abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2006 @ 22:54:11 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35527867
Hoi, ff in het kort de voorgeschiedenis (voor wie het niet heeft gevolgd )

Ik ben dus 2 jaar stapelgek op een kerel geweest die me, subtiel gezegd, nogal aan het lijntje heeft gehouden. Even na oud en nieuw werd ik ineens opgebeld door een meisje waarvan ik altijd dacht dat zij "een gewone vriendin" van hem was, met de vraag of ze me een keer kon spreken.
Ik dacht "waarom niet?" en heb dus met haar afgesproken. Toen bleek dat hij tegen haar dus precies dezelfde verhalen heeft gehouden en ons dus allebei pakte wanneer het hem uitkwam, dit gepaard gaande met teksten als " uiteindelijk trouw ik toch wel met jou ".

Na dit van elkaar te weten hebben we de meneer in kwestie geconfronteerd, zijn vullingen sprongen bijna tegen het plafond van schrik en sindsdien is hij eigenlijk exit.

Oke, nu komt dus hetgene waar ik mee zit, en ik voel me er eigenlijk een beetje lullig over.

Toen dit allemaal was gebeurd was ik eigenlijk in een soort shock toestand, en heb ik een aantal keren met dat meisje afgesproken om wat stoom af te blazen..het luchtte gewoon op om met iemand te praten die precies hetzelfde ( ) had meegemaakt etc etc. Maar nu.

Zij heeft niet zoveel vrienden en ziet mij nu blijkbaar als een soort vervanging voor hem.
Zij is 22 en ik 31 en ik heb het idee dat ze zich een beetje aan mij ophangt. Kijk, ik wil best af en toe wat met haar gaan drinken en ik heb ook best met haar te doen, want hij heeft haar echt gebruikt (net als mij) maar voor haar was hij haar "eerste" en zo, dus dat is best pijnlijk natuurlijk.

Na de avond van de "confrontatie" heeft hij haar die nacht allemaal smsjes gestuurd met "vette koe, ik was toch al van plan je uit mijn leven te gooien!" en weet ik wat allemaal voor teksten.

Ik heb hem toen verzocht daarmee op te houden wat toen ook is gebeurd. Maar nu hoor ik via via dat hij nog steeds hele gemene dingen over haar zegt (lekker volwassen ook, voor iemand van 36) en hij probeert bij mij eigenlijk weer, via via, in een goed blaadje te komen, ik hoor bijv. van een andere vriendin die hem eens even de waarheid heeft gezegd dat hij me zo mist, dat hij niet weet hoe hij het goed kan maken en dat ik zo'n topvrouw ben en blablaBLA (niet dat ik daar nog een keer instink natuurlijk).

J. (dat meisje) kan dat volgens mij niet zo goed uitstaan wat als resultaat heeft dat iedere keer dat ik met haar afspreek ik vergast wordt op wat hij allemaal tegen haar heeft gezegd en gedaan, tot tussen de lakens aan toe, en eerlijk gezegd doet mij dat elke keer pijn. In het begin ben ik daar dus in mee gegaan, mijn eigen "fout" omdat ik natuurlijk ook vol zat van het hele gebeuren, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om dat allemaal te horen.

Ook, en dat vind ik eigenlijk heel gemeen van mezelf, omdat ik het eigenlijk niet zo goed kan uitstaan. Ten eerste dat hij blijkbaar niet genoeg aan mij had, en dat hij, terwijl hij mij dus had ook met haar naar bed bleef gaan. Maar de grootste reden dat Ik het niet kan is uitstaan omdat zij dus niet echt aantrekkelijk is zeg maar. Beetje dik, beetje varkensoogjes, Nou ja, enzovoort. Ik voel me best schuldig daardoor, want dat is natuurlijk redelijk oppervlakkig, maar ik voel het gewoon zo.

Anyway, zij wil nu de hele tijd met mij uit. IK wil best wel eens wat met haar gaan doen, maar ze is eigenlijk niet echt mijn type. Ze is echt heel lief hoor, alleen ik heb haar gewoon niet zo veel te melden, buiten dan het uiten van de frustraties, zeg maar. Het verzand dus altijd in een soort "tegen elkaar op bieden" in de zin van "hij zei dit tegen mij" en "Ja maar, tegen mij heeft hij zus en zo gezegd".

Ik heb daar eigenlijk geen zin meer in maar ik weet niet zo goed hoe ik het contact op een lager pitje kan zetten, ze zegt ook continu dat ze het zo gezellig met me vind en dan zeg ik maar een zoiets als "hm-hm". Omdat ik haar dus niet voor het hoofd wil stoten. Ook vraagt ze soms of ik wel eens iets over haar heb gezegd, qua uiterlijk, toen ik dit nog allemaal niet wist Dit ontken ik dan maar maar het is niet waar. Ik heb wel dingen over haar gezegd en ik hoop niet dat ze dat ooit te horen krijgt, maar goed, toen kende ik haar alleen nog maar van gezicht en ik irriteerde me aan haar en vroeg me af waarom ze hem zo vaak smste Ook geeft ze ontzettend af op andere exen van hem, zegt dat ze lelijk zijn, terwijl die er 10 keer beter uit zien als zij. Ik weet niet hoe ik daarop moet reageren.

Ze zegt heel vaak dat ze mij zo'n mooie vrouw vind en ik merk dat ze verwacht dat ik dan ook zoiets terug zeg, maar ik krijg het mijn strot gewoon niet uit. Ik voel me dus steeds ongemakkelijker.

Ook wil ze met mij uit naar plaatsen waar hij dus komt, maar ik heb daar niet zo veel behoefte aan, ik vind dat nogal sneu overkomen en daarbij is ze niet iemand waar ik normaal gesproken vriendin mee was geworden, of mee geassioceerd wil worden. Ik weet alleen niet hoe ik dit allemaal moet brengen want zoals gezegd is ze echt wel een heel lieve meid, en ik wil best wel sporadisch iets leuks met haar gaan doen (in een andere stad ) maar ze belt nu ongeveer 3 keer per week en dat is mij echt te veel.

Nou ja, lang verhaal dus, maar ik hoop op een goede tip
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:03:46 #2
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_35528307
Idd lang verhaal, maar misschien dat je haar gewoon een mailtje moet sturen dat je het allerbeste met r voor hebt en dat jullie helaas hetzelfde hebben moeten meemaken, maar dat ze toch echt dr eigen weg moet gaan ofzo.

Sterkte!
  zondag 26 februari 2006 @ 23:06:57 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35528426
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:03 schreef Kreupelhout het volgende:
Idd lang verhaal, maar misschien dat je haar gewoon een mailtje moet sturen dat je het allerbeste met r voor hebt en dat jullie helaas hetzelfde hebben moeten meemaken, maar dat ze toch echt dr eigen weg moet gaan ofzo.

Sterkte!
Ja, maar dat vind ik dan ook weer zo hard, ze hangt echt enorm aan me...en ik wil zoals gezegd heus wel eens met haar afspreken, alleen ze benauwd me een beetje

(en daarbij is d'r internet stuk )
  zondag 26 februari 2006 @ 23:09:56 #4
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_35528547
Haha!

Naja, mensen moeten soms gedrongen worden om naar henzelf te kijken. Als je haar steeds maar blijft helpen, zal ze het nooit zien. Je moet kennelijk gewoon hard voor dr zijn. Gaat ze (hopelijk) vanzelf wel denken over dr zelf...
  zondag 26 februari 2006 @ 23:18:02 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35528860
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:09 schreef Kreupelhout het volgende:
Haha!

Naja, mensen moeten soms gedrongen worden om naar henzelf te kijken. Als je haar steeds maar blijft helpen, zal ze het nooit zien. Je moet kennelijk gewoon hard voor dr zijn. Gaat ze (hopelijk) vanzelf wel denken over dr zelf...
Nou ja, ze heeft en principe natuurlijk niks fout gedaan
pi_35528864
Verwijs haar door naar jouw psycholoog
Of had je die nog niet?
  zondag 26 februari 2006 @ 23:18:56 #7
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35528896
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:18 schreef Xennia het volgende:
Verwijs haar door naar jouw psycholoog
Of had je die nog niet?
Jij bent toch mijn psycholoog
pi_35528936
Je kunt haar toch zeggen dat je niets met haar gemeen hebt behalve een gezamenlijke ex, maar dat jij intussen verder bent gegaan met je leven en zij dat ook zou moeten doen?

Je zegt dat je best wel af en toe met haar wilt afspreken. Met welk doel, wat haal jij hieruit?
pi_35528953
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jij bent toch mijn psycholoog
Briljante edit
  zondag 26 februari 2006 @ 23:21:25 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35528981
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:20 schreef Xennia het volgende:
Je kunt haar toch zeggen dat je niets met haar gemeen hebt behalve een gezamenlijke ex, maar dat jij intussen verder bent gegaan met je leven en zij dat ook zou moeten doen?

Je zegt dat je best wel af en toe met haar wilt afspreken. Met welk doel, wat haal jij hieruit?
Ach, ze is op haar manier best gezellig, en ik heb een beetje medelijden met haar
  zondag 26 februari 2006 @ 23:21:44 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35528995
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:20 schreef Xennia het volgende:

[..]

Briljante edit
  zondag 26 februari 2006 @ 23:22:18 #12
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_35529014
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, maar dat vind ik dan ook weer zo hard, ze hangt echt enorm aan me...en ik wil zoals gezegd heus wel eens met haar afspreken, alleen ze benauwd me een beetje

(en daarbij is d'r internet stuk )
Hoe zal ze reageren als ze zich dit na een poos realiseert? Vindt ze ook niet leuk hoor. En dan gaat ze ook vervelende verhalen over jou ophangen, en het ergste is, ze heeft dan een punt.

Je moet haar gewoon een duidelijk signaal geven; iets van: "Ga weg engerd!!!" zal vast helpen.

* DumDaDum mompelt iets van zachte heelmeesters enzo...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_35529020
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ach, ze is op haar manier best gezellig, en ik heb een beetje medelijden met haar
Maar medelijden en een schuldgevoel zijn geen goede motieven voor een vriendschap. Jij bent niet verantwoordelijk voor haar, ook al delen jullie eenzelfde fascinatie.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:24:01 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529072
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oke, na wat soulsearching gedurende 2 minuten denk ik dat het er ook mee te maken heeft dat ik mijn vinger aan de pols wil houden gezien de situatie. Hij probeert nu bij mij te slijmen, en ik wil stiekem weten of hij dat bij haar ook weer gaat proberen. Ofzo. Zolang ik met haar omga krijgt hij geen kans om ons weer uit te spelen omdat ze mij alles meld ik en haar.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:25:05 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529110
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:22 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Hoe zal ze reageren als ze zich dit na een poos realiseert? Vindt ze ook niet leuk hoor. En dan gaat ze ook vervelende verhalen over jou ophangen, en het ergste is, ze heeft dan een punt.

Je moet haar gewoon een duidelijk signaal geven; iets van: "Ga weg engerd!!!" zal vast helpen.

* DumDaDum mompelt iets van zachte heelmeesters enzo...
Ze is geen engerd, ze is best een hele goeie en lieve meid, dat is het allemaal niet.
pi_35529128
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oke, na wat soulsearching gedurende 2 minuten denk ik dat het er ook mee te maken heeft dat ik mijn vinger aan de pols wil houden gezien de situatie. Hij probeert nu bij mij te slijmen, en ik wil stiekem weten of hij dat bij haar ook weer gaat proberen. Ofzo. Zolang ik met haar omga krijgt hij geen kans om ons weer uit te spelen omdat ze mij alles meld ik en haar.
En zo krijgen jullie geen van tweeen de kans Henk werkelijk los te laten. Hij beheerst nog steeds jullie gedachten. Jullie zijn geen van tweeen geholpen met deze ''vriendschap'', die je beter kunt omschrijven als partners in crime.
Hij krijgt trouwens ook geen kans jullie uit te spelen als je ieder contact met hem verbreekt..
  zondag 26 februari 2006 @ 23:25:49 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529140
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:22 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar medelijden en een schuldgevoel zijn geen goede motieven voor een vriendschap. Jij bent niet verantwoordelijk voor haar, ook al delen jullie eenzelfde fascinatie.
Deelden. Verleden tijd.
pi_35529159
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Deelden. Verleden tijd.
Ben ik niet met je eens. Zie mijn post hiervoor
  zondag 26 februari 2006 @ 23:28:29 #19
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35529216
vertel haar dat je haar erg dankbaar bent voor de goede gesprekken, maar dat je het heel druk hebt met je werk/studie en heel veel vrienden hebt en dat je 1 keer in de maand ofzo wat afspreekt.

dan is het na een half jaar zo verwaterd
ada fare stop stalking me
  zondag 26 februari 2006 @ 23:28:43 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529221
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:25 schreef Xennia het volgende:

[..]

En zo krijgen jullie geen van tweeen de kans Henk werkelijk los te laten. Hij beheerst nog steeds jullie gedachten. Jullie zijn geen van tweeen geholpen met deze ''vriendschap'', die je beter kunt omschrijven als partners in crime.
Hij krijgt trouwens ook geen kans jullie uit te spelen als je ieder contact met hem verbreekt..
Klopt wel. Ik merk ook dat als ik er weer zo'n "sessie" met haar heb opzitten, ik weer helemaal down ben en driftig wordt naar hem. Ik ga dan weer nadenken over hem terwijl als ik niet met haar praat ik me eigenlijk goed voel. Het doet me gemeen genoeg ook goed dat het nu slecht met hem gaat. Hij schijnt nogal eenzaam te zijn En niet dat ik hem het slechte gun, maar ik hoop dat hij nu eens gaat nadenken.

En dit dus (zie boven)
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jezelf quoten is weer in
  zondag 26 februari 2006 @ 23:30:52 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529289
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:28 schreef ivosnivo het volgende:
vertel haar dat je haar erg dankbaar bent voor de goede gesprekken, maar dat je het heel druk hebt met je werk/studie en heel veel vrienden hebt en dat je 1 keer in de maand ofzo wat afspreekt.

dan is het na een half jaar zo verwaterd
Ja, da's ms wel een goede manier....

Tis alleen zo irritant, ze heeft van die afleveringsrapporten op haar sms en dan vraagt ze weer waarom ik niet reageer enzo. Ik merk ook wel dat ze dan een stapje terug probeert te doen, maar je voelt soms een soort druk van mensen uitgaan, snap je?
pi_35529312
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:28 schreef Vivi het volgende:

[..]

Klopt wel. Ik merk ook dat als ik er weer zo'n "sessie" met haar heb opzitten, ik weer helemaal down ben en driftig wordt naar hem. Ik ga dan weer nadenken over hem terwijl als ik niet met haar praat ik me eigenlijk goed voel. Het doet me gemeen genoeg ook goed dat het nu slecht met hem gaat. Hij schijnt nogal eenzaam te zijn En niet dat ik hem het slechte gun, maar ik hoop dat hij nu eens gaat nadenken.
Zulke mannen zijn nooit lang eenzaam. Je hoopt dat hij gaat nadenken en beseft wat hij heeft laten gaan. Je bent verre van over hem heen
  zondag 26 februari 2006 @ 23:32:37 #23
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_35529348
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze is geen engerd, ze is best een hele goeie en lieve meid, dat is het allemaal niet.
Zo bedoel ik het niet... het gaat om *het signaal*, niet om wat je zegt en of het ook echt zo is!

Btw, je weet dat medelijden een van de ergste dingen is die je een ander aan kunt doen?
Zo'n beetje laten bungelen, 't is eig. hetzelfde als kinderen die een vis op de kant laten spartelen tot ie stopt. Omdat ze het zo zielig vinden hem dood te maken...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  zondag 26 februari 2006 @ 23:34:01 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529389
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:31 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zulke mannen zijn nooit lang eenzaam. Je hoopt dat hij gaat nadenken en beseft wat hij heeft laten gaan. Je bent verre van over hem heen
Ik ben niet meer verliefd op hem. Maar nee, ik ben nog niet vergeten wat ie me allemaal heeft geflikt. Ik voel een soort mengeling van walging, frustratie, agressie en onbegrip. Dus als dat inhoudt dat ik er nog niet overheen ben, zal dat wel zo zijn ja

Maar goed, dat was niet de issue.

Zij is er meer niet overheen, want ze wil het continu over hem hebben en weten of ik hem nog heb gezien, en afspreken op dagen dat ze normaal met hem afsprak enzo.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:34:35 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_35529406
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:32 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet... het gaat om *het signaal*, niet om wat je zegt en of het ook echt zo is!

Btw, je weet dat medelijden een van de ergste dingen is die je een ander aan kunt doen?
Zo'n beetje laten bungelen, 't is eig. hetzelfde als kinderen die een vis op de kant laten spartelen tot ie stopt. Omdat ze het zo zielig vinden hem dood te maken...
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')