abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:39:17 #51
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35655350
Lieve Tex, zo'n dip kent elke 'klusser' volgens mij. Dat het niet helemaal wordt zoals het plaatje in je hoofd, betekent niet dat het lelijk is. En het is pas echt Noah's kamer als hij erin slaapt en als beetje bij beetje de spullen goed komen staan, er wat speelgoed rondslingert en als er kleren op een hoop liggen. Het hoeft niet perfect, leuk is ook goed! En afmaken kan echt later nog. (Al is dat erg moeilijk natuurlijk Luuk d'r kamer is nog steeds niet 'af' ) Succes nog even hoor! (En anders logeren jullie toch lekker met z'n allen in de prachtige woonkamer )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_35655375
Gefeliciteerd met jullie huisje! Het ziet er netjes uit, en eindelijk een beetje ruimte!
Die oranje muur is ook echt cool! Ben benieuwd naar het eind resultaat

En de klusdip ken ik ook hier trouwens, ik heb van de zomer mn huisje gekregen en ben in augustus verhuisd, maar nog steeds missen er wat kleine dingetjes.. (zoals een kapstok en prullebak) maar het komt langzaam maar zeker wel af!
En ook Noahs kamertje gaat echt wel mooi worden, ook met wat minder geld kun je wel leuke dingen verzinnen!
Maak een plankje en beschilder zelf wat schoenendozen die je er bovenop zet als opberg plekje, en dat soort dingen!
Zelf heb ik eens bij de blokker van die grote vlinders gekocht, van zo'n soort panty stofje, daar van maak ik een grote mobiel. Met een paar afval latjes van de gamma en wat visdraad, voor in mn eigen slaapkamer.
Met dat soort kleine dingetjes kun je veel sfeer en gezelligheid aanbrengen!
pi_35655527
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:00 schreef texelonia het volgende:
In de tussentijd uiteraard niet stil gezeten! Overal zat behang op, was niet zo mooi gedaan, dus dat wilden we eraf halen. Bleek eronder betonnen muren met tigduizend gaatjes (luchtbelletjes) te zitten Na uren, dagen, gaatjes vullen zijn we daar eindelijk mee klaar. En de kamers waar we nog niet het behang eraf hadden gehaald, hebben we dat dus maar mooi laten zitten

De woonkamer is inmiddels al geverfd:

[afbeelding]

[afbeelding]

De logeerkamer is ook bijna klaar. Benedenverdieping hopen we vandaag en morgen af te krijgen. Dan alleen nog de plinten en raamkozijnen (ze hadden alles geel geverfd ) en vloer leggen en dan verhuizen!
Geel is echt erg. Ons huisje was zowat alleen maar geel. Alle deuren, kozijnen, trapbekleding, badkamer, radiatoren.. een regelrechte ramp!!! Mensen die die kleur gebruiken zijn echt rampzalig...
pi_35655730
Mooie oranje muur! Oranje is hartstikke leuk en vrolijk en zonnig in de woonkamer

Waarom vind je Noah's kamer niet mooi worden dan? Wat wilde je dan eigenlijk doen?

Het lijkt mij een heel leuk huis iig!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:03:12 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35658606
Tja, ik wilde eigenlijk één muur behangen. Maar aangezien we dat allebei nog nooit gedaan hebben, dat idee maar laten varen... Ik vind de kamer nu (nog) niet mooi, omdat we dus het oude behang hebben laten zitten en daar pverheen geverfd, en dat werd niet echt mooi. De luchtbellen zijn idd weg, maar de losse naden niet. En het behang was sowieso niet zo mooi gedaan, loopt over elkaar heen enzow.

Verder vind ik het gewoon een beetje saai eigenlijk, maar ja er staat ook nog niks in natuurlijk Als z'n spulletjes erin staan wordt het vast wel gezellig

En tuurlijk zou ik het liefst het hele huis in één keer perfect hebben (wie niet ), maar dat is gewoon niet realistisch. We willen nieuwe banken bijv, maar dat komt nog wel. En ook kleinere dingen enzow. Maar ik had toch wel graag het schilderwerk op z'n minst af gekregen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:50:04 #56
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_35662748
Sjo, in de huiskamer ligt nu laminaat. Wat een werk zeg. Ik had het n.a.v. een suggestie van een vriend ff uitgezocht en er staat in het huurcontract dat je geen onnodig lawaai mag maken en gewoon netjes doet en bent e.d. Het is trouwens wel van Mitros ja, maar we hebben nu ook een iets beter dempende ondervloer erin gelegd welke ook zichtbaar is bij een evt. controle. (Dan maar ff een plintje weg ) Denk trouwens wel dat schoenen uit moeten, dat scheelt ook al wat, en een deel van de huiskamer hangt boven de centrale gang en een deel boven wat slaapkamers ofzow en we hebben nog een kleed dus als Noah wil spelen kan dat weer op dat kleed. Istie toch gewend nu.

Morgen weer op tijd beginnen met andere kamers en dan hopelijk zaterdag het meeste wel af.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:00:48 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35669995
Jeetje! Dat hebben jullie snel gedaan dan!
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 14:01:45 #58
81992 Githa
pi_35677373
Wat moet/wil je allemaal nog doen dan Tex? en dan zeker de kamer van Noah ?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:48:26 #59
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35679232
Texje.. welke kleur oranje hebben jullie gebruikt?!?!

EN het wordt moooooooooi!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:17:40 #60
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35686839

De woonkamer met laminaat

Noah's kamer is blauw (nou ja deze helft dan)

Onze slaapkamer, voorlopig gewoon wit, met laminaat

Half rode trap

Wat er nog moet gebeuren. De trp moet dus afgemaakt. In Noah's kamer moet nog laminaat, Overal moeten nog van die afwerkplintjes. Owjah de gang boven en beneden moeten ook nog laminaat. En de keuken moet nog in z'n geheel...

Morgen verhuizen, zondag de rest van het laminaat leggen, de trap afmaken en de traphekjes ophangen. De keuken ga ik waarschijnlijk een keer in een weekendje tussendoor doen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:18:39 #61
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35686881
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:48 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Texje.. welke kleur oranje hebben jullie gebruikt?!?!

EN het wordt moooooooooi!!
L096 van de praxis verfmeng service
©Dumbo
pi_35687035
Gaaf, zo kleurrijk!
En wat een superlieve foto die met Noah dus
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 19:44:04 #63
81992 Githa
pi_35689018
Mooi zo lekker fel
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:01:19 #64
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35689508
leuk hoor!
veel woonplezier toegewenst
en gefeli
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_35692349
Ziet er leuk uit, ben benieuwd naar de inrichting!
pi_35694392
Leuk huis! Leuk kindje ook, vrolijke kleuren, veel geluk in jullie nieuwe woning.
pi_35695534
't Wordt mooooiiii! Dammit, nu wil ik ook een oranje muur

Overigens heb ik in de woonkamer ook gewoon over 't behang heen geverfd. Van mijn woningstichting mag je geen structuurverf op de wanden doen. Wel structuurbehang en dan verven. En aangezien de vorige huurders dat hadden gedaan, heb ik er nog maar een kledder overheen geverfd Bij mij laten de randen alleen rond de deuren enzo een beetje los (niet overal). Mijn vader heeft wat alabastine met wat latex gemixt en zo alles een beetje vastgeplakt.

I
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:30:41 #68
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35806895
Hee Tex, hoe is de verhuizing gegaan?
Lekker douchen!
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 15:55:19 #69
81992 Githa
pi_35812127
Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat Tex en Micha, laat is wat horen!
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:34:31 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35836171
Ja we zijn inmiddels over, foto's volgen wel als het een béétje op orde is

Er moet nog steeds laminaat gelegd worden in de gangen, de keuken moet ook nog helemaal (zeil en eigenlijk ook verven), plintjes moeten bijna overal. Kasten staan nog niet in elkaar en op hun plek dus ook nog weinig uitgepakt. Gordijnen moeten ook nog. Genoeg te doen dus nog
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 13:53:49 #71
81992 Githa
pi_35843405
Maar dát is nu juist zo leuk om te volgen Tex hoe het van complete chaos een mooie huisje wordt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:01:58 #72
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35851414
Dat het klussen leuk is om te volgen kan ik in komen. Maar het hele huis vol met dozen is toch niet boeiend?

Sowieso eerst de digicam zien te vinden
©Dumbo
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:09:28 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35851610
Heb trouwens alle dozen uit de woonkamer naar de logeerkamer verplaatst en het is echt heeeerlijk om de ruimte te hebben om met je kind te ravotten, pakkerdje te spelen en te voetballen enzow
©Dumbo
pi_35853934
Tex wat leuk! Veel plezier en geluk in jullie nieuwe huis
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_35854261
then divorce came....

geluk in jullie huisje!!
pi_35858770
Ohw wauw dat blauw, supergaaf zeg !
veel plezier in jullie kleurige nieuwe huis !
  maandag 13 maart 2006 @ 05:32:24 #77
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_35981482
als je laminaat in een huurhuis op een verdieping legt en je wil voorkomen dat je gedonder krijgt met de onderburen, zonder de woningbouw te informeren, dan zorg je voor een goede ondervloer!

Als je een geluidsdempende ondervloer + daarop nog eem eventuele extra geluidsdempende laag dan zit je altijd goed Je moet de onderburen geen reden tot klagen geven
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_35981571
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:12 schreef Netsplitter het volgende:
Omdat het nog wel eens is dat je eerst toestemming van de woningbouw moet hebben voordat je laminaat mag leggen...
Ook moet je dan toestemming hebben van diegene die onder je woont.
Heb je dat niet en diegene gaat klagen kan je alles eruit gaan halen...
Ook heb je dan kans dat er een inspecteur langs komt die komt kijken wat je als ondergrond hebt...
Dat hadden die %!#@&*!!! bovenburen van mij dan ook wel eens mogen vragen Ik heb er echt héél héél erg veel l ast van. Elke stap die ze zetten is een olifantendreun en alles klinkt heel hol waardoor je het versterkt hoort (praten, pissen (!) etc). De vorige bovenbuurman hoorden we nooit en nu is het of er extra mensen in ons eigen huis kletsen en rondlopen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35981578
quote:
Op maandag 13 maart 2006 06:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat hadden die %!#@&*!!! bovenburen van mij dan ook wel eens mogen vragen Ik heb er echt héél héél erg veel l ast van. Elke stap die ze zetten is een olifantendreun en alles klinkt heel hol waardoor je het versterkt hoort (praten, pissen (!) etc). De vorige bovenbuurman hoorden we nooit en nu is het of er extra mensen in ons eigen huis kletsen en rondlopen.
Toch goed nieuws dan? Ze hadden toestemming moeten vragen, dus kan je er iets tegen doen
pi_35981581
Kan ik direct vragen waarom ze GVD eergisteren NA MIDDERNACHT nog gingen hameren en boren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35983143
Bij mijn woningver moet je alleen overleggen bij het leggen van tegels, bij laminaat niet. Ik loop meestal toch op sokken of sloffen, dus mijn onderburen hebben dan hopelijk geen last van me.

En hopelijk ben ik morgen verlost van hun kookgeuren in mijn badkamer/berging Er komt iemand naar de afzuiging kijken....eindelijk.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_35989695
quote:
Op maandag 13 maart 2006 06:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn zelfs wettelijke normen voor. Zowel voor huur als voor koop. De bovenbuurman van mijn nichtje heeft zo zijn hele vloer eruit kunnen slopen (plavuizen en laminaat zonder ondervloer) na een rechtzaak. Niet bevordelijk voor je relatie met de buren, maar wel erg handig als je van die geluiden af wil
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:36:25 #83
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36081185
We hebben een betere ondervloer dan eerst, en ee deel van het huis zit boven ons eigen huis. Alleen de woonkamer zit boven een andere woonkamer. Maar we lopen nooit met schoenen aan en zijn niet echt luidruchtig. Alleen Noah dan soms Misschien maken we van de "logeerkamer" wel een speelkaer voor Noah ofzow waar ie ongestoord zn speelgoed door de kamer kan gooien
©Dumbo
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:41:47 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36081354
***UPDATE***

Vandaag eindelijk iets aan de keuken gedaan. Zo was het eerst:

En zo is het nu:

Tegeltjes wil ik nog wit maken, en de tegenoverliggende muur wil ik zoiets mee doen:

Oh en uiteraard nog een vloer erin Zwart-wit-geblokt zeil
©Dumbo
pi_36083531
Wat kan een kleurtje alleen al opknappen he?
Zwart/wit geblokt is zo gaaf!!
pi_36084916
Leuk Tex!!! Ben benieuwd hoe het geworden is met de hele inrichting erbij
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:52:20 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36085070
Gave kleur!

Btw... nieuwe handgreepjes geeft ook al een heel ander gezicht. Die afstanden zijn vaak redelijk standaard. Iets van een rvs-achtig greepje geeft ook al een heel ander beeld.
pi_36087450
Hee, cool, die keuken! Je bent wel van de kleurtjes, of niet? Wel goeie tegelprimer uitzoeken als je de tegels gaat verven en de voegen met een kwastje doen ipv roller, anders dekt het niet mooi.
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:34:35 #89
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36087840
Ik heb een speciale grondverf en lak voor tegels. Dus hoop dat dat beetje werkt.

En ik hou van kleur ja Vind ik zo gezellig en vrolijk
©Dumbo
pi_36087905
Hey Tex!
Ziet er gaaf uit joh!!!

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! (en tevens ook met de kleine heb je sinds de laatste paar meetings helemaal nooit meer gesproken )
Profiel opgeheven.
pi_36087995
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:34 schreef texelonia het volgende:
Ik heb een speciale grondverf en lak voor tegels. Dus hoop dat dat beetje werkt.

Vette TVP Ik wil graag weten of het werkt. Deze week stond nl. in de krant dat mijn woningstichting de regels voor klussers overboord gaat gooien. M.a.w. je hoeft je woning niet meer in oorspronkelijke staat terug te brengen.

Dus ik kan nu ook mijn tegels onder handen nemen. Alsof ik daar de puf nog voor heb
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:45:33 #92
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36088144
Hey Bierie Lang geleden idd! Jij ook nog geeliciteerd met je zoon! Micha was wel lichtelijk geshockeerd
©Dumbo
pi_36088182
Wat een leuke kleurjes allemaal!
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:47:28 #94
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36088198
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:39 schreef Syrena het volgende:
Vette TVP Ik wil graag weten of het werkt. Deze week stond nl. in de krant dat mijn woningstichting de regels voor klussers overboord gaat gooien. M.a.w. je hoeft je woning niet meer in oorspronkelijke staat terug te brengen.

Dus ik kan nu ook mijn tegels onder handen nemen. Alsof ik daar de puf nog voor heb
Tip: ga verhuizen Dan wordt je het uitpakken zo zat dat je spontaan weer zin in klussen krijgt

Over paar weken hebben we een housewarming hier, en ik wil het dan wel een beetje af hebben. En het verven leek me handiger te doen nu er nog geen vloer in ligt. Dus heb toch die kwast/roller maar weer gepakt
©Dumbo
pi_36088974
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:34 schreef texelonia het volgende:

Ja, het is heel erg leuk!

Maar tegelprimer is echt wel aan te raden hoor, is een soort grondverf die zorgt voor betere hechting. Anders kun je over een jaar opnieuw gaan verven en krabben omdat het gaat bladderen. Te krijgen (en niet duur) bij de betere verfwinkels en misschien wel bij de lokale bouwmarkt.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:46:56 #96
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36090169
Ik bedoelde dus dat ik én tegelgrondverf, én tegellak heb. Van Alabastine allebei. Niet goedkoop trouwens, dus ik mag hopen dat het goed werkt !
©Dumbo
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:29:40 #97
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36091319
Leuk Tex! En die stickers he? Lijken me ook erg leuk her en der op de keukenkastjes.(Maarja, ons huis is dan ook van het 'overdaad schaadt'. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36091487
Oh leuk die keukenmuur! En dan die stickers erbij is helemaal leuk..

Aan zo'n kleur muur zit ik dus te denken voor in onze woonkamer, na de verbouwing...

Het trapgat was al die kleur en ik vind het nog steeds een leuke kleur!

Ja haha Lishe, overdaad schaad (niet ) dat is hier ook zo qua kleuren enzo dan he
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:49:06 #99
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36091785
Ziet er goed uit allemaal!!
Komt er ook nog een andere keuken in, of is dit prima zo??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:04:21 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36092202
Oeh op de keukenkastjes is óók leuk idd!

Automatic_Rock, het is een huurwoning, dus die keuken laten we lekker zitten Vind het niet eens zo slecht ook, gewoon witte kastjes enzow
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')