abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 maart 2006 @ 17:43:00 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35747125
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef LSS het volgende:

[..]

Als tegenargument kun je zeggen dat leer een afvalproduct is van dieren. Je zou anders ook geen lijm (daar zit een stof in uit koeienhoeven ofzo) mogen gebruiken of winegums eten (zit gelatine in). Dieren die gefokt worden voor het bont hebben echt alleen het "nut" om jassen van te maken, dat is imo een stuk erger dan de huiden van melkvee die na het sterven van zo'n beest gebruikt worden voor leren schoeisel.
Onzin
Het blijft dieren doden om ze te gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:46:31 #52
10710 gday
propria cures
pi_35747253
Hoewel je bij beide je vraagtekens kunt zetten, lijkt me het fokken voor bont toch vele malen erger dan het fokken voor zuivel/vlees/leer.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 5 maart 2006 @ 18:06:02 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35747759
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:46 schreef gday het volgende:
Hoewel je bij beide je vraagtekens kunt zetten, lijkt me het fokken voor bont toch vele malen erger dan het fokken voor zuivel/vlees/leer.
Waarom?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:28:21 #54
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_35748298
Bond is niet erger dan vlees eten of leer dragen. Allemaal dingen waar ik tegen ben.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_35751354
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:28 schreef boekenworm het volgende:
Bond is niet erger dan vlees eten of leer dragen. Allemaal dingen waar ik tegen ben.
Wat voor schoenen draag jij dan?
  zondag 5 maart 2006 @ 20:21:08 #56
105435 amarena
Just curious
pi_35751674
Dus als je leren schoenen draagt en vlees eet mag je niet tegen bont zijn.
Ieder bepaald zelf zijn grens...
Veni vidi vici
  zondag 5 maart 2006 @ 22:55:16 #57
10710 gday
propria cures
pi_35758262
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:28 schreef boekenworm het volgende:
Bond is niet erger dan vlees eten of leer dragen. Allemaal dingen waar ik tegen ben.
Laat dat ieder voor zichzelf bepalen, ok?

Ik vind het (extreem voorbeeld) hetzelfde als de verhouding tussen een moord en een diefstal. Het is beide een misdaad. Het is beide slecht. Ik zou het allebei niet doen. Maar toch vind ik het een erger dan het andere.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 5 maart 2006 @ 23:46:12 #58
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_35760051
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef amarena het volgende:
Dus als je leren schoenen draagt en vlees eet mag je niet tegen bont zijn.
Ieder bepaald zelf zijn grens...
Ja, alleen is het hypocriet (imho) om wél leer te dragen, dons te gebruiken maar tégen bond te zijn.

Maar hey, ieder z'n keus.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_35765643
quote:
Op zondag 5 maart 2006 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
*Op glad ijs begeeft*

Omdat wij bont niet nodig hebben, prima alternatieven. Nu weet ik dat er vleesvervangers zijn en zuivel zal wellicht ook niet nodig zijn maar eten heeft een mens nodig, de meningen zijn verdeeld over of de mens vlees echt nodig heeft dus dat weet ik verder niet. Het is wellicht ook een gevoelskwestie, bont is herkenbaar als zijnde de vacht van een dier. Leer niet (meer).
  maandag 6 maart 2006 @ 09:47:16 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35765699
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:43 schreef heaven7 het volgende:

[..]

*Op glad ijs begeeft*

Omdat wij bont niet nodig hebben, prima alternatieven. Nu weet ik dat er vleesvervangers zijn en zuivel zal wellicht ook niet nodig zijn maar eten heeft een mens nodig, de meningen zijn verdeeld over of de mens vlees echt nodig heeft dus dat weet ik verder niet. Het is wellicht ook een gevoelskwestie, bont is herkenbaar als zijnde de vacht van een dier. Leer niet (meer).
"nodig hebben"
Het is weer het oude linkse liedje, bepaalde groepen willen voor ons allemaal gaan bepalen wat we "nodig hebben"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35765786
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"nodig hebben"
Het is weer het oude linkse liedje, bepaalde groepen willen voor ons allemaal gaan bepalen wat we "nodig hebben"
Daarom zeg ik, dat weet ik verder ook niet Ik eet zelf wel vlees dus weet niet hoe het is zonder.. maar van oorsprong is de mens geen vleeseter dus we zullen wellicht goed zonder kunnen.
Maar net wat ik zeg, het zal ook een gevoelskwestie zijn.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:21:28 #62
10710 gday
propria cures
pi_35767755
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

"nodig hebben"
Het is weer het oude linkse liedje, bepaalde groepen willen voor ons allemaal gaan bepalen wat we "nodig hebben"
OMFG OMFG!!! Zelfs hier kom je mensen tegen die overal een RECHTS-LINKS tegenstelling van proberen te maken!!!

Maar goed, dit is waarom ik bont erger vind:
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:55 schreef gday het volgende:

[..]

Laat dat ieder voor zichzelf bepalen, ok?

Ik vind het (extreem voorbeeld) hetzelfde als de verhouding tussen een moord en een diefstal. Het is beide een misdaad. Het is beide slecht. Ik zou het allebei niet doen. Maar toch vind ik het een erger dan het andere.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_35773910
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef gday het volgende:

[..]

OMFG OMFG!!! Zelfs hier kom je mensen tegen die overal een RECHTS-LINKS tegenstelling van proberen te maken!!!

Maar goed, dit is waarom ik bont erger vind:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar in jouw quote stel je enkel dat je bont erger vindt, omdát je dat vindt. JE geeft verder niet aan waarom.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_35775637
Bont is juist wel mooi. En heerlijk om te dragen. En het heeft wel iets decadents om tegen mensen waarvan je weet dat ze bezwaar zouden kunnen hebben, te zeggen 'het is nep hoor'

De diertjes zijn inderdaad net zo slecht af als de Hollandse kippen die 90% van de eieren leggen, of als varkens, kistkalveren etc.

Ik eet heel weinig vlees, en als ik het eet is het van de Groene Weg. Jammer dat je geen 'biologisch bont' hebt. Als die keuze er zou zijn, zal ik zeker kiezen voor diervriendelijk. Ik vind het niet erg om dieren dood te maken voor 'gebruik'. jammer alleen dat economische motieven leiden tot onnodig lijden.
'Boy, it's like a sauna in here'
  maandag 6 maart 2006 @ 15:30:39 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35775831
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:24 schreef Staps.nl het volgende:

Ik eet heel weinig vlees, en als ik het eet is het van de Groene Weg. Jammer dat je geen 'biologisch bont' hebt. Als die keuze er zou zijn, zal ik zeker kiezen voor diervriendelijk. Ik vind het niet erg om dieren dood te maken voor 'gebruik'. jammer alleen dat economische motieven leiden tot onnodig lijden.
Biologisch bont?
Dat is er zeker, Zeehond, Wolf, das allemaal zo biologisch als de pest. Die beesten hebben een frank en vrij leven tot de man met de buks of knuppel komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35775995
Die jas is lelijk, maar bont op zich vind ik mooi. Denk dat ik het zou dragen als ik het geld ervoor had. Vlees is net zo goed een luxeproduct. En de rest van het bontleverende dier gaat niet verloren maar wordt verwerkt tot hondenvoer e.d.
pi_35776951
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:24 schreef Staps.nl het volgende:
jammer alleen dat economische motieven leiden tot onnodig lijden.
Dan heb jij dat filmpje van die kippenboerderij die levert aan Kentucky Fried Chicken zeker nog niet gezien? Wat ze daar met die kippen deden had niks met economische motieven te maken, maar met lol van de medewerkers. Als je dat tenminste lol kunt noemen.

P.S. dat filmpje is te vinden op de site die in mn signature staat, maar is zeer schokkend.
pi_35800360
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Biologisch bont?
Dat is er zeker, Zeehond, Wolf, das allemaal zo biologisch als de pest. Die beesten hebben een frank en vrij leven tot de man met de buks of knuppel komt.
Ik dacht meer aan nerts enzo. Je hebt gelijk, zeehond is goed biologisch jammer dat er geknuppeld wordt, er is vast een snellere manier te vinden.

(Je hebt altijd idioten zoals bij KFC, maar dat soort types zijn vast niet de reden van de bio industrie.)
'Boy, it's like a sauna in here'
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:24:04 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35800517
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:04 schreef Eveli het volgende:

[..]

Dan heb jij dat filmpje van die kippenboerderij die levert aan Kentucky Fried Chicken zeker nog niet gezien? Wat ze daar met die kippen deden had niks met economische motieven te maken, maar met lol van de medewerkers. Als je dat tenminste lol kunt noemen.

P.S. dat filmpje is te vinden op de site die in mn signature staat, maar is zeer schokkend.
Ja ja
Zo zijn er ook dierenrechtactivisten die de overleden moeder van een fokker opgraven (speelde in de UK), dat is zeker ook geldig voor alle dierenrechtactivisten? Nee? Nou, waarom vind jij een geval als dit dan tekenend voor de Bioindustrie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35800562
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja ja
Zo zijn er ook dierenrechtactivisten die de overleden moeder van een fokker opgraven (speelde in de UK), dat is zeker ook geldig voor alle dierenrechtactivisten? Nee? Nou, waarom vind jij een geval als dit dan tekenend voor de Bioindustrie?
Generalisatie gaat twee kanten op natuurlijk. Als je hier op Fok zegt dat je vegetariër bent, ben je volgens sommigen meteen een ultralinkse terrorist. Maar ik mag hopen dat het KFC-geval idd een incident is, al is KFC verder niet echt geďnteresseerd in dierwelzijn.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:32:16 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35800635
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Generalisatie gaat twee kanten op natuurlijk. Als je hier op Fok zegt dat je vegetariër bent, ben je volgens sommigen meteen een ultralinkse terrorist. Maar ik mag hopen dat het KFC-geval idd een incident is, al is KFC verder niet echt geďnteresseerd in dierwelzijn.
Nou, sommige ultra linkse vegetariers hier hebben geen moeite met terrorisme, maar dat is verder OT.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:14:37 #72
10710 gday
propria cures
pi_35801389
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:31 schreef sefer het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk, maar in jouw quote stel je enkel dat je bont erger vindt, omdát je dat vindt. JE geeft verder niet aan waarom.
Pfff, om redenen die in dit topic al een miljard keer zijn genoemd.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_35802939
Het is niet mooi en in de gemiddelde landen ook absoluut niet nodig om te dragen. Wat is er mis met nepbont?
Als je echt in een land woont waar het ook overdag diep vriest, en dan langer dan 2 weken, dan kan ik me wel voorstellen dat je zo'n jas draagt, of bontkleding in het algemeen, omdat het je nu eenmaal heerlijk warm houdt... Maar in landen waar dat niet per se nodig is moet er echt een gróót verbod op komen.
I had a signature once. It was awful.
pi_35803143
Niet mooi, kwestie van smaak. Zoiets als dit vind ik echt prachtig:

  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:33:02 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35803218
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat is er mis met nepbont?
Het is lang niet zulk mooi materiaal als echt bont.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')