quote:
Mocht je wat willen weten over de Universiteit Utrecht kun je me altijd even mailen (bimewet @ gmail . com) . Om maar een klein voorbeeldje te geven waarom Utrecht beter is;
In utrecht zijn ze al veel eerder bezig met praktijkgerichte onderzoeken. Zo mocht mijn vriendin een vis na 4 weken ontleden, en was ze een half jaar later al bezig met het fotograferen van bevruchte eicellen van mensen. Tevens gaat ze binnenkort bezig met dierenproeven (is zo zielig als het klinkt ja, alleen zijn de beestjes hierbij al gestorven), en heeft ze al om lijken van mensen heen gestaan.
Dat zijn dan nog maar de kleine verschilletjes, de theorie die op de UU wordt gegeven is ook een stukje ingewikkelder en gaat dieper in op sommige aspecten van de stof, die (door mijn middelbare school) als belangrijker aangeschreven staan.
In leiden is dat gewoon een heel stuk minder, en de universiteit Utrecht staat wat deze studie betreft veel beter aangeschreven.
Mijn middelbare school zit in Rotterdam, en ze hebben geen contacten met de UU, wel met de Uni van leiden. Dat geeft wel weer hoe groot het verschil is tussen die twee universteiten, want een middelbare school maakt natuurlijk in eerste instantie reclame voor die universiteiten waarbij zij 'in het systeem' zitten.
Daarnaast is de universiteit ook (in mijn opinie) een stuk gezelliger. Het enige nadeel is dat sommige complexen extreem ver uit elkaar liggen, maar daarvoor heb je buslijn 12 natuurlijk.
![]()
.