quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:10 schreef MouseOver het volgende:
Tering, wat gaat dat mens tekeer zeg. Dat heeft weinig meer met godsdienst in welke vorm dan ook te maken
Totdat je weet waar dit over gaat.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:10 schreef MouseOver het volgende:
Tering, wat gaat dat mens tekeer zeg. Dat heeft weinig meer met godsdienst in welke vorm dan ook te maken
Precies.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 02:11 schreef onemangang het volgende:
[..]
Totdat je weet waar dit over gaat.
Deze vrouw, een Christen die model staat voor een typische 'bible-belt'-Christian, heeft een week lang geruild met een andere vrouw. In het huis van de andere vrouw bemerkte deze Christen dat ze daar nogal veel new age dingen deden als astrologie en healing etc. die zij, als echte bijbelfanaat, categoriseerde als 'dark-sided'. Want ja, volgens de bijbel moet je dat soort mensen op de brandstapel gooien.
In ieder geval komt het er in het kort op neer dat dit juist alles met godsdienst heeft te maken: zij, als Christen, is van mening dat zij de enige 'ware' godsdienst aanhangt. Hier wordt weer eens de kern van het probleem van georganiseerde religie blootgelegd: men gaat er zodanig in op dat alle andere geloven al bij voorbaat heel fout zijn en alleen het eigen geloof goed is. Wanneer deze vrouw schreeuwt "Ik wil hier alleen nog maar Christenen in huis!" doet ze dat vanuit haar overtuiging.
Dat is gewoon niet waar. Dat gaat vrijwel alleen op voor moslims en christenen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:37 schreef ondeugend het volgende:
Religie is oorlog.... uit naam van welk geloof dan ook. Allemaal.
Och god.....quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:30 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Moslims agressief?
Check dit filmpje:
http://video.google.com/videoplay?docid=5464505634137914176&q=trading+spouses
I'm a Christian warrior!!!!!!
Kijk even naar dat gezichtje van dat jonge meisje, wat kan godsdienst(waanzin) toch veel kwaad doen.
Heb niets kunnen vinden, kun je a.j.b. even posten of mailen als je het weet te achterhalen?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 02:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil die hele aflevering wel eens zien.
Ben benieuwd hoe ze tegen dat andere gezin tekeer ging
En ik vind jou een schoenmaker.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 02:23 schreef Tref het volgende:
[..]
Och god.....
Ik vind je maar een onwetende linkse zielepoot!
Ik verwacht niet dat er ergens complete videobeelden te zien zijnquote:Op vrijdag 3 maart 2006 02:31 schreef heiden6 het volgende:
Heb niets kunnen vinden, kun je a.j.b. even posten of mailen als je het weet te achterhalen?
quote:Margaret is still freaking out about coming within 100 yards of a psychic.
Het mooiste vind ik nog het einde van het filmpje, op een gegeven moment had ik zoiets van 'ze blijft in ieder geval wel bij haar principes en wil het geld niet'. Op het moment dat je hoort dat ze alsnog dat geld heeft geaccepteerd weet je helemaal niet wat je hoort.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 02:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat er ergens complete videobeelden te zien zijn
Wel 2 verslagen van de aflevering:
http://www.fox.com/tradingspouses/recaps/201.htm
http://www.fox.com/tradingspouses/recaps/202.htm
[..]
Met de strekking van je post ben ik het globaal wel eens, maar hier heb je het toch echt niet bij het rechtte eind. In deze vervolging waren het de monotheistische Christenen die het slachtoffer waren, en de polytheisten de boosdoeners. Overigens word de Christen-vervolging door de Romeinen in het algemeen zwaar overdreven; het was niet structureel of geinstitutionaliseerd maar meer sporadische slachtpartijen --> hoewel dan wel weer met min of meer goedkeuring van het gezag/overheid. Beetje a la de Oost-Europese en Russiche pogroms tegen de Joden dus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:56 schreef nickybol het volgende:
Alle grote monotheïstische godsdiensten zijn agressief en kennen een grote geschiedenis van agressiviteit. Denk maar aan de heidenenvervolging nog in het Romeinse rijk
De slachting die werd bekritiseerd door christelijke geestelijken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:56 schreef nickybol het volgende:
denk maar aan de slachting van duizenden Saksische edelen door Karel de Grote omdat ze niet wilden bekeren
Ik mis het werkwoord 'afkeuren' in je verhaal.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
De slachting die werd bekritiseerd door christelijke geestelijken.
O, oké, toevoeging/verbetering: "werd afgekeurd".quote:Op zaterdag 4 maart 2006 02:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik mis het werkwoord 'afkeuren' in je verhaal.
oké, maar er vallen geen honderden slachtoffers bij.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:09 schreef Nekto het volgende:
Maar het Hindoeïsme heeft wel als erfenis het kastesysteem in India, wat ook niet, als je het mij vraagt, erg geniaal te noemen is. Boeddhisme heeft, in ieder geval in mijn ogen een zekere neiging tot egoïsme. In je klooster gaan zitten, mediteren, dorpelingen regelen om met geld en goud om te gaan, omdat dat je te veel aan het aardse lijden bindt, en uiteindelijk hopen dat je de samsara ontsnapt en uitdooft.
Ik kan me – maar dat kan aan mij liggen – niet echt een boeddhistische hulporganisatie voor de geest halen. De meeste boeddhisten willen aan dit lijden ontsnappen, en mensen juist van spullen voorzien helpt daar doorgaans niet mee. Dus wat dat betreft, kun je wel zeggen dat Boeddhisme en Hindoeïsme ook niet direct actief bijdragen tot een betere wereld. En ik weet dat inmiddels het kastesysteem in India is afgeschaft, maar de praktijk op het platte land is nog wel een beetje anders.
Mwoa; India heeft ook wel een oorlogje of wat achter de rug hoor. (Met Pakistan bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:19 schreef Jip het volgende:
[..]
oké, maar er vallen geen honderden slachtoffers bij.
De hindoestanen in India kunnen er soms ook wat van, hoor. Hindoestaanse extremisten hebben daar al een paar moskeeen afgebrand. Maar kampioen vreedzaam geloof is toch wel het Jaïnisme. Die doen letterlijk geen vlieg kwaad omdat men gelooft dat die vlieg wel een de geest van je voorouder zou kunnen hebben. Mohatma Ghandi werd door de jainsten geinspireerd in zijn volstrekt geweldloze methode om India onafhankelijk te krijgen. Aan die man kunnen 'profeten' als Mozes, David en Mohammed een puntje zuigen. Ghandi had geen God(en) en geen geweld nodig om zijn volk te verenigen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:50 schreef Jip het volgende:
Maar is het jullie wel is opgevallen dat oosterse geloven (zoals boedisme en hindoeïsme) niet echt veel geweld gebruiken?![]()
Tenzij de 30 slimste nucleair deskundingen ter wereld samen een geloof oprichten natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:29 schreef Jip het volgende:
een klein geloofje van zo'n 30 man zou echt geen oorlog kunnen veroorzaken( lijkt mij)
ja en zij geloven zeker dat als ze geen 100 miljard euro/dollar krijgen dat de wereld eraan gaatquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tenzij de 30 slimste nucleair deskundingen ter wereld samen een geloof oprichten natuurlijk.
Later in het Romeinse rijk, onder de christelijke keizers Constantijn en Theodosius was er heidenenvervolging. Daarvoor was er inderdaad een klein beetje christenvervolging, maar dit stelde niets voor, de Romeinen namen de Christenen absoluut niet serieus en beschouwden ze niet echt als een probleem. Het echte probleem kwam pas toen bijna elke Germaanse stam in de buurt van het Romeinse rijk Christelijk Arianistisch werd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:31 schreef MightyV het volgende:
[..]
Met de strekking van je post ben ik het globaal wel eens, maar hier heb je het toch echt niet bij het rechtte eind. In deze vervolging waren het de monotheistische Christenen die het slachtoffer waren, en de polytheisten de boosdoeners. Overigens word de Christen-vervolging door de Romeinen in het algemeen zwaar overdreven; het was niet structureel of geinstitutionaliseerd maar meer sporadische slachtpartijen --> hoewel dan wel weer met min of meer goedkeuring van het gezag/overheid. Beetje a la de Oost-Europese en Russiche pogroms tegen de Joden dus.
quote:Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden (Leviticus 20:15); Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen! (Leviticus 20:16)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |