abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2006 @ 23:29:43 #1
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_35560641
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!

Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!

Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_35560972
Vlees maken..
Maar goed, nou kan me opzich voorstellen dat een hoop mensen het niet eens zijn met dierproeven. Make-up is geen eerste levensbehoefte, en als er goede alternatieven bestaan voor het testen van dit soort spul ben ik er ook niet voor.
  maandag 27 februari 2006 @ 23:45:26 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_35561081
tja, als man zijnde zal ik niet snel naar make-up grijpen.
Maar als die vrouwen inderdaad vinden dat er geen dieren mogen worden gebruikt, dat ze dan zichzelf maar als proefvrouw moeten aanmelden.
So we just called him Fred
  maandag 27 februari 2006 @ 23:47:23 #4
142291 Met-Yvana
pi_35561127
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:41 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vlees maken..
Maar goed, nou kan me opzich voorstellen dat een hoop mensen het niet eens zijn met dierproeven. Make-up is geen eerste levensbehoefte, en als er goede alternatieven bestaan voor het testen van dit soort spul ben ik er ook niet voor.
Is vlees nog wel een primaire levensbehoefte dan? Er zijn toch uitstekende vervangers ?
pi_35561187
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef Met-Yvana het volgende:
De laatste tijd erger ik me echt aan boomtroetelaars die make-up gewoon in de schappen laten staan omdat het toevallig op een konijn ofzo getest is!

Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn? Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!

Wat vinden jullie? laten jullie ook cosmetica staan als het op dieren getest is?
Heb je weleens gezien hoe dit gebeurt? Heb je, je erover ingelezen of blaat je zomaar wat?

Het is natuurlijk jouw goed recht om je er niets van aan te trekken maar je denkt er wel iets te simplistisch over. Het is niet zo dat er een paar diertjes gebruikt worden voor proeven maar dit zijn er wereldwijd zeker duizenden en duizenden.

Dieren die geslacht worden voor om op te eten, worden gefokt om opgegeten te worden, dieren die gefokt worden voor proeven worden hen hele leven lang ingespoten/ingesmeert etc, voor iets wat cosmetisch is. Probeer voor de grap eens nagellak in je oog te doen kijk dan of je het nog onzin vindt.
ijs_beer fan!
  maandag 27 februari 2006 @ 23:51:21 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561247
Mij boeit het wel...dierproeven zijn gruwelijk...velen malen gruwelijker dan het slachten van een beest. Dan issie tenminste dood...proefdieren blijven leven en onder heel nare omstandigheden.

No way in hell dat ik uit ijdelheid iets op mijn muil smeer , waar een dier zo voor heeft moeten lijden. Ik heb namelijk een keuze dat niet te doen,

En ja, vleesconsumptie beperk ik ook, ALS ik dan al vlees eet, dan is het biologisch of komt het bij een slachter vandaan, waarvan ik weet dat de beesten in zoveel mogelijk vrijheid hebben geleefd.
Vis, idem dito

Ik hou echt heel veel van een entrecootje, maar nog meer van dieren.

Anno 2006 is het gewoon not done, om die troep nog steeds aan te schaffen, als er zoveel alternatieven zijn.
pi_35561251
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:47 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Is vlees nog wel een primaire levensbehoefte dan? Er zijn toch uitstekende vervangers ?
Die uitstekende vervangers zijn volgens mij nog steeds niet zo "uitstekend", plus gewoon vleesch is natuurlijk. Waarom zou je spul gebruiken dat op dieren is getest als er precies hetzelfde spul is wat niet op die beestjes is getest? Kan mij niet voorstellen dat het in prijs extreem veel uitmaakt?
  maandag 27 februari 2006 @ 23:52:08 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561268
Overigens is het gebruik van proefdieren voor cosmetica in Nederland al jaren verboden...correct me if I'm wrong
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 23:52:36 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561280
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Die uitstekende vervangers zijn volgens mij nog steeds niet zo "uitstekend", plus gewoon vleesch is natuurlijk. Waarom zou je spul gebruiken dat op dieren is getest als er precies hetzelfde spul is wat niet op die beestjes is getest? Kan mij niet voorstellen dat het in prijs extreem veel uitmaakt?
als het 'precies hetzelfde spul' is dan is het dus indirect wel op dieren getest en goed bevonden !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35561282
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Idd, tegenwordig hoef je het voor het geld absoluut niet meer te laten. Het kost nagenoeg hetzelfde.
ijs_beer fan!
pi_35561295
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:52 schreef SHE het volgende:
Overigens is het gebruik van proefdieren voor cosmetica in Nederland al jaren verboden...correct me if I'm wrong
Nee je hebt gelijk
ijs_beer fan!
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 23:54:29 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561325
als je dit breder gaat trekken waar ligt bij jullie de grens ... ?

Ik las dit vandaag .. Ik vind het werkelijk schandalig dat linksactivisten werk voor veel mensen onmogelijk maken.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2056894,00.html
pi_35561335
quote:

Is het je leeftijd, je IQ of ben je een kloon?
Back in business.
  maandag 27 februari 2006 @ 23:55:00 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561341
Geciviliseerd hoor !!

Gelukkig lopen mijn 3 nijnenkinderen, lekker vrij en los rond in huis.
Ophokken van dieren
  Milf maandag 27 februari 2006 @ 23:55:11 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_35561347
En de mensen dat make up koopt waarop staat dat het niet op dieren is getest

Het eindproduct an sich is inderdaad niet op dieren getest. Dat hebben andere fabrikanten al gedaan. De ingredienten zijn echt wel op dieren getest.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 27 februari 2006 @ 23:56:53 #16
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_35561391
Ik weet niet wat jij onder dierproeven verstaat maar ik denk niet dat je doorhebt dat er bij dieren bijv. constant verschillende haarmiddelen in de ogen worden gespoten. Vlees is voedsel, kijk naar de natuur, daar is niks inhumaan aan. Maar dieren laten lijden alleen maar om te kijken of een lippenstift geschikt is voor de ogen lijkt mij vrij nutteloos.

Maar in principe doe je er vrij weinig aan en geeft het me eigenlijk geen ene neuk.
Toch vind ik dat het verboden moet worden.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 23:56:57 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561393
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:55 schreef nikky het volgende:

Het eindproduct an sich is inderdaad niet op dieren getest. Dat hebben andere fabrikanten al gedaan. De ingredienten zijn echt wel op dieren getest.
wees blij ... of heb je liever ingrediënten die niet getest zijn
pi_35561412
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

als het 'precies hetzelfde spul' is dan is het dus indirect wel op dieren getest en goed bevonden !
zuuucht...
pi_35561426
Gewoon die zooi op mensen testen. Het liefste op diegenen die geen moer om andere zoogdieren geven. Waarbij ze vergeten dat zij ook zoogdieren zijn. Van dat soort imbecielen zijn er toch zat.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 23:58:23 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561430
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:56 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ik weet niet wat jij onder dierproeven verstaat maar ik denk niet dat je doorhebt dat er bij dieren bijv. constant verschillende haarmiddelen in de ogen worden gespoten. Vlees is voedsel, kijk naar de natuur, daar is niks inhumaan aan. Maar dieren laten lijden alleen maar om te kijken of een lippenstift geschikt is voor de ogen lijkt mij vrij nutteloos.
erm constant verschillend haarmiddel in de ogen spuiten... en wat willen ze daar mee bewijzen. Ik denk dat die proeven iets genuanceerder gaan. Bijvoorbeel geschoren plekken op een konijn behandelen met het ingredient en dan kijken naar irritatie e.d.
pi_35561431
Ik ben zelf vegetariër omdat ik het ook zielig vind voor de dieren, en ik gebruik nooit zo heel veel make up ik heb er nog niet echt bij stil gestaan

Maar weet je wat ik vind als je tegen makeup voor dierproeven bent dat je dan ook gelijk geen vlees moet eten, niet naar de dierentuin moet gaan, die bont en leer dragen enzo, want dat is ook zielig voor de dieren
Love all my friends!
  maandag 27 februari 2006 @ 23:58:37 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561436
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:55 schreef nikky het volgende:

Niet helemaal waar, ik heb het namelijk nog even nagezocht..want heb me er altijd wel druk om gemaakt.

In europa is het gebruik van proefdieren voor cosmetica verboden..OOK grondstoffen
Buiten Europa echter, is het nog wel toegestaan en kun je ook deze producten alsnog in Europa kopen.
Echter zijn de meeste " grote " cosmetica fabrikanten al proefdiervrij. Wil je het zeker weten, dan moet je ff de lijst op proefdiervrij tjekken.

Ik vind het een kleine moeite...in kwaliteit merk je het verschil namelijk niet en geld geven om zulke gruwelijkheden te ondersteunen...not in this lifetime!
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 23:59:01 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561447
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

zuuucht...
wat is er dat is toch zo ... precies wat nikky al zei
pi_35561477
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:54 schreef Bosbeetle het volgende:
als je dit breder gaat trekken waar ligt bij jullie de grens ... ?

Ik las dit vandaag .. Ik vind het werkelijk schandalig dat linksactivisten werk voor veel mensen onmogelijk maken.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2056894,00.html
Ik vind het zo een moeilijk onderwerp, waar ik zelf de grens zou trekken. Het liefst zou ik zien dat er totaal geen dierproeven zouden zijn. Maar ik ben me ervan bewust dat ik erg naief is.
Als ik zelf bijv. kanker zou krijgen zou ik ook medicijnen willen hebben, waarvan ik weet dat die op dieren zijn getest.

Ik vind die linkse terroristen verschrikkelijk (die nertsen loslaten bijvoorbeeld), ze bereiken er niets mee, die beestjes overleven het niet in de natuur, en de volgende dag heeft de fokker al weer een nieuw nestje.
ijs_beer fan!
  Milf dinsdag 28 februari 2006 @ 00:00:37 #25
16000 nikky
pi_35561496
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wees blij ... of heb je liever ingrediënten die niet getest zijn
Ik bedoelde ermee te zeggen dat men zo hypocriet is als de pest. .

Gillen dat men make up moet kopen wat niet op dieren is getest. Maar het is allemaal wel op dieren getest.. alleen het eindproduct an sich niet. Als ik het ingredient heb voor lippenstift en ik kopier dat en test het niet op dieren. Dan kan ik ook zeggen dat ik het niet op dieren heb getest.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:00:48 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561503
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:58 schreef YanniiCke het volgende:
Ik ben zelf vegetariër omdat ik het ook zielig vind voor de dieren, en ik gebruik nooit zo heel veel make up ik heb er nog niet echt bij stil gestaan

Maar weet je wat ik vind als je tegen makeup voor dierproeven bent dat je dan ook gelijk geen vlees moet eten, niet naar de dierentuin moet gaan, die bont en leer dragen enzo, want dat is ook zielig voor de dieren
In de dierentuinen worden dieren doorgaans erg goed verzorgd hoor ! ( en dan spreek ik voor NL )
Vlees eten kun je beperken/afschaffen...helemaal eens
bont en leer..idem

Ik wil niet de heilige uithangen, want ik ben gek op mooie leren schoenen en kan echt genieten van een mooi stukje scharrelvlees
Alleen ik beperk het zoveel mogelijk, omdat ik er graag rekening mee wil houden.

Misschien hypocriet, maar beter extra moeite doen, dan er helemaal schijt aan hebben
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:01:36 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561522
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind het zo een moeilijk onderwerp, waar ik zelf de grens zou trekken. Het liefst zou ik zien dat er totaal geen dierproeven zouden zijn. Maar ik ben me ervan bewust dat ik erg naief is.
Als ik zelf bijv. kanker zou krijgen zou ik ook medicijnen willen hebben, waarvan ik weet dat die op dieren zijn getest.

Ik vind die linkse terroristen verschrikkelijk (die nertsen loslaten bijvoorbeeld), ze bereiken er niets mee, die beestjes overleven het niet in de natuur, en de volgende dag heeft de fokker al weer een nieuw nestje.
sterker nog die beesten eten onze kippen op als ze los zijn gelaten. hebben wij weer minder eieren maar dat terzijde
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:02:24 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561551
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik bedoelde ermee te zeggen dat men zo hypocriet is als de pest. .

Gillen dat men make up moet kopen wat niet op dieren is getest. Maar het is allemaal wel op dieren getest.. alleen het eindproduct an sich niet. Als ik het ingredient heb voor lippenstift en ik kopier dat en test het niet op dieren. Dan kan ik ook zeggen dat ik het niet op dieren heb getest.
Juist dat zei ik ook al. (in minder woorden)
pi_35561568
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:00 schreef SHE het volgende:

[..]

In de dierentuinen worden dieren doorgaans erg goed verzorgd hoor ! ( en dan spreek ik voor NL )
Vlees eten kun je beperken/afschaffen...helemaal eens
bont en leer..idem

Ik wil niet de heilige uithangen, want ik ben gek op mooie leren schoenen en kan echt genieten van een mooi stukje scharrelvlees
Alleen ik beperk het zoveel mogelijk, omdat ik er graag rekening mee wil houden.

Misschien hypocriet, maar beter extra moeite doen, dan er helemaal schijt aan hebben
Ja maar dieren horen vrij te zijn net als huisdieren
Love all my friends!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:04:42 #30
142291 Met-Yvana
pi_35561615
Dus als ik het goed heb ( tegen de anti dierproef make-up mensen) willen jullie je eigen uiterlijk onderwerpen aan het welzijn van een gefokt konijntje? Noem me egoistisch maar dat vind ik echt te ver gaan!
pi_35561619
-edit:
Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij

[ Bericht 44% gewijzigd door Mylene op 28-02-2006 17:57:02 ]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:05:23 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561632
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:03 schreef YanniiCke het volgende:

[..]

Ja maar dieren horen vrij te zijn net als huisdieren
Ze hebben een aardig leefgebied tegenwoordig...ben zelf een trouw blijdorp bezoekster en daar lopen de beestjes aardig vrij rond. Zien er ook prima gezond uit; krijgen altijd voedsel en hebben arts controle...dat hebben de beestjes in de natuur weer niet.

Dus wat is wijsheid.

Let wel, ik ben VOOR vrijheid van dieren...mede een reden dat ik mijn 3 konijnen nooit in een hok heb gestopt, maar ze het hele huis tot hun beschikking hebben. Sterker nog, ze hebben een eigen kamer

Eigenlijk woon ik bij ze
pi_35561636
quote:

Ik bedoel, als het mooie make-up is dan ben je toch gek als je het laat staan omdat er een paar diertjes voor gestorven zijn?
Ga dit eerst maar eens lezen dan

http://www.ecologiebibliotheek.nl/dierproeven.htm

Gruwelijk leven
Proefdieren hebben een gruwelijk leven. Ze zitten alleen of met vele lotgenoten in kooien waarin ze zich nauwelijks kunnen bewegen. In de experimenten worden ze ingespoten met stoffen, moeten ze pillen slikken of wordt hun huid bestraald of verbrand. Het grote probleem is dat de overheid voor onderzoek naar alternatieven voor dierproeven en onderzoek zonder dieren maar zo'n 3,5 miljoen beschikbaar stelt, terwijl voor onderzoek met proefdieren ongeveer 500 miljoen wordt uitgegeven. Helaas worden de alternatieven met kunstratten, computersimulaties en weefselkweken nog (te) weinig gebruikt.
quote:
Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!
Die worden niet gemarteld voor ze sterven.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:05:56 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561650
Ik heb zelf gewerkt in wageningen bij plant research international waar linkse activisten onze veldje gemodificeerde aardappels hebben gerooid. En zo het onderzoek naar een eetbaar vaccin 5 jaar terug gegooid in de tijd. Die mensen hebben niet door wat voor effect ze hebben.

Ik heb kennissen die op iemands huis moeten passen als die mensen op vakantie gaan. Omdat hun huis al meerdere keren overhoop is gehaald door activisten en beklad met leuzen. (meneer is een directeur van een bedrijf dat ook dierproeven gebruikt) Ikzelf doe ook proeven met muizen en soms is het echt te treurig om sommige mensen te horen raaskallen. Vaak heeft men geen benul van wat er gedaan word en vatten ze slechts 1 klein stukje van het verhaal op.
  Milf dinsdag 28 februari 2006 @ 00:06:01 #35
16000 nikky
pi_35561652
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:04 schreef Fatality het volgende:
wat een fantasieloze manier om een discussie te starten. Slechte argumentatie en generaliseren.
Slotje
Nee dit is onderbouwd.
pi_35561657
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

erm constant verschillend haarmiddel in de ogen spuiten... en wat willen ze daar mee bewijzen. Ik denk dat die proeven iets genuanceerder gaan. Bijvoorbeel geschoren plekken op een konijn behandelen met het ingredient en dan kijken naar irritatie e.d.
Oh gelukkig, alleen hun huid wordt geirriteerd.
pi_35561683
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Ze hebben een aardig leefgebied tegenwoordig...ben zelf een trouw blijdorp bezoekster en daar lopen de beestjes aardig vrij rond. Zien er ook prima gezond uit; krijgen altijd voedsel en hebben arts controle...dat hebben de beestjes in de natuur weer niet.

Dus wat is wijsheid.

Let wel, ik ben VOOR vrijheid van dieren...mede een reden dat ik mijn 3 konijnen nooit in een hok heb gestopt, maar ze het hele huis tot hun beschikking hebben. Sterker nog, ze hebben een eigen kamer

Eigenlijk woon ik bij ze
Ja dat is wel lief dat je zo voor je konijnen ben,
maar ik vind het dieren in een hok stoppen toch een beetje raar. Ik vind dat leeuwen er niet moeten zijn voor mensen om naar te kijken maar dat ze gewoon hun eigen leven mogen leiden op te safari ofzo
Love all my friends!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:07:08 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561686
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:04 schreef Met-Yvana het volgende:
Dus als ik het goed heb ( tegen de anti dierproef make-up mensen) willen jullie je eigen uiterlijk onderwerpen aan het welzijn van een gefokt konijntje? Noem me egoistisch maar dat vind ik echt te ver gaan!
ijdelheid tegenover leed?

als jij die keuze niet kunt maken, dan ben je nog niet meegekomen in de evolutie
pi_35561690
Milieu-activisten zijn niet per definitie links btw.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:08:20 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561709
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]
Helaas worden de alternatieven met kunstratten, computersimulaties en weefselkweken nog (te) weinig gebruikt.
[..]
Omdat de regels nou eenmaal zo zijn dat voordat een medicijn op de markt MAG komen hij eerst uitvoerig getest moet worden op dieren. Die alternatieven zijn dan alleen maar een verlenging van de ontwikkelingsfase als ze niet door organisaties als de FDA worden geaccepteerd.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:08:42 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35561720
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:07 schreef YanniiCke het volgende:

[..]

Ja dat is wel lief dat je zo voor je konijnen ben,
maar ik vind het dieren in een hok stoppen toch een beetje raar. Ik vind dat leeuwen er niet moeten zijn voor mensen om naar te kijken maar dat ze gewoon hun eigen leven mogen leiden op te safari ofzo
Eens hoor !
Ik doe in mijn wereld wat ik zelf kan

Alleen moet ook wel eerlijk bekennen dat ik het toch wel fijn vind dat ik een leeuw van zo dichtbij kan zien.
Alhoewle je anno 2006 dan ook kan zeggen : ga lekker op safari als je leeuwen wil zien
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:09:05 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561728
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:07 schreef MrBean het volgende:
Milieu-activisten zijn niet per definitie links btw.
sorry voor die generalisatie ! (ik ben wel links en ik ben wetenschapper)
pi_35561740
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat de regels nou eenmaal zo zijn dat voordat een medicijn op de markt MAG komen hij eerst uitvoerig getest moet worden op dieren. Die alternatieven zijn dan alleen maar een verlenging van de ontwikkelingsfase als ze niet door organisaties als de FDA worden geaccepteerd.
Medicijnen ja. Maar make-up niet.
  Milf dinsdag 28 februari 2006 @ 00:10:47 #44
16000 nikky
pi_35561768
Maar niet alleen make up wordt op dieren getest. Ook bijvoorbeeld creme, zonnelotion, scheerschuim, shampoo, etc.

Dus niet alles op ons vrouwen afschuiven he
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:10:56 #45
42555 Tomek
Take on the world!
pi_35561772
quote:
Er worden ook heel veel dieren afgeslacht om vlees te maken, maar dit is uit den boze, BELACHELIJK!!!!!
Ja, het massaal fokken en slachten van dieren is inderdaad ook de normaalste zaak van de wereld dus waarom zou dit niet kunnen dan...
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:11:05 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35561776
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:06 schreef MrBean het volgende:

[..]

Oh gelukkig, alleen hun huid wordt geirriteerd.
Nou je laat het overkomen dat die onderzoeken gaan om het pijnigen van beesten. Die onderzoeken worden zo gepland dat er zo min mogelijk dieren bij gebruikt worden. En op zo'n wijze dat je er wel genoeg data uit kunt halen. Dus niet nutteloos chemicaliën in de ogen spuiten, want daar krijg je geen data uit. (tenzij je oogdruppels test die hoogswaarschijnlijk in ogen terecht komen)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:13:14 #47
142291 Met-Yvana
pi_35561834
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:07 schreef SHE het volgende:

[..]

ijdelheid tegenover leed?

als jij die keuze niet kunt maken, dan ben je nog niet meegekomen in de evolutie
Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
pi_35561889
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:13 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Als we dieren boven mensen hadden gesteld in de voorbijgaande eeuwen zouden we nog steeds opgejaagd worden door wilde rotbeesten, de natuur aan de mens onderwerpen is JUIST één van de speerpunten van de evolutie dacht ik.
Damn right!
Scheren is voor schapen!
pi_35561902
quote:
Op maandag 27 februari 2006 23:54 schreef Shirley het volgende:

[..]

Is het je leeftijd, je IQ of ben je een kloon?
kijk eens naar 't tijdstip/dag etc. van aanmaken van dit account...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:16:18 #50
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_35561905
quote:

[..]

In de natuur is het zo dat de beste overleven. Wie hebben onze hersenen geëvalueerd om dingen te ontdekken. Wie hebben onze leven zo ingesteld waarin wij het meest succesvol zijn.
Maar dat wil nog niet zeggen dat wij zo verheven zijn dat wij dierenleed mogen toestaan.

Ik heb niks met de natuur, maar dit is gewoon puur ethisch.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:17:47 #51
142291 Met-Yvana
pi_35561944
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:16 schreef bas-beest het volgende:

[..]

kijk eens naar 't tijdstip/dag etc. van aanmaken van dit account...
Oh sorry, ik vergat te melden dat ik hier nieuw ben . Ik had weleens eerder geprobeert een account te maken maar dat ging zo lastig met mijn e-mail tot ik mijn kabelfoon e-mail afstofte
pi_35561983
Niet dat ik make-up gebruik, maar je hoeft geen hippie te zijn om tegen dierproeven voor zoiets triviaals als cosmetica te zijn... Ik ben in ieder geval moeilijk te classificeren als een hippie.

Het is inhumaan en bovendien onnodig, not-done dus.
quote:

[..]

Dat heeft niets met evolutie te maken, schertsfiguur... Weet je uberhaubt wel wat de mechanismen van evolutie zijn?
pi_35562041
quote:

[..]

Dat betekent nog niet dat we dieren pijn mogen doen. Grappig overigens dat je het darwinisme op precies dezelfde manier gebruikt als Hitler.
pi_35562061
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:19 schreef Speth het volgende:
Niet dat ik make-up gebruik, maar je hoeft geen hippie te zijn om tegen dierproeven voor zoiets triviaals als cosmetica te zijn... Ik ben in ieder geval moeilijk te classificeren als een hippie.

Het is inhumaan en bovendien onnodig, not-done dus.
Maar waar mag het dan wel voor gebruikt worden?

-Zonnebrand
-Een simpele zalf die jeuk o.i.d weg-neemt
-Een medicijn tegen bijv. psoriasis
-Een medicijn tegen (huid)kanker

waar trek je de grens tussen triviaal of relevant onderzoek?
Scheren is voor schapen!
pi_35562096
quote:

ben vegetarier, dus ja. Ben je geen vegetarier dan is het idd erg hypocriet.
pi_35562106
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:23 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

-Zonnebrand

Ik beweer nergens dat die grens makkelijk te trekken is, dat echter alle cosmetica als triviaal te bestempelen zijn lijkt me wel duidelijk... Dat medicijnen (indien noodzakelijk) op dieren dienen te worden getest lijkt me iets waar weinigen het mee oneens zijn.
pi_35562110
quote:

[..]

-Zonnebrand

triviaal/relevant is 100% afhankelijk van de beoordeler. Voor jouw is het kanker onderzoek relevant voor een ander de simpele zalf
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:06 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562113
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:10 schreef nikky het volgende:
Maar niet alleen make up wordt op dieren getest. Ook bijvoorbeeld creme, zonnelotion, scheerschuim, shampoo, etc.

Dus niet alles op ons vrouwen afschuiven he
Dat valt allemaal onder cosmetica en is in Europa verboden
pi_35562117
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:17 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

Oh sorry, ik vergat te melden dat ik hier nieuw ben . Ik had weleens eerder geprobeert een account te maken maar dat ging zo lastig met mijn e-mail tot ik mijn kabelfoon e-mail afstofte
zou kunnen, je hebt iig. niks anders te doen dan Fok!ken (gezien het aantal posts dat je vandaag al gedaan hebt)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_35562121
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:25 schreef Tasma het volgende:

[..]

ben vegetarier, dus ja. Ben je geen vegetarier dan is het idd erg hypocriet.
Wat is dat nou voor kulargument? Dus je mag er alleen over klagen als je veggie bent? Dus als je dieren eet moet je het er ook maar mee eens zijn dat dieren pijn lijden voor je oogschaduw?
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:24 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562122
quote:

[..]

-Zonnebrand

waar ligt de grens ! idd
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:26:56 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562132
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:22 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat we dieren pijn mogen doen. Grappig overigens dat je het darwinisme op precies dezelfde manier gebruikt als Hitler.
Whehe, ik wilde dezelfde grap maken
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:27:09 #63
42555 Tomek
Take on the world!
pi_35562140
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:05 schreef SHE het volgende:
Maar ook al lopen ze los rond in je huis is dat eigenlijk nog steeds niet de plek waar een konijn thuishoort hè

Alhoewel ik ook wel de neiging krijg zo'n beestje in huis te halen als je ze bij de dierenwinkel ziet in die kleine hokjes. Maar ja, je denkt er dan één te redden maar eigenlijk stimuleer je het alleen maar.
pi_35562153
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:26 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor kulargument? Dus je mag er alleen over klagen als je veggie bent? Dus als je dieren eet moet je het er ook maar mee eens zijn dat dieren pijn lijden voor je oogschaduw?
ehh ja?

Wat maakt in godsnaam jouw SMAAK, belangrijker dan iemands make-up?

en in tegenstelling tot wat velen lijken te denken moet een dier toch echt dood, en dat gaat gepaart met lijden.
pi_35562165
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:25 schreef Tasma het volgende:

[..]

triviaal/relevant is 100% afhankelijk van de beoordeler. Voor jouw is het kanker onderzoek relevant voor een ander de simpele zalf
Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.
pi_35562181
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:27 schreef Tasma het volgende:

[..]

ehh ja?

Wat maakt in godsnaam jouw SMAAK, belangrijker dan iemands make-up?
Ik ben zelf ook veggie, dus dat argument gaat niet op.

Wat ik er mee wilde zeggen, dat jij niet voor een ander kan bepalen waar zijn grens ligt.
ijs_beer fan!
pi_35562185
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

waar ligt de grens ! idd
Dooddoener.

Dan kan ik ook wel met m'n hond mishandelen. Voor de grap.
En als iemand dan zegt dat dat absoluut niet kan zeg ik: Tja waar leg je de grens he?
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:29:21 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562195
En het zijn konijnen .. serieus hoeveel konijnen gaan er niet door in de natuur . Konijn hobbelt tegen auto leeft nog een halve dag en gaat dood. Als alle konijnen zouden blijven leven zouden we in een zee van konijnen verzuipen.

Kijk als je nou cosmetica gaat testen op de laatste tasmaanse tijger ... dat is iets anders. evolutie heeft al bewezen dat konijnen veel dood gaan en de oplossing daarvoor is 4 keer per jaar veel jongen krijgen. Dus de oplossing is er al.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:29:58 #69
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_35562207
quote:

Je kan er niets aan doen hoor dat je zo dom bent, je weet gewoon niet beter!
The truth is relative, pick one that works!
pi_35562212
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
En het zijn konijnen .. serieus hoeveel konijnen gaan er niet door in de natuur . Konijn hobbelt tegen auto leeft nog een halve dag en gaat dood. Als alle konijnen zouden blijven leven zouden we in een zee van konijnen verzuipen.

Kijk als je nou cosmetica gaat testen op de laatste tasmaanse tijger ... dat is iets anders. evolutie heeft al bewezen dat konijnen veel dood gaan en de oplossing daarvoor is 4 keer per jaar veel jongen krijgen. Dus de oplossing is er al.
Het is niet zo zeer dat ze doodgaan, maar dat ze lijden.
pi_35562224
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef Speth het volgende:

[..]

Stupide ultrarelativisme, voor iedereen is een kankermedicijn belangrijk, iedereen loopt immers een redelijke kans om op een gegeven moment kanker te krijgen.
en iedereen loopt een kans om make-up te willen dragen

nut hangt 100% af van de beoordeler en dus cultuur,geloof etc.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:31:18 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562233
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dooddoener.

En als iemand dan zegt dat dat absoluut niet kan zeg ik: Tja waar leg je de grens he?
ja nou grenzen trekken is lastig vooral in dit geval. Want ik snap best dat bedrijven het niet op hun geweten willen hebben een irriterende foundation op de markt te brengen waar men uitslag van krijgt .. want dan is het bedrijf in no time falliet. Dus ik snap de dierproeven best . En dingen als weefselkweek moet je zien als 1 laagje cellen niet een complete huid met alle reacties van dien.
pi_35562242
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:30 schreef Tasma het volgende:

[..]

en iedereen loopt een kans om make-up te willen dragen

nut hangt 100% af van de beoordeler en dus cultuur,geloof etc.
Ik discussieer niet met infantielen, sorry.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:32:35 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562261
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer dat ze doodgaan, maar dat ze lijden.
Als ze tegen een auto aan huppelen en niet meteen dood gaan en door raven uitgepikt worden terwijl ze hun laatste stuipen trekken en dat de vogels dan weggejaagd worden door een hond die hem dan met een knak uit het lijden verlost .. lijden ze ook !
pi_35562274
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook veggie, dus dat argument gaat niet op.

Wat ik er mee wilde zeggen, dat jij niet voor een ander kan bepalen waar zijn grens ligt.
oh jawel hoor

als 'veggie' (kut woord) moet jij ook goed weten dat dieren voor vleesproductie evenveel al dan niet meer lijden dan vele testdieren. Daarnaast is lijden onder cosmetica nog altijd leven, iets waar wij als mens erg veel belang aan hechten. Een consumptiedier leeft maar kort, en verdient derhalve meer medelijden.

Kies zelf uit leven met ontstekingen, blaren, uitslag en irritatie (make-up), of dood.. makkelijke keuze lijkt me.
pi_35562277
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:29 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dooddoener.

Kom op zeg, alle dierproeven die uitgevoerd worden, worden met een bedoeling uitgevoerd.
Dat jij nou van mening bent dat het doel de middelen niet heiligt in het geval van cosmetica proeven, tja.
Maar het vergelijk wat jij nou trekt, slaat echt nergens op.
Scheren is voor schapen!
pi_35562286
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ze tegen een auto aan huppelen en niet meteen dood gaan en door raven uitgepikt worden terwijl ze hun laatste stuipen trekken en dat de vogels dan weggejaagd worden door een hond die hem dan met een knak uit het lijden verlost .. lijden ze ook !
Daarom maakt de wet een onderscheid tussen doelbewuste moord en dood door schuld.

Een beetje civilized automobilist zal in ieder geval zijn best doen om geen beest dood te rijden.
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:34:09 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562297
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Kom op zeg, alle dierproeven die uitgevoerd worden, worden met een bedoeling uitgevoerd.
Dat jij nou van mening bent dat het doel de middelen niet heiligt in het geval van cosmetica proeven, tja.
tja je moet ergens een grens trekken
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 28 februari 2006 @ 00:34:12 #79
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_35562298
Dit is gewoon zielig klaar, moet ik jou kop de hele tijd in een houder houden

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_35562299
quote:

[..]

O RLY?
pi_35562305
quote:

[..]

Als we het over auto's hebben, hebben we het al niet meer over natuur.
Dan kun je beter zeggen als een konijn in zijn natuurlijke omgeving door een ander dier aangevallen wordt kan het lijden. Jij zelf kan ook pijn lijden dat kan iedereen, dat is niet het punt. Het punt is dat wij als mensen denken dat dieren een gebruikersvoorwerp zijn dus wij het recht hebben om ze te pijnigen.
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:34:38 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562308
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef Speth het volgende:

[..]

Daarom maakt de wet een onderscheid tussen doelbewuste mood en dood door schuld.

Een beetje civilized automobilist zal in ieder geval zijn best doen om geen beest dood te rijden.
pi_35562325
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Smilies zijn voor de dommen.

Er is dus een verschil tussen doelbewust laten lijden, en per ongeluk de dood van een beest veroorzaken.
pi_35562330
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Want?

Wat is het verschil tussen het mishandelen van een hond, met de bedoeling dat ik er lol aan beleef en het mishandelen van een konijn, met de bedoeling dat ik goeie make up kan maken?
pi_35562338
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:33 schreef Tasma het volgende:

[..]

oh jawel hoor

als 'veggie' (kut woord) moet jij ook goed weten dat dieren voor vleesproductie evenveel al dan niet meer lijden dan vele testdieren. Daarnaast is lijden onder cosmetica nog altijd leven, iets waar wij als mens erg veel belang aan hechten. Een consumptiedier leeft maar kort, en verdient derhalve meer medelijden.

Kies zelf uit leven met ontstekingen, blaren, uitslag en irritatie (make-up), of dood.. makkelijke keuze lijkt me.
Ik stel leven niet ten aller tijde voorop. Vooral niet als het om dit soort dingen gaan, dat is geen leven dat is alleen lijden.
ijs_beer fan!
pi_35562340
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:31 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik discussieer niet met infantielen, sorry.
LoL, discussie uit de weg gaan omdat je hem niet vat/aankan?

Er bestaat in het universum geen nut naast het moeten leven en voortplanten. Er is geen nut voor make-up, en geen nut voor vleesconsumptie (planten kan net zo goed), er is geen NUT voor een bank, voor jouw karakter en mening.

Wij maken het nut, en als 51% van de wereld zegt het is nuttig, dan is het nuttig. Kan je nog zo hard tegen zijn (zoals ik ook ben) maar het IS dan gewoon nuttig.

Is exact hetzelfde als normaal of raar/gestoord zijn. Normaal is wat de meerderheid doet.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:36:19 #87
42555 Tomek
Take on the world!
pi_35562343
quote:

[..]

sorry, ook jouw niveau ligt te laag voor deze discussie
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:37:01 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562352
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als we het over auto's hebben, hebben we het al niet meer over natuur.
Dan kun je beter zeggen als een konijn in zijn natuurlijke omgeving door een ander dier aangevallen wordt kan het lijden. Jij zelf kan ook pijn lijden dat kan iedereen, dat is niet het punt. Het punt is dat wij als mensen denken dat dieren een gebruikersvoorwerp zijn dus wij het recht hebben om ze te pijnigen.
Konijnen leven in een omgeving waar auto's zijn. De evolutie heeft ze de tools gegeven om te overleven. namelijk enorm libido (ze doen het als konijnen) dus om de soort in stand te houden is het niet erg dat er 100 konijnen dood gaan bij proeven. Uiteindelijk zijn er toch teveel konijnen om allemaal te overleven. Als je alle konijnen gaat beschermen heb je een nog groter probleem.

(haha mijn opa was jager kijken of we nog een andere discussie kunnen aanhalen)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:37:01 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562353
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:27 schreef Tomek het volgende:

[..]

Maar ook al lopen ze los rond in je huis is dat eigenlijk nog steeds niet de plek waar een konijn thuishoort hè

Alhoewel ik ook wel de neiging krijg zo'n beestje in huis te halen als je ze bij de dierenwinkel ziet in die kleine hokjes. Maar ja, je denkt er dan één te redden maar eigenlijk stimuleer je het alleen maar.
Nou, ik denk zelf dat ze keihard weer terug naar binnen rennen als ik ze loslaat

Ze krijgen verse groentjes elke dag
Lekker eten; elke morgen een met liefde gesneden appeltje
Ze mogen de borden aflikken
Zoveel kruidenhooi als ze maar willen
Altijd vers water
Veel geknuffel
Overal spelen
Veel speeltjes
Ze zijn met zijn drietjes
Er zijn geen dieren in de buurt, waar ze aan ten prooi kunnen vallen

In welke natuur hebben ze zoveel liefde, zorg en bescherming? Laat staan zoveel vrijheid?

Ze zijn niet voor niets blakend gezond, hebben geen ziektes zoals in de natuur en hupsen als een stel ADHD-ers door het huis.,
Ze wegen elk bijna 6 kilo, zonder dik te zijn...hebben mooie heldere ogen en perfecte kleine ronde keutels.
nooit ziek geweest, nooit ellende

OK, Jenna heeft haar poot ooir gebroken tijdens een kamikaze aanval op haar zusje van de vensterbank, maar ook dat heeft vrouwtje gefixt met 2 pennen @ 500 euro
Alsof er nooit iets is gebeurd..in de natuur was ze dood gegaan

En om te voorkomen dat ik bijdraag aan overpopulatie, heb ik bij mijn lieve Rocco, de ballen laten verwijderen.

Nijntjes

In hun natuurlijke habitat:

pi_35562372
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja nou grenzen trekken is lastig vooral in dit geval. Want ik snap best dat bedrijven het niet op hun geweten willen hebben een irriterende foundation op de markt te brengen waar men uitslag van krijgt .. want dan is het bedrijf in no time falliet. Dus ik snap de dierproeven best . En dingen als weefselkweek moet je zien als 1 laagje cellen niet een complete huid met alle reacties van dien.
Natuurlijk snap je de dierproeven best, anders word je er uit geknikkerd.

Als die bedrijven zo graag nieuwe foundations op de markt willen brengen, dan smeren ze dat maar lekker op zichzelf.
pi_35562385
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef SHE het volgende:

[..]

En om te voorkomen dat ik bijdraag aan overpopulatie, heb ik bij mijn lieve Rocco, de ballen laten verwijderen.
En dat noem je geen dieren mishandeling?
Scheren is voor schapen!
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:38:53 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562393
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:35 schreef MrBean het volgende:

[..]

Want?

Wat is het verschil tussen het mishandelen van een hond, met de bedoeling dat ik er lol aan beleef en het mishandelen van een konijn, met de bedoeling dat ik goeie make up kan maken?
Daar kom je op de hele maatschappij van tegenwoordig aan. Het draait om economie, om bedrijven die geld willen verdienen. Daar draait de huidige maatschappij nou eenmaal om. Cosmetica , medische bedrijven ze willen maar 1 ding geld .. en de consument wil maar 1 ding en dat is dingen om te consumeren bv make-up
pi_35562400
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Konijnen leven in een omgeving waar auto's zijn. De evolutie heeft ze de tools gegeven om te overleven. namelijk enorm libido (ze doen het als konijnen) dus om de soort in stand te houden is het niet erg dat er 100 konijnen dood gaan bij proeven. Uiteindelijk zijn er toch teveel konijnen om allemaal te overleven. Als je alle konijnen gaat beschermen heb je een nog groter probleem.

Zoals ik al eerder zei: Het gaat er niet om dat hij dood gaat, het gaat er om dat je hem opzettelijk pijn doet.

En begin nou niet over dat verhaal met dat konijn dat uitgepikt wordt door raven, want ik wil straks wel lekker slapen.
pi_35562407
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Konijnen leven niet overal in een omgeving waar auto's zijn, dat dit in NL het geval is wil nog niet zeggen dat dit overal het geval is.
Je dus en omdat slaat nergens op. Lees je uberhaupt wel waarom mensen tegen proeven zijn? Niet alleen mensen die geen vlees eten. Het gaat om het lijden van de beesten het gaat niet alleen over de dood van die beesten.

Er zijn eigenlijk ook te veel mensen op de wereld en nu? Stoppen we ze in een kooitje en hup proeven maar?
ijs_beer fan!
pi_35562410
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:36 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik stel leven niet ten aller tijde voorop. Vooral niet als het om dit soort dingen gaan, dat is geen leven dat is alleen lijden.
en dus beslis je zelf wat beter is voor de dieren?

Naar mijn mening mishandel je dieren voor vleesconsumptie net zo erg al dan niet erger dan dieren voor cosmetica proeven. Ben je tegen a, moet je ook b zeggen.

Net zo hypocriet als mensen die zeggen dat het zielig is als er een kat wordt verzopen, waarom is die kat zo zielig en de bigmac op je bord niet? Die gaat in een lange rij het slachthuis in en ziet iedere koe voor hem gedood worden terwijl hij weet dat hij ook alleen die kant op kan en er dus ook aan gaat..
  Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 00:40:16 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35562419
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:38 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

arm konijn zn hele levensdoel weg !
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:40:35 #97
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562425
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:38 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Want?

Dat gaat onder narcose hoor, en daarna pijnstillers

Of is bij mensen een operatie ook mishandeling tegenwoordig?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:41:00 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35562430
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

arm konijn zn hele levensdoel weg !
nee hoor, hij neuckt zichzelf nog helemaal de tyfus
pi_35562444
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Want?

Dat gaat onder narcose hoor, en daarna pijnstillers

Of is bij mensen een operatie ook mishandeling tegenwoordig?
Het valt me overigens wel op dat met name vrouwen altijd hun mannelijke beestjes willen castreren... Balnijd?
pi_35562456
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:39 schreef Tasma het volgende:

[..]

en dus beslis je zelf wat beter is voor de dieren?

Naar mijn mening mishandel je dieren voor vleesconsumptie net zo erg al dan niet erger dan dieren voor cosmetica proeven.
Onzin. Op biologische boerderijen worden dieren heel goed verzorgd. Ze gaan natuurlijk wel dood, maar ze hebben niet geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')