Gitmo, terroristen, creditcardfraudequote:VS schikken met na 11/9 gedetineerde Egyptenaar
NEW YORK - De Amerikaanse regering keert 300.000 dollar schadevergoeding uit aan een Egyptische man die na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten onterecht gevangen is gezet. Dat heeft zijn advocaat dinsdag laten weten.
Door de zaak te schikken hoeft de Amerikaanse regering geen schuld te erkennen. Het is de eerste zaak waarin een schikking is getroffen wegens het schenden van burgerrechten in de onmiddellijke nasleep van 11 september. Honderden mensen werden zonder aanklacht vastgezet na de aanslagen, die het werk waren van het terroristennetwerk Al Qaida. Achteraf bleek geen van de 762 arrestanten, vooral moslims en Arabieren, terroristische connecties te hebben.
De Egyptenaar, Ehab Elmaghraby, zat bijna een jaar lang vast. Hij is naar eigen zeggen mishandeld tijdens zijn gevangenschap. Elmaghraby werd uiteindelijk niet aangeklaagd voor terrorisme, maar voor fraude met creditcards.
Onder Saddam was hij al dood geweest.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:49 schreef robh het volgende:
Die zak geld zou je in het midden oosten niet krijgen, de achterlijke barbaren.
Ja, dus moet die man blij zijn dat hij onschuldig in het westen is gemarteld, en niet in Irak.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:07 schreef NorthernStar het volgende:
Onder Saddam was hij al dood geweest.
Ja maar jij bent dan ook een echte moslim.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:03 schreef Chadi het volgende:
Maar hij is ook een sukkel dat ie accoord ging daarmee. Voor geen geld zou ik zo over me heen laten lopen. Desnoods blaas ik dan wel wat op met alles erop en eraan.
Vind je?quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:29 schreef klez het volgende:
[..]
Ja maar jij bent dan ook een echte moslim.![]()
Weet ik veel. Ik roep soms maar wat, zoals de meesten hier.quote:
Wat fijn dus als we schuldig zijn kunnen we altijd een schikking treffen dan kopen we de schuld af.quote:Door de zaak te schikken hoeft de Amerikaanse regering geen schuld te erkennen.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:41 schreef klez het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik roep soms maar wat, zoals de meesten hier.
Dat is normale praktijk, ook in Nederland. Had je liever dat ze het oplossen zoals in veel niet-westerse streken? Conflict met de overheid betekent daar per definitie gevangenisstraf, verdwijning of erger.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn dus als we schuldig zijn kunnen we altijd een schikking treffen dan kopen we de schuld af.
Ik had liever dat het recht zou zegenvieren, en schikkingen vind ik echt getuigen van onmacht.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is normale praktijk, ook in Nederland. Had je liever dat ze het oplossen zoals in veel niet-westerse streken? Conflict met de overheid betekent daar per definitie gevangenisstraf, verdwijning of erger.
Dat lijkt me nog altijd beter dan een massamoordende dictator zijn gang laten gaan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:25 schreef Basp1 het volgende:
hoe naief moet je dan wel niet zijn om te denken dat je een werkende staat in een ander gebied kunt gaan neerzettten onder druk.
Of nu een dicator er voor zorgt dat er 10.000 doden per jaar vallen of dat er een burgeroorlog uitbreekt met mischien nog wel meer doden dat lijkt me ook niet echt een goed alternatief.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:29 schreef klez het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog altijd beter dan een massamoordende dictator zijn gang laten gaan.
Dan heeft Wilders het ook niet erg, want in een ander land was hij allang afgemaakt door de overheid. Niet zeuren dus?quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:37 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is normale praktijk, ook in Nederland. Had je liever dat ze het oplossen zoals in veel niet-westerse streken? Conflict met de overheid betekent daar per definitie gevangenisstraf, verdwijning of erger.
?quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan heeft Wilders het ook niet erg, want in een ander land was hij allang afgemaakt door de overheid. Niet zeuren dus?![]()
Ik vind het wel heel erg dat hij een tijd niet naar de Tweede Kamer kon komen. Ayaan Hirsi Ali had gelijk toen ze zei dat zij en Wilders de dupe werden van de knullige veiligheidsvoorzieningen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:27 schreef klez het volgende:
[..]
?
Verduidelijk de parallel. Heeft de Nederlandse overheid Wilders onheus bejegend?
En dat vind jij vergelijkbaar met hoe ze in Syrie of Rusland met criticasters omgaan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel erg dat hij een tijd niet naar de Tweede Kamer kon komen. Ayaan Hirsi Ali had gelijk toen ze zei dat zij en Wilders de dupe werden van de knullige veiligheidsvoorzieningen.
Nee, integendeel.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:52 schreef klez het volgende:
[..]
En dat vind jij vergelijkbaar met hoe ze in Syrie of Rusland met criticasters omgaan?![]()
Dus een overheid mag geen fouten maken en schadevergoedingen zijn uit den boze?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, integendeel.
Ik vind het hele "maar daar zou er dat-en-dat met je gebeuren, dus je moet niet zeiken" echt een totaal onzinargument.
Hoe lees jij dát nou weer in mijn verhaal?quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:36 schreef klez het volgende:
[..]
Dus een overheid mag geen fouten maken en schadevergoedingen zijn uit den boze?
Over naieviteit gesproken.![]()
Kan niet anders zeggen dan dat ik het zwaar met je eens ben.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of nu een dicator er voor zorgt dat er 10.000 doden per jaar vallen of dat er een burgeroorlog uitbreekt met mischien nog wel meer doden dat lijkt me ook niet echt een goed alternatief.
Verder vind ik het argument van de massamooordende dictator echt ook zo hypocriet als de pest, want toen hij nog wel goed naar de pijpen van onze westerse wereld danste was het wel bon ton om zaken te doen met saddam hussein.
En als we het dan toch over de maatschappelijke betrokkenheid hebben, gisterenavond was er op tv een programma over kinderarbeid er werken nog steeds 200 miljoen kinderen. Hiervan overlijden er velen door de slechte werkomstandigheden. Kinder slavenarbeid ten dientse van sub sub contractors en wij als westerse wereld ons maar lekker druk maken over een dictator die even niet meer in ons gewenste starmien loopt. Damn voor die milajrden die die oorlog in riak gekost heeft en nog steeds kost hadden al die kindern hun hele leven naar school gekund.
Maar nee laat ze in india maar wierrook stokjes rollen voor 12 rupie per dag. (20 eurocent voor 1 dag werken)
Schuld van het Westen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of nu een dicator er voor zorgt dat er 10.000 doden per jaar vallen of dat er een burgeroorlog uitbreekt met mischien nog wel meer doden dat lijkt me ook niet echt een goed alternatief.
Verder vind ik het argument van de massamooordende dictator echt ook zo hypocriet als de pest, want toen hij nog wel goed naar de pijpen van onze westerse wereld danste was het wel bon ton om zaken te doen met saddam hussein.
En als we het dan toch over de maatschappelijke betrokkenheid hebben, gisterenavond was er op tv een programma over kinderarbeid er werken nog steeds 200 miljoen kinderen. Hiervan overlijden er velen door de slechte werkomstandigheden. Kinder slavenarbeid ten dientse van sub sub contractors en wij als westerse wereld ons maar lekker druk maken over een dictator die even niet meer in ons gewenste starmien loopt. Damn voor die milajrden die die oorlog in riak gekost heeft en nog steeds kost hadden al die kindern hun hele leven naar school gekund.
Maar nee laat ze in india maar wierrook stokjes rollen voor 12 rupie per dag. (20 eurocent voor 1 dag werken)
Verhaal...quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe lees jij dát nou weer in mijn verhaal?
quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:41 schreef klez het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik roep soms maar wat, zoals de meesten hier.
Ze hebben een lijst met onschuldigen binnen Gitmo die ze niet martelen zeker.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet wil nog steeds weten waar TS het vandaan heeft dat deze man gemarteld is..
Moet jij niet een paar topics die je te kritisch op links zijn dichtgooien?quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze hebben een lijst met onschuldigen binnen Gitmo die ze niet martelen zeker.
Zelfs de VN durft het geen martelen te noemen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze hebben een lijst met onschuldigen binnen Gitmo die ze niet martelen zeker.
Moet jij niet nog een paar ongefundeerde beschuldigingen richting links maken?quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet jij niet een paar topics die je te kritisch op links zijn dichtgooien?
De VN noemen het wel martelen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:33 schreef klez het volgende:
[..]
Zelfs de VN durft het geen martelen te noemen.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:44 schreef Monidique het volgende:
Onder Saddam kreeg je geen schikking, hoor, dus ik weet niet wat jullie nou zeuren...
Fout.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:33 schreef klez het volgende:
[..]
Zelfs de VN durft het geen martelen te noemen.
quote:VS mishandelen gevangenen Guantanamo, stelt nu ook VN vast
De manier waarop de Verenigde Staten gevangenen behandelen op de basis Guantanamo op Cuba schendt het recht van die gedetineerden op fysieke en mentale gezondheid en houdt in sommige gevallen marteling in. Dit heeft de Los Angeles Times (LAT) maandag gemeld, na een ontwerp van een rapport van de Verenigde Naties te hebben ingekeken. Het rapport vraagt ook de sluiting van de militaire basis en de berechting van de gevangenen op Amerikaans grondgebied.
Het rapport is het werk van vijf VN-gezanten die hebben gepraat met vroegere gevangenen, hun advocaten, familieleden en Amerikaanse functionarissen. Het is het product van een onderzoek van achttien maanden op last van de VN-Commissie voor de Mensenrechten. De onderzoekers hadden geen toegang tot Guantanamo zelf.
Mensenrechten
Sinds 2002 houden de VS op 'Gitmo' minstens vijfhonderd "vijandige strijders" vast op Guantanamo, zonder vorm van proces en zonder recht op een advocaat. Het gaat in wezen om lieden die ervan worden verdacht banden te hebben met of lid te zijn van al-Qaida en de Taliban.
Speciale VN-rapporteur Manfred Novak zegt volgens de LAT dat er "niet gemakkelijk conclusies zijn te trekken". "Maar we concludeerden dat de situatie op verschillende vlakken strijdig is met de internationale wetgeving en de conventies over mensenrechten en martelingen".
Martelingen
Zo staat in het document dat het met geweld voeden van hongerstakers, incidenten van buitensporig geweld bij het transport van gevangenen en combinaties van verhoortechnieken "neerkomen op martelingen".
Het rapport is volgens de LAT nog niet vrijgegegen omdat functionarissen van de VN er nog "verduidelijkingen" en "commentaren" van de Amerikaanse regering aan toevoegen.
Bron
quote:VN: sluiting Guantánamo Bay
'Amerika schendt internationale verdragen over mensenrechten'
WASHINGTON - De Verenigde Naties hebben opgeroepen tot onmiddellijke sluiting "zonder verder uitstel" van het Amerikaanse detentiekamp Guantánamo Bay op Cuba, waar vijfhonderd terreurverdachten vastzitten. Dat staat in een VN-rapport dat gisteren officieel in Londen is verschenen. Het Witte Huis in Washington liet in een reactie weten dat sluiting niet aan de orde is.
Eerder deze week waren de belangrijkste aanbevelingen uit het rapport al bekend geworden. Volgens een groep deskundigen die het rapport heeft opgesteld in opdracht van de VN-Commissie voor de Mensenrechten, komt de behandeling van hongerstakende gevangenen neer op marteling. Zo laken de onderzoekers het toedienen van voedsel onder dwang en de langdurige eenzame opsluiting van gedetineerden. De Verenigde Staten moeten de terreurverdachten òf berechten òf vrijlaten, aldus het rapport.
Washington sprak van "ongegronde beweringen". Volgens Amerikaanse regeringsfunctionarissen hebben de deskundigen het kamp zelf niet bezocht. Ook zouden verklaringen van advocaten van de gedetineerden over de behandeling van hun cliënten als feiten zijn beschouwd. Woordvoerder McClellan van het Witte Huis zei gisteren dat de gedetineerden op de basis "humaan" worden behandeld. Bovendien heeft het internationale Rode Kruis volledig toegang tot het detentiecentrum.
Washington nodigde de VN wel uit voor een bezoek aan het kamp, maar stond de VN-waarnemers niet toe privé-gesprekken te voeren met de gedetineerden. Deze voorwaarde was voor de VN niet aanvaardbaar en reden om geen onderzoekers naar Cuba te sturen.
In het eindrapport beschuldigen de rapporteurs Washington van schending van de internationale verdragen over mensenrechten. De onderzoekers tonen zich vooral bezorgd over de pogingen van de Amerikaanse regering om het begrip "marteling" te herdefiniëren in het raamwerk van de strijd tegen terrorisme. Dat om bepaalde onderzoekstechnieken mogelijk te maken die volgens internationale afspraken niet zijn toegestaan.
Het rapport besluit met de eis dat de VN volledige en onbeperkte toegang moeten krijgen tot het detentiekamp dat in 2001 na de Amerikaanse invasie van Afghanistan werd ingesteld voor vermeende Taliban- en Al Qaida-leden.
Bron
Als het waar is dat dit is gebeurd en door kampbewaarders is gedaan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
De VN noemen het wel martelen.
Kijk voor de gein even of jij dit geen martelen vindt.
Volgens mij is de exacte formulering "handelingen die dicht bij marteling komen", hetgeen door de Europese pers zoals gewoonlijk versimplificeerd is overgenomen. Behalve de Volkskrant, waar ik deze formulering in las.quote:
Lees de berichten nog eens door, ook daar staan exacte formuleringen in:quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:58 schreef klez het volgende:
[..]
Volgens mij is de exacte formulering "handelingen die dicht bij marteling komen", hetgeen door de Europese pers zoals gewoonlijk versimplificeerd is overgenomen. Behalve de Volkskrant, waar ik deze formulering in las.
Maar uiteraard ben ik benieuwd naar de exacte Engelse tekst...quote:"Maar we concludeerden dat de situatie op verschillende vlakken strijdig is met de internationale wetgeving en de conventies over mensenrechten en martelingen".
"neerkomen op martelingen"
quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Lees de berichten nog eens door, ook daar staan exacte formuleringen in:
[..]
Maar uiteraard ben ik benieuwd naar de exacte Engelse tekst...
[ bron ]quote:UNITED NATIONS
Press Release
HUMAN RIGHTS EXPERTS ISSUE JOINT REPORT
ON SITUATION OF DETAINEES IN GUANTANAMO BAY
(...)
If in individual cases, which were described in interviews, the victim experienced severe pain or suffering, these acts amounted to torture as defined in article 1 of the Convention against Torture.
(...)
They also call on the Government to close down the Guantánamo Bay detention centre and to refrain from any practice amounting to torture or cruel, inhuman or degrading treatment, discrimination on the basis of religion, and violations of the rights to health and freedom of religion.
Ok. Ontoelaatbaar dus. Voor zover de VN nog objectief en betrouwbaar is...quote:
Whehe, vijfhonderd!quote:‘VS hebben nog een versie van Guantánamo’
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 27 febr. Het Amerikaanse leger houdt ongeveer 500 ‘terreurverdachten’ vast in de Bagram-gevangenis, vlakbij de Afghaanse hoofdstad Kabul. The New York Times, die het nieuws gisteren bracht, stelt dat het detentiecentrum sinds 2004 dient als alternatief voor de Amerikaanse marinebasis Guantánamo Bay in Cuba.
In september 2004 zouden de Nationale Veiligheidsraad en het Witte Huis hebben besloten het transport van gevangenen naar Guantánamo Bay te staken. Het Amerikaanse Hooggerechtshof bepaalde eind juni 2004 dat de ‘vijandelijke strijders’ die daar vastzitten recht hebben op een proces voor een Amerikaanse rechter.
Na die uitspraak richtte het Pentagon militaire tribunalen op die de status van de ‘vijandelijke strijders’ in het strafkamp moeten toetsen. Gevangenen worden bijgestaan door een advocaat van het Amerikaanse leger. Ook kunnen ze getuigen oproepen, kennisnemen van de beschuldigingen jegens hen en bewijsstukken opvragen. In Bagram bestaan soortgelijke tribunalen, maar hebben de gevangenen bovenstaande rechten niet.
De Bagram-gevangenis telde in 2004 ongeveer 100 gevangenen, vorig jaar steeg dit aantal tot 600. De gevangenis functioneerde sinds 2002 vooral als een ‘doorvoercentrum’. Gevangengenomen personen werden binnen enkele weken gescreend, waarna alleen de ‘waardevolle en gevaarlijke’ verdachten werden doorgestuurd voor verhoor op Guantánamo.
Sinds 2004 heeft de detentie van de gevangenen een definitief karakter gekregen. Gemiddeld zitten gevangenen er 14,5 maanden vast, zonder dat ze aangeklaagd worden of een advocaat mogen raadplegen. Hun status van ‘vijandelijk strijder’ wordt slechts rudimentair bekeken, aldus een legerofficier in de Amerikaanse krant.
Een anonieme Pentagon-medewerker die de gevangenis ooit bezocht, stelt dat „Bagram nooit was bedoeld als lange-termijn faciliteit, en nu het dat wel is, ontbreekt het aan geld en middelen”. De omstandigheden zijn, volgens hem, erger dan op Guantánamo. Het Internationale Rode Kruis heeft toegang tot de gevangenis.
De meeste gevangenen werden opgepakt in Zuid-Afghanistan. Uit de verhalen van vrijgekomen gedetineerden blijkt dat velen onterecht vastzaten. Ze werden vastgenomen nadat ze waren aangegeven door vijanden of omdat ze weigerden smeergeld te betalen aan de plaatselijke politie.
Zou jij mij uit willen leggen waarom de westerse wereld nog niet competent genoeg is om deze mensen volgens het verdrag van de universele rechten van de mens (normale behandeling, advocaat, recht op proces, e.d. red.) te behandelen? Zijn wij eigenlijk ook even debiel als die debielen in de woestijn? Maar wij hebben regen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:14 schreef klez het volgende:
[..]
Ok. Ontoelaatbaar dus. Voor zover de VN nog objectief en betrouwbaar is...
Overigens begreep ik dat Kofi Annan "begrijpt" dat Guantanamo niet onmiddelijk dicht kan.
Typisch. Maar wel terecht lijkt me.
De lucht is nog steeds blauw, dus nee, ik zie niet in waarom wij niet volgens het verdrag van universele rechten van de mens kunnen handelen, eigenlijk. Of het verdrag van geneve, mag ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:20 schreef Monidique het volgende:
Yildiz, de wereld is veranderd na Elf September. Zie dat dan toch!
ik hoop beide niet, witte huis ten tijde van WOII heeft ook veel gruwelijke daden op zijn geweten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:19 schreef Yildiz het volgende:
Nóg een lachtertje, maar ik zag er nog geen topic over, en ik ben te murw om het zelf te doen, dus zo dan maar.
[..]
Whehe, vijfhonderd!smeergeld!
Even een vraagje, is dit nou hetzelfde Witte Huis welke ons in '45 bevrijd heeft, of is het Witte Huis in de tussentijd vervangen door boze mensjes?
Dat Samir A. en vrienden nog geen aanslag met vele doden tot gevolg hebben gepleegd, is meer geluk dan wijsheid, denk je niet?quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zou jij mij uit willen leggen waarom de westerse wereld nog niet competent genoeg is om deze mensen volgens het verdrag van de universele rechten van de mens (normale behandeling, advocaat, recht op proces, e.d. red.) te behandelen? Zijn wij eigenlijk ook even debiel als die debielen in de woestijn? Maar wij hebben regen?
Maar "om mensen standrechtelijk te executeren, is geen juridisch bewijs nodig". Dus bij een beetje martelen zou dan ook geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:59 schreef DionysuZ het volgende:
de verantwoordelijken moeten voor het ICC gedaagd worden vind ik, ook al erkent de VS deze niet.
geen excuus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:29 schreef klez het volgende:
[..]
Dat Samir A. en vrienden nog geen aanslag met vele doden tot gevolg hebben gepleegd, is meer geluk dan wijsheid, denk je niet?
quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:24 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik hoop beide niet, witte huis ten tijde van WOII heeft ook veel gruwelijke daden op zijn geweten.
En wat wil je nu precies zeggen, dat verdachten eigenlijk maar zonder bewijs, zonder advocaat en zonder proces vastgezet kunnen worden? Zoals in 'Gitmo' het geval is?quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:29 schreef klez het volgende:
[..]
Dat Samir A. en vrienden nog geen aanslag met vele doden tot gevolg hebben gepleegd, is meer geluk dan wijsheid, denk je niet?
Leg dat maar uit aan de nabestaanden van de slachtoffers in Madrid.quote:
het platgooien van 2 steden met desastreuze gevolgen die nu nog merkbaar zijn vind ik niet echt vergelijkbaar. Ja geen enkel volk is totaal zonder gruweldaden, maar als men het over 'de grote bevrijder' heeft van die tijd, vergeet men Hiroshima en Nagasaki wel eens. Of de bombardementen van Engeland.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:31 schreef klez het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Wij ook. Zuid-Afrika ook. Linkse mensen ook. De Aboriginals ook. Wil je het er nog over hebben?
ik sterf liever voor mijn vrijheid en basisrechten dan dat ik het inlever.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:32 schreef klez het volgende:
[..]
Leg dat maar uit aan de nabestaanden van de slachtoffers in Madrid.
Dat er een tijdelijke fase is (was?) waarin veiligheid voor een goed proces gaat.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En wat wil je nu precies zeggen, dat verdachten eigenlijk maar zonder bewijs, zonder advocaat en zonder proces vastgezet kunnen worden? Zoals in 'Gitmo' het geval is?
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:35 schreef klez het volgende:
[..]
Dat er een tijdelijke fase is (was?) waarin veiligheid voor een goed proces gaat.
Klopt. Het verdiende bepaalde niet de schoonheidsprijs, maar waarschijnlijk heeft het mensenlevens bespaard. Maar dat zijn nogal cynische rekensommetjes.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
het platgooien van 2 steden met desastreuze gevolgen die nu nog merkbaar zijn vind ik niet echt vergelijkbaar. Ja geen enkel volk is totaal zonder gruweldaden, maar als men het over 'de grote bevrijder' heeft van die tijd, vergeet men Hiroshima en Nagasaki wel eens. Of de bombardementen van Engeland.
Ik vond de mijne beter.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:36 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
blijft toch een goede quote.
Van de grootste antisemiet in de Amerikaanse geschiedenis.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:36 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
blijft toch een goede quote.
Dat zullen we nog wel eens zien als puntje bij paaltje komt...quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik sterf liever voor mijn vrijheid en basisrechten dan dat ik het inlever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |