Maar ik vraag me af of de overheid weleens buiten komt, het lijkt wel of ze niet van deze aardbol zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef JosvG het volgende:
Omdat de overheid bang is voor terrorisme, en die angst wil overbrengen naar het volk. Ik loop er zelf niet warm of koud van.
Apartquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/825426/1/50#35608489]woensdag 1 maart 2006
- bliksem 1,5
Tja, zal er wel eentje half dood zijn gegaan...quote:
Daar ben je het mee eens, omdat je spreekt over een angst die niet reeel is. Wat als die angst nu wel eens reeel is (Londen en Madrid)?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Tja, zal er wel eentje half dood zijn gegaan...![]()
Ontopic:
Ben het helemaal met TS eens. We worden door de overheid bang gemaakt voor een gevaar dat niet bestaat (althans, niet zoals het gebracht wordt). Voordeel voor de overheid: bange mensen zijn snel geneigd vrijheden in te leveren en dat komt de overheid bijzonder goed uit. Impopulaire maatregelen invoeren is nu een eitje.
Dan nog is de kans dat je in het verkeer om komt zo onvoorstelbaar veel groter. Volgens mij (correct me if I'm wrong) is de kans dat je met een vliegtuig neerstort nog groter dan dat je omkomt door een terroristische aanslag. En zie jij iedereen doodsbang in een vliegtuig stappen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:04 schreef Integrity het volgende:
[..]
Daar ben je het mee eens, omdat je spreekt over een angst die niet reeel is. Wat als die angst nu wel eens reeel is (Londen en Madrid)?
En mijn pleidooi is dus dat die angst (deels) onterecht is. Door bang te zijn en onze rechten in te laten perken bereiken terroristen precies waar ze op doelen: het zaaien van angst (terror).quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:49 schreef Zyggie het volgende:
Beetje kortzichtig? Terrorisme levert naast doden en gewonden ook angst op. De schade is daardoor veel groter dan in een soortgelijk ongeluk.
Nja, het probleem is eerder dat niemand het wat interesseert, want op dit moment merk je toch ook niets van de maatregelen die er zijn genomen (weet niet eens wat voor maatregelen er zijn genomen)quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan nog is de kans dat je in het verkeer om komt zo onvoorstelbaar veel groter. Volgens mij (correct me if I'm wrong) is de kans dat je met een vliegtuig neerstort nog groter dan dat je omkomt door een terroristische aanslag. En zie jij iedereen doodsbang in een vliegtuig stappen?
Uiteindelijk vallen er -hier in het westen- maar weinig doden door terrorisme. In de tijd dat de IRA en ETA overal bommen legden was men veel minder gestressed dan nu. En toen vielen er echt veel meer doden door terrorisme. Dat hele anti-terrorisme gedoe is een vorm van propaganda en net als in de tijd van de koude oorlog lopen we er met open ogen in.![]()
Die angst wordt na iedere aanslag erger, en ontstaat dan pas echt. De angst voor aanslagen op dit moment is nog niet zo groot, wacht maar tot er een echte aanslag komt; dan is het duidelijk zichtbaar. De sluimerende angst op dit moment is inderdaad wel het gevolg van panisch handelen van de overheid.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:50 schreef Levitation het volgende:
[..]
En mijn pleidooi is dus dat die angst (deels) onterecht is. Door bang te zijn en onze rechten in te laten perken bereiken terroristen precies waar ze op doelen: het zaaien van angst (terror).
Een van de maatregelen waar je mee te maken hebt is de legitimatieplicht. Zogenaamd om terrorisme te bestrijden. Lijkt me alleen sterk dat er in het paspoort van een terrorist "gevaarlijk individu" ofzo staat.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:51 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Nja, het probleem is eerder dat niemand het wat interesseert, want op dit moment merk je toch ook niets van de maatregelen die er zijn genomen (weet niet eens wat voor maatregelen er zijn genomen)
(bijna) iedereen is gewoon te lui om te gaan protesteren ....
Als ik het lijstje optel dan kom ik uit op: 49115,5quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:52 schreef Frollo het volgende:
Die sterftecijfers zijn per 100.000 neem ik aan?
Wat is dan precies zichtbaar?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:53 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Die angst wordt na iedere aanslag erger, en ontstaat dan pas echt. De angst voor aanslagen op dit moment is nog niet zo groot, wacht maar tot er een echte aanslag komt; dan is het duidelijk zichtbaar. De sluimerende angst op dit moment is inderdaad wel het gevolg van panisch handelen van de overheid.
Per miljoen dan, ook goed.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als ik het lijstje optel dan kom ik uit op: 49115,5
Als dat per 100000 is hoeven we ons geen zorgen te maken meer over overbevolking
* Herkauwer gaat begrafenisondernemer worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |