soms niet nee. Het heeft iig wel het leven van mijn moeders witte dove kater geredquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Waarvoor is een penisamputatie nodig?! Kon de verstopping neit met speciaal voer/medicatie verholpen worden?
Ook al zo'n drama dus...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:27 schreef kabouter.muts het volgende:
Verstopping was niet te verhelpen met catheteriseren en speciaal voer. hij was te ziek om te eten en liep helemaal vol.
Los bloed en vocht in de buikholte omdat nieren het niet meer deden door de verstopping.
Hij was 1 kg aangekomen (en dat is heel veel voor een kat van 4 kilo)
Penis was gewoon te smal. Ze hebben de gehele penis verwijderd en niet alleen de 'punt"waar het het smalst is.
Hij heeft 8 dagen niet zelfstandig kunnen plassen. Catheteriseren werkte niet want hij gooide zijn kap af en beet de catheter eruit.
De dierenarts heeft een paar keer zijn blaas leeggedrukt en leeggezogen met een spuit.
Warrig lang verhaal.
Hopelijk wordt het nu een gezonde poes.
Penis en balletjes heeft hij niet meer.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:27 schreef kabouter.muts het volgende:
Hopelijk wordt het nu een gezonde poes.
En de mijne ook. Lang leve de penisamputatie!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:57 schreef Marietje_34 het volgende:
Hm, ik vond mijn verhaal ook wel positief, eigenlijk.
ja dat heb ik gedaan, vandaar mijn reactiequote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:40 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Fijne reactie weer.![]()
Je kan toch lezen?
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:59 schreef CartWOman het volgende:
[..]
En de mijne ook. Lang leve de penisamputatie!![]()
Ok, dan kan ik je nu met reden hersenloos noemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
ja dat heb ik gedaan, vandaar mijn reactie![]()
Ja, dat is jammer. Maar ik vind je een lieve bezorgde poezenbaas, en het komt vast weer helemaal goed met je kat.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:02 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb goede hoop.
Hij heeft al een kale poot waar het infuus inzat
Een kale nek van het bloedprikken(gaat het makkelijkst in de nek)
en een hele kale buik (moest voor de echo)
Had ik nou maar een dierenverzekering afgesloten.
Wat een boel geld.
Ja, erg hè? Ik was toen bijna 1200 gulden kwijt... maar heb het er voor over gehad. De DA gaf voor de operatie al aan dat het prijzig was en of ik daarmee akkoord ging; heb geen moment getwijfeld, al zal dat niet voor iedereen gelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:02 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik heb goede hoop.
Hij heeft al een kale poot waar het infuus inzat
Een kale nek van het bloedprikken(gaat het makkelijkst in de nek)
en een hele kale buik (moest voor de echo)
Had ik nou maar een dierenverzekering afgesloten.
Wat een boel geld.
In Paterswolde, dierenartspraktijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef kabouter.muts het volgende:
Mag hem morgen halen als hij heeft geplast.
Waar heb jij het laten doen?
Dit was nog duurder de rekening van de operatie meot nog komen (w.s.700?) maar het heeft nu al 200 euro gekost. En de echo was ook 100 euro.
Gijs plast ook altijd buiten en op een ochtend lag hij in de kamer, duidelijk ziek: vliezen voor de ogen, en er gingen krampen door z'n achterlijf.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is er hier toevallig iemand die me kan vertellen hoe je aan een kat kunt merken dat hij blaasgruis heeft als die kat geen kattenbak gebruikt? Mijn kat doet alles buiten. Hij is een Maine Coon en heeft dus een verhoogd risico op blaasgruis. Helaas wil hij niet aan het versvoer (dat kan blaasgruis voorkomen en zelfs verhelpen). Waar moet je op letten behalve moeilijk plassen?
Lieverd, ik durf ook wel namens marietje te spreken: dat was absolúut niet zo bedoeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:30 schreef Nilasha het volgende:
Marietje 34 en Cartwoman, zo was het niet bedoeld, maar kwam idd misschien wel zo over nu ik het terug lees.![]()
Wel tof om te lezen dat jullie beestjes ook weer helemaal happy zijn sinds de amputatie!![]()
Ja, alleen bij katers, wegens verstopping van het uiteinde van de plasbuis, dat gedeelte is zeer smal en verstopt dus sneller.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:10 schreef liquid-orange het volgende:
'T is voor het eerst dat ik hoor dat ze bij een kat om die reden z'n penis amputeren. Is dat alleen een kwaal wat bij katen voorkomt? Maar ja, als ie daarmee van zijn klachten af is dan is dat natuurlijk een prima oplossing.
Nee, wist ik niet, maar ik ben nogal anti-brok en ik geloof niet in die onzin van brokken voor speciale rassen. Ik heb gekozen voor een brok waar in elk geval geen tarwe inzit (ben er van overtuigd dat granen iig deels verantwoordelijk zijn voor blaasgruis, en vele andere problemen). Ik heb vele pogingen gedaan om die lummel op Carnibest te krijgen, maar mijnheer vertikt het.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:01 schreef CartWOman het volgende:
Gijs plast ook altijd buiten en op een ochtend lag hij in de kamer, duidelijk ziek: vliezen voor de ogen, en er gingen krampen door z'n achterlijf.
Als ik een dag later was geweest had 'ie het volgens de DA niet overleefd, bij deze vorm kan het binnen een dag zijn afgelopen. In minder acute gevallen druppelen ze urine, en gaan op allerlei plaatsen plassen.
Ik denk dat je bij ziek gedrag zsm naar de DA moet gaan, vooral bij een risico-kat.
Maine Coon, mooi! Zijn speciale brokjes voor van Royal Canin, maar iets zegt me dat je dat wel weet.
Hmm, ik dacht even dat die brokjes ook speciaal tegen blaasproblemen waren, maar dat is niet zo, dus ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, wist ik niet, maar ik ben nogal anti-brok en ik geloof niet in die onzin van brokken voor speciale rassen. Ik heb gekozen voor een brok waar in elk geval geen tarwe inzit (ben er van overtuigd dat granen iig deels verantwoordelijk zijn voor blaasgruis, en vele andere problemen). Ik heb vele pogingen gedaan om die lummel op Carnibest te krijgen, maar mijnheer vertikt het.
Als jij geen penis meer hebt, komt je sperma er vast ook nog wel uit. Er zit gewoon een gat dan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:29 schreef Dandilion het volgende:
Waar blijft zijn katten sperma dan?
Euhm... hoe werkt dat dan? Om het maar ff aan de expert te vragen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als jij geen penis meer hebt, komt je sperma er vast ook nog wel uit. Er zit gewoon een gat dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |