Op wat voor manier doe je dat, gewoon in je hoofd, of leg je daadwerkelijk fysiek aparte stapeltjes geld neer?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef trigt013 het volgende:
ik verdeel mijn budget per week, zo kan ik dus vooruitkijken naar vrijdag erop
En wat doe je als je budget halverwege de week al (bijna) op is?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef trigt013 het volgende:
ik verdeel mijn budget per week, zo kan ik dus vooruitkijken naar vrijdag erop
Die magnetronpannekoeken zijn idd prima te eten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Magnetron pannekoeken kopen voor 60 cent of iets dergelijks en vervolgens Pannekoeken eten tot je erbij neervalt:P voor de afwisseling nog 2 daagjes per week groente bij de ouders en dan komt t helemaal goed
Dat kan ook nog.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:17 schreef Posdnous het volgende:
Toen ik nog studeerde kwam het wel eens voor ja.
Maar vreemd genoeg at ik eigenlijk gezonder als ik weinig geld had, dan als ik genoeg geld had.
Op de markt valt dat best mee toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan ook nog.Maar groente en fruit zijn toch best duur...?
Minder shoppen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En wat doe je als je budget halverwege de week al (bijna) op is?
Ja, als het weer zover is doe ik ook ff twee weekjes geen coke natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Coke, dát is duur.
Dat denk ik bij nader inzien eigenlijk ook. Ik neem 'm wel mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef heiden6 het volgende:
Gisteren bij een vriendin gegeten, vandaag weer, verder een beetje met de restjes aankloten... denk trouwens dat dit beter in GC past.
Markt is idd de moeite waard om af te struinen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Op de markt valt dat best mee toch?
Maar niet voldoende om twee weken lang mijn maag te vullen, tenzij ik elke dag deelneem aan een gangbang.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Lupa, je kan ook gewoon slikken, das weer hoogwaardig eiwit..
Dat wel ja. Maar ik at dan niet dermate veel fruit dat het zoveel kostte.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan ook nog.Maar groente en fruit zijn toch best duur...?
Oh ja, ik heb ook nog statiegeldflessen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:21 schreef Tommeke het volgende:
Bierflesjes inleveren etc... maar meestal maak ik altijd een soort budgetplan oid
Pak meel, pak H melk, fles oliequote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Magnetron pannekoeken kopen voor 60 cent of iets dergelijks en vervolgens Pannekoeken eten tot je erbij neervalt:P voor de afwisseling nog 2 daagjes per week groente bij de ouders en dan komt t helemaal goed
Dat is wel waar, maar de verleiding is bij AH groter om ook dure dingen mee te nemen en dat lukt je bij de Aldi bijna niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:19 schreef n00cL30n het volgende:
Maarrrrrrr, als je een beetje efficient bij de AH weet te shoppen ben je bijn a net zo duur uit als bij een willekeurige andere supermarkt.
Nee dat is lekker en gezond.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pak meel, pak H melk, fles olie
Bij elkaar een euro of 3 maar je hebt 2 kilo pannenkoek!
Jij bakt ze ook zonder eieren?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Pak meel, pak H melk, fles olie
Bij elkaar een euro of 3 maar je hebt 2 kilo pannenkoek!
'Paardenclubs' i.p.v. 'parenclubs', 'Schapen als hobby' i.p.v. 'Schrapen als hobby'... Jij bent niet alleen een ponygek, je hebt gewoon een vee-fetish.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik las trouwens "Schapen als hobby" maar ga wel weer.
LOL!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef Pony-Lover het volgende:
Hmtja, andere dingen zijn nu eenmaal vaak veel leuker.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:28 schreef dolle_hond het volgende:
gewoon de hele maand niet naar de AH en die niks weggooien, maar gewoon de kliekjes de volgende dag opeten.
bezuinigen op eten omdat je je geld aan andere zooi hebt opgemaakt is zooow 1967
En ik ben ook nog disleksiesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
'Paardenclubs' i.p.v. 'parenclubs', 'Schapen als hobby' i.p.v. 'Schrapen als hobby'... Jij bent niet alleen een ponygek, je hebt gewoon een vee-fetish.
Ik gebruik liever eieren, maar we hadden het over schrapen, toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij bakt ze ook zonder eieren?
Ik maakte vroeger vaak Indiase hartige pannenkoeken (met o.a. kikkererwtenmeel), moet ik weer eens doen.
Dat is echt een gouden tip ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Tips:
Eten voordat je boodschappen gaat doen, niet met honger de winkel in.
Peulvruchten, ook een goed idee. Linzen, kikkererwten.quote:Verder: Stropen, velddiefstal (gewoon kool, aardappels, etc van het land halen) of zelf verbouwen, gedroogde bonen en rijst in huis halen, kost bijna niets en je krijgt veel eiwitten en koolhydraten binnen.
Water drinken, kost bijna niets
Geen kant en klaar gerechten eten, das duur.
Da's waar, eieren zijn natuurlijk niet echt goedkoop.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik gebruik liever eieren, maar we hadden het over schrapen, toch?
Manquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Tips:
Eten voordat je boodschappen gaat doen, niet met honger de winkel in.
Verder: Stropen, velddiefstal (gewoon kool, aardappels, etc van het land halen) of zelf verbouwen, gedroogde bonen en rijst in huis halen, kost bijna niets en je krijgt veel eiwitten en koolhydraten binnen.
Water drinken, kost bijna niets
Geen kant en klaar gerechten eten, das duur.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Een armoedebriefje vragen aan de huisarts of sociaal werker, en naar de voedselbank.
Naar de bakker gaan en om oud brood voor de kinderboerderij vragen waar je net vrijwilliger bent ....
Idem naar de slager voor het asiel (wel goed aan het vlees ruiken voor het het eet)
Eekhoorn is klassiek arme mensen eten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:31 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Mandan kan je ook nog in het bos eekhoorns gaan roven
![]()
Groente en fruit bij de Turk / Marokkaan is idd goed idee.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef Aventura het volgende:
Gelukkig hoef ik nooit te bezuinigen, maar ik vind het evengoed wel een kick om voordeeltjes te scoren. Bij mij is het 6 dagen markt dus er is altijd wel een kans om daar inkopen te doen. Verder sla ik winkeltjes als Zeeman nooit over. Ik heb er laatst een rokje gekocht waarover iedereen me complimentjes geeft. Hij kostte 9,95
Verder haalk ik fruit en groente altijd bij de Marokkaanse winkel, niet alleen veel goedkoper maar ook beter van kwaliteit. Wasmiddel, ik gebruik driekwart van de aangegeven hoeveelheid, was wordt echt wel schoon. Verder probeer ik dingen op eBay te kopen voor een fractie van de prijs die je er in de winkel betaalt.
Wel eens gehad? Lekker?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Eekhoorn is klassiek arme mensen eten.
Zijn die dingen trouwens een beetje te eten? (jij zou het moeten weten)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eekhoorn is klassiek arme mensen eten.
Je kunt altijd je kat nog barbecuen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zit ook veel snoekbaars hier in het water, misschien moet ik gaan vissen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:39 schreef Pony-Lover het volgende:
Door geldgebrek moet ik soms ook mijn lichaam verhuren(post sorteren, biertjes tappen, callcentre, dat soort werk
).
Ja, met tamme kastanjes.quote:
Lisdoddes? Zijn wel beschermd.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
De wortelstengels van rietsigaren zijn heel zetmeelrijk,
Leg uit? Stroom en een schepnet? Karper lijkt me trouwens niet lekker.quote:vissen is ook een optie (paling, karper, snoekbaars, dat zijn voor veel mensen delicatessen) schijnt met stroom en een schepnet erg goed te gaan,
Schaap is een beetje groot.quote:Schaap of kip jatten?
Een gat in het dak laten repareren kost je ongeveer een maandsalaris....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:35 schreef Pony-Lover het volgende:
In tijden van hoge geldnood laat ik soms de VN zakken rijst boven m'n huis droppen.
Receptje?quote:
Wat zeggen ze nou ook alweer vaak... het vlees is zwak?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar de verleiding is bij AH groter om ook dure dingen mee te nemen en dat lukt je bij de Aldi bijna niet.
Aardappelen komen er bij mij sowieso niet in. Eet ik zelden. Eerder rijst e.d. Verder koop ik mijn eten vaak per dag, omdat ik het echt niks vind om nu te bedenken wat ik vrijdag wil eten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:45 schreef n00cL30n het volgende:
Wat zeggen ze nou ook alweer vaak... het vlees is zwak?
LOLz
maareuh, naast boodschappen doen nadat je net gegeten hebt, is het handig om een boodschappenlijstje te maken en te bedenken wat je de aankomende week gaat eten.. Dat scheelt ook al enorm in financiën.
Als je meerdere aardappel gerechten geplanned hebt, kun je een grotere zak kopen, i.p.v. een aantal kleinere die je misschien per dag weg gooit?
(kwantiteit etc.)
ja, en nog lekker ookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Lisdoddes? Zijn wel beschermd.Maar die kun je dus eten?
[..]
Karper lijkt mij ontzettend lekker, maar, euh,quote:Leg uit? Stroom en een schepnet? Karper lijkt me trouwens niet lekker.
[..]
quote:Schaap is een beetje groot.
Ze groeien hier in de buurt bij bosjes, maar zijn onlangs weggemaaid. Ga het zeker eens proberen als ze er weer zijn. Zal wel aardig wat kracht vergen om ze eruit te trekken denk ik?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
ja, en nog lekker ook
Ik vind maar enkele vissoorten lekker (paling, haring, koolvis, pangasius...).quote:Karper lijkt mij ontzettend lekker, maar, euh,
![]()
De vis smaakt vrij gronderig, zoals de meeste zoetwatervis
Ik heb wel een vriezer van 300 liter, dus dat past wel, maar ik denk dat ik toch maar niet een schaap ga jatten.quote:direct leeghalen en vel eraf, blijft met deze temperatuur wel ff goed in de schuur.
en je kan het inmaken, stoven en in potten doen met een vetlaag erop (vet krijg je er gratis bij) of invriezen.
Tja, dan maar de mega verpakkingen rijst bij een toko halen, en niet bij Albert Heijn. Dat wil ook heel veel helpen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aardappelen komen er bij mij sowieso niet in. Eet ik zelden. Eerder rijst e.d. Verder koop ik mijn eten vaak per dag, omdat ik het echt niks vind om nu te bedenken wat ik vrijdag wil eten.
Kist, stokje, touwtje, wat duivenvoer/maisquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Receptje?
Is iets voor als je in Amsterdam woont.Waar ik woon zitten alleen wat houtduiven. Lekker, maar lastig te vangen.
Weet ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef n00cL30n het volgende:
Echt geloof me, als je dit van te voren op hebt gesteld zie je dat je stukken goedkoper uit kan zijn.
Geen tuin.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Kist, stokje, touwtje, wat duivenvoer/mais
Je strooit een paar keer wat voer in de tuin zodat de duiven er aan wennen.
Zet een kist of grote doos schuin met de open kant naar beneden op een stok en daar een touwtje aan.
Strooi voer naast en onder de kist.
Duif komt, loopt onder de kist, trek aan touw, duif nek om draaien.
Gaat eigenlijk ook met andere vogels, eekhoorns, etc
Doe het dan.quote:
Mijn oma krijgt elk jaar een gigantisch kerstpakket van de Unilever waaruit ik mag graaien.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:54 schreef Pony-Lover het volgende:
Ook een treurige tip om aan eten te komen zonder geld is boodschappen doen in moeders vooraadkast.![]()
Wel goed opletten dat ze je geen waardeloze zooi uit oude kerstpaketten in de maag probeerd te splitsen.![]()
Volgens mij vat jij het topic niet helemaal, azijnzeikerd.quote:
Nogsteeds alleen maar urine.. geen azijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij vat jij het topic niet helemaal, azijnzeikerd.![]()
Wordt toch een beetje duur vrees ikquote:
Da's wel ernstigquote:Een bezuinigingsvoorbeeld uit het leven van dochterlief: ’s ochtends op de koffie bij de overbuurvrouw waar wij cake kregen; hierna boodschapjes doen op de fiets bij de bakker, ze kreeg een kapje brood; bij de visboer, ze kreeg twee stukjes kibbeling; in de supermarkt kregen we vla te proeven en bij de drogist kreeg ze nog een snoepje. Restte mij alleen nog om haar drinken te geven en de ochtend was zo goed als gratis geweest.
Ik heb nog nooit zo'n container gezien.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef Sapstengel het volgende:
Bij de supermarkt over het hek klimmen en dan al het voedsel wat afgekeurd of op datum is uit de container halen. Kraakpand stijl.
Kijk dat vind ik nu junkenstrekenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:34 schreef Doderok het volgende:
Strooptocht bij de buren. Vooral handig met gemeenschappelijke keukens in studentenhuizen.
En een schaap jatten niet?quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk dat vind ik nu junkenstreken
Nee, das gewoon velddiefstal, van je huisgenoten jatten is lager en kanslozer.quote:
Ow okee.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, das gewoon velddiefstal, van je huisgenoten jatten is lager en kanslozer.
Ik meen te herinneren dat ik iemand ooit hoorde praten over de gratis broden bij de Lidl, die schijnen een kwartier of een 5-tal minuten voor het sluiten hun brood rekken bij de ingang/uitgang neer zetten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:11 schreef Isabeau het volgende:
Bij ons in het winkelcentrum is een supermarkt die 's morgens heel vroeg het brood van de vorige dag buiten zet om op te laten halen door de 'broodinzamelmensen' (voor paneermeel en dergelijke). Daar heeft mijn buurman al menig zak croissantjes etc van meegenomen(en hele broden die dus 1 dag oud zijn, smaken uitstekend).
Dit kan je ook doen door bij een bakker om brood voor je paarden te vragenEn dan van dat oude brood tosti's, wentelteefjes of broodpap oid maken.
Zijn die beschermd? Nooit geweten...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lisdoddes? Zijn wel beschermd.Maar die kun je dus eten?
Dit werkt alleen voor snoekbaars en misschien zelfs wel paling, maar daarbij krijg je denk ik de kans niet om de paling uit het net te krijgen, en hou er rekening mee dat zo'n paling gemeen kan bijten en niet meer los laat, zelfs als je zijn kop van zijn lijf afsnijdt, zal hij nog minutenlang zichzelf aan je vastbijtenquote:Leg uit? Stroom en een schepnet?
Heb ze als kind toch wel gevangen, maar dat nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:00 schreef Rampestamper het volgende:
Dit werkt alleen voor snoekbaars en misschien zelfs wel paling, maar daarbij krijg je denk ik de kans niet om de paling uit het net te krijgen, en hou er rekening mee dat zo'n paling gemeen kan bijten en niet meer los laat, zelfs als je zijn kop van zijn lijf afsnijdt, zal hij nog minutenlang zichzelf aan je vastbijten.
Ik vind het nou niet echt diervriendelijk om zo'n beest een hele nacht aan een haak te laten zitten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:24 schreef aidyl het volgende:
Wij vistten vroeger altijd paling in kleine wielen, gewoon met een haffel pieren aan de haak. Hengel neerleggen en goed vastzetten. Volgende ochtend vlak voor zonsopgang hengel ophalen. Werkt perfectDe paling van de lijn in een tasje doen is 10 keer zo moeilijk! Ruwe handoek icm wat zand werkt het beste
Ik heb het ook niet persoonlijk meegemaakt, maar ik heb het wel zien gebeuren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb ze als kind toch wel gevangen, maar dat nog nooit meegemaakt.
Dat is inderdaad ook een beproefde methode.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een kennis van ons stroopte vroeger vaak paling door een koeienkop in het water te hangen. Die zat dan na een tijdje vol met palingen.
Dit is dan weer een zogenaamde urban legend. Een paling kan echt niet door de grond graven en dan ook nog door de kist heen, en de tijden waarin de doden nog zonder kist werden begraven zijn toch al weer een tijdje vervlogen.quote:Bij begraafplaatsen schijnt ook veel paling voor te komen.
Dit is voor paling ook niet echt van belang, die komt nog in de meest gore en vervuilde boerensloten nog voor. Maar de snoekbaars geeft de voorkeur aan helder stromend waterquote:Maar de 'rivier' hier (lees: flinke vijver) stroomt niet echt hoor.
Ik ging vroeger, toen ik nog een Rampestampertje van een jaar of twaalf, dertien was, weleens klosjes zetten. Oftewel een blokje hout of piepschuim met een hele lange draad met een haak en een aantal pieren of een klein dood visje eraan in het water kiepen. ’s Nachts in het donker natuurlijk en dan ’s ochtends in alle vroegte weer ophalen. Reuze spannend was dat altijdquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:24 schreef aidyl het volgende:
Wij vistten vroeger altijd paling in kleine wielen, gewoon met een haffel pieren aan de haak. Hengel neerleggen en goed vastzetten. Volgende ochtend vlak voor zonsopgang hengel ophalen. Werkt perfectDe paling van de lijn in een tasje doen is 10 keer zo moeilijk! Ruwe handoek icm wat zand werkt het beste
Vissen is überhaupt niet diervriendelijk, sterker nog, als je diervriendelijk wilt zijn moet je veganist wordenquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het nou niet echt diervriendelijk om zo'n beest een hele nacht aan een haak te laten zitten.
Ik heb geen bezwaren tegen het doden en opeten van dieren, maar onnodig lang laten lijden vind ik niet kies.quote:
Ik nam ook meer aan dat het ging om sloten e.d. in de buurt van begraafplaatsen...quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:22 schreef Rampestamper het volgende:
Dit is dan weer een zogenaamde urban legend. Een paling kan echt niet door de grond graven en dan ook nog door de kist heen, en de tijden waarin de doden nog zonder kist werden begraven zijn toch al weer een tijdje vervlogen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn oma krijgt elk jaar een gigantisch kerstpakket van de Unilever waaruit ik mag graaien.
alsof er tegenwoordig nog konijnen zijn, ik heb echt in geen jaren meer een wild konijn gezien, vroeger zat heel NL er vol mee, het was een plaag, maar sinds een paar ziekten is dat echt veranderd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:57 schreef Sapstengel het volgende:
Je kan ook een soort van lasso maken van ijzerdraad, de zogeheten strop. Die plaats je dan op strategische locaties in een bos, dicht bij de grond. Wanneer een konijn er dan met zijn kop inrent wil hij loskomen, waardoor het draad zich strakker aantrekt en hij stikt. De volgende dag ga je langs alle plaatsen en kan je met een beetje geluk 's avonds konijn eten.
Hier zitten ze wel in de buurt hoor.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
alsof er tegenwoordig nog konijnen zijn, ik heb echt in geen jaren meer een wild konijn gezien, vroeger zat heel NL er vol mee, het was een plaag, maar sinds een paar ziekten is dat echt veranderd.
Wilde zijn lekkerder, maar de voedingswaarde van wild konijn is trouwens nul. Als je probeert te overleven op gestroopt wild konijn ga je dood van de honger. Het kost meer energie er eentje te verteren dan dat je eruit haalt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt er ook gewoon eentje jatten bij de plaatselijke kinderboerderij.
Dat vind ik juist niet. Ik vind tam konijn véél lekkerder. Had met Oud & Nieuw wild konijn klaargemaakt, man, daar zat nauwelijks vlees aan. En de smaak vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Doe mij maar een mals tam konijn.quote:
Moet je verdomt veel duiven pijpenquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:13 schreef bonke het volgende:
het schijnt dat als je alleen duivenzaad eet je ook kan overleven
Ik zat er op te wachten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet je verdomt veel duiven pijpen
We hebben veel gemeen; het was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben een zwijn, ik weet het.
Dat idee had ik al langer, als ik op vrouwen zou zijn dan was ik waarschijnlijk als een blok voor je gevallen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
We hebben veel gemeen; het was ook mijn eerste gedachte.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat idee had ik al langer, als ik op vrouwen zou zijn dan was ik waarschijnlijk als een blok voor je gevallen.
175 graden, 20-30 minuten. De room moet de kans krijgen in te koken, lobbig te worden en te carameliserenquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe heet en hoelang ongeveer?
Variant, ietsjes duurder denk ik maar ook betaalbaar:quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Erg lekker en goedkoop eten voor 2-4 personen
Pak koolvis van de aldi, laten ontdooien
Pakje houdbare slagroom, aldi
zout, peper, knoflook, eventueel wat geraspte kaas.
Neem een ovenschaal doe daarin de ontdooide en uit elkaar gehaalde blokken koolvis, room erover, zout, peper, knoflook. Eventueel opgeleukt met de geraspte kaas.
In de oven tot goudbruin
Serveren met gekookte rijst.
Hier hopsen ze ook nog vrolijk rond hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
alsof er tegenwoordig nog konijnen zijn, ik heb echt in geen jaren meer een wild konijn gezien, vroeger zat heel NL er vol mee, het was een plaag, maar sinds een paar ziekten is dat echt veranderd.
Ik vind het juist leuk om te doen. En van uitgaan (in de zin van discotheken en kroeg) hou ik niet, dus dat komt mooi uit. Mijn sociale leven is gewoon gratis.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:43 schreef Apekoek het volgende:
sociaal leven gaat altijd achteruit met schrapen, daarom doe ik er nooit aan. Uitgaan zit er dan niet meer bij, dus fuck het schrapen daar wordt ik ongelukkig van, ik wil wel een beetje kwaliteit in het leven!
Niet persee uitgaan maar dingen doen met vrienden, lekkere drankjes of lekker eten, sorry hoor maar alles kost tegenwoordig geld. En een beetje kwaliteit of luxe kost geld.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het juist leuk om te doen. En van uitgaan (in de zin van discotheken en kroeg) hou ik niet, dus dat komt mooi uit. Mijn sociale leven is gewoon gratis.
Ik vind het gewoon leuker om thuis dingen te doen. En dat hoeft maar weinig te kosten (goedkope drank, chips en idd videootje ofzo, maar downloaden kost helemaal niksquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:41 schreef Apekoek het volgende:
Je kan wel af en toe gratis dingen doen met mensen, maar lang niet altijd, ook een videotje huren zit er dan niet eens meer in. Je zal wel een wat geflatteerd sociaal leven hebben als ik zo zie, maar als je er blij mee bent is dat natuurlijk wel handig.
Heb ik jaren gedaan. Maar andermans etensresten van een bord schrapen, staat me toch niet zo aan.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:09 schreef Blackhouse het volgende:
Ga een paar avonden in de week voorspoelen/afwassen in een restaurant... heb je iig goed eten![]()
LOL Ondankbare hond.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik moet ineens denken aan de uigemergelde junk die een vriendin van mij aansprak dat ie 3 dagen niet gegeten had. Zij gaf hem prompt haar Big Mac menu, waarop de junk zei, heeee ik ben vegetarier....
je had haar vuur moeten zien spugen.quote:
Had al verwacht dat je het zo zou opvatten, dus ik had m'n post al geedit.. meestal als je een beetje redelijk baas hebt mag je ook gewoon wat van de kaart eten hoorquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb ik jaren gedaan. Maar andermans etensresten van een bord schrapen, staat me toch niet zo aan.
Weet ik wel.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef Blackhouse het volgende:
Had al verwacht dat je het zo zou opvatten, dus ik had m'n post al geedit.. meestal als je een beetje redelijk baas hebt mag je ook gewoon wat van de kaart eten hoor![]()
en doe yvonne dat?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:18 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik dreig tegenwoordig webcammende oma's m'n piemel te laten zien als ze geen geld overmaken voor mijn zwemdiploma/rapport.
Heb in de jaren aan de Uni precies 1 keer in de Mensa gegeten, wow, wat was dat slecht. Maar goed, ik werkte destijds als chef in een restaurantkeuken, en was wat eten betreft toen al wat verwender en verder dan mijn mede studenten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is hier geen uni. En ik *ben* student, maar het eten bij de kantine van mijn school is nou niet echt goedkoop, eerder vrij duur.
Ben ook niet echt arm nu, heb ongeveer 1000 euro per maand.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb in de jaren aan de Uni precies 1 keer in de Mensa gegeten, wow, wat was dat slecht. Maar goed, ik werkte destijds als chef in een restaurantkeuken, en was wat eten betreft toen al wat verwender en verder dan mijn mede studenten.
Het zuiniger leven is eerder vlak na mijn studietijd gekomen.
Als student had ik beurs, wezenpensioen en een inkomen. Zat destijds op een slordige 3500 gulden netto, dat was denk ik 5 keer zoveel als een gewone basisbeursstudent...
Ik doelde op situaties waarin je veel van 1 ingredient overhoud, een halve pan worteltjes ofzo.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dan is het veel makkelijker om wél te veel te maken en de restanten in de vriezer te doen; heb je een k&k maaltijd.
1000 euro in de maand, netto? Das voor een student geheel niet slecht.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ben ook niet echt arm nu, heb ongeveer 1000 euro per maand.Daar kan ik op zich prima van leven. Alleen maak ik het vaak in de eerste twee weken van de maan al op.
Ik leen veel, werk een beetje.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
1000 euro in de maand, netto? Das voor een student geheel niet slecht.
Je wilt de politiek in? Klinkt als een partijprogramma!quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik leen veel, werk een beetje.Is ook niet slecht, ik kan er heel goed van leven.
De politiek is wel het laatste wat ik wil. Dan moet je tactisch en diplomatiek zijn en dat is voor mij niet weggelegd.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Je wilt de politiek in? Klinkt als een partijprogramma!
![]()
hoe doe je dat dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:52 schreef trigt013 het volgende:
Ik hebt twee bankrekeningen nummer 1 komt alles binnen en worden alle vaste lasten van betaald. En op nummer 2 wordt wekelijks het restantbedrag van gestort. Meestal wordt dit weekbedrag op vrijdag gestort en doe ik gelijk boodschappen voor de hele week en tank ik nog wat. De rest mag ik dus verbrassen tenzij er nog extra rekeningen liggen. Als ik dan halverwege de week geen geld meer heb, heb ik toch eten en benzine in de auto.
Ik ookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef Pony-Lover het volgende:
Firtuus?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:23 schreef speedfreakssj het volgende:
dat is wel zo, bij de makro kan je voor ¤5 een doos firtuus krijgen waar je toch wel wat tussendoor van kan eten en toch makkelijk 2 weken mee doet.
al is d makro ook niet echt goedkoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |