abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35545502
Mijn dochter was erg gehecht aan mijn ex (niet haar vader!!) Nu hij niet meer komt, mist ze hem erg. Ze vraagt steeds naar hem, wil dat ik 'm bel, enz enz. Iemand hier ervaring mee? En eventuele ideeen om haar hier overheen te helpen??
pi_35545631
Ik weet niet hoe oud ze is, maar maak haar duidelijk dat dit gewoon niet meer kan. Ik weet niet of hij daar wel op zit te wachten. Vreemd dat hij hem dan moet bellen, waarom belt ze hem zelf niet dan en/of spreekt ze wat af. Als jullie als vrienden uit elkaar zijn gegaan kan ze wat als goede vriend wat met hem gaan doen. Nogmaals wil hij dit wel?
♥ K, N, R en F ♥
pi_35545733
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik weet niet hoe oud ze is, maar maak haar duidelijk dat dit gewoon niet meer kan. Ik weet niet of hij daar wel op zit te wachten. Vreemd dat hij hem dan moet bellen, waarom belt ze hem zelf niet dan en/of spreekt ze wat af. Als jullie als vrienden uit elkaar zijn gegaan kan ze wat als goede vriend wat met hem gaan doen. Nogmaals wil hij dit wel?
Nee, hij wil dat ook niet. En ook ik zit er niet op te wachten. Maar mijn dochter is pas 4, dus erg moeilijk uit te leggen... In het begin heb ik haar nog wel een keertje zelf laten bellen, maar toen hing hij op, dus dat is zeker geen optie.
pi_35545902
Kun je niet een soort gesprek tussen beiden regelen waarin hij uitlegt dat hij vanaf nu niet meer langs kan komen? Op die manier blijft het tuurlijk moeilijk, maar dan vertelt hij het haar zelf en dan hoort ze het van hem, dat helpt misschien om het af te sluiten?
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_35545907
Er is niks zo ingrijpend voor een kind als het verdwijnen van een vertrouwenspersoon uit de huiselijke omgeving.. Dat kind vergeet dit haar leven lang niet meer.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_35546069
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:34 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Kun je niet een soort gesprek tussen beiden regelen waarin hij uitlegt dat hij vanaf nu niet meer langs kan komen? Op die manier blijft het tuurlijk moeilijk, maar dan vertelt hij het haar zelf en dan hoort ze het van hem, dat helpt misschien om het af te sluiten?
Ook dat hebben we in het begin geprobeerd, toen het zeg maar al aflopende zaak was, maar hij is daar te kort en niet specifiek over geweest. Nu behoort dat niet meer tot de opties.
pi_35546074
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:29 schreef mirannie het volgende:

[..]

Nee, hij wil dat ook niet. En ook ik zit er niet op te wachten. Maar mijn dochter is pas 4, dus erg moeilijk uit te leggen... In het begin heb ik haar nog wel een keertje zelf laten bellen, maar toen hing hij op, dus dat is zeker geen optie.
Aangezien mijn dochtertje van 2 sommige moeilijke dingen al snapt, lijkt me het logisch dat je het simpel doch doeltreffend aan haar uitlegt dat ze hem gewoon niet meer kan zien. Zeg gewoon dat hij andere dingen doet en dat hij geen tijd meer heeft voor <vul naam kindje in>. Als je een (goede) ex hebt, is hij bereid dit aan je dochtertje uit te leggen. Ga zelf ook leuke dingen doen met haar en wie weet ontmoet je iemand anders en vergeten jullie hem allenbei.
Ik neem aan dat je ex namelijk leuke dingen deed met je dochtertje en dat wil ze graag weer doen.
♥ K, N, R en F ♥
pi_35546102
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:34 schreef thefunny het volgende:
Er is niks zo ingrijpend voor een kind als het verdwijnen van een vertrouwenspersoon uit de huiselijke omgeving.. Dat kind vergeet dit haar leven lang niet meer.
Nee, daar ben ik dus ook een beetje bang voor... Ik dacht dat het goed ging, totdat ze vorige week ziek was en hem ineens weer heel erg miste.
pi_35546119
Kun je niet een verhaal verzinnen? Dat zou ik doen
Jaaaaa, komt u maar, liegen tegen een kind, hoe kan je!!!

Maar als een kind nog erg jong is, is dat mijns inziens best een optie het overwegen waard.
Vriend is op een verre reis, en kan voorlopig niet langskomen of bellen, daar is het te ver weg voor, maar hij heeft wel gezegd dat hij jou niet vergeet en dat hij weet dat jiij op mama zal passen.

Zo accepteert ze ws wel dat hij weg is, ze krijgt zelf een soort van belangrijke missie (passen op mama) en zo kan ze wennen aan zijn afwezigheid, en na verloop van tijd, als ze hem nog herinnert althans, en wat ouder is, kun je uitleggen, wat er werkelijk aan de hand was, als dat tenminste nog nodig is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35546190
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Aangezien mijn dochtertje van 2 sommige moeilijke dingen al snapt, lijkt me het logisch dat je het simpel doch doeltreffend aan haar uitlegt dat ze hem gewoon niet meer kan zien. Zeg gewoon dat hij andere dingen doet en dat hij geen tijd meer heeft voor <vul naam kindje in>. Als je een (goede) ex hebt, is hij bereid dit aan je dochtertje uit te leggen. Ga zelf ook leuke dingen doen met haar en wie weet ontmoet je iemand anders en vergeten jullie hem allenbei.
Ik neem aan dat je ex namelijk leuke dingen deed met je dochtertje en dat wil ze graag weer doen.
Nee, eigenlijk deed hij weinig bijzonders met haar, dus dat is het niet. Uitleggen heb ik al geprobeerd en ergens begrijpt ze ook wel dat hij niet meer komt en waarom niet, maar ze snapt dan weer niet dat hij niet gewoon af en toe bij haar wil komen.

Maar in ieder geval bedankt dat je meedenkt.

PS: hij en ik staan absoluut niet meer op goede voet met elkaar.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:46:25 #11
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_35546315
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:40 schreef milagro het volgende:
Kun je niet een verhaal verzinnen? Dat zou ik doen
-Knip-
Ik vind dat best een goede oplossing!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:59:59 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35546730
Wat zielig

Ben het eens met Milagro btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 27 februari 2006 @ 17:01:38 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35546784
Ik denk dat Milagro wel een goed punt heeft... En liegen vind ik een groot woord. Zolang we kinderen nog in Sinterklaas laten geloven is een dergelijk leugentje om bestwil best te verantwoorden. Later zal ze het misschien beter begrijpen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_35547024
Wat een zak hooi, om zomaar op te hangen bij een kind van vier!
Inderdaad, wat Milagro zegt. Wat moet je anders tegen een kind zeggen? Dat de ex in kwestie helemaal niks met haar te maken wil hebben?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_35547123
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:01 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk dat Milagro wel een goed punt heeft... En liegen vind ik een groot woord. Zolang we kinderen nog in Sinterklaas laten geloven is een dergelijk leugentje om bestwil best te verantwoorden. Later zal ze het misschien beter begrijpen...
Wat een onzin... waarom liegen?

Gewoon de waarheid vertellen, dat zal ze misschien niet helemaal snappen (als zijnde een bevredigend antwoord) maar dat moet dan maar... niet alles is altijd even leuk, zelfs niet als je 4 bent.

Vind het een beetje makkelijk om te liegen tegen een kind van 4 omdat je je anders schuldig voelt omdat het kind er naar vraagt. Nou dan hang ik maar een lulverhaal op
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 27 februari 2006 @ 17:15:05 #16
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_35547233
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Gewoon de waarheid vertellen, dat zal ze misschien niet helemaal snappen (als zijnde een bevredigend antwoord) maar dat moet dan maar... niet alles is altijd even leuk, zelfs niet als je 4 bent.

Vind het een beetje makkelijk om te liegen tegen een kind van 4 omdat je je anders schuldig voelt omdat het kind er naar vraagt. Nou dan hang ik maar een lulverhaal op
De belevingswereld van een kind is anders dan die van jij en ik. Een lulverhaal af en toe kan geen kwaad, een kind van die leeftijd beseft dat toch allemaal niet.

En ga me nu maar bashen om deze opmerking!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_35547488
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:15 schreef navvy het volgende:

[..]

De belevingswereld van een kind is anders dan die van jij en ik. Een lulverhaal af en toe kan geen kwaad, een kind van die leeftijd beseft dat toch allemaal niet.

En ga me nu maar bashen om deze opmerking!
Een lulverhaal kan af en toe geen kwaad, maar dit is toch wel een enigszins gewichtige zaak. Natuurlijk is de belevingswereld anders... maar ik zie niet in waarom dit iets verandert. Vertel het kind de waarheid en ze zal vanzelf (als ze het tegen die tijd niet al vergeten is?) gaan begrijpen hoe het zat en/of er meer naar vragen.

Ik geloof dat ik rond m'n 4e m'n eerste sexuele voorlichtings talk kreeg (als ik me niet vergis vroeg ik wat 'neuken' was)... en hoewel je het nog niet voor de volle 100% kan bevatten is het ook niet zo dat het volledig langs je heen gaat.

Maar de moeder moet het zelf weten. Ik zou hier persoonlijk gewoon eerlijk over zijn en proberen het uit te leggen in plaats van te zeggen 'ja hij is op reis maar hij denkt aan ons en je ziet hem snel weer'... nee dat is lekker duidelijk en een stuk makkelijker op de lange termijn
  maandag 27 februari 2006 @ 17:24:15 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_35547567
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ach kom nou, het schuldig voelen van TS is helemaal de issue niet hier. Het gaat er gewoon om dat het kind de ex mist en dat kan best pijnlijk zijn. In dat soort gevallen kan ik mezelf voorstellen dat je er een verhaaltje van maakt om de pijn voor het kind wat te verzachten. En als je dat een zware leugen vind. Prima, ik ben echter van mening dat je een kind niet per definitie hoeft te confronteren met volwassen problemen....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_35547747
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:42 schreef mirannie het volgende:
ergens begrijpt ze ook wel dat hij niet meer komt en waarom niet
En vervolgens haar met een leugen(tje om bestwil) afschepen?

Ze is wel 4, maar niet achterlijk en zal haarfijn aangevoeld hebben wat er speelt. Punt is een kind van 4 is egocentrisch en daar zul je mee moeten omgaan i.p.v. er met een U-bocht omheen te gaan:
quote:
maar ze snapt dan weer niet dat hij niet gewoon af en toe bij haar wil komen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2006 17:33:07 ]
pi_35547795
Misschien moet je maar zeggen dat die ex een andere baas heeft. Dat werkt bij honden ook.
  maandag 27 februari 2006 @ 17:34:16 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_35547849
dat leugentje zullen ze ook de rest van hun leven geloven. en over een half jaar is het, wanneer komt Ex terug?
Nee, je kan beter eerlijk zijn met je kind, ik vind persoonlijk ook dat je het gevoel van je kind niet serieus neemt wanneer je gaat liegen om de vragen vanuit verdriet, onmacht en/of ontwetendheid te stoppen.
pi_35547878
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:24 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ach kom nou, het schuldig voelen van TS is helemaal de issue niet hier. Het gaat er gewoon om dat het kind de ex mist en dat kan best pijnlijk zijn. In dat soort gevallen kan ik mezelf voorstellen dat je er een verhaaltje van maakt om de pijn voor het kind wat te verzachten. En als je dat een zware leugen vind. Prima, ik ben echter van mening dat je een kind niet per definitie hoeft te confronteren met volwassen problemen....
Hoe weet je dat? Kun je in haar hoofd kijken? (ik ook niet, dus wat dat betreft help ik mezelf hier niet mee, maar goed)

Ja dat kan pijnlijk zijn... maar liegen en het kind daarmee misschien valse hoop geven niet? Als je het kind confronteert met een volwassen probleem dan is dat pijnlijk. Als je er over liegt zijn er twee mogelijkheden... 1) het is net zo pijnlijk. 2) je geeft valse hoop en gokt erop dat het kind het met de tijd vergeet. Gok je verkeerd doet het alsnog pijn en heb je nog wat uit te leggen aan het kind ook...

Dus ik zie de voordelen van liegen niet zo. En dat 'bestwil' gedeelte ontgaat me sowieso in dit geval want ik zie geen enkel voordeel.
  maandag 27 februari 2006 @ 18:01:05 #23
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_35548703
En zooo, lieve mensen.. creeëren we mensen die in hun volwassen leven de weg van de minste weerstand verkiezen boven eerlijkheid en openheid..

Wat is er mis met de waarheid?
pi_35548845
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:01 schreef Woessssj het volgende:

Wat is er mis met de waarheid?
Inderdaad, het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend om maar te liegen tegen een kind. Alsof het kind dat niet doorheeft.
  maandag 27 februari 2006 @ 18:09:49 #25
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35548956
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:05 schreef Marvellous het volgende:
Inderdaad, het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend om maar te liegen tegen een kind. Alsof het kind dat niet doorheeft.
De waarheid kan soms ook gewoon te hard zijn en het kind kan (bijvoorbeeld) de schuld bij de moeder leggen. Het blijft wel een kind hè en die kunnen flink onhandelbaar zijn/worden. Ik zou het ook in een leugen wikkelen.

Ik kom zelf net uit een relatie met iemand met twee kinderen en die hebben we het wel uitgelegd, althans dat doet mijn ex. Mocht het kind er moeite mee hebben, dan kunnen ze me altijd bellen, ik vind het dan ook echt getuigen van slappe hap dat die ex in dit verhaal de hoorn erop gooit.
(begrijpen doe ik het wel, maar zo werkt het niet als er kinderen mee gemoeid zijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')