Album een aantal keer beluisterd, en vind het een tyisch Kravitz album.
Love RevolutionLekker rockend nummer, lekker om tijdesn concert de meute aan het springen te krijgen.
Bring It OnLekker rocknummer... singlepotentie, maar of het een megahit wordt...?
Good MorningLangzaam, goed om in te stellen op je wekker. Klinkt aardig, maar geen hitpotentie.
Love love loveRockt wel aardig weg.
If You Want ItDit vindt ik wel goed nummer, geen standaard Lenny Kravitz nummer met lekker melodie. Orgeltje eronder. Misschien had het achtergrondkoortje nog wat meer mogen bijdragen. Desalniettemin lekker nummer.
I'll Be WaitingJuweeltje van de plaat. Ik hou wel van dit soort nummers.
Will You Marry MeSingle-potentie. Lekker swing... beetje James Brown invloed... die zou dit ook geweldig gezongen kunnen hebben.
I Love the RainLenny gaat terug naar genre a la "Beyond the 7th Sky".
A Long and Sad GoodbyeIs dit een nummer naar aanleiding van het overlijden van zijn vader? Vind dit nummer jammer... het geroep om "papa" komt zeurderig over...
Dancing Till DawnGuitaartje dat me doet denken aan een "Grease nummer", lekker nummer voor op de achtergrond, springt er niet uit.
This Moment Is All ThereTypisch Kravitz nummer vergelijkbaar met andere nummer van de eerste 3 CD's. Nee geen singlepotentie.
A New DoorNog een juweeltje... dit genre vind ik heerlijk. Nee geen rockend nummer maar een mooie ballad. Simpel, piano + basgitaar en zang... en wat viooltjes...
Back in VietnamIk denk dat dit een anti oorlognummer is over de Amerikaanse inmenging in Irak bv. Nummer is geen hoogvlieger.
I
Want To Go HomeLekker nummer.
Al met al geef ik dit Album een 7- na een paar keer geluisterd te hebben. Het aantal nummers met echte hitpotentie vind ik tegenvallen, ik denk dat "i'll be waiting" achteraf de grootste kraker van de CD is.
Voor de rest blijft lenny veel in zijn eigen spoor en is dit gewoon een typisch Lenny-album. Verwijzingen naar het geloof in God zijn ook weer aanwezig, zoals op iedere CD van Lenny. Dit stoort mij niet zo er als de eerder poster hierboven, maar ik ben dan ook iemand die meer gericht is op muziek en melodiën dan tekst.
Als Lenny fan ga ik dit album wel aanschaffen... maar ik hoop dat hij ooit nog eens een metamorfose ondergaat een een heel ander album uitbrengt... misschien als dit jaar ook zijn Funk album uitkomt?... of gaat dat plan wederom de ijskast in?
Er zijn trouwens 2 album-versies:
Full Collor- kartonnen verpakking (limited), inclusief een DVD, waarvan ik de inhoud niet weet meer dan tracklist (zie hieronder)
=> Mediamarkt ¤ 17,99 / Free Record Shop ¤ 26,99

/ Bol.com ¤ 22,99 / Amazon.com $ 22,99 / CD-WOW.nl ¤ 17,99
Standaard plastic doosje, zwartwit.
=> Free Record Shop ¤ 19,99 / Bol.com ¤ 17,99 / Amazon.com $ 9,99 / CD-WOW ¤ 11,99
Tracklist CD + DVD
Disc 1
1. Love Revolution
2. Bring It On
3. Good Morning
4. Love Love Love
5. If You Want It
6. I'll Be Waiting
7. Will You Marry Me
8. I Love The Rain
9. A Long And Sad Goodbye
10. Dancin' Til Dawn
11. This Moment Is All There Is
12. A New Door
13. Back In Vietnam
14. I Want To Go Home
Disc 2 (DVD)
1. It Is Time For A Love Revolution Intro (Interview)
2. Let Love Rule (5.1 Surround Video)
3. Mr. Cab Driver
4. I'll Be Waiting (Interview)
5. It Ain't Over 'Til It's Over
6. Are You Gonna Go My Way
7. If You Want It (Interview)
8. Rock And Roll Is Dead (5.1 Surround Video)
9. A Long And Sad Goodbye (Interview)
10. Fly Away
11. Lady
12. A Love Revolution (Interview)
13. Where Are We Runnin'?
[ Bericht 1% gewijzigd door elkravo op 02-02-2008 11:04:34 ]