Newbie-pesten, de samenvatting:Dit topic op dvd.nl is bedoeld om foto's van je collectie te plaatsen. Bekende koek, zoiets hebben we hier ook en wat je er ook van vindt, dat is waar het voor is. Trots, arrogant of onzeker, dit topic is voor foto's dus wat post je er?
Geen foto's volgens
waxie. Onze grote vriend besluit een fijne discussie te starten over de esthetische waarde van dvd-collecties, de opstellingscriteria en neuzelt wat over kwantiteit vs kwaliteit. Dit met een posthistorie van 20 posts, nauwelijks dvds in de kast en zelf thuis een x-box op een ouwe zwart-wit tv.
Hoewel het niet geheel duidelijk is wat ie ermee bedoelt reageert half dvd.nl natuurlijk onmiddelijk. Wil je net trots nieuwe foto's van je eindelijk complete zeg eens aaa-verzameling posten, komt hij aan met moeilijke vragen waar niemand op zit te wachten.
Als notoire zeurkous besluit ik op een gegeven moment hem daar even op te wijzen. Niet mijn zaak, ik ken hem niet, kom nauwelijks in dat topic en ben geen moderator, dus geen enkele reden om het niet te doen.
![]()
Erg onaardig vond ik mijn reactie trouwens niet, ik geef er in de laatste zin zelfs nog een speelse wending aan. Wat ben ik ook een boefje!
De eerste PM:
quote:
hey,
ik las je reply en om verdere offtopic te vermijden stuur ik je een PB. Ik geef mijn mening en die heeft (onrechtstreeks) te maken met het onderwerp. Ruimte voor debat moet er zeker zijn, dat is alleszins mijn filosofie. Ik luister graag naar ieders overtuiging en mening. Maar neem dan wel de moeite om die rustig uiteen te zetten. Mensen kunnen je anders niet serieus nemen.
Ik kan me ergens vinden in je nogal korte en oppervlakkige reply... De offtopic kan niet te lang duren natuurlijk. Maar je kan wel iets meer aandacht schenken aan de uiteen zetting van je gedachte. Nu komt het niet echt over...
Ik ga dus verder geen aandacht schenken aan je korte en vrij ongepaste opmerking.
![]()
Ruimte voor debat? Zijn filosofie? Ongepast?
Mijn reactie:
quote:
Jij begint een enorme off-topic discussie en probeert mensen bewust op de kast te jagen en mijn reactie is ongepast?
Dude, open gewoon een nieuw topic en leer internet te relativeren.
Ik denk nog, het is een newbie, een soort I-Spy24 die net een nieuw woordenboek heeft gekocht, beetje vreemd maar verder niet al te veel aandacht aan schenken.
De tweede PM:
quote:
ik relativeer internet
het is echter niet ik dat zich opwind. Jij bent degene dat nogal raar doet.
grtz en chill out, er zijn belangrijkere dingen
![]()
de manier waarop je je erin laat meegaan is verontrustend
Hij is bezorgd om me!
![]()
Wat lief!
O ja, en ik doe raar. Dat klopte trouwens, want ik zit ondertussen om half een 's nachts met m'n verkouden hoofd hardop te snotterlachen achter m'n computer.
Ik besluit dat het een erg grappig ventje is, en
deel dat mede in het topic:
quote:
Ik krijg net een boze PM van newbie dat
mijn reactie ongepast is...
Je blijft lachen op dit forum!
![]()
FOTOS, DUDE, FOTOS!! Laat me sidderen in de aanblik van je weergaloze collectie! Dan kom ik daarna wel in je nieuw-te-openen 'de esthetische filosofie van een dvd-collectie'-topic vertellen hoe prachtig ik het vond en hoezeer ik me schaam voor mijn wankele plankje met twaalf keer dezelfde film in verschillende kleuren hoesjes.
En ach, fuck it, ook nog maar een PMetje, dit kon wel eens erg grappig gaan worden!
quote:
Wie is hier nou al de hele avond in dat topic bezig!
heerlijke rel-kloon, complimenten!
Let op het schalkse gebruik van een fok-smiley op dvd.nl! Jaja, ik ben op dreef!
Hij is ondertussen echt niet meer blij, getuige zijn
volgende post in dat topic:
quote:
Doordat ik eerder al aangaf dat ik geen mensen wil gaan irriteren kunnen we beter terug ontopic gaan.
het is aangenaam dat bepaalde mensen deftig kunnen antwoorden op mijn post en het zijn net de mensen die agressief reageren die het topic nog verder laten verdwalen.
mensen die zich aangesproken voelen kunnen me via pb bereiken.
opvallend dat de laatste paar opmerkingen nog meer offtopic zijn dan mijn opmerkingen... dat is dan vrij hypocriet van de betrokken personen.
wat mij betreft weer ontopic
verdere discussies kunnen via PB
grtz
gelukkig, we mogen weer on-topic! Ondertussen nog geen foto gezien, maar wel een fijne deftige discussie gehad!
Deftig?
Jaja! En dat komt nog eens terug in een nieuwe Persoonlijke Massage:
quote:
ik heb 20 berichten ofzo hiero, hoeveel heb jij er? Dus insinueer niet dat ik hardnekkig ben...het feit dat je verbitterd sarcasme gaat gebruiken duidt aan dat je stillaan nerveus wordt. waarom weet ik niet. er zijn altijd mensen die van een mug een olifant gaan maken.
jammer voor je dat je geen deftig gesprek kan voeren.
Ik lig ondertussen onder m'n bureau van het lachen! Wat een heerlijk ventje! Snel een PM terug voor ie weer voorgoed verdwijnt:
quote:
Ik wist wel dat ik mijn pc nog even aan moest laten staan!
![]()
"deftig"! Heerlijk!
Bedankt voor een erg vermakelijk laatste kwartiertje van een verder saaie dag! Ik ga pitten, laat gerust iets voor me achter zodat mijn ochtend morgen weer vrolijk begint!
Maar helaas... Vanochtend niks in m'n inboxje mogen vinden.
Wat een prachtig mini-relletje! Zulke pareltjes vind je nog maar zelden op internet!
Zou het eigenlijk dezelfde zijn als op
fok? Daar kan ik helaas de post-geschiedenis niet meer van bekijken. In FTR heb ik hem nog nooit gezien, maar zoals gezegd, ik ben er nog helemaal niet van overtuigd dat dit niet gewoon een verveelde FTR-er was!