Even voor de duidelijkheid.. ik wil niet niet trouwen vanwege het feit dat het zo zou horen.. het geloof staat volledig buiten die beslissing.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:31 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Klinkt me erg bekend in de oren; jouw samenwonen verhaal. Mijn vriendin wilde eerst ook niet samenwonen; officieel omdat ze er 'nog niet aan toe was', maar ik wsit wel beter. Ze was gewoon erg bang voor negatieve reacties vanuit dr (vrijgemaakte familie).
Ze heeft het er met dr familie een beetje over gehad enzo en die stonden er lang niet zo negatief tegenover als dat ze dacht; integendeel zelfs. Dat is maar goed ook; want ik zou alleen al uit principe niet gaan trouwen voordat je gaat samenwonen, én omdat je elkaar dan op een andere manier leert kennen; én vanwege de hypocricy; we wonen allebei in dezelfde stad en eten en slapen al bijna iedere nacht samen...
kijk.. je doet nu precies hetgeen wat je niet zou moeten doen, je propageert jouw ideeen als feiten, terwijl ze dat voor een hoop mensen niet zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:13 schreef sporty het volgende:
Om maar even te reageren op alle reacties die ik gelezen heb.
Zelf ben ik christen. En het fijt dat mensen denken dat je voor het huwelijk geen sex mag hebben omdat de dominee dat zegt of zo is verkeerd gedacht. God heeft sexualiteit als een soort kado gegeven voor getrouwde mensen. In de Bijbel staat dat je moet wachten met sex tot je getrouwd ben.
God heeft vroeger deze aarde gemaakt inclusief ons.
En Hij heeft voor iedereen een plan. Wat zou het leven toch doelloos zijn als het na je dood gewoon klaar is! Voor de slechte mensen eindigd het leven in eeuwig vuur. Maar als je je bekeerd ben je gered. En er zijn ook wel gezellige leuke kerken. Zoals de gemeenschappen. Geloven in dezelfde God en dezelfde Bijbel alleen is alles wat losser en vrolijker.
En praten met God kan echt wel hoor. Je hebt de drie eenheid. De Vader,de Zoon en de Heilige Geest. De Heilige Geest is een plaatsvervanger.
En hou veklaar je mediums zoals Jomanda! Die werken met de kracht van Satan. En als Satan bestaad en dingen kan moet er dus ook een tegenpool zijn. God dus!
Zo heb je ook gebedsgenezingsdiensten over de hele wereld. En dan doet God dus ook echt wel iets met je.
God kent iedereen ook de mensen die bewust niet wil geloven. En God houd van iedereeen omdat we zijn kinderen zijn. Dit is niet om ongelovigen te kwetsen of aan tevallen, maar toch zou het super zijn dat iedereen na zijn dood gered is.
Weet je Adam en Eva is volgens de wetenschap een fabel, we komen voort uit de apen, dat is bewezen, zo zullen er wel meer dingen in de bijbel wel wetenschappelijk ontkracht zijn, de bijbel is een boek wat geschreven is uit verhalen van de overleveringen, dus mond op mond doorverteld. En toen pas opgeschreven. Wordt zoiets niet groter gemaakt , per verteld verhaal...quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:13 schreef sporty het volgende:
Om maar even te reageren op alle reacties die ik gelezen heb.
Zelf ben ik christen. En het fijt dat mensen denken dat je voor het huwelijk geen sex mag hebben omdat de dominee dat zegt of zo is verkeerd gedacht. God heeft sexualiteit als een soort kado gegeven voor getrouwde mensen. In de Bijbel staat dat je moet wachten met sex tot je getrouwd ben.
God heeft vroeger deze aarde gemaakt inclusief ons.
En Hij heeft voor iedereen een plan. Wat zou het leven toch doelloos zijn als het na je dood gewoon klaar is! Voor de slechte mensen eindigd het leven in eeuwig vuur. Maar als je je bekeerd ben je gered. En er zijn ook wel gezellige leuke kerken. Zoals de gemeenschappen. Geloven in dezelfde God en dezelfde Bijbel alleen is alles wat losser en vrolijker.
En praten met God kan echt wel hoor. Je hebt de drie eenheid. De Vader,de Zoon en de Heilige Geest. De Heilige Geest is een plaatsvervanger.
En hou veklaar je mediums zoals Jomanda! Die werken met de kracht van Satan. En als Satan bestaad en dingen kan moet er dus ook een tegenpool zijn. God dus!
Zo heb je ook gebedsgenezingsdiensten over de hele wereld. En dan doet God dus ook echt wel iets met je.
God kent iedereen ook de mensen die bewust niet wil geloven. En God houd van iedereeen omdat we zijn kinderen zijn. Dit is niet om ongelovigen te kwetsen of aan tevallen, maar toch zou het super zijn dat iedereen na zijn dood gered is.
Ik bedoelde meer dat onze situaties min of meer overeenkomen/kwamen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:34 schreef avotar het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid.. ik wil niet niet trouwen vanwege het feit dat het zo zou horen.. het geloof staat volledig buiten die beslissing.
Ik ben gewoon ouderwets... ik wil graag trouwen met een mooi feest en een mooie dag.. en dat kost geld.. en dat heb ikniet.. ik kan niet en verbouwen en trouwen.. helaas..
daarbij heb ik al een keer bijna het ja-woord gegeven.. dat maakt me wat voorzichtiger om dat nu voor de tweede keer te gaan proberen.
beiden hele valide redenen..
sorry.. zie het meer als een aanvullingquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:13 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat onze situaties min of meer overeenkomen/kwamen.![]()
Mijn God zeg, je bevestigd maar weer even het beeld wat sommige Christenen van wetenschap hebben. De mens stamt niet van de aap af, en in de wetenschap bewijs je dergelijke claims niet. Je zoekt een goede reden voor dergelijke claims, en probeert ze via falsificatie aannemelijk te maken. Niet lullig bedoelt, maar met zulke uitspraken kun je jezelf behoorlijk voor schut zetten. Wat je dan doet staat gelijk aan de uitspraak van een ongelovige dat "Jezus bij de groenteboer werkte en God en de Duivel volgens het Christendom dezelde persoon zijn". Daar zou jij je wenkbrauwen ook even flink bij fronzen. Lees anders es een leuk boek over evolutie, van Dawkin, of een aardig boek over wetenschapsfilosofie, dan weet je ongeveer waar je het over hebtquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:36 schreef sporty het volgende:
Oke maar wie verteld dat adam en eva verzonnen is! En wat is het bewijs dat wij van de apen afstammen?
Ik denk dat dat wel meevalt hoor; mje zou ook kunnen zeggen dat de wereld een 'civilisatieproces' heeft meegemaakt; vroeger was er veel meer geweld (al dan niet om geloof) dan tegenwoordig.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:57 schreef sporty het volgende:
En laten we eerlijk zijn de wereld is behoorlijk doorgedraaid en ik zie dat alleen nog maar erger worden. Is niet echt een christelijk teken!
Dus ja het lijkt mij goed om je vast te houden aan je geloof en niet mee te gaan met deze wereld
En dat het de tweede zonde is, heb ik hierbij gezegd.. dusseh.. sporty.. take it away..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:14 schreef descendent1 het volgende:
[..]
EN het hele Chr. geloof draait toch om liefde? Als je liefde voor elkaar voelt; waarom dan niet samenwonen?
Van wat wij " de wetenschap" noemen is er maar 1 van hoor. (Niet van de algemene term van " wteenschap hebben van" natuurlijk.) " De wetenschap" herbergt natuurlijk wel meerdere theorieen. (Waarvan het creationisme er overigens niet 1 is, dit is voor zover ik heb kunnen lezen en overzien wel een theorie, maar (nog) geen wetenschappelijke.)quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:36 schreef sporty het volgende:
Het is maar net welke wetenschap je gelooft!
History repeating?quote:En hoe kan het dat er vroeger al dingen in de Bijbel stonden die nu echt aan het gebeuren zijn?
Dat zijn nu juist dingen (zeker die laatste) die wetenschappelijk heel goed verklaarbaar zijn. En ik denk zeker dat 90% van de gelovigen gewoon zal zeggen dat de draaiing van de aarde om de zon voor dag en nacht zorgt. (Waarbij zij dan waarschijnlijk zeggen dat de zon ansich een creatie van god is en dus indirect ook dag en nacht. Maar feit blijft dat dag en nacht dan een gevolg is van deze interactie der hemellichamen.)quote:Hoe verklaar je dat de aarde ontstaan is?
En de dag en nacht!
Dat is natuurlijk een geloof, dat mag, maar je moet het dan niet als een logisch feit presenteren.quote:En maar te zwijgen over de rottigheid in de wereld?!
Dat is echt wel het werk van de duivel.
Zij gaat niet echt naar de kerk; alleen als ze op zondag bij haar ouders is gaat ze soms mee. We zijn wel eens naar een ehmm.. Jeugdkerkachtige bijeenkomst in Zwolle geweest; en zij wilde zich ooit eens inschrijven voor een Alpha cursus; maar dat is er nooit echt van gekomen tot nog toe.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:43 schreef Stansfield het volgende:
En zijn julle meegegaan naar de kerk of gaat het goed gescheiden?
Ik ga ongeveer twee keer per jaar mee, om haar en d'r familie gerust te stellen. Maar voor de rest niet. Ik ga ook niet van haar eisen dat ze tegen d'r zin meegaat naar lezingen over filosofen (mijn religie), wat ze ook niet doet, en dat is voor haar waarschijnlijk interessanter dan andersom. Ik vind dat je zulk soort dingen alleen moet doen als je het echt wil, anders werkt het volkomen averechts. Gelukkig gaat ze zelf ook nog maar nauwelijks naar de kerk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:43 schreef Stansfield het volgende:
En zijn julle meegegaan naar de kerk of gaat het goed gescheiden?
Hoezo gelukkig?quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Gelukkig gaat ze zelf ook nog maar nauwelijks naar de kerk.
Voor jou? Of? Waarom zou je vriendin zich inschrijven voor een alpha cursus?quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:56 schreef descendent1 het volgende:
en zij wilde zich ooit eens inschrijven voor een Alpha cursus; maar dat is er nooit echt van gekomen tot nog toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |