50 schreef Renmic het volgende:
ZWARTWERKEN rulez!!!
En als de Belastingdienst er ooit achter zou komen dat je hebt zwart gewerkt, ben je mooi het haasje want dan moet je alle niet betaalde belasting alsnog betalen. En waar haal je dan zo snel dat bedrag vandaan?
Ik geef dus maar liever al mijn inkomsten eerlijk op.
En je kent het spreekwoord: eerlijkheid duurt nog altijd het langst!
quote:Nee, dat red ik net niet, maar ik zit wel in de hoogste tariefgroep, dus ik weet hoe het voelt om zo gepakt te worden. En nee, ik klaag niet, tis alleen een constatering dat een loonsverhoging voor mij netto niet zo heel snel iets oplevert.
Wil je meer dan de helft van je inkomen aan belastingen moeten betalen dan zul je € 420.920 moeten verdienen, oftewel 927.586 gulden. Bijzondere heffingskortingen niet meegerekend, andere belasting-uitvluchten ook niet.
quote:Vergeet niet dat mensen die een goede opleiding gedaan hebben meestal zelf ook nog met een studieschuld zitten. Bovendien komen zij later op de arbeidsmarkt dan mensen die niet studeren, dus hebben zij bij gelijke leeftijd minder dienstjaren en dus ook ook een kortere periode van pensioensopbouw. Dit wordt soms wel even vergeten, tegenover de voordelen van een goede baan doordat je gestudeerd hebt staan ook enige nadelen. Een deel van het extra inkomen wordt dus besteed aan afbetalen schuld, pensioengat dichten en meer van dit soort zaken. Bovendien is er niks mis mee om een zekere extra beloning te krijgen voor het feit dat je de moeite hebt genomen om te gaan studeren. Want vergeet niet dat het Nederlandse systeem nog steeds voor vrijwel iedereen open staat om te kunnen studeren. Behalve de basisbeurs zijn er ook aanvullende leningen als je ouders een laag inkomen hebben. Hierdoor bouw je natuurlijk wel extra schuld op, maar de mogelijkheid is er voor vrijwel iedereen.
Op woensdag 28 augustus 2002 17:26 schreef LenL het volgende:
LAat die mensen met een goede opleiding/baan maar flink belasting betalen zodat mensen die het wat minder hebben nog fatsoenlijk een opleiding voor hun kinderen kunnen betalen zodat die later hetzeflde kunnen doen. Ik vind dat alelrzinds redelijk, maarja dat zou natuurlijk een droombeeld zijn.
quote:Een loonsverhoging voor jou zal normaal gesproken ook wat hoger uitpakken dan voor iemand met modaal of minder. Ik denk dat je er netto, in harde euro's, zelfs meer op vooruit gaat. Dus nee, medelijden heb ik niet met je!
Op woensdag 28 augustus 2002 17:34 schreef Lucille het volgende:[..]
Nee, dat red ik net niet, maar ik zit wel in de hoogste tariefgroep, dus ik weet hoe het voelt om zo gepakt te worden. En nee, ik klaag niet, tis alleen een constatering dat een loonsverhoging voor mij netto niet zo heel snel iets oplevert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |