Nee, hij wil dat ook niet. En ook ik zit er niet op te wachten. Maar mijn dochter is pas 4, dus erg moeilijk uit te leggen... In het begin heb ik haar nog wel een keertje zelf laten bellen, maar toen hing hij op, dus dat is zeker geen optie.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik weet niet hoe oud ze is, maar maak haar duidelijk dat dit gewoon niet meer kan. Ik weet niet of hij daar wel op zit te wachten. Vreemd dat hij hem dan moet bellen, waarom belt ze hem zelf niet dan en/of spreekt ze wat af. Als jullie als vrienden uit elkaar zijn gegaan kan ze wat als goede vriend wat met hem gaan doen. Nogmaals wil hij dit wel?
Ook dat hebben we in het begin geprobeerd, toen het zeg maar al aflopende zaak was, maar hij is daar te kort en niet specifiek over geweest. Nu behoort dat niet meer tot de opties.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:34 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Kun je niet een soort gesprek tussen beiden regelen waarin hij uitlegt dat hij vanaf nu niet meer langs kan komen? Op die manier blijft het tuurlijk moeilijk, maar dan vertelt hij het haar zelf en dan hoort ze het van hem, dat helpt misschien om het af te sluiten?
Aangezien mijn dochtertje van 2 sommige moeilijke dingen al snapt, lijkt me het logisch dat je het simpel doch doeltreffend aan haar uitlegt dat ze hem gewoon niet meer kan zien. Zeg gewoon dat hij andere dingen doet en dat hij geen tijd meer heeft voor <vul naam kindje in>. Als je een (goede) ex hebt, is hij bereid dit aan je dochtertje uit te leggen. Ga zelf ook leuke dingen doen met haar en wie weet ontmoet je iemand anders en vergeten jullie hem allenbei.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:29 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nee, hij wil dat ook niet. En ook ik zit er niet op te wachten. Maar mijn dochter is pas 4, dus erg moeilijk uit te leggen... In het begin heb ik haar nog wel een keertje zelf laten bellen, maar toen hing hij op, dus dat is zeker geen optie.
Nee, daar ben ik dus ook een beetje bang voor... Ik dacht dat het goed ging, totdat ze vorige week ziek was en hem ineens weer heel erg miste.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:34 schreef thefunny het volgende:
Er is niks zo ingrijpend voor een kind als het verdwijnen van een vertrouwenspersoon uit de huiselijke omgeving.. Dat kind vergeet dit haar leven lang niet meer.
Nee, eigenlijk deed hij weinig bijzonders met haar, dus dat is het niet. Uitleggen heb ik al geprobeerd en ergens begrijpt ze ook wel dat hij niet meer komt en waarom niet, maar ze snapt dan weer niet dat hij niet gewoon af en toe bij haar wil komen.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Aangezien mijn dochtertje van 2 sommige moeilijke dingen al snapt, lijkt me het logisch dat je het simpel doch doeltreffend aan haar uitlegt dat ze hem gewoon niet meer kan zien. Zeg gewoon dat hij andere dingen doet en dat hij geen tijd meer heeft voor <vul naam kindje in>. Als je een (goede) ex hebt, is hij bereid dit aan je dochtertje uit te leggen. Ga zelf ook leuke dingen doen met haar en wie weet ontmoet je iemand anders en vergeten jullie hem allenbei.
Ik neem aan dat je ex namelijk leuke dingen deed met je dochtertje en dat wil ze graag weer doen.
Ik vind dat best een goede oplossing!quote:Op maandag 27 februari 2006 16:40 schreef milagro het volgende:
Kun je niet een verhaal verzinnen? Dat zou ik doen
-Knip-
Wat een onzin... waarom liegen?quote:Op maandag 27 februari 2006 17:01 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk dat Milagro wel een goed punt heeft... En liegen vind ik een groot woord. Zolang we kinderen nog in Sinterklaas laten geloven is een dergelijk leugentje om bestwil best te verantwoorden. Later zal ze het misschien beter begrijpen...
De belevingswereld van een kind is anders dan die van jij en ik. Een lulverhaal af en toe kan geen kwaad, een kind van die leeftijd beseft dat toch allemaal niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat een onzin... waarom liegen?
Gewoon de waarheid vertellen, dat zal ze misschien niet helemaal snappen (als zijnde een bevredigend antwoord) maar dat moet dan maar... niet alles is altijd even leuk, zelfs niet als je 4 bent.
Vind het een beetje makkelijk om te liegen tegen een kind van 4 omdat je je anders schuldig voelt omdat het kind er naar vraagt. Nou dan hang ik maar een lulverhaal op![]()
Een lulverhaal kan af en toe geen kwaad, maar dit is toch wel een enigszins gewichtige zaak. Natuurlijk is de belevingswereld anders... maar ik zie niet in waarom dit iets verandert. Vertel het kind de waarheid en ze zal vanzelf (als ze het tegen die tijd niet al vergeten is?) gaan begrijpen hoe het zat en/of er meer naar vragen.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:15 schreef navvy het volgende:
[..]
De belevingswereld van een kind is anders dan die van jij en ik. Een lulverhaal af en toe kan geen kwaad, een kind van die leeftijd beseft dat toch allemaal niet.
En ga me nu maar bashen om deze opmerking!
Ach kom nou, het schuldig voelen van TS is helemaal de issue niet hier. Het gaat er gewoon om dat het kind de ex mist en dat kan best pijnlijk zijn. In dat soort gevallen kan ik mezelf voorstellen dat je er een verhaaltje van maakt om de pijn voor het kind wat te verzachten. En als je dat een zware leugen vind. Prima, ik ben echter van mening dat je een kind niet per definitie hoeft te confronteren met volwassen problemen....quote:Op maandag 27 februari 2006 17:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat een onzin... waarom liegen?
Gewoon de waarheid vertellen, dat zal ze misschien niet helemaal snappen (als zijnde een bevredigend antwoord) maar dat moet dan maar... niet alles is altijd even leuk, zelfs niet als je 4 bent.
Vind het een beetje makkelijk om te liegen tegen een kind van 4 omdat je je anders schuldig voelt omdat het kind er naar vraagt. Nou dan hang ik maar een lulverhaal op![]()
En vervolgens haar met een leugen(tje om bestwil) afschepen?quote:Op maandag 27 februari 2006 16:42 schreef mirannie het volgende:
ergens begrijpt ze ook wel dat hij niet meer komt en waarom niet
quote:maar ze snapt dan weer niet dat hij niet gewoon af en toe bij haar wil komen.
Hoe weet je dat? Kun je in haar hoofd kijken? (ik ook niet, dus wat dat betreft help ik mezelf hier niet mee, maar goed)quote:Op maandag 27 februari 2006 17:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ach kom nou, het schuldig voelen van TS is helemaal de issue niet hier. Het gaat er gewoon om dat het kind de ex mist en dat kan best pijnlijk zijn. In dat soort gevallen kan ik mezelf voorstellen dat je er een verhaaltje van maakt om de pijn voor het kind wat te verzachten. En als je dat een zware leugen vind. Prima, ik ben echter van mening dat je een kind niet per definitie hoeft te confronteren met volwassen problemen....
Inderdaad, het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend om maar te liegen tegen een kind. Alsof het kind dat niet doorheeft.quote:
De waarheid kan soms ook gewoon te hard zijn en het kind kan (bijvoorbeeld) de schuld bij de moeder leggen. Het blijft wel een kind hè en die kunnen flink onhandelbaar zijn/worden. Ik zou het ook in een leugen wikkelen.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:05 schreef Marvellous het volgende:
Inderdaad, het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend om maar te liegen tegen een kind. Alsof het kind dat niet doorheeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |