abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35673796
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:29 schreef ddx het volgende:
zo net m'n nieuwe board opgehaald (T6 164W)
en nu tas inpakken want ik vertrek om 17:00 uit utrecht richting risoul
hopenlijk gaat het beetje passen 2 snowboards + bagage (burton wheelie bag)
Relaxt!

Ik hoor net van mijn huisgenoot dat er allemaal koters met slee's van de ub afgegaan zijn, waardoor de sneeuw in zo een slechte staat is dat ik er zelfs niet met mijn oude board van af wil...
pi_35675540
Gister samen met een vriendin voor haar een helm gekocht bij Boardfun.nl. Zwaar relaxte 'winkel' is dat zeg! (het is eigenlijk gewoon in het appartement van de eigenaar). Eerst ff een pilske gedronken en de nieuwe Burton dvd gekeken. Daarna helmpjes passen: tis de Giro nine.9 geworden. Die zat toch het lekkerst, was natuurlijk ook weer de duurste...
Als ik een nieuw board ga kopen dan doe ik dat bij boardfun, tis namelijk ook nog es een stuk goedkoper voor zover ik gezien heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toolshed op 03-03-2006 13:47:24 ]
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:00:27 #29
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35677325
quote:
hopen dat ze er allemaal uitgevist worden
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_35677627
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

hopen dat ze er allemaal uitgevist worden
er was eerst sprake van dat er tientallen mensen onder lagen, maar het is nu gewijzigd naar 1.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:10:57 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35677749
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:07 schreef Kentaro het volgende:

[..]

er was eerst sprake van dat er tientallen mensen onder lagen, maar het is nu gewijzigd naar 1.
pffew ja toen ik het bericht las hadden ze het over 20 mensen ofzo.

maarja 1 persoon is nog steeds 1 persoon te veel.
stay frosty
pi_35684921
Snowboard topic

Morgen weg naar Alpe d'huez, zin in! Alleen geen mooi weer op de rader maar veel verse sneeuw
pi_35686588
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:14 schreef Tommeh het volgende:
Snowboard topic

Morgen weg naar Alpe d'huez, zin in! Alleen geen mooi weer op de rader maar veel verse sneeuw
mooi weer is voor mietjes het moet dumpen !!
word het ook niet zo druk van !!
pi_35688513
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:01 schreef Thermo het volgende:

[..]

Die vans heb ik ook, fijne schoen
Heb je ze ook in het fel orange?
nee die van mij zijn grijs maar zitten perfect en dat je geen veters meer hoeft te strikken staat me ook wel aan
maar heb alle bij burnside weg uit deventer wel relaxte tent daar !
maar nu heb ik nog ff een vraagje is er hier iemand die mij een btje meer kan vertellen over de stand van je bindingen enzo ?
want ik geloof dat als je ze te ver naar voren of naar achteren zet dat je draaicirkel ook verandert ?
zou hier wel graag wat meer over willen weten als het niet teveel gevraagd is !
greetz mix
pi_35688590
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:24 schreef mixed-up het volgende:

[..]

nee die van mij zijn grijs maar zitten perfect en dat je geen veters meer hoeft te strikken staat me ook wel aan
maar heb alle bij burnside weg uit deventer wel relaxte tent daar !
maar nu heb ik nog ff een vraagje is er hier iemand die mij een btje meer kan vertellen over de stand van je bindingen enzo ?
want ik geloof dat als je ze te ver naar voren of naar achteren zet dat je draaicirkel ook verandert ?
zou hier wel graag wat meer over willen weten als het niet teveel gevraagd is !
greetz mix
Je draaicirkel wordt bepaald door de radius van je board, dat is de kromming die je board heeft als je carved. Die wordt bepaald door de lengte van je board en het verschil in breedte van de nose, tail en waist. De radius staat vrijwel altijd wel vermeld bij de specs van het board.

Je bindingen verder naar achteren zetten word gedaan voor poederrijden, omdat je zo makkelijker je nose boven de poeder uitlaat steken en dus chiller kunt rijden. Ze worden verder uit elkaar gezet door freestyle gasten die er heel stoer uit moeten zien, maar verder weet ik het ook niet echt.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35688767
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:27 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Je draaicirkel wordt bepaald door de radius van je board, dat is de kromming die je board heeft als je carved. Die wordt bepaald door de lengte van je board en het verschil in breedte van de nose, tail en waist. De radius staat vrijwel altijd wel vermeld bij de specs van het board.

Je bindingen verder naar achteren zetten word gedaan voor poederrijden, omdat je zo makkelijker je nose boven de poeder uitlaat steken en dus chiller kunt rijden. Ze worden verder uit elkaar gezet door freestyle gasten die er heel stoer uit moeten zien, maar verder weet ik het ook niet echt.
ja ok dat een bord een draaicirkel heeft dat snap ik maar stel ik zet mijn bindingen verder naar achteren dan verandert ook het punt van buigen van het bord toch ?
en als dat dan net een stugger of aan slapper gedeelte van het bord is dan verandert je draaicirkel toch ook ?
als ik klinkklare onzin zit te lullen mag ik dat ook graag horen maar zoiets kwam wel lochisch voor mij over ! greetz mix
pi_35689145
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:27 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

...Ze worden verder uit elkaar gezet door freestyle gasten die er heel stoer uit moeten zien...
Ik denk zomaar dat ze dat doen om meer stabiliteit te krijgen tijdens hun tricks. Is maar een vermoeden hoor...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_35689441
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:34 schreef mixed-up het volgende:

[..]

ja ok dat een bord een draaicirkel heeft dat snap ik maar stel ik zet mijn bindingen verder naar achteren dan verandert ook het punt van buigen van het bord toch ?
en als dat dan net een stugger of aan slapper gedeelte van het bord is dan verandert je draaicirkel toch ook ?
als ik klinkklare onzin zit te lullen mag ik dat ook graag horen maar zoiets kwam wel lochisch voor mij over ! greetz mix
Dat klopt, het wordt lastiger om bochten in te zetten omdat je meer richting de achterkant van je board staat die meest stijver is. Maar er is geen enkele noodzaak om je bindingen verder naar achter te zetten de 'reference stance'. Deze is bij de meest boards al zo'n 2,5 cm naar achteren. Als je echt de poeder induikt kun je ze nog wel verder zetten zoalf Mzaraki zegt, de nose blijft dan wat makkelijker boven drijven.

Voor freestyle is het wel fijn om ze iets wijder te zetten. Dat is niet om stoer te zijn maar omdat je dan stabieler staat bij bv rails. Ook het spinnen gaat wat makkelijker en je kun veel makkelijker grabben omdat je lager bij je board staat. Je kunt bv als je board een reference stance wat 2.5 heeft, de voorste binding 1 stand naar voren doen. Dan sta je wat wijder en meer 'centered' op je board wat switch rijden weer makkelijker maakt.

Al met al hangt het van je board af, je eigen lengte en wat je met je board doet en wat je gewoon fijn vind boarden natuurlijk
pi_35690121
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:48 schreef beerke het volgende:

[..]

Ik denk zomaar dat ze dat doen om meer stabiliteit te krijgen tijdens hun tricks. Is maar een vermoeden hoor...
Goed, maar het ziet er ook stoerder uit, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35690554
zondag gaan de niewe schoenen uitgetest worden. wordt weer een dagje in het fantastische skigebeid van oberwiesenthal

ach voor 2 uurtjes rijden mag je niet klagen.

edit: het sneeuwt ook nog eens als een gek, dus dat werd lekker verse sneeuw

[ Bericht 26% gewijzigd door Byte_Me op 03-03-2006 21:34:03 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:27:12 #41
72282 360sjors
King of the Hill
pi_35693869
Nog 1,5 min internettijd.. fucking awesome here!!!!!!!! Cheers!!! Later uitgebreid verslag
pi_35703556
Jody Koenders is zwaar gecrashed bij de Artic Challenge. Hij ligt op de IC met hersenletsel en een schedelbreuk.
http://www.tacky.nl/snowb(...)asp?artikkelID=13685
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:14:32 #43
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35703697
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:27 schreef 360sjors het volgende:
Nog 1,5 min internettijd.. fucking awesome here!!!!!!!! Cheers!!! Later uitgebreid verslag
Cheers!
stay frosty
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:02:47 #44
71115 Rnej
I walk the line
pi_35704532
ik ga vanmiddag ein-de-lijk de t6 en de Baron ES testen

gelijk ff een paar bigairbag sprongen ermee maken
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:18:04 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35704869
Ik heb niet alle 35 voorgaande deeltjes gelezen, maar heeft iemand gister Eurosport - YOZ gekeken? Waar een Nederlandse 2e werd? Wie was dat ook weer?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35704926
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 11:02 schreef Rnej het volgende:
ik ga vanmiddag ein-de-lijk de t6 en de Baron ES testen

gelijk ff een paar bigairbag sprongen ermee maken
Je had toch al een Baron ES? Of is dit dan weer de nieuwe?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_35705050
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:03 schreef Kentaro het volgende:
Jody Koenders is zwaar gecrashed bij de Artic Challenge. Hij ligt op de IC met hersenletsel en een schedelbreuk.
omfg
pi_35705159
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:03 schreef Kentaro het volgende:
shit....
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:05:41 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35706047
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 11:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb niet alle 35 voorgaande deeltjes gelezen, maar heeft iemand gister Eurosport - YOZ gekeken? Waar een Nederlandse 2e werd? Wie was dat ook weer?
Niet gezien.
Er zijn niet veel Nederlandse snowboardsters die de TV halen. Misschien Cheryl Maas of Bibian Mentel?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:18:47 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35706388
Cheryl Maas, die was het, Thanks.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')