abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:00:48 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561503
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:58 schreef YanniiCke het volgende:
Ik ben zelf vegetariër omdat ik het ook zielig vind voor de dieren, en ik gebruik nooit zo heel veel make up ik heb er nog niet echt bij stil gestaan

Maar weet je wat ik vind als je tegen makeup voor dierproeven bent dat je dan ook gelijk geen vlees moet eten, niet naar de dierentuin moet gaan, die bont en leer dragen enzo, want dat is ook zielig voor de dieren
In de dierentuinen worden dieren doorgaans erg goed verzorgd hoor ! ( en dan spreek ik voor NL )
Vlees eten kun je beperken/afschaffen...helemaal eens
bont en leer..idem

Ik wil niet de heilige uithangen, want ik ben gek op mooie leren schoenen en kan echt genieten van een mooi stukje scharrelvlees
Alleen ik beperk het zoveel mogelijk, omdat ik er graag rekening mee wil houden.

Misschien hypocriet, maar beter extra moeite doen, dan er helemaal schijt aan hebben
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:01:36 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561522
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind het zo een moeilijk onderwerp, waar ik zelf de grens zou trekken. Het liefst zou ik zien dat er totaal geen dierproeven zouden zijn. Maar ik ben me ervan bewust dat ik erg naief is.
Als ik zelf bijv. kanker zou krijgen zou ik ook medicijnen willen hebben, waarvan ik weet dat die op dieren zijn getest.

Ik vind die linkse terroristen verschrikkelijk (die nertsen loslaten bijvoorbeeld), ze bereiken er niets mee, die beestjes overleven het niet in de natuur, en de volgende dag heeft de fokker al weer een nieuw nestje.
sterker nog die beesten eten onze kippen op als ze los zijn gelaten. hebben wij weer minder eieren maar dat terzijde
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:02:24 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561551
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik bedoelde ermee te zeggen dat men zo hypocriet is als de pest. .

Gillen dat men make up moet kopen wat niet op dieren is getest. Maar het is allemaal wel op dieren getest.. alleen het eindproduct an sich niet. Als ik het ingredient heb voor lippenstift en ik kopier dat en test het niet op dieren. Dan kan ik ook zeggen dat ik het niet op dieren heb getest.
Juist dat zei ik ook al. (in minder woorden)
pi_35561568
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef SHE het volgende:

[..]

In de dierentuinen worden dieren doorgaans erg goed verzorgd hoor ! ( en dan spreek ik voor NL )
Vlees eten kun je beperken/afschaffen...helemaal eens
bont en leer..idem

Ik wil niet de heilige uithangen, want ik ben gek op mooie leren schoenen en kan echt genieten van een mooi stukje scharrelvlees
Alleen ik beperk het zoveel mogelijk, omdat ik er graag rekening mee wil houden.

Misschien hypocriet, maar beter extra moeite doen, dan er helemaal schijt aan hebben
Ja maar dieren horen vrij te zijn net als huisdieren
Love all my friends!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:04:42 #30
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_35561615
Dus als ik het goed heb ( tegen de anti dierproef make-up mensen) willen jullie je eigen uiterlijk onderwerpen aan het welzijn van een gefokt konijntje? Noem me egoistisch maar dat vind ik echt te ver gaan!
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_35561619
-edit:
Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij

[ Bericht 44% gewijzigd door Mylene op 28-02-2006 17:57:02 ]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:05:23 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561632
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:03 schreef YanniiCke het volgende:

[..]

Ja maar dieren horen vrij te zijn net als huisdieren
Ze hebben een aardig leefgebied tegenwoordig...ben zelf een trouw blijdorp bezoekster en daar lopen de beestjes aardig vrij rond. Zien er ook prima gezond uit; krijgen altijd voedsel en hebben arts controle...dat hebben de beestjes in de natuur weer niet.

Dus wat is wijsheid.

Let wel, ik ben VOOR vrijheid van dieren...mede een reden dat ik mijn 3 konijnen nooit in een hok heb gestopt, maar ze het hele huis tot hun beschikking hebben. Sterker nog, ze hebben een eigen kamer

Eigenlijk woon ik bij ze
pi_35561636
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!

Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn?
Ga dit eerst maar eens lezen dan

http://www.ecologiebibliotheek.nl/dierproeven.htm

Gruwelijk leven
Proefdieren hebben een gruwelijk leven. Ze zitten alleen of met vele lotgenoten in kooien waarin ze zich nauwelijks kunnen bewegen. In de experimenten worden ze ingespoten met stoffen, moeten ze pillen slikken of wordt hun huid bestraald of verbrand. Het grote probleem is dat de overheid voor onderzoek naar alternatieven voor dierproeven en onderzoek zonder dieren maar zo'n 3,5 miljoen beschikbaar stelt, terwijl voor onderzoek met proefdieren ongeveer 500 miljoen wordt uitgegeven. Helaas worden de alternatieven met kunstratten, computersimulaties en weefselkweken nog (te) weinig gebruikt.
quote:
Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!
Die worden niet gemarteld voor ze sterven.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:05:56 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561650
Ik heb zelf gewerkt in wageningen bij plant research international waar linkse activisten onze veldje gemodificeerde aardappels hebben gerooid. En zo het onderzoek naar een eetbaar vaccin 5 jaar terug gegooid in de tijd. Die mensen hebben niet door wat voor effect ze hebben.

Ik heb kennissen die op iemands huis moeten passen als die mensen op vakantie gaan. Omdat hun huis al meerdere keren overhoop is gehaald door activisten en beklad met leuzen. (meneer is een directeur van een bedrijf dat ook dierproeven gebruikt) Ikzelf doe ook proeven met muizen en soms is het echt te treurig om sommige mensen te horen raaskallen. Vaak heeft men geen benul van wat er gedaan word en vatten ze slechts 1 klein stukje van het verhaal op.
  Milf dinsdag 28 februari 2006 @ 00:06:01 #35
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_35561652
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:04 schreef Fatality het volgende:
wat een fantasieloze manier om een discussie te starten. Slechte argumentatie en generaliseren.
Slotje
Nee dit is onderbouwd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_35561657
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

erm constant verschillend haarmiddel in de ogen spuiten... en wat willen ze daar mee bewijzen. Ik denk dat die proeven iets genuanceerder gaan. Bijvoorbeel geschoren plekken op een konijn behandelen met het ingredient en dan kijken naar irritatie e.d.
Oh gelukkig, alleen hun huid wordt geirriteerd.
pi_35561683
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Ze hebben een aardig leefgebied tegenwoordig...ben zelf een trouw blijdorp bezoekster en daar lopen de beestjes aardig vrij rond. Zien er ook prima gezond uit; krijgen altijd voedsel en hebben arts controle...dat hebben de beestjes in de natuur weer niet.

Dus wat is wijsheid.

Let wel, ik ben VOOR vrijheid van dieren...mede een reden dat ik mijn 3 konijnen nooit in een hok heb gestopt, maar ze het hele huis tot hun beschikking hebben. Sterker nog, ze hebben een eigen kamer

Eigenlijk woon ik bij ze
Ja dat is wel lief dat je zo voor je konijnen ben,
maar ik vind het dieren in een hok stoppen toch een beetje raar. Ik vind dat leeuwen er niet moeten zijn voor mensen om naar te kijken maar dat ze gewoon hun eigen leven mogen leiden op te safari ofzo
Love all my friends!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:07:08 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561686
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:04 schreef Met-Yvana het volgende:
Dus als ik het goed heb ( tegen de anti dierproef make-up mensen) willen jullie je eigen uiterlijk onderwerpen aan het welzijn van een gefokt konijntje? Noem me egoistisch maar dat vind ik echt te ver gaan!
ijdelheid tegenover leed?

als jij die keuze niet kunt maken, dan ben je nog niet meegekomen in de evolutie
pi_35561690
Milieu-activisten zijn niet per definitie links btw.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:08:20 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561709
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]
Helaas worden de alternatieven met kunstratten, computersimulaties en weefselkweken nog (te) weinig gebruikt.
[..]
Omdat de regels nou eenmaal zo zijn dat voordat een medicijn op de markt MAG komen hij eerst uitvoerig getest moet worden op dieren. Die alternatieven zijn dan alleen maar een verlenging van de ontwikkelingsfase als ze niet door organisaties als de FDA worden geaccepteerd.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:08:42 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561720
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:07 schreef YanniiCke het volgende:

[..]

Ja dat is wel lief dat je zo voor je konijnen ben,
maar ik vind het dieren in een hok stoppen toch een beetje raar. Ik vind dat leeuwen er niet moeten zijn voor mensen om naar te kijken maar dat ze gewoon hun eigen leven mogen leiden op te safari ofzo
Eens hoor !
Ik doe in mijn wereld wat ik zelf kan

Alleen moet ook wel eerlijk bekennen dat ik het toch wel fijn vind dat ik een leeuw van zo dichtbij kan zien.
Alhoewle je anno 2006 dan ook kan zeggen : ga lekker op safari als je leeuwen wil zien
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:09:05 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561728
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:07 schreef MrBean het volgende:
Milieu-activisten zijn niet per definitie links btw.
sorry voor die generalisatie ! (ik ben wel links en ik ben wetenschapper)
pi_35561740
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat de regels nou eenmaal zo zijn dat voordat een medicijn op de markt MAG komen hij eerst uitvoerig getest moet worden op dieren. Die alternatieven zijn dan alleen maar een verlenging van de ontwikkelingsfase als ze niet door organisaties als de FDA worden geaccepteerd.
Medicijnen ja. Maar make-up niet.
  Milf dinsdag 28 februari 2006 @ 00:10:47 #44
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_35561768
Maar niet alleen make up wordt op dieren getest. Ook bijvoorbeeld creme, zonnelotion, scheerschuim, shampoo, etc.

Dus niet alles op ons vrouwen afschuiven he
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:10:56 #45
42555 Tomek
Take on the world!
pi_35561772
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!
Ja, het massaal fokken en slachten van dieren is inderdaad ook de normaalste zaak van de wereld dus waarom zou dit niet kunnen dan...
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:11:05 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561776
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:06 schreef MrBean het volgende:

[..]

Oh gelukkig, alleen hun huid wordt geirriteerd.
Nou je laat het overkomen dat die onderzoeken gaan om het pijnigen van beesten. Die onderzoeken worden zo gepland dat er zo min mogelijk dieren bij gebruikt worden. En op zo'n wijze dat je er wel genoeg data uit kunt halen. Dus niet nutteloos chemicaliën in de ogen spuiten, want daar krijg je geen data uit. (tenzij je oogdruppels test die hoogswaarschijnlijk in ogen terecht komen)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:13:14 #47
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_35561834
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:07 schreef SHE het volgende:

[..]

ijdelheid tegenover leed?

als jij die keuze niet kunt maken, dan ben je nog niet meegekomen in de evolutie
Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_35561889
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Damn right!
Scheren is voor schapen!
pi_35561902
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:54 schreef Shirley het volgende:

[..]

Is het je leeftijd, je IQ of ben je een kloon?
kijk eens naar 't tijdstip/dag etc. van aanmaken van dit account...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:16:18 #50
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_35561905
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

In de natuur is het zo dat de beste overleven. Wie hebben onze hersenen geëvalueerd om dingen te ontdekken. Wie hebben onze leven zo ingesteld waarin wij het meest succesvol zijn.
Maar dat wil nog niet zeggen dat wij zo verheven zijn dat wij dierenleed mogen toestaan.

Ik heb niks met de natuur, maar dit is gewoon puur ethisch.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')