abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:56:48 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35599391
Vorige week donderdag hebben we contract getekend van ons eerste echte huisje Waar we nu wonen zijn 2 kamers met gedeelde badkamer en keuken. Iedereen een eigen huisnummer, dus officieel wonen we niet eens samen En maar 2 kamers dus, en dat met een kind van inmiddels ruim 1 jaar. Die krijgt nu dus ook eindelijk zijn eigen kamer

Foto's bovenverdieping:

Woonkamer, met ruim balkon

Keuken

Logeerkamer (lees: toekomstige babykamer )

Toilet

Benedenverdieping:

Noah's eerste kamer

Onze slaapkamer

Badkamer (net nieuw erin gezet)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:00:15 #2
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35599494
In de tussentijd uiteraard niet stil gezeten! Overal zat behang op, was niet zo mooi gedaan, dus dat wilden we eraf halen. Bleek eronder betonnen muren met tigduizend gaatjes (luchtbelletjes) te zitten Na uren, dagen, gaatjes vullen zijn we daar eindelijk mee klaar. En de kamers waar we nog niet het behang eraf hadden gehaald, hebben we dat dus maar mooi laten zitten

De woonkamer is inmiddels al geverfd:

De logeerkamer is ook bijna klaar. Benedenverdieping hopen we vandaag en morgen af te krijgen. Dan alleen nog de plinten en raamkozijnen (ze hadden alles geel geverfd ) en vloer leggen en dan verhuizen!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:01:31 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35599535
Die badkamer ziet er goed uit zeg!
Sowieso een leuk huis!

Die oranje muur is leuk!

Enneh... nog even over je laminaat vraagje.
Ik zou toch gaan voor laminaat. Dan maar even alles opzij zetten dit weekend en verschuiven tijdens het leggen. Het is zoveel praktischer en schoner. Zeker met een kleintje erbij.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:01:49 #4
115814 Drumpie
Zie Signature.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:04:33 #5
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35599611
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Enneh... nog even over je laminaat vraagje.
Ik zou toch gaan voor laminaat. Dan maar even alles opzij zetten dit weekend en verschuiven tijdens het leggen. Het is zoveel praktischer en schoner. Zeker met een kleintje erbij.
Het wordt idd waarschijnlijk laminaat
Het is helaas enkel glas, dus dan leek tapijt me wat warmer. Maar overal laminaat is wel zo makkelijk, en ik dacht dat dat veel duurder zou zijn maar dat bleek helemaal niet het geval

Alleen in de keuken komt dan zeil (aangezien daar ook de wasmachine kom te staan). Zwart-wit geblokt
©Dumbo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 11:05:16 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35599633
Is het huur of koop?
Dit vanwege het toekomstige laminaat...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:06:17 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35599666
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:02 schreef texelonia het volgende:
En voor onze slaapkamer, Micha wil iets rustigs. Maar we hebben 2 dekbedovertrekken bijv en de ene is rood en de ander oranje, rood, geel, roze, etc gesptreept. Redelijk fel en druk dus
Wat we met onze slaapkamer gedaan hebben is dat we de muren gewoon wit gedaan hebben en dan met een schilderij/foto van frambozen op de muur wat kleur en ik ben nog op zoek naar de juiste gordijnen. Er hangen nu alleen die rvs-achtige luxaflexjes van IKEA.

Doe ik trouwens meestal met de slaapkamer. Eerst heel neutraal, ik 'voel' later pas wat ik er eigenlijk bij vind horen.
En je bed is zo opzij gezet om evt. een muur te schilderen.

Als je per sé wel iets met de muren zou willen doen zou je bijvoorbeeld iets van een zandkleur of koffie-verkeerd op de muur kunnen gebruiken. Ook neutraal en rustig maar kan weer wel heel goed bij je fellere dekbed overtrekken.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:08:06 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35599716
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:04 schreef texelonia het volgende:
Het wordt idd waarschijnlijk laminaat
Het is helaas enkel glas, dus dan leek tapijt me wat warmer. Maar overal laminaat is wel zo makkelijk, en ik dacht dat dat veel duurder zou zijn maar dat bleek helemaal niet het geval

Alleen in de keuken komt dan zeil (aangezien daar ook de wasmachine kom te staan). Zwart-wit geblokt
Zwart-wit geblokt!

En als het echt te koud is, de vloer, dan kan je altijd evt. in de winter nog een kleed bij de zithoek leggen als dat nodig is.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:09:25 #9
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35599750
Netsplitter, het is huur. Hoezo maakt dat uit voor het laminaat dan?

BE, wij nemen Micha's oude gordijnen voorlopig gewoon mee. Ik vind ze heel lelijk, echt zo'n vieze groen-turqoise achtige kleur. Maar goed, beter iets dan niets. Kunnen altijd nog andere gordijnen doen

En neutraal is wel een goed idee denk ik. Moet al zoveel keuzes maken, is beetje zonde als je overhaast iets 'geks' doet en er vervolgens spijt van gaat krijgen....
©Dumbo
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:10:23 #10
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35599783
Wat is er trouwens te klein aan de gordijntjes van Noah?
pi_35599793
Gaaf hoor. Die oranje muur is tof
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:12:08 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35599849
Rottdog, de gordijnen zijn te kort. Of de ramen te hoo. het is maar hoe je het bekijkt Er zit ook geen zoom aan waardoor we hem langer kunnen maken. Dus of kijken of ze dezelfde stof nog hebben waar we nog wat mee kunnen. Of een andere bijpassende stof die we eronder aan vastnaaien (was m'n moeders idee...) of gewoon hele nieuwe gordijnen....

Ben nu even weg trouwens, verf halen, ouders aan het werk zetten, en dan zelf werken
©Dumbo
pi_35599861
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:09 schreef texelonia het volgende:
Bij sommige verhuurstichtings moet je aanvragen of je laminaat mag vanwege geluidsoverlast!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 maart 2006 @ 11:12:46 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_35599868
Omdat het nog wel eens is dat je eerst toestemming van de woningbouw moet hebben voordat je laminaat mag leggen...
Ook moet je dan toestemming hebben van diegene die onder je woont.
Heb je dat niet en diegene gaat klagen kan je alles eruit gaan halen...
Ook heb je dan kans dat er een inspecteur langs komt die komt kijken wat je als ondergrond hebt...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:12:57 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35599874
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:09 schreef texelonia het volgende:

BE, wij nemen Micha's oude gordijnen voorlopig gewoon mee. Ik vind ze heel lelijk, echt zo'n vieze groen-turqoise achtige kleur. Maar goed, beter iets dan niets. Kunnen altijd nog andere gordijnen doen

En neutraal is wel een goed idee denk ik. Moet al zoveel keuzes maken, is beetje zonde als je overhaast iets 'geks' doet en er vervolgens spijt van gaat krijgen....
Ja precies. En dat geks bedenk ik later meestal toch wel. In het vorige huis had ik een blauwe muur met een enorme bloem erop.

Mocht je nog ergens een paar Euro's overhebben en je echt storen aan die gordijntjes, die luxaflexjes van IKEA zijn dus echt niet duur. Althans... dat vind ik. Maar goed, dan moet je dus wel idd nog even een paar centen over hebben.
En ach... anders komt dat over een paar maanden wel. Natuurlijk wil je het liefst dat het gelijk in een keer mooi is, maar goed, wat niet is...
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:13:07 #16
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35599881
Owjah bij de oranje muur komt ook nog een oranje fatboy! Housewarmingscadeautje van mijn zus Hoop dat het niet ent een andere kleur oranje is tenminste, waardoor het totaal niet meer bij elkaar past
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 11:14:43 #17
81992 Githa
pi_35599930
Ik zou ook voor het laminaat gaan
Ik denk echt dat je reuze spijt gaat krijgen als je er vloerbedekking inlegt.

Maar WOAW wat een ruimte! ...
heb je wel genoeg spullen om de kamers te vullen
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:15:27 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35599955
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:12 schreef texelonia het volgende:
Rottdog, de gordijnen zijn te kort. Of de ramen te hoo. het is maar hoe je het bekijkt Er zit ook geen zoom aan waardoor we hem langer kunnen maken. Dus of kijken of ze dezelfde stof nog hebben waar we nog wat mee kunnen. Of een andere bijpassende stof die we eronder aan vastnaaien (was m'n moeders idee...) of gewoon hele nieuwe gordijnen....
Goed idee van je mams desnoods kun je ook nog een stukje aan de boven kant zetten
pi_35600037
Gaaf! Lekker licht zeg, grote ramen. Leuk die oranje muur!
Ik zou ook voor laminaat gaan, en bij de zithoek nog een kleed leggen. En aangezien de ramen enkel glas zijn, dikke gordijnen, dat houdt de de warmte enigzins binnen.

Wat is het trouwens precies voor woning? Het ziet er uit als een flat (uitzicht), maar het heeft wel 2 evrdiepingen?
pi_35600051
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:13 schreef texelonia het volgende:
Owjah bij de oranje muur komt ook nog een oranje fatboy! Housewarmingscadeautje van mijn zus Hoop dat het niet ent een andere kleur oranje is tenminste, waardoor het totaal niet meer bij elkaar past
ik zou die oranje zitzak juist niet pal naasr je muur zetten maar tegenover de muur ofzo dan trek je dat oranje door
It's too late. You should have paid him at the first chance you had. Now Jabba's put a price on your head so large, every bounty hunter in the galaxy will be looking for you. I'm lucky I found you first.
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 11:22:11 #21
81992 Githa
pi_35600157
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef Avery het volgende:

[..]

ik zou die oranje zitzak juist niet pal naasr je muur zetten maar tegenover de muur ofzo dan trek je dat oranje door
Jah, precies en dan geeft het ook niet als de kleur iets afwijkt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:23:23 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35600192
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:15 schreef Rottdog het volgende:
Goed idee van je mams desnoods kun je ook nog een stukje aan de boven kant zetten
Ja, en dan even breed aan de boven en onderkant bijvoorbeeld!
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:25:40 #23
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_35600250
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:12 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Bij sommige verhuurstichtings moet je aanvragen of je laminaat mag vanwege geluidsoverlast!
Klopt inderdaad. In het appartementengebouw waar ik huur, mag absoluut geen laminaat liggen op de verdiepingen die niet op de benedenvloer liggen. Zeil mag dan weer wel...
pi_35600842
tex, leuk huis! ik had nog op je traphekjes probleem gereageerd in het kinderkamertopic. misschien heb je daar nog wat aan? wij hebben ze trouwens bij de hema gekocht, toen ze daar in de aanbieding waren. maar marktplaats biedt ook vast volop keus.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:03:47 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35601353
Joepie Tex, al weer bijna verhuizen. Wat zullen jullie je lekker voelen i al die ruimte die jullie straks hebben. Gefeliciteerd nog!
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')