Ik heb hem grijs gedraaid. Misschien één keer in zijn geheel.Het is gewoon een album dat je mondjesmaat moet nuttigen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:45 schreef cafca het volgende:
Ik heb nooit het geduld gehad om Sandinista helemaal af te luisteren. D'r staan inderdaad een paar hele fijne nummers op, maar als album is het gewoon teveel m.i.
London Callingquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:
Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord![]()
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...quote:
Geweldige nummers die je noemt.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...![]()
Over dat laatste liever geen discussie hoorquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:27 schreef MaJo het volgende:
Jee ik heb weer een discussie aangewakkerd
Joe Strummer was best sexy trouwens
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkinsquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:02 schreef Soul79 het volgende:
Sandinista is gewoon zoals alle bekende goede dubbelalbums, zoals Songs in the key of life of de White Album. De filler is zwak maar de beste nummers behoren tot het eersteklas materiaal![]()
Een dubbelalbum dat van a tot z een gelijkmatig hoog niveau heeft, heb ik nog nooit gehoord![]()
Ook The Fragile van Nine Inch Nails kent eigenlijk geen zwak moment, maar heeft dan weer niet de uitschieters van vorige albums. Sandinista! is zo bijzonder omdat het pretendeert nieuwe soorten crossover te maken. En dan was The Clash ook nog met the Magnificient Seven voorantwoordeijk voor de eerst blanke rapmuziek (verbetering is welkom, als er al eerder een blanke rap op plaat is vastgelegd)quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt
Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehequote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Haha, nee, die trekt het toch ook niet helemaal vind ik. Met name tegen het einde, Koka Kola, Card cheat, Four horsemen...![]()
Bijna, ik vind het een van de hoogtepunten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:56 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Koka is waarschijnijk het zwakste wat er op staat inderdaad, daar is bijna iedereen het over eens. Maar nog altijd is het beter dan alles wat Good Charlotte gemaakt heeft hehe
Tom Waits kan bij mij niks fout doen, maar de Pumpkins behoren toch wel tot de meer waardeloze prul-acts van de jaren '90quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
mellincollie and the infinite sadness van the pumpkins
en die nieuw 3cd van tom waits komen voor mij in de buurt
En dat is zeker een flinke topickick waardquote:Op vrijdag 5 september 2008 13:23 schreef emokid het volgende:
Jimmy Jazzz Jazzz ze ze zeeee.. Joe StrummerBlijft nog een van de meest epische albums ooit gemaakt dat London Calling.
Moet je inderdaad doen. Het debuut heeft ook lekkere nummers zoals bijvoorbeeld ''I'm So Bored With The U.S.A.''quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:21 schreef Nepthys het volgende:
Aan hun andere albums heb ik eigenlijk nog niet genoeg aandacht besteed. *herinnering voor zelf*
Daar ben ik nu ook weer achter gekomenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:17 schreef Soul79 het volgende:
Oja en Sandinista is hun beste albumKom maar op met het commentaar
Het was idd door `The Dead 60's" dat ik dacht: ik moet The Clash weer eens draaien.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef =HellFire= het volgende:
Wat is The Dead 60's (die mij er weer toe zette om The Clash weer flink te gaan luisteren) overigens een schaamteloze kopie van The Clash zeg, de vocals, de riffjes, zelfs de achtergrondgeluidjes doen Clashish aan. Maar, tis geen slechte muziek, maar dat is dan ook te danken aan The Clash zelf natuurlijk.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:14 schreef Bookie65 het volgende:
Thirty years ago this month The Clash released their third album, London Calling. In its scope, ambition and accomplishments it rescued the band from the punk cul de sac and put them on a par with The Beatles and The Rolling Stones. From the moment of release it was an instant classic. Not only that, but it changed the way that people perceived rock forever.
http://www.nme.com/blog/index.php?blog=10&title=10_things_that_wouldn_t_exist_without_th&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Eerbetoon aan het 30 jarig jubileum van het album van de in Nederland meest onderschatte band aller tijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |