Ik begin wel.quote:De bepalingen zijn als volgt in het wetboek van strafrecht terecht gekomen:
* Onder de "Misdrijven tegen de openbare orde":
o Artikel 147 sub 1 verbiedt 'smalende godslasteringen' als die in het openbaar geuit worden en krenkend zijn voor godsdienstige gevoelens. Dit geldt zowel voor gesproken als voor geschreven teksten en voor afbeeldingen. (maximum straf: 3 maanden gevangenis) [11]
o Artikel 147 sub 2 verbiedt bespotting van predikanten, priesters en dergelijke '"in de waarneming van hun bediening".
o Artikel 147 sub 3 verbiedt beschimping van aan de eredienst gewijde voorwerpen.
o Artikel 147a lid 1 en 2 betreft het uitgeven of ten gehore brengen van godslasterlijke publicaties. Daarop staat maximaal twee maanden gevangenis.
o Artikel 147a lid 3 bepaalt dat iemand die binnen twee jaar herhaaldelijk wordt veroordeeld voor een dergelijke publicatie uit zijn beroep (van uitgever) gezet kan worden.
* Onder de "Overtredingen betreffende de openbare orde":
o Artikel 429bis stelt een maand gevangenisstraf op het aan de openbare weg tonen van krenkende, godslasterlijke leuzen en afbeeldingen. [12]
bron: [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:sma·lend (bn.)
1 met geringschatting => minachtend
quote:gods·las·te·ring (de ~ (v.), ~en)
1 beschimping van God => blasfemie
2 vloek
ik moest lachenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:46 schreef Polen het volgende:
Maria is zwanger geworden door snowballing!![]()
![]()
!!!!!
Ik moest bijna lachenquote:Op woensdag 1 maart 2006 12:05 schreef nednil het volgende:
Ik heb de 274e druk van de Statenbijbel en vond daarin aantekeningen die de apostel Johannes gemaakt heeft van uitlatingen van de volgelingen van Jezus (Boek Openbaringen, vers 43 - 68) :
De Heer sprak tot de schare
Wat zullen we drinken wijn of ouwe klare ?
De Heer sprak tot zijn discipelen
Ik ga fietsen, gaan jullie maar tippelen.
En over de maagd Maria :
De maagd Maria, vol vuur
Sprong bij Jozef op het stuur (en zo is het gekomen).
Noem je dit al goor en grof?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:19 schreef freecell het volgende:
Ik klikte, omdat er een kans was dat dit eventueel grappig zou zijn
Vind het persoonlijk bijzonder beledigend, goor en grof.
De allergrofste even weggehaald, maar verder moet dit topic gewoon kunnen. Er worden op een Onzin-forum wel vaker mensen belachelijk gemaakt. Ook mensen waar anderen wellicht veel van houden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, al was het alleen maar omdat het grotendeels gaat over een Persoon waarvan enorm houd.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Mag ik dan zo'n topic openen over homo's/ anders gekleurde buitenlanders en/ of moslims?
![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:50 schreef Aparteling het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To err is human, but to really foul things up requires a computer.
Kun je die niet even terugzetten Pool ik ben reuze nieuwsgierig geworden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:30 schreef Pool het volgende:
[..]
De allergrofste even weggehaald, maar verder moet dit topic gewoon kunnen. Er worden op een Onzin-forum wel vaker mensen belachelijk gemaakt. Ook mensen waar anderen wellicht veel van houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |