dat zijn dan meer dan 1200 draadjesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar hoe zit dat met het aantal draadjes in een flat met meer dan 200 woningen?
kwestie van spanning via een relais op het elektrische slot, slot trekt zichzelf in als er stroom op komt te staan. Zoemer gaat dan ook om aan te geven dat de deur geopend wordtquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar ik snap niet hoe een draadje een deur open kan krijgen.
Ah, we komen ergensquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:59 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
kwestie van spanning via een relais op het elektrische slot, slot trekt zichzelf in als er stroom op komt te staan. Zoemer gaat dan ook om aan te geven dat de deur geopend wordt
Is dat echt / overal zo?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:43 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Als je tegelijk op de bovenste en onderste twee deurbellen drukt kun je de deur ook opendoen...
er zit maar één kabel naar de deur toe, en die komt bij een regelkastje vandaan. Op die regelkast zitten alle kabels van de appartementen en drukknoppen aangesloten. Deze regelkast geeft een stroomsignaal naar een deurschakelaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar dan nog, de deur die er in het gebouw waar ik woon mee open moet heeft glas aan alle kanten. Waar blijven dat kabels dan? Hè? Hè?![]()
Dat is afhankelijk van het type dat is gemonteerd. Je hebt 2 soorten:quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:11 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:
Die klapt weg op het moment dat daar een spanning op wordt gezet.
Lijkt me beetje zinloos. Want dat red je niet met 1 hand, dus heb je beide handen nodig om de bellen in te drukken en zou je met je voet proberen de deur open te duwen. Die deuren zijn in het algemeen behoorlijk zwaar dus lukt dat niet/moeilijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:43 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Als je tegelijk op de bovenste en onderste twee deurbellen drukt kun je de deur ook opendoen...
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:25 schreef lipje het volgende:
zes draadjes ofzo:
intercom, deurbel en deurschakelaar
De zoem is niet eens een echte zoem. Dit is een welkom bijprodukt wanneer wisselspanning wordt gebruikt om het slot te bekrachtigen. Bij gebruik van gelijkspanning hoor je nagenoeg niks. Alleen een klein klikje.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:00 schreef Gurb het volgende:
Die zoem is niets meer dan een melding dat de deur ontgrendeld is, en je ertegenaan kunt duwen.
Dan zal er wel iets met die instalatie niet goed zijn geweest, sluiting ofzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:43 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Hoe komt de postbode dan binnen? Sommige installaties hebben een PTT knop die een aantal uurtjes op de dag werkt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:36 schreef audi80 het volgende:
[..]
Dan zal er wel iets met die instalatie niet goed zijn geweest, sluiting ofzo.
Ik heb een paar van die instalatie's gemaakt, en bij geen enkele kun je de deur zo openen.
Dit is zo'n slot wat in het kozijn zit, die dat zoemende geluid maakt:
[afbeelding]
Het flatgebouw waar ik woon heeft 2 buitendeuren: eentje om in een halletje te komen waar de postvakjes zitten en de deurbellen, en eentje die alleen met een zoemer kan worden geopend, om verder de flat in te gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:07 schreef lipje het volgende:
[..]
Hoe komt de postbode dan binnen? Sommige installaties hebben een PTT knop die een aantal uurtjes op de dag werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |