abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35616887
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:27 schreef Zwaffel het volgende:
Dan hebben ze pech IMHO. Net alsof ik er wat aan kan doen dat ik hier geboren ben,en zij daaro. Dikke pech voor dr. En ja,zo denk ik erover,en het zal me aan mn reet roesten of je het er mee eens bent ofniet
Ik vraag me alleen af of je ook zo zou denken als de rollen omgedraaid waren geweest.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:35:30 #277
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_35617041
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:32 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af of je ook zo zou denken als de rollen omgedraaid waren geweest.
Tja als de rollen om waren gedraaid, had ik waarschijnlijk geen fraude gepleegd door via Frankrijk op een Frans toeristenvisum Nederland weer illigaal binnen te komen
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
pi_35617091
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:31 schreef Seneca het volgende:

[..]

En heb ik gezegd dat andere vluchtelingen minder rechten hebben dan haar? Ik vind dat iedereen in deze situatie gewoon de kans had moeten krijgen om zijn of haar opleiding af te maken, en daarna pas te vertrekken.
Ze kan daar ook daar ook dr VWO-Diploma krijgen hoor, als al haar vriendjes die nu zo hard aan het huilen zijn dat nou gewoon sponsoren. Alhoewel, aangezien ze toch 4000 euro heeft gehad kan ze dat net zo goed zelf betalen..
pi_35617143
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:35 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Tja als de rollen om waren gedraaid, had ik waarschijnlijk geen fraude gepleegd door via Frankrijk op een Frans toeristenvisum Nederland weer illigaal binnen te komen
Ik had het misschien geprobeerd. Maar ik had niet gaan huilen als het me dan niet gelukt zou zijn..
pi_35617159
quote:

[..]

Je was met goede moed teruggegaan naar Kosovo? Een land dat, vergeleken met hier, doordrenkt is van onrust. Ik denk dat je eerder een poging zou wagen om hier te kunnen blijven, ook al moet je daarvoor de wet omzeilen. Ik kan daar best begrip voor opbrengen.

Wat niet wegneemt dat als je gepakt wordt, je ook de consequenties moet dragen. Daar ben ik het volmondig mee eens. Taida heeft gegokt en verloren, dus ze zal terugmoeten. Ik zie alleen niet in waarom dat per se nu moet gebeuren, en niet over vier maanden kan. Voor ons is het resultaat hetzelfde, voor haar is het een wereld van verschil.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:38:28 #281
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_35617165
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:36 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Alhoewel, aangezien ze toch 4000 7000 euro heeft gehad kan ze dat net zo goed zelf betalen..
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:38:53 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35617186
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:36 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ze kan daar ook daar ook dr VWO-Diploma krijgen hoor, als al haar vriendjes die nu zo hard aan het huilen zijn dat nou gewoon sponsoren. Alhoewel, aangezien ze toch 4000 euro heeft gehad kan ze dat net zo goed zelf betalen..
4000, 7000, haar familie, haarzelf, wat is het nou?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:40:25 #283
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_35617256
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:38 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je was met goede moed teruggegaan naar Kosovo? Een land dat, vergeleken met hier, doordrenkt is van onrust. Ik denk dat je eerder een poging zou wagen om hier te kunnen blijven, ook al moet je daarvoor de wet omzeilen. Ik kan daar best begrip voor opbrengen.

Wat niet wegneemt dat als je gepakt wordt, je ook de consequenties moet dragen. Daar ben ik het volmondig mee eens. Taida heeft gegokt en verloren, dus ze zal terugmoeten. Ik zie alleen niet in waarom dat per se nu moet gebeuren, en niet over vier maanden kan. Voor ons is het resultaat hetzelfde, voor haar is het een wereld van verschil.
Tja ben ik toch ook niet helemaal met je eens, want als we hier een uitzondering maken zegt dalijk iemand anders ja maar ik hoef nog maar 5 maanden en ik 7 waar zij wel en ik niet? Of ja ik ga nu naar VWO 6 ik heb als 5 jaar die opleiding hier gevolgd mag ik toch ook wel hier af maken. We moeten als Nederland gewoon grenzen trekken en haar avontuur Nederland eindigt hier gewoon klaar.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:41:30 #284
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_35617309
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

4000, 7000, haar familie, haarzelf, wat is het nou?
In ieder geval 7000 euro of dat per hoofd van het gezin is of voor het hele gezin weet ik niet.
pi_35617316
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:40 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Tja ben ik toch ook niet helemaal met je eens, want als we hier een uitzondering maken zegt dalijk iemand anders ja maar ik hoef nog maar 5 maanden en ik 7 waar zij wel en ik niet? Of ja ik ga nu naar VWO 6 ik heb als 5 jaar die opleiding hier gevolgd mag ik toch ook wel hier af maken. We moeten als Nederland gewoon grenzen trekken en haar avontuur Nederland eindigt hier gewoon klaar.
Ik vind niet dat het een uitzondering moet zijn, dus dat die grens best wat soepeler mag
pi_35617403
Goed dat ze weggaat. Laat het een voorbeeld zijn voor de anderen:

* wie met de regels fokt, moet wegwezen.

Ga dan niet de zielig zitten doen. Je moet nog drie maanden, jajaajaja. Dan heb je hier meer dan 7 maanden 'illegaal' gestudeerd.

DAAG! Groeten in KOSOVO
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:44:14 #287
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35617427
quote:

[..]

idem dito
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:44:20 #288
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_35617431
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het een uitzondering moet zijn, dus dat die grens best wat soepeler mag
Nee vind ik niet, ik vind dat het best iets strenger mag want dan gaat dalijk elke vluchteling/asielzoeker om die reden een opleiding of cursus doen. En als ik zo om me heen kijken kunnen de 'Nederlanders' die er nu allemaal zijn, de centjes die daar in gaan zitten hard gebruiken.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:47:50 #289
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35617587
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:38 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dus als we taïda hier laten voor die 4 maand,en over 3 maanden komt er weer iemand,die wil hier ook iets afmaken,en over 6 maanden weer iemand,en over 8 maanden weer iemand,ect ect. Dan moeten we die allemaal maar laten blijven?

Ze is illegaal.

il·le·gaal1 (de ~ (m.), -galen)
1 buitenlander die zonder werk- en verblijfsvergunning in een land verblijft

il·le·gaal2 (bn.)
1 onwettig <=> legaal
2 strijdend tegen een niet-erkende heerschappij

Illegale mensen/dingen mogen niet. Er zijn wetten.

wet (de ~, ~ten)
1 door de hoogste staatsmacht vastgestelde, met gezag gehandhaafde regel voor het maatschappelijk leven
2 het stelsel van rechtsregels waaraan de burger zich dient te houden => wetgeving
3 bindende, gezaghebbende regel
4 vaste, op waarneming gegronde regel, waarmee een verschijnsel, het verloop van processen wordt beschreven, verklaard
5 [rel.] de als van God uitgaande levensregels

In kosovo zijn ook wetten,hier ook. Iedereen heeft zich eraan te houden,ook zij.

wegwezen met haar dus
pi_35617655
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:44 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Nee vind ik niet, ik vind dat het best iets strenger mag want dan gaat dalijk elke vluchteling/asielzoeker met om die reden een opleiding of cursus doen. En als ik zo om me heen kijken kunnen de 'Nederlanders' die er nu allemaal zijn, de centjes die daar in gaan zitten hard gebruiken.
Mits ze die opleiding zelf betalen weet ik helemaal nog niet zo zeker of dat wel zo'n slechte zaak is. Als allerei asielzoekers hier de kans krijgen op een goede opleiding, en daarna teruggaan, zou dat zeker positieve gevolgen kunnen hebben voor onze relaties met het betreffende land, wanneer zo'n regio weer stabiel is. Die mensen zullen daar immers invloedrijke posities in gaan nemen.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom je dat soort mensen weg zou willen sturen. Ik ben op zich voorstander van een systeem zoals in V.S., waar je welkom bent als je iets bijdraagt aan de maatschappij. Zo niet, dan mag je oprotten.

Ik vind het op zich niet verkeerd dat Verdonk mensen wegstuurt, maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat we de verkeerde aan het pakken zijn. Mensen die hard hun best doen om hier een toekomst op te bouwen moeten weg, en mensen die vaak allerlei criminele activiteiten vertonen mogen blijven. Dan denk ik dat je nog eens goed moet kijken wat nu eigenlijk de doelstelling is van je asielbeleid, en eens kritisch moet kijken naar de regels die daarbij horen.
pi_35617718
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:47 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Dus als we taïda hier laten voor die 4 maand,en over 3 maanden komt er weer iemand,die wil hier ook iets afmaken,en over 6 maanden weer iemand,en over 8 maanden weer iemand,ect ect. Dan moeten we die allemaal maar laten blijven?

Ze is illegaal.

il·le·gaal1 (de ~ (m.), -galen)
1 buitenlander die zonder werk- en verblijfsvergunning in een land verblijft

il·le·gaal2 (bn.)
1 onwettig <=> legaal
2 strijdend tegen een niet-erkende heerschappij

Illegale mensen/dingen mogen niet. Er zijn wetten.

wet (de ~, ~ten)
1 door de hoogste staatsmacht vastgestelde, met gezag gehandhaafde regel voor het maatschappelijk leven
2 het stelsel van rechtsregels waaraan de burger zich dient te houden => wetgeving
3 bindende, gezaghebbende regel
4 vaste, op waarneming gegronde regel, waarmee een verschijnsel, het verloop van processen wordt beschreven, verklaard
5 [rel.] de als van God uitgaande levensregels

In kosovo zijn ook wetten,hier ook. Iedereen heeft zich eraan te houden,ook zij.

wegwezen met haar dus
Wetten zijn vatbaar voor interpretatie. Daarom hebben we ook rechters. Het is niet dat ik het 100% met je oneens ben. Ik stoor me alleen aan jou zwart/witte kijk op de hele zaak. Het lijkt wel of iemand in jou ogen of legaal is, of zwaar crimineel. Een grijs gebied lijkt er voor jou niet te zijn.

Het feit dat je nu weer dingen uit een woordenboek gaat quoten toont dat alweer aan. Er bestaat niet zoiets als een absolute waarheid, of absolute regels, imho.
pi_35617770
Zou wel leuk zijn als ze nog een mooie anzichtkaart stuurt
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:52:18 #293
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35617794
Ik zou graag zien dat iedereen die hier schreeuwt 'regels zijn regels! fraude = oprotten!' zichzelf hier ook aan gaan houden. Dan hebben we vanzelf geen fraude meer in Nederland, en wordt het heel mooi.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35617831
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vind het op zich niet verkeerd dat Verdonk mensen wegstuurt, maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat we de verkeerde aan het pakken zijn. Mensen die hard hun best doen om hier een toekomst op te bouwen moeten weg, en mensen die vaak allerlei criminele activiteiten vertonen mogen blijven. Dan denk ik dat je nog eens goed moet kijken wat nu eigenlijk de doelstelling is van je asielbeleid, en eens kritisch moet kijken naar de regels die daarbij horen.
eens!!
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:54:40 #295
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35617895
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:50 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wetten zijn vatbaar voor interpretatie. Daarom hebben we ook rechters. Het is niet dat ik het 100% met je oneens ben. Ik stoor me alleen aan jou zwart/witte kijk op de hele zaak. Het lijkt wel of iemand in jou ogen of legaal is, of zwaar crimineel. Een grijs gebied lijkt er voor jou niet te zijn.
Ooh zeer zeker wel. Maar niet voor mensen zijn weggegaan (vrijwillig of niet) alles omzeilen,terug komen,en dan hier in nederland illegaal verblijven. Het gaat me er helemaal niet zo zeer om dat ze er is,ik stoor me er niet aan. Waar het om gaat is,dat als verdonk zegt van "aah ja,meid,leuk maak die studie af" en bij de volgende asielzoeker zegt "opzouten" je weer het gezeik krijgt van : "ja maar zij wel,ikke niet. Niet eerlijk blablabla"
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:59:35 #296
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_35620450
topic was vol, nog wat ongewenste reakties weggehaald
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')