bron?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:05 schreef Gumtree het volgende:
Net op het nieuws, de Ikea in Sliedrecht gaat dicht, de winkel is te klein en men kan niet uitbreiden.
Uiteindelijk heb ik mijn bed gekocht bij Beter Bed. Dat doorbreekt wel het IKEAisme van mijn huis.quote:
bron: Planetquote:IKEA Sliedrecht dicht
Gepubliceerd op zaterdag 11 maart 2006
AMSTERDAM/SLIEDRECHT (ANP) - Woonwarenhuis IKEA sluit zijn vestiging in Sliedrecht. De winkel gaat per 1 juli dicht, zo heeft IKEA BV Nederland zaterdag bekendgemaakt.
Volgens de directie is de vestiging in Sliedrecht te klein om ,,het volledige IKEA-concept goed tot haar recht te laten komen''. Er zijn geen plannen om het pand uit te breiden of te vervangen. Daarvoor is de locatie niet aantrekkelijk genoeg.
Sliedrecht had de primeur met de eerste Nederlandse vestiging van de Zweedse meubelketen. De winkel opende in november 1978 de deuren en bestaat dus ruim 27 jaar. ,,Dat maakt het allemaal extra pijnlijk. Maar de 14.000 vierkante meter vloeroppervlak is niet geschikt voor wat we nu aan assortiment willen laten zien. Bovendien telt het verzorgingsgebied onvoldoende huishoudens om te gaan uitbreiden'', aldus een woordvoerster.
Het besluit is door de Nederlandse directie genomen, donderdag bekrachtigd door de internationale raad van bestuur, die toen toevallig in Delft vergaderde, en zaterdag aan het personeel meegedeeld.
Herplaatsing
De bedoeling is dat IKEA de 190 medewerkers in Sliedrecht zoveel mogelijk bij andere vestigingen herplaatst. De bedrijfsleiding biedt hen een baan- en functiegarantie aan.
IKEA heeft in Nederland, behalve in Sliedrecht, vestigingen in Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht. Binnenkort komt er ook een IKEA in Amersfoort. Het bedrijf geeft geen cijfers over martkaandeel en omzet in Nederland. ,,Maar we groeien elk jaar. Zeker in Nederland'', aldus de woordvoerster
Wereldwijd telt de onderneming van Ingvar Kamprad ongeveer 225 filialen in 33 landen, heeft 90.000 medewerkers en schreef over boekjaar 2004/2005 een omzet van 14,8 miljard euro.
Verschil zit hem in het feit dat sommige artikelen niet op voorraad zijn in de winkel (COS artikelen). Deze artikelen worden via het systeem besteld en krijg je gratis thuisbezorgd, meestal moet je hier wel een aanbetaling op doenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:11 schreef E.T. het volgende:
Ik zit te wachten tot mijn Galant Buro's en Effektiv kastjes bezorgd worden..
Ik belde vanmorgen om te horen hoe laat ze ongeveer zouden komen.. "de combinatie postcode/huisnummer is niet bij ons bekend"me nu via 't telefoonmenu met een meisje door laten verbinden en die kon me wel vinden: tussen 14.30 en 17.30
![]()
Waarom gaan dingen eigenlijk niet altijd hetzelfde bij Ikea?
Tijdje geleden slaapkamerkasten gekocht, die wilde ik laten bezorgen. Bij de infobalie bij de slaapkamers de hele zooi besteld. Bij de kassa met m'n papiertje aanbetaling gedaan en de rest bij aflevering.
Nu moest ik een deel eerst zelf in 't magazijn bij elkaar zoeken, ik moest alles volledig betalen en dan bij de transportbalie de hele zooi op transport zetten. vond 't maar gezeik en gedoe...
als ik 't via ikea-zakelijk had gedaan, had 't dan anders gegaan?
Zie hier in het topic dus wel vaker problemen met de transportservice van IKEA, de TSN.... Heb zelf een keuken besteld bij hun en nog een dikke toeslag betaald omdat ik op de 3e etage woon.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:26 schreef Blik het volgende:
Hierbij een keer een negatieve ervaring met de Ikea, kan natuurlijk ook gebeuren
Afgelopen woensdag zou onze bank Karlanda bezorgt worden, bij het bestellen hadden we duidelijk gezegd dat de bank naar de 1ste verdieping zou moeten en dat de trap vrij smal was. Dit zou geen enkel probleem zijn volgens de verkoopster.
nou niet dus. Ik werd woensdag in paniek opgebeld door mijn vriendin dat de bank niet door het trappegat heen pastte. De bezorgers hadden helemaal niks bij (trap, touw) en konden niks doen. Als we wilden konden we voor eigen risico de bank via het keukenraam (1ste verdieping) laten tillen maar er was een reele kans dat de keukenkraan dan kapot zou gaan. Gingen we dus niet doen. Hebben ze dus de bank bij ons in de gang laten staan en we mochten zelf uitzoeken hoe we het gingen doen. Ik bellen met de klantenservice, zegt dat vrouwke dat ze sinds een halfjaar die bank compleet monteren omdat dat productiekosten zou schelen. Het komt nu echter regelmatig voor dat de bank dus niet door een trappegat past.
Wat ik dan niet snap is waarom ze dan geen trap en touw meenemen, zo moeilijk is dat toch niet?
Ik dus naar huis toe tijdens werktijd. Heb ik verdomme zelf met behulp van 3 buren die bank door het keukenraam getild met behulp van een touw en een keukentrap. Niks gebeurt met de kraan want er was genoeg ruimte...
Een dikke onvoldoende voor de Ikea
Ik heb geen keuken van de Ikea, noch inbouwapparatuur, maar ik heb laatst wel een half uur lang keukens staan bekijken, bevoelen en bestuderen. De Ikeakeukens die in de showroom in Groningen staan hebben koelkasten en vaatwassers van Whirlpool (in samenwerking met Ikea), dus dat is prima spulquote:Op zondag 12 maart 2006 17:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ellow,
Ik heb een vraagje; zijn er hier ook mensen die een Ikea keuken hebben met daarin inbouwapparatuur, die ook bij de Ikea is aangeschaft??
Ik heb een hele mooie keuken gezien met inbouwapparatuur, maar mijn vriend twijfelt of de inbouwapparatuur van Ikea echt wel zo oké is, dus zou ik graag van mensen die het wel hebben, hun mening willen weten.
Alvast bedankt !
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:13 schreef Adelante het volgende:
Het aantal huishoudens maakt het niet de moeite waard daar een extra vestiging te bouwen, Syytön. IKEA heeft de grond die zij in Zwolle heeft aangeschaft inmiddels ook weer verkocht. Leiderdorp staat nog wel gepland voor een nieuwe vestiging.
Die rijden dan maar naar Hengelo, Duiven of straks Amersfoortquote:
Ik heb zelf geen keuken van Ikea maar een vriend van ons sinds een tijdje wel, ook met inbouwapparatuur. Whirpool inderdaad dacht ik, goed spul in elk geval!quote:Op zondag 12 maart 2006 17:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ellow,
Ik heb een vraagje; zijn er hier ook mensen die een Ikea keuken hebben met daarin inbouwapparatuur, die ook bij de Ikea is aangeschaft??
Ik heb een hele mooie keuken gezien met inbouwapparatuur, maar mijn vriend twijfelt of de inbouwapparatuur van Ikea echt wel zo oké is, dus zou ik graag van mensen die het wel hebben, hun mening willen weten.
Alvast bedankt !
Jup, wordt verkocht op de keukenafdeling, weet alleen de naam niet.quote:Op maandag 13 maart 2006 00:11 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Weet iemand of ik bij Ikea ook een messenmagneetstrip kan kopen ?
Ik meen dat het Whirpool spul nog beter is dan het spul van Philips zelf, kwam ook uit consumententesten etc...quote:Op maandag 13 maart 2006 05:13 schreef zwahiel het volgende:
maw: Whirpool inbouw. Whirpool is gewoon Philips spul,dus dat zit denk ik wel goed met de inbouw...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |