abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:32:52 #1
64781 bonke
pipo koeie
pi_35608400
De dames A. Schweers en M. Richters, die naar eigen zeggen veelvuldig babbelen met overleden personen, mogen een boek over Herman Brood niet uitgeven. Volgens Schweers en Richters zocht Herman daags na zijn overlijden contact met de twee.

Het spirituele duo beweert dat Herman bij hen boodschappen achterliet voor zijn weduwe Xandra, zijn kinderen en fans. Zo 'vertelde' Herman de vrouwen geen zelfmoord te hebben gepleegd, maar te zijn uitgegleden op het dak van het Amsterdamse Hilton. De vrouwen besloten de gesprekken op te schrijven en in eigen beheer uit te geven in het boek 'Hemels Brood'.

Weduwe Xandra Brood zegt totaal niet te zitten wachten op dit soort publicaties. Ze spande daarom een kort geding aan tegen het duo, dat gisteren diende. Het boek is ''onnodig grievend en een inbreuk op de rechten en persoonlijke levenssfeer van mijn cliënte'', aldus advocaat Bertil van Kaam van Xandra Brood.

Schweers en Richters zeiden tegen de rechter absoluut geen geld te hebben willen verdienen aan Broods ontboezemingen: ''Maar de drukker zag er wel brood in. Ons ging het alleen om de boodschap'', zo verklaarden de twee in een warrig betoog. Volgens de vrouwen gaf Herman hun ook kleuradvies, aanwijzingen hoe te schilderen en tips over het mengen van olieverf. De schilderijen werden vervolgens gesigneerd met de naam Herman Brood en tentoongesteld.

De rechter wist de vrouwen gisteren over te halen tot een schikking. Ze zullen de complete boekvoorraad vernietigen, zullen geen publiciteit meer zoeken over hun gesprekken met de overleden rocker en niet langer schilderijen van Brood vervalsen.

Xandra Brood toonde zich content: ''Ik wil niemand dwarszitten, maar deze onzin moet gewoon stoppen. Vooral voor mijn kinderen is dit heel vervelend. Deze vrouwen moeten niet denken dat ze alles maar kunnen maken. En vooral: val mij er niet mee lastig.''

hoe halen die gasten het in hun hoofd om op zo`n manier geld te willen verdienen
pies on joe toe
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:37:21 #2
136589 mailyourmom
ziet het zitten
pi_35608568
Yep, dat doen die...
.-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
pi_35608580
Tsja, je zult het nooit weten, of dit kaf van het koren is. Maar merkwaardig is het zeker.
Ik kan me de reactie van zijn weduwe absoluut voorstellen.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35608710
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:32 schreef bonke het volgende:
''Ik wil niemand dwarszitten, maar deze onzin moet gewoon stoppen. ''
Dit soort actie zouden meer mensen moeten nemen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:42:57 #5
64781 bonke
pipo koeie
pi_35608796
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:37 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Tsja, je zult het nooit weten, of dit kaf van het koren is. Maar merkwaardig is het zeker.
Ik kan me de reactie van zijn weduwe absoluut voorstellen.
merkwaardig ?? tis je reinste oplichterij
en dan nog ff een beetje achter de rug van een gezin om gaan vertellen dat brood uitgegleden is
dat soort gasten moeten gewoon opgesloten worden voor ze nog meer van dit soort onzin verspreiden
pies on joe toe
pi_35611073
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef bonke het volgende:

[..]

merkwaardig ?? tis je reinste oplichterij
en dan nog ff een beetje achter de rug van een gezin om gaan vertellen dat brood uitgegleden is
dat soort gasten moeten gewoon opgesloten worden voor ze nog meer van dit soort onzin verspreiden
Het is wel een gat in de markt zeg. Ik ga denk ik een paar flut-plaatjes opnemen, en dan claimen dat Elvis me heeft verteld hoe ik het moest doen.

Oh nee, Elvis is nog niet dood natuurlijk. Stom.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:18:22 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35614215
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:32 schreef bonke het volgende:
. Volgens de vrouwen gaf Herman hun ook kleuradvies, aanwijzingen hoe te schilderen en tips over het mengen van olieverf. De schilderijen werden vervolgens gesigneerd met de naam Herman Brood en tentoongesteld.
Brood was hartstikke kleurenblind .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35614308
Ik hoop dat die 2 lijkenpikkers met veel te grote duim er wat van geleerd hebben.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:25:03 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_35614413
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:18 schreef jogy het volgende:

Brood was hartstikke kleurenblind .
Nu hij uit zijn aardse lichaam is getreden niet meer joh!
Hij wilde gewoon eindelijk een keer goede schilderijen maken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_35614491
Ja, dat dak van het Hilton is glibberig. Altijd uitkijken als je daar aan het wandelen bent.
pi_35614674
Mensen die overtuigd zijn dat ze met dode praten horen toch gewoon in een gesticht
It's a growing flame, using fear as fuel.
Website
Flicker!
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:39:38 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35614868
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:34 schreef vanDekaart het volgende:
Mensen die overtuigd zijn dat ze met dode praten horen toch gewoon in een gesticht
Zal lekker druk worden in het gesticht. Ken genoeg mensen die beweren dat ze met Jezus praten, die vent is al meer dan 2000 jaar dood.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:44:05 #13
64781 bonke
pipo koeie
pi_35615040
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:34 schreef vanDekaart het volgende:
ik pleit voor een groot mediumpark met een muur van 50 mtr hoog eromheen zonder deuren
en daar al dat tuig indouwen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pies on joe toe
pi_35636851
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Zal lekker druk worden in het gesticht. Ken genoeg mensen die beweren dat ze met Jezus praten, die vent is al meer dan 2000 jaar dood.
Nee, dat is (over het algemeen) praten tegen hem. Als je antwoord gaat krijgen wordt het meestal een medische zaak .
Of minderen met de paddo's, dat kan ook helpen .
pi_35637244
Wat ik een zeer kwalijke zaak vind is dat mensen zonder papiertjes vast denken te kunnen stellen wie gek is en of in een gesticht hoort.
Niet doen ! is offtopic, onzinnig en ongewenst.

ontopic:
Persoonlijk vind ik dat een actie zoals in de OP beschreven staat not done.
Je hebt hier met een levend achtergebleven gezin , een gevoelig onderwerp, echte emoties en levens die door moeten gaan te maken.
Zelfs aangenomen dat ze daadwerkelijk contact zouden hebben vind ik dat je het absoluut niet kan maken op deze manier en zonder overleg zaken op te rakelen, te ontkrachten, bewerken en in de publiciteit te brengen.

Vanuit menselijk oogpunt vind ik dit een misselijkmakende actie.
En jammer genoeg heeft het zelfs nu ze de mond gesnoerd is zelfs publiciteti gebracht, waardoor hun volgende boeken (en dergelijken) het zowieso al beter gaan doen.
Bekendheid.. positief of negatief.... het maakt mensen nieuwsgierig.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:48:40 #16
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35637475
Mirage - er is een verschil tussen vaststellen dat iemand gek is, van mening zijn dat iemand gek is,
of simpelweg constateren dat iemand veel symptomen van een bepaald ziektebeeld vertoont.

Als iemand beweert dat ie God is kun je moeilijk blijven volhouden dat ie geen symptomen vertoont van grootheidswaan bijvoorbeeld.
zzz
pi_35638119
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:48 schreef L.Denninger het volgende:
Mirage - er is een verschil tussen vaststellen dat iemand gek is, van mening zijn dat iemand gek is,
of simpelweg constateren dat iemand veel symptomen van een bepaald ziektebeeld vertoont.

Als iemand beweert dat ie God is kun je moeilijk blijven volhouden dat ie geen symptomen vertoont van grootheidswaan bijvoorbeeld.
Dat klopt (wrom beweegt de smiley nog niet ?)
Ik meen op te kunnen maken dat verschillende mensen er geen twijfel over latne bestaan dat deze mensen gek zíjn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:15:43 #18
64781 bonke
pipo koeie
pi_35638307
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:08 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat klopt (wrom beweegt de smiley nog niet ?)
Ik meen op te kunnen maken dat verschillende mensen er geen twijfel over latne bestaan dat deze mensen gek zíjn.
check
pies on joe toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')