abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:11:53 #51
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35641264
Bij tekenen moet je gewoon een tekening maken als eindexamen.
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:37 schreef Nevje het volgende:

[..]



doe N&T met bio12 en tekenen..
Wat moet je allemaal doen dan? Ik heb hetzelfde profiel zonder tekenen, maar ik heb alleen maar het PWS als verslag en ik moet nog een keer wiskunde PO maken. Voor de rest is het nu vrij rustig, zeker als mijn PWS een V of G krijgt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35642871
Ik meld me ook! 6V NG met Economie 1. Ben het nu al goed zat, hoewel ik net te horen heb gekregen dat ik een Goed had voor mijn pws
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 15:02:19 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35642956
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:59 schreef Nuna het volgende:
Ik meld me ook! 6V NG met Economie 1. Ben het nu al goed zat, hoewel ik net te horen heb gekregen dat ik een Goed had voor mijn pws
Ik zet je in het 'wat doe jij' topic
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35651015
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:11 schreef TC03 het volgende:
Bij tekenen moet je gewoon een tekening maken als eindexamen.
[..]
Neeej.. was het maar zo..
Onder tekenen valt ook nog kunstgeschiedenis.. We hebben een gewoon schriftelijk examen over het boek "De gedroomde wereld - Utopische ideeën in kunst en architectuur".
Het is een soort van combinatie van geschiedenis met een beetje filosofie.. heeeel diepzinnig en nietszeggen.. heel saai dus..
Dat is 50% van ons examen, andere 50% is praktijkexamen, waar we nu mee bezig zijn en ongeveer twee maanden voor hebben..
quote:
Wat moet je allemaal doen dan? Ik heb hetzelfde profiel zonder tekenen, maar ik heb alleen maar het PWS als verslag en ik moet nog een keer wiskunde PO maken. Voor de rest is het nu vrij rustig, zeker als mijn PWS een V of G krijgt.
Wiskunde PO, Scheikunde PO, Natuurkunde PO, Biologie 2 PO's, Engels thema opstel maken van 2 boeken (500 pagina's), Letterkunde (4 boeken lezen), tekenen opdrachten en natuurlijk PWS..

Ik heb af: Wiskunde PO, Scheikunde PO, eh.. en letterkunde..

Nu nog.. Natuurkunde PO, Bio PO's, Engels themaopstel, en de opdrachten afmaken voor tekenen (die losstaan van het praktisch examen, maar gewoon af moeten.. ).. oja.. en nog PWS..

en daarna nog leren..
pi_35651063
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:39 schreef Nevje het volgende:

[..]

Neeej.. was het maar zo..
Onder tekenen valt ook nog kunstgeschiedenis.. We hebben een gewoon schriftelijk examen over het boek "De gedroomde wereld - Utopische ideeën in kunst en architectuur".
Het is een soort van combinatie van geschiedenis met een beetje filosofie.. heeeel diepzinnig en nietszeggen.. heel saai dus..
Dat is 50% van ons examen, andere 50% is praktijkexamen, waar we nu mee bezig zijn en ongeveer twee maanden voor hebben..
[..]

Wiskunde PO, Scheikunde PO, Natuurkunde PO, Biologie 2 PO's, Engels thema opstel maken van 2 boeken (500 pagina's), Letterkunde (4 boeken lezen), tekenen opdrachten en natuurlijk PWS..

Ik heb af: Wiskunde PO, Scheikunde PO, eh.. en letterkunde..

Nu nog.. Natuurkunde PO, Bio PO's, Engels themaopstel, en de opdrachten afmaken voor tekenen (die losstaan van het praktisch examen, maar gewoon af moeten.. ).. oja.. en nog PWS..

en daarna nog leren..
Is dat VWO? Ik heb zelfs op mijn Havo meer ...
pi_35651164
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:40 schreef Koewam het volgende:
[..]
Is dat VWO? Ik heb zelfs op mijn Havo meer ...
meer? heb je meer vakken, of moet je meerdere PO's per vak maken?
pi_35651298
Ik heb dit jaar misschien al 5 PO's gemaakt voor bio of zo. Om maar iets te noemen. En voor Engels moest ik in totaal 1000 bladzijden lezen. Natuurkunde ben ik nu al aan de 3e PO bezig. En voor letterkunde moet ik 8 boeken lezen

Dusss
pi_35651690
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef Koewam het volgende:
Ik heb dit jaar misschien al 5 PO's gemaakt voor bio of zo. Om maar iets te noemen. En voor Engels moest ik in totaal 1000 bladzijden lezen. Natuurkunde ben ik nu al aan de 3e PO bezig. En voor letterkunde moet ik 8 boeken lezen

Dusss
Hmm.. niveau van je PO zal wel lager liggen dan..
SK PO ben ik in september aan begonnen.. Logboek bijgehouden.. zit bijna aan de 70 uur.. (en dan niet 15 minuten afgerond naar een uur.. maar gewoon letterlijk bijna 70 uur..)
Waarschijnlijk heb jij meer, kleinere PO's.. terwijl wij 1 grote hebben ofzo.. ?
pi_35652035
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:46 schreef Koewam het volgende:
Dusss
Dus?
Het is algemeen bekend dat HAVO'ers meer moeten werken .
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:12:21 #60
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35652338
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:39 schreef Nevje het volgende:

[..]

Neeej.. was het maar zo..
Onder tekenen valt ook nog kunstgeschiedenis.. We hebben een gewoon schriftelijk examen over het boek "De gedroomde wereld - Utopische ideeën in kunst en architectuur".
Het is een soort van combinatie van geschiedenis met een beetje filosofie.. heeeel diepzinnig en nietszeggen.. heel saai dus..
Dat is 50% van ons examen, andere 50% is praktijkexamen, waar we nu mee bezig zijn en ongeveer twee maanden voor hebben..
[..]

Wiskunde PO, Scheikunde PO, Natuurkunde PO, Biologie 2 PO's, Engels thema opstel maken van 2 boeken (500 pagina's), Letterkunde (4 boeken lezen), tekenen opdrachten en natuurlijk PWS..

Ik heb af: Wiskunde PO, Scheikunde PO, eh.. en letterkunde..

Nu nog.. Natuurkunde PO, Bio PO's, Engels themaopstel, en de opdrachten afmaken voor tekenen (die losstaan van het praktisch examen, maar gewoon af moeten.. ).. oja.. en nog PWS..

en daarna nog leren..
Wow! En dan heb ik alleen een wiskunde PO.

Ik kan er niet echt mee zitten.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35652479
Oh ja wiskunde PO ook nog gedaan in de 4e Simpele shit
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:45:47 #62
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35653551
vwo NG + ak (ja rare keuze he )

meld !
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:50:48 #63
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35653713
mijn 8 boeken literatuur overhoring van nederlands ging trouwens wel goed

een 8,5
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:59:31 #64
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35654008
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:50 schreef the_jasper het volgende:
mijn 8 boeken literatuur overhoring van nederlands ging trouwens wel goed

een 8,5
Wil je de mijne ook doen? Alsjeblieft? Ik moet 27 maart m'n dossier inleveren, maar na het boek waar ik net in ben begonnen moet ik er nog twee, en ik mis nogal wat balansverslagen e.d.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:27:17 #65
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35654905
mmh ik kan je mss wel helpen
welke boeken heb je?

ik heb nogal wat uittreksels enzo

ook een aanrader is naar de bieb te gaan, daar staan kleine boekjes met heel veel informatie over het boek. Je moet gewoon de naam van het boek intikken en als je dan een andere schrijver erachter ziet staan moet je die ff bekijken. Ze zijn speciaal voor mondelingen gemaakt
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:32:38 #66
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35655114
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:27 schreef the_jasper het volgende:
mmh ik kan je mss wel helpen
welke boeken heb je?

ik heb nogal wat uittreksels enzo

ook een aanrader is naar de bieb te gaan, daar staan kleine boekjes met heel veel informatie over het boek. Je moet gewoon de naam van het boek intikken en als je dan een andere schrijver erachter ziet staan moet je die ff bekijken. Ze zijn speciaal voor mondelingen gemaakt
Cool, goede tip. Als thema heb ik (het verwerken van) verlies gekozen met als boeken Lisa's adem, Zonder Genade en ik ben nu bezig in Knielen op een bed violen (dikke pil ). Voor de rest heb ik nog Karakter, Van oude mensen (de dingen die voorbij gaan) en de rest kan ik me niet eens herinneren...
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:36:08 #67
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35655245
karakter heb ik wel. Maar niet iets op de pc
Er is wel een mooi boekje over (hehehehe)

Titel: F.Bordewijk, Karakter (mss gewoon karakter)
Schrijver: August Hans den Boef
ISBN: 90 6675 661 6
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:40:14 #68
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35655385
verder boekjes: (die ik heb)

Terug naar oegstgeest
Montyn
Spijkerschrift (literaire bespreking van mijn moeder )

kortom het is gewoon slim aanpakken en hopen dat je niet de eerste bent
vervolgens gewoon iedereen uitvragen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_35675851
Ik doe geen examen, maar als tip voor de literatuurslachtoffers: volgens mij staat in iedere bieb wel een 'Literair Lexicon' of het 'Lexicon van Literaire werken' (zoiets is het). Dat zijn kleine, ik geloof grijze, multomapjes, een paar delen op alfabetische indeling, en daarin staan over heel veel boeken (van heel veel auteurs) korte artikelen waarin een uitgebreide samenvatting staat, de belangrijkste thema's en motieven enz. Ze zijn geschreven door redelijk bekende mensen in het 'vakgebied', dus de kwaliteit is een stuk hoger dan de gemiddelde scholieren.com uittreksels Maar wel goed leesbaar, echt heel handig.

Edit: ziet er dus zo uit:


En van een site:
Lexicon van literaire werken. Red.: A.G.H. Anbeek van der Meijden, J. Goedegebuure en M. Janssens. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1989-.....

Losbladig naslagwerk met besprekingen van de belangrijkste Vlaamse- en Nederlandse literaire werken van de 20e eeuw. Aanvullingen verschijnen jaarlijks (± 40 besprekingen per jaar). De artikelen zijn ondertekend door de medewerkers. Elke bespreking is opgezet volgens een vast stramien: informatie over ontstaansgeschiedenis en uiterlijke kenmerken van het werk; samenvatting van de inhoud; interpretatie van het werk (met o.a. aandacht voor thematiek, stijl en perspectief); beschrijving van de waarderingsgeschiedenis; lijst met alle relevante secundaire literatuur. De besprekingen hebben trefwoorden in de marge. De besprekingen zijn alfabetisch geordend op auteur. Verder is er een auteursnamenregister en een register op titels (N.B. registers worden jaarlijks bijgewerkt).

Misschien heeft iemand er iets aan .
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:31:34 #70
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35676118
Ik ga eens zoeken.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_35676481
Nog een eindexamen deelnemer meld zich
VWO6 EM, en oja met KCV in mijn vrije ruimte, echt een onzin vak, we mochten onze boeken mee nemen naar de toetsen enzo
Geloof dat ik nu ook de drukste tijd wel heb gehad, PWS is klaar, handelingsdelen ingeleverd en geen po's meer
pi_35677029
Wat vertaan jullie onder een PO? Praktisch Onderzoek ofzo?
pi_35677607
Practische Opdracht, je krijgt een opdracht en daar moeten we dan meestal een schriftelijk verslag van inleveren
pi_35677765
Nou, ik doe ook VWO maar zoveel PO's heb ik niet hoeven inleveren
pi_35677889
Dit jaar moest ik er ook maar 2, maar vorig jaar waren het er wel een heel stuk meer! Maar in de 6e heb je natuurlijk ook je PWS, dat is gewoon een enorme PO
pi_35678417
PWS nog steeds niet af .
Over twee weken presentatie .
.
pi_35679159
presentatie? moet iedereen dat bij jullie of doen jullie dat omdat jullie dat leuker vonden?
Bij ons hoefde je iig alleen maar een schriftelijk verslag in te leveren
pi_35679217
En 2 weken is trouwens nog best lang ik heb ook het grootste deel van mijn PW's in de laatste weken gedaan
pi_35679684
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:46 schreef Bob. het volgende:
presentatie? moet iedereen dat bij jullie of doen jullie dat omdat jullie dat leuker vonden?
Bij ons hoefde je iig alleen maar een schriftelijk verslag in te leveren
Wij moesten ook een presentatie, maar onze begeleide nam dat niet mee in de beoordeling. Het was meer iets voor de 5e klassers, zodat ze wat ideeen konden opdoen voor hun PWS.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:07:42 #80
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_35679888
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:02 schreef Nuna het volgende:

[..]

Wij moesten ook een presentatie, maar onze begeleide nam dat niet mee in de beoordeling. Het was meer iets voor de 5e klassers, zodat ze wat ideeen konden opdoen voor hun PWS.
Bij ons telt het wel mee
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:12:16 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35680065
Onze presentatie bestaat meer uit een soort marktkraampjes voor elk PWS waar geïnteresseerden (voornamelijk familie ) kunnen kijken en vragen stellen. That's it. . Stelt niet zo veel voor.

Gelukkig ging mijn PWS over het Biefeld-Brown Effect, dat laat dingen zweven enzo. Dus dat is gewoon stroom erop en zweven maarrrr.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35681680
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:46 schreef Bob. het volgende:
presentatie? moet iedereen dat bij jullie of doen jullie dat omdat jullie dat leuker vonden?
Bij ons hoefde je iig alleen maar een schriftelijk verslag in te leveren
Moet niet... Maar er is 50 euro mee te verdienen en het is gewoon tof.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:05:13 #83
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35682259
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:53 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Moet niet... Maar er is 50 euro mee te verdienen en het is gewoon tof.
50 euro?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35684725
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

50 euro?
.
mits je de beste bent. maar daar ga ik vanuit.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:16:46 #85
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35685002
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef Bob. het volgende:
Nog een eindexamen deelnemer meld zich
VWO6 EM, en oja met KCV in mijn vrije ruimte, echt een onzin vak, we mochten onze boeken mee nemen naar de toetsen enzo
Geloof dat ik nu ook de drukste tijd wel heb gehad, PWS is klaar, handelingsdelen ingeleverd en geen po's meer
waaaat wij hadden er een gigantisch proefwerk van over rome etc in de 5e.
Over architectuur, ontstaansgeschiedenis beelden etc. Ook een groot proefwerk over griekse cultuur.

maarja komt misschien omdat ik gymnasium doe dat ze dat verwachten?

tis nie eerlijk
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_35685180
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:16 schreef the_jasper het volgende:
waaaat wij hadden er een gigantisch proefwerk van over rome etc in de 5e.
Over architectuur, ontstaansgeschiedenis beelden etc. Ook een groot proefwerk over griekse cultuur.

maarja komt misschien omdat ik gymnasium doe dat ze dat verwachten?

tis nie eerlijk
Bij ons zitten gymnasium en vwo gewoon bij elkaar en hadden het dus net zo makkelijk als ik
Gek dat er zo veel verschil is tussen scholen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:54:45 #87
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_35686148
mmh ik moet nu nog een PO wiskunde

was iets te overijverig en ik had encryptie gekozen, jesus wat een takkewerk
naja 2 boeken van de bieb gehaald en doorwerken
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:01:00 #88
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_35686310
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:54 schreef the_jasper het volgende:
mmh ik moet nu nog een PO wiskunde

was iets te overijverig en ik had encryptie gekozen, jesus wat een takkewerk
naja 2 boeken van de bieb gehaald en doorwerken
Ons wiskunde po was echt te makkelijk. Wij moesten één hele dag op de computer(met cabri) leren werken, en daarna een paar opdrachten maken en laten zien, en daar kreeg je een cijfer voor. Echt te makkelijk eigenlijk, maar wel beter want ik had een 8.7 ofzo en die kan ik goed gebruiken
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_35686397
Wij moesten een zebraboekje maken voor wiskunde dit jaar, in zoon boekje leer je dan wat dingen over een wiskundig onderwerp en daar krijg je dan een mondeling over (ja een mondeling voor wiskunde ). Wij hadden natuurlijk gewoon een willekeurig boekje gekozen wat toen het moeilijkste boekje bleek.. Maar uiteindelijk wel mooi een 9 gehaald
pi_35712506
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:04 schreef Bob. het volgende:
Wij moesten een zebraboekje maken voor wiskunde dit jaar, in zoon boekje leer je dan wat dingen over een wiskundig onderwerp en daar krijg je dan een mondeling over (ja een mondeling voor wiskunde ). Wij hadden natuurlijk gewoon een willekeurig boekje gekozen wat toen het moeilijkste boekje bleek.. Maar uiteindelijk wel mooi een 9 gehaald
Ik ben ook met een zebraboekje bezig, Wiskunde in de Islam, echt een shitboekje en snap er niets van. We zien wel wat het cijfer wordt, het is mijn laatste po dus dat is wel lekker.
pi_35712830
Wiskunde in de Islam? die hadden vriendinnen van mij ook, geloof dat bij hun het uiteindelijk allemaal goed is gekomen, lukt bij jullie vast ook wel
Wij hadden Babylonische wiskunde, best intressant enzo hoor maar wel veel te veel werk
  zondag 5 maart 2006 @ 10:54:10 #92
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35733725
Wij hebben Correlatie en Regressie, we moeten al die opdrachten maken en dan een verslag over schrijven en inleveren ofzo. Tegelijkertijd leren we nog wat over parameterkrommen en we kunnen sommen uit de examenbundel maken en inleveren om in aanmerking te komen voor een speciale regeling voor de volgende toets. Ipv (punten/90)*9+1 wordt het dan (punten/90)*7+3. Zelfs als je dan maar 45/90 punten hebt heb je nog een 6,5 ofzo.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  zondag 5 maart 2006 @ 10:54:29 #93
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35733731
Wiskunde
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_35733928
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:05 schreef TC03 het volgende:

[..]

50 euro?
Bij ons 100 voor een presentatie en 50 als je een poster maakt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_35735222
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Bij ons 100 voor een presentatie en 50 als je een poster maakt.
Krijg je dat sowieso of is dat de 'prijs' voor de winnaar?
pi_35735445
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:11 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Krijg je dat sowieso of is dat de 'prijs' voor de winnaar?
Nee, dat zijn de eerste prijzen. Tweede prijs is de helft daarvan.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_35745766
puk meldt zich ook...4 vmbo-k handel/administratie... -_- zitten hier nou alleen maar vwo-ers of ben ik nou gewoon kierewiet?
  zondag 5 maart 2006 @ 17:19:13 #98
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_35746284
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:06 schreef Death_Angel_89 het volgende:
puk meldt zich ook...4 vmbo-k handel/administratie... -_- zitten hier nou alleen maar vwo-ers of ben ik nou gewoon kierewiet?
Nou meld je als eerste vmbo'er! [EXA] Waar doe jij je eindexamen in?
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_35747541
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:12 schreef Bob. het volgende:
Wiskunde in de Islam? die hadden vriendinnen van mij ook, geloof dat bij hun het uiteindelijk allemaal goed is gekomen, lukt bij jullie vast ook wel
Wij hadden Babylonische wiskunde, best intressant enzo hoor maar wel veel te veel werk
We zitten nogal vast, we snappen niets van dat tan en cos gedoe, hebben we voor het laatst 3 jaar geleden gehad
pi_35755346
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:06 schreef Death_Angel_89 het volgende:
puk meldt zich ook...4 vmbo-k handel/administratie... -_- zitten hier nou alleen maar vwo-ers of ben ik nou gewoon kierewiet?
Jeeeeeeeej, VMBO'er Eindelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')