abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2006 @ 23:11:23 #151
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35794293
Acg gossie Arwen meisje hopelijk gaat het snel beter met je.
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 23:12:34 #152
81992 Githa
pi_35794334
Ja idd, als je daar dan toch moet zijn.
Hopelijk vinden ze de oorzaak en kunnen ze herhaling voorkomen.

sterkte niks is zo moeilijk als je kindje pijn heeft of niet lekker is.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:26:12 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35794797
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:11 schreef Lishe het volgende:
Evenstar, wat rot voor jullie. En toch vind ik dat je nog steeds zo positief klinkt! Stoer...!
Hopelijk gaat het morgen toch beter dan verwacht en mag je kleine mop lekker thuisblijven. Succes.
soms zijn bepaalde maskertjes verrekte handig, geloof me voel me even echt niet zo stoer
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 6 maart 2006 @ 23:27:32 #154
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35794854
In dat geval; een hele dikke knuffel. Je bent echt een supermam voor jullie Arwen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 6 maart 2006 @ 23:28:45 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35794892
thanx
pi_35794978
evenstar zoals Lishe zegt je bent een supermama
  maandag 6 maart 2006 @ 23:34:26 #157
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35795089
Ach arme Arwen Arme mama...

Als het morgen idd een opname wordt dan zal dat zijn omdat het nodig is meis.. thuis aanmodderren is dan niet goed.. maar ik blijf hopen dat het niet nodig zal zijn! Ik denk aan jullie!

[ Bericht 3% gewijzigd door Ireth op 06-03-2006 23:34:50 (Verkeerde smile..) ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_35800583
He jeetje Arwentje toch. Dat is even kl*te zeg! Ik hoop dat je genoeg binnen gekregen hebt om lekker bij je mamma te mogen blijven.

Dikke van Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 09:28:40 #159
81992 Githa
pi_35800592
Evenstar, hoe gaat het vandaag met de kleine Arwen ?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:16:04 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35801422
ze heeft vier uur hysterisch lopen huilen, raakte totaal niet verzadigd van de ors.. ook die bleef ze spugen welliswaar niet zoveel, maar goed is het niet.
Straks om half twaalf naar het cb even wegen, omdat ik dat betrouwbaarder vind als 2 verschillende dan weten we hoeveel ze precies kwijt is..
ook de kinderarts gebeld. die bellen tussen 12 en 1 terug.. dus afwahcten..
Wel sneu hebben haartoch een flesje melk gegven, omdat ze echt barstense honger had en dat kwma er gelijk van onder weer uit maar ze is wat verzadigder en kan eventjes slapen want ze was doood op.
in 4 uur tijd al 6 verschillende luiers gedaan
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 10:29:06 #161
81992 Githa
pi_35801676
Ohwjeetje Evenstar...
Misschien voor Arwen beter als ze haar toch even goed bekijken en dus openemen.
Niet leuk voor jullie natuurlijk maar dan is ze er het snelste vanaf want dit is ook niet leuk:*

Nogmaals heel veel sterkte, dit is zo slopend!
pi_35802024
he wat naar, ik hoop dat het snel beter gaat met arwen! voor evenstar, wat moet dit slopend zijn.

emma weer helemaal bijgekomen inmiddels van haar ziekenhuisverblijf?
pi_35802212
Bah Evenstar hoop dat het snel beter gaat met Arwen.
pi_35802326
Merlijn weigert de laatste paar dagen overdag te gaan slapen. Hij is nu eigenlijk alweer de hele ochtend wakker vanaf dat we zijn op gestaan rond 8.30. Hij heeft tussendoor alleen twee hazeslaapjes gedaan van een minuut of 10. Vindt het erg lastig hoe ik hier nu mee om moet gaan vooral omdat hij wel met kleine oogjes zit te kijken, hoezo moe. Het wordt denk ik tijd dat beneden slapen verleden tijd wordt en dat hij boven in zijn eigen bedje gaat slapen.

Vanaf wanneer gaan baby's nu eigenlijk minder slapen?
pi_35802421
Pfff na weer ruim 5 minuten huilen is het gelukkig weer stil. Vind het wel steeds moeilijker om hem in slaap te laten huilen terwijl het waarschijnlijk wel zijn manier is van in slaap vallen.
pi_35802508
randa, hoeveel slaapt hij gewoonlijk dan? piet heeft heel lang 3x geslapen overdag, bij anna was het al snel 2x. de laatste tijd wil ze soms nog maar 1x maar daar vind ik het eigenlijk nog veel te vroeg voor. maar goed, het varieert nogal dus volgens mij, maar over het algemeen hebben babies nog best veel slaap nodig op een dag. ik zou 't inderdaad maar eens gaan proberen om hem boven te laten slapen. en wat hier ook wel werkt is niet meteen eruit halen als ze huilt, vaak slaapt ze na 5 minuten toch weer verder.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:07:19 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35802514
het is slopend, maar je hebt geen andere keuze.. wij hopen eerlijk egzegd ook dat ze opgenomen wordt, liever niet maar dat ze haar eens goed nakijken.
het is dubbel

randa moeilijk soms he.. maar je bent een goede mama
pi_35802545
oh wacht ik lees nu net pas je 2e bericht. inderdaad, sommige kinderen hebben dat inderdaad nodig hoor, voor het in slaap vallen. anna in ieder geval wel.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:18:11 #169
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35802802
Ach arme Arwen...en wat moet dat vermoeiend en moeilijk voor jullie zijn, Evenstar... Ik snap wel dat je wilt dat ze opgenomen wordt om haar na te kijken, maar tegelijkertijd haar natuurlijk graag thuis wilt houden... heel veel sterkte Evenstar!

Randa, Emma kon ook niet meer beneden slapen, het is toch fijner om in hun eigen bedje te slapen voor veel kinderen (de rust he...)
Ze wil nu overigens ook vaak niet meer in haar bedje slapen overdag, maar wat er dan aan de hand is... geen idee. Ik ga haar dan troosten en ga dan weer weg, maar ze gaat elke keer weer huilen.
pi_35803038
Evenstar ik begrijp je helemaal en idd wat Sizanna zegt, je wil dat ze goed nagekeken wordt en in de gaten gehouden wordt en in het zh gaat dat het beste, maar aan de andere kant heb je haar het liefste thuis!

sterkte en een dikke knuffel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35804657
We hebben hier een beetje een raar ritme. Slapen, als hij wakker is samen spelen tot hij aangeeft honger te hebben, voeden, als hij in slaap is gevallen onder het voeden leg ik hem weg en als hij wakker is spelen we nog even samen en als hij dan niet moe is gaat hij nog even in de box.

Ik voed eigenlijk nog steeds om de twee uur overdag, alleen als we weg zijn komt hij minder vaak of als ik niet thuis ben. Dit betekent dat als we thuis zijn hij iedere twee uur ongeveer een uurtje zou moeten kunnen slapen maar daar komt het vaak niet van. Hij slaapt nog steeds beneden in zijn reiswieg. Het is eigenlijk wel makkelijk door dat hij vaak honger/mammahonger heeft, ook door de krampje die hij nog steeds heeft. Een ritme met tijden hebben we nog totaal niet door het voeden op verzoek.
pi_35804816
ik had er op die leeftijd ook nog niet echt een vast ritme in hoor randa. maar het kan best zijn dat merlijn er nu wel wat meer aan toe is om hem dat wat meer op te leggen, dat kan hem duidelijkheid/rust geven. sommige kinderen moet je de rust ook wat explicieter 'aanbieden' (vind ik altijd een rotwoord maar weet zo gauw niks beters) door hem op gezette tijden / momenten in een prikkel-arme ruimte te leggen (z'n kamertje).
pi_35805143
Evenstar, wat kl.... dat het zo slecht gaat met Arwen. Misschien inderdaad wel beter als ze word opgenomen. Sterkte ermee

Randa, ik heb bij Chantel de reiswieg al heel snel naar boven verhuist. Gewoon omdat Chantel toch teveel geprikkeld werd beneden en dus niet de slaap kreeg die ze nodig had. Misschien toch een ideetje om haar naar een slaapkamer te verhuizen. En dat een baby 1 uur zou slapen als ze elke 2 uur voeding krijgt, is iets wat in de praktijk weinig tot nooit gebeurd hoor. Slaapt Merlijn s'nachts wel goed?
pi_35805164
Dat wordt nu dus echt zijn kamertje inrichten om er te kunnen slapen. Matrasje kopen, luchtgaten in de kozijnen afwerken noem maar op, mag Magneet toch eens aan de slag. Denk ook wel dat het het beste is.
pi_35805248
's Nachts slaapt hij perfect. Om 23.00-23.30 de laatste voeding, en verhuizing naar boven. Hij slaapt tot 4 uur ongeveer en komt dan voor een voeding en gaat dan weer slapen tot 7.00 ongeveer, verschilt nogal, soms slaapt hij door tot 8.30.
pi_35806316
slaapt hij nu nog 's nachts in jullie kamer? daar kun je 'm natuurlijk overdag de eerste tijd ook nog wel neerleggen, tot z'n eigen kamertje klaar is.
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 13:14:49 #177
81992 Githa
pi_35806365
Evenstar, hebben ze al gebeld ?
pi_35806404
Ja, daar slaapt hij in een wiegje. Even bekijken. Hij zit nu bij mij in de draagdoek (slaapt) omdat hij niet wilde liggen, toch even in de gaten houden of er niet meer aan de hand is.
pi_35810056
Hij slaapt nog steeds, heeft eerst een uurtje in de draagdoek geslapen en daarna overgepakt en in zijn reiswieg gelegd. Heerlijk even die rust.
pi_35819091
Arme Arwen! Is er al nieuws?

Hoi trouwens!
Hier alles ok. Het boven slapen wil totaal niet lukken, dus dat laten we eerst maar zitten.
Beneden slaapt ze wel. En het voeden om de 4 uur gaat redelijk. Er lijkt wat meer ritme in te komen.
Kim MOET, jaja, zo is het gezegd, om 22.00 de laatste fles en dan om 6.00 de 1e fles. Maar dat kan ze totaal niet aan. Dan word ze om ca 4.00 wakker van de honger, dus dat werkt gewoon niet.
Als ze de laatste fles even ruim gezegd tussen 23.00 en 24.00 krijgt, word ze rond 6.00 wakker.
Dus doen we dat gewoon.
  FOK!fossiel dinsdag 7 maart 2006 @ 19:45:31 #181
2628 Karin
pi_35819264
Klinkt goed Ingrid! Fijn dat jullie gewoon een beetje je eigen weg weten te vinden in al die adviezen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:48:05 #182
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35819387
Arwen meisje hoe gaat het ermee?

van wie MOET dat ingrid?? doet mij zo denken aan de vk die de hielprik kwam doen toendertijd bij Maxim, die zei dat ik een voeding minder moest gaan geven en hem dan maar een uurtje laten huilen, was niks mis mee
en je doet het goed zo hoor, gewoon je eigen gevoel volgen, das nog altijd t beste
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:12:19 #183
105850 Fuente
mamamuts
pi_35820406
Evenstarm sterkte meis, hoe is het nu met Arwen? Dikke knuffel voor je ukje

Randa, over slapen. Sara sliep toen ze 2,5 maand oud was zo'n 2 keer op een dag (ervoor helemaal niet, maar toen gingen we inbakeren). Na 16:00 wou ze niet meer slapen tot een uurtje of 19:00.
Tot voor vorige week sliep ze nog steeds 2 maal per dag, een keer van ongeveer 8:30 tot 10:30 en 1 keer van 13:00 tot 15:00. Echter, sinds ruim een week is het hele ritme zoek en is slapen overdag hier 1 groot drama. Ik denk (hoop) dat het te maken heeft met haar tanden die nu doorkomen, maar het enige wat ze momenteel doet is de hele dag huilen.. En vooral niet slapen.
Maar normaal gesproken slaapt ze dus 2 keer.

Sara's billetjes liggen open inmiddels . Ze was vandaag bij m'n schoonouders (oppasdag). Ze hebben niets gesmeerd want ze dachten denk ik dat het wel meeviel, maar toen we haar net in badje gingen doen bleek het dus open te liggen.... We hebben er maizena op gedaan, maar bedacht me net dat ik misschien beter bepanthen (of hoe heet dat) op had kunnen doen?
Ze ligt nu in bedje, wat zouden jullie erop doen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 20:52:43 #184
81992 Githa
pi_35822120
Maizena zorgt er iig voor dat het niet zo vochtig wordt Fuente, bepanthen ken ik niet, maar zal ongetwijfeld een goed werkend zalfje zijn

Voor nu zou ik haar lekker laten slapen, want wat slaapt dat lijd niet en dan zodra ze wakker is even kijken of de maizena zijn werk heeft gedaan en dan als het nodig is alsnog die bapanthen smeren.
Succes iig het is zo zielig die pijnlijke kapotte billen, maar gelukkig genezen ze ook altijd weer snel!

Evenstar, ik neem aan dat Arwen toch is opgenomen. Misschien maar beter ook, dan kunnen ze goed voor haar zorgen.
Ik zal een kaarsje voor jullie branden, dat ze maar snel beter is
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:01:30 #185
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35822404
hmz, evenstar... gezien het feit dat je sinds vanmorgen niet meer hebt gepost doet me vermoeden dat Arwen toch is opgenomen

Sterkte! (en laat ze nu maar eens goed kijken wat er mis kan zijn, ze is er nu toch)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:50:29 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35824511
Heya, sorry dat ik pas wat laat wat horen .. maar zoals jullie zelf wel kondern vermoeden is deze mama erg moe
Vanmiddag weer naar het zkh geweest, en nu moet ze afwisselend ors en de voeding, dit even aankijken en hopen dat het goed gaat ze slaapt nu gelukkig we weer oleee
Donderdag moeten we weer terug en kijken hoe het dan gaat.
Ze was ook gelukkig weer iets aangekomen dus dat is ook goed
Ik heb ook de liefste mama van de wereld, die heeft een weekje zorgverlof gekregen zodat ze hier het een en ander mee kan opvangen.
Een opname is nog niet nodig grens gevalletje, maar omdat het een rota virus ofzoiets is, erg besmettelijk ( half maastricht heb het) is het risico dat ze ziekere kindjes besmet ook erg groot.
Ik heb er zelf ook iets last van

Sara kapottebilletjes is niet goed
kimmetje meisje en ingrid jullie doen het goed ga zo door
merlijntje wle goed slapen hoor
pi_35825244
Evenstar gelukkig is ze iets aan gekomen en wat heerlijk dat je moeder is!! Probeer je zelf ook wat rust te nemen?
pi_35834354
Kim is ineens om 3.30 wakker, gisteren ook al. Hoop dat dat niet blijvend is, want ze sliep zo goed door!
Ze krijst als een gek. Ik denk dat ik haar toch maar wat voeding geef, want ze heeft een schone luier gehad en ze vreet haar handjes op en smakt.
Ook maait ze ineens erg met haar handjes. Misschien dat we toch maar gaan inbakeren. Kan je dat via het cb leren?
pi_35834372
Arme Sara!:*

Evenstar gelukkig is ze toch nog wat aangekomen. Ik hoop dat de ors en voeding helpen en dat ze niet hoeft worden opgenomen!

Bedenk me ineens dat ze vandaag, gisteren en eergisteren veel spuit en slappe poep luiers heeft, misschien ligt het daar ook wel aan, is ze wat ziekjes.

Ik ga maar ff naar Kim toe, want ze huilt nog steeds! En hopelijk trusten!
pi_35835498
Ingrid, er heerst toch momenteel buikgriep, is dan niet zo gek dat ze s'nachts wakker wordt. Hopelijk is kleine Kim snel weer beter

Of als ze veel bijt, kan het ook weleens zijn dat er tandjes aan het groeien zijn, dan krijgen ze veel last van hun tandvlees. Dan kan je beter iets op haar tandvlees smeren zodat ze wat minder pijn heeft. En het zou ook de dunne poepluiers verklaren!
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:05:25 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_35835605
ow wat vervelend lewis! Wij hebben Liam zijn ledikantje op een gegegen moment de klep naar beneden gedaan om te kijken hoe hij zou reageren, want eik kan ie er dan dus ook uit als ie wil. Maar hij doet het dus niet. Ik heb dus hoop voor een gewoon ledikant, maar het blijft afwachten denk ik. Josh is echt een doerakkie he?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:02:57 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35839825
volgens mij verkeerd topic belana joshua is toch een heuse peuter al ?
Hier weer enige vooruitgang zichtbaar wel nog flinke scheetjes en spuitluiertjes, en de nodige huiltjes.. maar ze heeft ietsjes meer kleur en is wat minder huilerig
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 12:13:23 #193
81992 Githa
pi_35840168
Arwen wat goed
pi_35840715
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ingrid, er heerst toch momenteel buikgriep, is dan niet zo gek dat ze s'nachts wakker wordt. Hopelijk is kleine Kim snel weer beter

Of als ze veel bijt, kan het ook weleens zijn dat er tandjes aan het groeien zijn, dan krijgen ze veel last van hun tandvlees. Dan kan je beter iets op haar tandvlees smeren zodat ze wat minder pijn heeft. En het zou ook de dunne poepluiers verklaren!
Kim is nog maar net 3 maanden , dan kan ze toch nog geen tandjes krijgen?
Ze stopt nu wel alles in haar mondje en kwijlt veel, maar het is niet echt bijten

Arwen wat goed!
pi_35840946
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:29 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Kim is nog maar net 3 maanden , dan kan ze toch nog geen tandjes krijgen?
Ze stopt nu wel alles in haar mondje en kwijlt veel, maar het is niet echt bijten
Eh.... Randy had met 8 dagen oud al een tand staan en de 2e kwam met 3 weken, Ingrid... Is dus niet onmogelijk!
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 12:39:47 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35840996
waarom niet ingrid? bij mijn oudste kwamen de eerste twee tandjes met 6 weken door.
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:50:05 #197
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35841299
Tussentand bij Tobias; 4 tanden en een kies en die is nu 4 maanden (en een week) oud. Is dus best mogelijk hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:30:48 #198
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35842607
Saffier, dat lijkt me zo'n vreemd gezicht bij zo'n kleintje! wat apart zeg...

Ingrid, hopelijk wordt Kim snel beter... maar het kunnen natuurlijk idd tandjes zijn, ook al lijkt het erg vroeg. Wat wel zo is... Noa deed dat ook, heel veel op haar knuistjes sabbelen, dat was bij haar zuigbehoefte (kreeg haar eerste tand pas met 8 maanden geloof ik), Emma doet het nu ook vaak en bij haar geeft het honger aan, en soms ook zuigbehoefte na de voeding.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:36:53 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35842790
Evenstar wat fijn dat je Arwen weer vooruit ziet gaan! Arwen volhouden hoor!

Suzanna, het is idd erg vreemd, maar ze zitten er echt en zoals de tandarts net zei; je kan ze moeilijk terugduwen (moest bellen voor een afspraak)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:50:56 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35843291
Hahha....nou, in ieder geval heb je de eerste tandenperikelen al achter de rug dan!! dat is toch wel een voordeel...Noa had er maanden van tevoren al 'last van' leek het, elke keer die dunne poep in combinatie met andere signalen en dan nog steeds geen tandjes! Dan kun je maar beter gelijk tandjes krijgen natuurlijk ...

OH ja... ik vergeet helemaal te vertellen dat Noa zo lief is voor Emma en dat Emma echt reageert op haar grote zus. Zodra Noa naast haar komt staan of door ons dichtbij haar gehouden wordt zegt Noa 'Heeey!' heel vrolijk, en lacht naar Emma, maakt geluidjes, en probeert haar natuurlijk te pakken te krijgen (soms heel onhandig, maar goed, we passen goed op Emma ) ... en Emma maakt dan geluidjes terug en lacht breeduit naar Noa! Zo lief...

De krampjes bij Emma lijken eindelijk wat minder te worden, hoewel ze nog steeds af en toe van die pijnljike scheetjes laat. Het echte krijsen vanwege buikkrampjes is er niet meer gelukkig. Ook begint ze steeds beter overdag te slapen (hoewel ze gisteren er een handje van had om 10 minuten te slapen en dan weer absoluut opgepakt te willen worden...) en 's nachts slaapt ze al helemaal goed, 1 keer zelfs 10 uur achter elkaar!

De borstvoeding gaat ook een stuk beter, soms kan ze me wel aardig 'bijten' (kaakjes op elkaar klemmen omdat er niet genoeg melk naar madammeke's zin uitkomt...) maar dan is het de volgende dag weer over (het gaat van het bijten wel zeurend pijn doen tijdelijk). Ze drinkt nog steeds redelijk vaak (vaak om de twee uur) maar dat vind ik niet erg.

Het hardop lachen/giechelen van Emma is erg schattig...ze doet dat overigens alleen bij mij, bij niemand anders ...
pi_35853254
Oke, er kan dus wel een tandje komen. Maar ik denk het niet, want ze bijt niet. Ze sabbelt en likt wel overal aan en ze kwijlt veel.

Ik ga de laatste fles meer indoen. Misschien is dat het, heeft ze gewoon meer voeding nodig.

En hoe moet je berg weghalen? Klopt het dat je met olie, of vaseline moet insmeren en dan de nacht in laten trekken? En dan de volgende dag met een kaart eraf halen?
Of met een fijn kammetje? Ik dacht dat ik dat ergens (hier?) gelezen had.
Tenminste, berg, dat zijn toch gelige schilfers, op de hoofdhuid?

[ Bericht 84% gewijzigd door Ingrid19 op 08-03-2006 19:42:20 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:57:08 #202
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35855201
Geen id hoe dat zat met Berg Ingrid, maar Fuente had/heeft daar ervaring mee met Sara !

Sterkte voor Kim!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 20:00:13 #203
81992 Githa
pi_35855345
Met olie insmeren, half uurtje inwerken en dan uitwassen met gewoon shampoo en dan kun je het er daarna zo uitkammen.
wel zachtjes goed uitkammen want het hoofdje zit dan natuurlijk vol losse schilfers.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:05:24 #204
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35855563
Je kan ook nadat de olie is ingewerkt zachtjes met de rand van een ansichtkaart over haar hoofdje heen gaan. De schilfertjes komen dan los van de hoofdhuid en dan kan je ze makkelijker uitkammen. Die tip heb ik hier destijds gekregen en het werkte hier het beste. Succes!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 20:07:50 #205
81992 Githa
pi_35855681
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:05 schreef m@x het volgende:
Je kan ook nadat de olie is ingewerkt zachtjes met de rand van een ansichtkaart over haar hoofdje heen gaan. De schilfertjes komen dan los van de hoofdhuid en dan kan je ze makkelijker uitkammen. Die tip heb ik hier destijds gekregen en het werkte hier het beste. Succes!
Met een kaart werkt idd beter mits je kind een volle bos haar heeft
pi_35860043
Amber heeft het omrollen van rug naar buik nu helemaal door... Ennuhh ze kruipt naar achteren ipv naar voren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35860056
Nou vandaag ben ik om 18.00 voor het eerst met Merlijn bij de manueel therapeut geweest. Heel apart hoe zo een behandeling gaat. Na het volgen van de bewegingen en Merlijn zelf laten bewegen en mee laten gaan met draaien etc kwam de therapeut toch met de conclusie dat er wel degelijk een nekwerveltje niet goed zat. Het eerste nekwerveltje is nu min of meer rechtgezet. Jje krijgt er als ouder maar weinig van mee, maar ik zag wel meteen met het bewegen van het hoofdje dat Merlijn hem nu veel verder naar links kan draaien tot hij met zijn hoofd opzij ligt, dat kon hij hiervoor niet echt. Over twee weken moeten we weer terug. Heel fijn vond ikzelf dat ik meteen vol vertrouwen had in de therapeut en dat Merlijn gelukkig nog lang heeft gelachen totdat hij echt moe was.
  † In Memoriam † woensdag 8 maart 2006 @ 23:25:01 #208
81992 Githa
pi_35863976
Renzell .... hoe gaat het met je ? en Julius natuurlijk
We missen je al een paar daagjes en ik zit zo te springen om die kiekjes van Julius heb je dat kabeltje al gevonden ?
pi_35869183
Amber was gisteravond weer heel erg aan het huilen van de buikpijn. Ze lag om 22.30 in bed, vannacht werd ze om 4 uur wakker, 3x de speen erin gedaan en toen werd ze om 7.15 wakker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35869723
Pfff, Merlijn sliep giesteren zowat door bij de laatste voeding. Hij had maar één borst gedronken wat dus betekende dat hij 's nachts twee keer kwam. Bah. Om 2.10 kwam hij voor eten en samen vielen we na één borst weer in slaap en hem om 3.30 weer teruggelegd en om 4.30 kwam hij weer voor eten. Wel zwaar zo. Ben toch wel moe. Komt waarschijnlijk door de therapie gisteren waardoor hij minder fut had om te drinken. Hoop dat het vannacht beter gaat.
pi_35870295
* Vicky is zoooooo trots op Ambertje!!!

Ze rolt nu alle kanten op... echt geweldig En steeds als ze van haar rug naar haar buik gedraaid is kijkt ze me aan en gaat ze lachen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 10:02:47 #212
81992 Githa
pi_35870544
Amber wat goed he! Jij bent ook een vlugge dame...
pi_35870582
nou inderdaad vlug... En ze kruipt dus naar achter ipv naar voren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 10:10:12 #214
81992 Githa
pi_35870712
Da's heel normaal Vicky dat doen ze bijna allemaal als eerste, maar dan zal het ook niet lang duren voor ze dat naar voren doet
pi_35871890
Ik had van de therapeut de opdracht gekregen om het hoofdje van Merlijn de hele tijd naar links te leggen. Gelukkig is dat niet nodig want hij slaapt nu zelf de hele tijd met zijn hoofd naar links.

Mooi Vicky dat Amber gaat kruipen, al is het nu nog de verkeerde kant op.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:16:36 #216
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35875669
Vicky, wat is Amber snel zeg! Knap van haar! Het naar achteren kruipen doen ze idd heel lang, naar voren is een stuk moeilijker ...

Randa, wat goed van Merlijn hij heeft het zelf al door gelukkig.

Ingrid, wat irritant zeg, dat ze zeggen dat je je ergens aan MOET houden (een flesvoedings-schema)... dat kunnen ze helemaal niet opleggen aan jou.
Bij Noa heb ik me nergens iets van aangetrokken, als ze iets eerder honger had, dan kreeg ze iets eerder een fles...eigenlijk heb ik nooit een schema aangehouden, ook niet een maximum aan flesvoeding op een dag, natuurlijk hield ik het wel in de gaten en kreeg ze niet téveel. Ik voedde gewoon 'op verzoek' en dat is toch ook het meest logische? De éne dag eet je nou eenmaal meer of minder dan de andere.

Ben vanochtend met Emma even naar de huisarts geweest voor haar droge schilferige huidje en rode plekken, dacht dat het misschien toch eczeem kon zijn (aangezien ik zelf ook behoorlijk last van eczeem heb). Dat is het (nog) niet, moet nog meer gaan smeren met vaseline, omdat dat het vetste is. Nou ja, gelukkig is het geen echte eczeem nog, daar ben ik wel blij mee.

Fuente, jij had toch met Sara ook huidproblemen? Je zei toen iets over dat de eczeemzalf (hormoonzalf) ook leek te helpen voor de berg op haar hoofdje. Dat blijkt ook wel te kloppen, want berg is een soort eczeem! Heeft mijn huisarts me net verteld...Noa heeft dus ook berg, maar niet erg genoeg om er zalf voor te krijgen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:21:19 #217
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35875807
de bult bij max was idd een bloeding in een spier, waarschijnlijk door de bevalling.
zit alleen nogsteeds met de voorkeurshouding, daar krijgt ie fysiotherapie voor

[ Bericht 2% gewijzigd door pinquit op 09-03-2006 13:58:41 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35875929
Suzanna, Amber had/heeft ook zo'n droog huidje met af en toe wat exceem plekjes. Ik smeer die plekjes in met Bephanten of met Cremor Vaseline Cetomacrogol (kan je zo halen bij de apotheek, is van Fagron) en dat helpt goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:47:09 #219
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35878853
Die Vaseline Cetomacrogol helpt niet bij Emma, volgens de huisarts is die ook minder vet dan de 'gewone' vaseline, dus ik ga voortaan weer met gewone vaseline smeren. Een vriendin raadde me ook aan om met olijfolie te gaan smeren, misschien doe ik dat als 'laatste redmiddel' nog weleens... Bepanthen, is dat dure zalf? Ik moet namelijk veel gebruiken omdat haar hele lijfje heel droog is, dus dan is van die hele dure zalf niet echt een optie.

Pinquit, dat is dus niets ernstigs? Ik weet er verder niets van..lijkt me wel een beetje een eng idee!
pi_35879313
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:16 schreef Suzanna het volgende:

Ingrid, wat irritant zeg, dat ze zeggen dat je je ergens aan MOET houden (een flesvoedings-schema)... dat kunnen ze helemaal niet opleggen aan jou.
Bij Noa heb ik me nergens iets van aangetrokken, als ze iets eerder honger had, dan kreeg ze iets eerder een fles...eigenlijk heb ik nooit een schema aangehouden, ook niet een maximum aan flesvoeding op een dag, natuurlijk hield ik het wel in de gaten en kreeg ze niet téveel. Ik voedde gewoon 'op verzoek' en dat is toch ook het meest logische? De éne dag eet je nou eenmaal meer of minder dan de andere.

Ben vanochtend met Emma even naar de huisarts geweest voor haar droge schilferige huidje en rode plekken, dacht dat het misschien toch eczeem kon zijn (aangezien ik zelf ook behoorlijk last van eczeem heb). Dat is het (nog) niet, moet nog meer gaan smeren met vaseline, omdat dat het vetste is. Nou ja, gelukkig is het geen echte eczeem nog, daar ben ik wel blij mee.

Fuente, jij had toch met Sara ook huidproblemen? Je zei toen iets over dat de eczeemzalf (hormoonzalf) ook leek te helpen voor de berg op haar hoofdje. Dat blijkt ook wel te kloppen, want berg is een soort eczeem! Heeft mijn huisarts me net verteld...Noa heeft dus ook berg, maar niet erg genoeg om er zalf voor te krijgen.
Precies. We gaan ons dus niks meer van het cb aantrekken!
Mijn huisarts heeft ook net gezegd dat berg een vorm van eczeem is. Volgens haar gaat de berg vanzelf weg, helemaal omdat Kim nu 3 maanden is.
Kim heeft van lichte eczeemplekjes op haar gezichtje. Dat moeten we vet houden. Bv. met cetromacrogol valine creme oid. Of met gewone vaseline.
Gelukkig is het niet zo heel erg. Hopelijk blijft dat zo!
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:12:39 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35879890
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:47 schreef Suzanna het volgende:

Pinquit, dat is dus niets ernstigs? Ik weet er verder niets van..lijkt me wel een beetje een eng idee!
ja klinkt best eng he, maar het komt wel vaker voor en het gaat vanzelf weer over!
het komt dus door de bevalling, wordt toch wel een beetje aan je baby getrokken, al is het niet hard, voor zo'n hummeltje soms wel omdat ie nog niet genoeg bloedstollers heeft (waar wij vit. K drups voor geven) wordt het een bobbel. maar het is wel gek want het voelt echt keihard aan, net bot. ik dacht gisteren toen ik thuis was en nog eens had gevoeld echt: he het is volgens mij toch zn sleutelbeen hoor maargoed, de fysio moet nog komen en die zal er ook wel verstand van hebben
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35883914
Amber heeft een nieuw spelletje.. speenfloepen.. Speentje zit in haar mondje, trekt ze m eruit zodat je floep hoort en dan doet ze hem weer in haar mond en zo herhaald ze het steeds... gekke meid
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35885216
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:16 schreef Suzanna het volgende:
Randa, wat goed van Merlijn hij heeft het zelf al door gelukkig.
Ben ook heel trots op ons ventje.
pi_35887470
Ingrid, Sara heeft hele erge berg gehad (het ging ook nog es ontsteken, drama's enz). Eigenlijk hielp niets, dwz, het hielp tijdelijk en kwam dan net zo hard terug. Wat het beste hielp was olie erop doen (lekker veel) nacht laten slapen en eruit borstelen met zachte borstel (Sara heeft niet zoveel haar ). En als het heel erg was met een kartonnetje eraf halen. Het is nu al stukken beter, ze heeft het nog maar een heel klein beetje , en we doen er eigenlijk al een tijd niets meer aan (omdat het toch telkens terugkwam).

Amber snelle meid! Heerlijk dat rollen he? Sara rolt al wel een hele tijd, maar kruipen zit er nog niet in al doet ze verwoede pogingen en wordt dan erg driftig.

Randa, fijn dat je wat verbetering ziet bij Merlijn!

Suzanna, Sara krijgt nog steeds hormoonzalf. Op haar bolletje hebben we het nooit tegen de berg zelf gesmeerd, maar wel op de open plekken die ze ervan had. Momenteel krijgt ze het alleen nog op haar wangetjes, bij haar oren, als we daar niet smeren ligt het zo open. Haar huidje is verder inmiddels heel gaaf aan het worden, ook op haar lijfje. Het heeft veel tijd gekost maar heel langzaam zie je het gewoon zacht worden. De berg is bijna weg, op wat lichte schilfers na, maar gele korsten heeft ze niet meer. En haar haar begint een beetje te groeien
Bepanthen gebruikte ik alleen voor open plekjes, toen ik nog geen hormoonzalf had. Sara heeft ook vaseline creme van de dokter gehad, maar dit had niet echt het gewenste resultaat. We gebruiken die badolie Balneum extra forte (om de dag badderen doen wij) en na haar badje smeren we haar nu in met natusan olie voor extra droge huid (nat insmeren, dus we drogen haar niet meer af, behalve plooien). We zien nu echt verbetering!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:53:24 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35893852
merlijntje hieperdepiep wat goed
maxje gelukkig is het niets ergs
ambertje snelle vogel
emma en kim hopenlijk zijn jullie snel van die vervelende berg af !!

Hier gaat het de goede kant op
het virus lijkt tot op heden verdwenen madam heetf were vieze groene sdtinkpoep dus dat is goed ze is in de twee dagen wel maar 19 gram aangekomen. daar was de dokter niet zo tevreden over. Maar het is vooralsnog niet zorgwekkend als we ons zorgen maken mogen we altijd bellen
ook is ze over het algemeen weer ons lachebekje
ze heeft wel wat nieuwe dingetjes, misschien dat het extra huilerige toch een soort sprongetje is geweest
Ze lacht voort met eh-eh-uh geluidjes en als ze op haar rugje in de box ligt of op de bank ( met toezicht ) dan duwt ze met haar voetjes onder haar knietjes en zo wipt ze min of meer zichzelf naar achteren , erg komisch om te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')