abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35519914
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:13 schreef exup het volgende:
Ken je dat?! werk je je uit de naad (dubbele baan met vaak meer dan 12 uur per dag), heb je zo'n een kutpuber die er met z'n pet naar gooit, door slechte cijfers te halen en paar dag 4 a 5 uur achter z'n P.C. zit en nog geen 1 uur in z'n studie steekt die me een gods vermogen kost, en waarvan ik als motivatie hem bij het behalen van z'n tentamen het lesgeld wat we dan terugkrijgen(50% van ¤ 400) bij elk tentamen per 2,5 maand wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen, wat ik dan als motivatie verdubbel tot tot het gehele bedrag dus ¤ 400, ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien

En als je de dan aangeeft dat hij het zo niet gaat halen met zijn opleiding, wat dan een sleutel is voor zijn toekomst, om dan op het zelfde niveau te kunnen leven wat we hem nu kunnen bieden, (alles top, alles is voor hem aanwezig, noem het maarop en het is er!) dan vind hij dat ik niet zo moet zeuren, want het is zijn eigen verantwoording!! Maar ondertussen loopt het voor geen meter, en ik mag hem ook niet teveel vragen voor 13:00 want dan heeft hij een ochtendhumeur van hier tot Tokyo!!.

Genesis
Deel 2 van dit topic.
  zondag 26 februari 2006 @ 19:57:04 #2
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_35520137
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Deel 2 van dit topic.
Net of iemand daar behoefte aan heeft, die ts is gewoon een zielig zakje
pi_35520150
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:57 schreef Badmeester het volgende:

[..]

Net of iemand daar behoefte aan heeft, die ts is gewoon een zielig zakje
Dat is toevallig, deze ook!
  zondag 26 februari 2006 @ 20:00:57 #4
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_35520255
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:57 schreef tonks het volgende:

[..]

Dat is toevallig, deze ook!
zouden ze samen onder een hoedje spelen
pi_35520328
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Badmeester het volgende:

[..]

zouden ze samen onder een hoedje spelen
Het zit in de genen.
pi_35520361
Hij is mijn papa.
pi_35520379
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:03 schreef Geqxon het volgende:
Hij is mijn papa.
Ik dacht dat dat nog niet zeker was..
pi_35520436
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:04 schreef tonks het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat nog niet zeker was..
Koek:
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 03:50 schreef Geqxon het volgende:
Pap je zet me voor schut.
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef exup het volgende:

[..]

wacht maar tot ik klaar met je ben
pi_35520851
Gewoon uit huis schoppen en hem laten creperen in de goot, over 3 jaar ziet ie dan wel in dat ie fout bezig was
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35521111
die kut-puber is duidelijk de baas thuis, vraag eens aan hem vriendelijk of hij bereid is er over te praten, zo niet dan heb je pech gehad, had je het maar niet zover moeten laten komen...
quote:
ik moet daar dan in mijn vrije tijd dan wel vaak nacht of weekend diensten voor draaien
dat kan toch niet serieus zijn, iedereen lacht je uit...voorop je zoontje (a.k.a. je baas) !
Gelukkig zonder haar
pi_35521235
Exup had zelf anders ook wel wat beter op mogen letten op school
quote:
wat hij haald ookal is dat meestal met een hertentamen,
pi_35521278
Gewoon werken en bek houden paupers
pi_35521475
Is er ook een vertaling van de OP?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_35521978
Jullie waren dit vergeten in topic nr 2

exup exup - zondag 26 februari 2006 @ 19:39

Knul gaat als hij dit jaar niet over gaat, gewoon werken, betaald dan ook de werkelijke kosten van zijn (thuis)verblijf, dit om te leren wat het inhoudt om te leven van het inkomen wat je verdient op dit niveau wat bij een vroegtijdig afgebroken (verzaakte) opleiding hoord,zolang hij thuis woomt bij zijn ouders mag hij (alleen als hij echt gemotiveerd is) weer gaan studeren op onze kosten.

Woont hij tegen die tijd op zich zelf en komt dan pas tot de concusie, dan word het avondstudie na werktijd voor hem, want volwassen kinderen weer in het ouderlijk huis nemen nadat ze al een periode op zichzelf hebben gewoont is als vergif voor de verdere relatie in de toekomst.

Amen (niet leuk wel de realiteit )
  zondag 26 februari 2006 @ 21:05:39 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35522759
Als Geks'n mijn zoon was geweest had ik 'm ook geslagen hoor.
Ik ga naar huis.
  zondag 26 februari 2006 @ 21:08:47 #16
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35522911
Hij zit gewoon niet lekker in zijn vel. Zorg ervoor dattie iets kan gaan doen wat 'm boeit in plaats van er zo op te zijken want daarmee maak jet alleen maar erger :|
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_35523015
Laat hem gewoon zijn ding doen. Het zal heus wel goed komen.
pi_35523615
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:48 schreef exup het volgende:
Jullie waren dit vergeten in topic nr 2

exup exup - zondag 26 februari 2006 @ 19:39

Knul gaat als hij dit jaar niet over gaat, gewoon werken, betaald dan ook de werkelijke kosten van zijn (thuis)verblijf, dit om te leren wat het inhoudt om te leven van het inkomen wat je verdient op dit niveau wat bij een vroegtijdig afgebroken (verzaakte) opleiding hoord,zolang hij thuis woomt bij zijn ouders mag hij (alleen als hij echt gemotiveerd is) weer gaan studeren op onze kosten.

Woont hij tegen die tijd op zich zelf en komt dan pas tot de concusie, dan word het avondstudie na werktijd voor hem, want volwassen kinderen weer in het ouderlijk huis nemen nadat ze al een periode op zichzelf hebben gewoont is als vergif voor de verdere relatie in de toekomst.

Amen (niet leuk wel de realiteit )
En de andere realiteit is dat je zoon nu al zijn hele leven niets anders heeft moeten doen dan leren. Ja idd het is wss maar een jaar of 17 , zijn hele leven. Geef je zoon de gelegenheid om te ontdekken wat er nog meer in de wereld is. Laat hem een jaar mss 2 werken. Dan komt hij erachter dat leren eigenlijk best wel relaxed is.En zoniet. Dan krijg je hem nu ook niet aan de studie en is het verspild geld en energie. Laat hem wel weten dat je achter hem staat. Scheelt een hoop.
succes.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_35524757
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:08 schreef Asics het volgende:
Hij zit gewoon niet lekker in zijn vel. Zorg ervoor dattie iets kan gaan doen wat 'm boeit in plaats van er zo op te zijken want daarmee maak jet alleen maar erger :|
Zit ook wel eens langere periodes niet lekker in mijn vel, maar dat ontslaat me niet van mijn verantwoording, anders krijg ik van mijn baas te horen dat ik wel thuis kan blijven nen niet meer terug hoef te komen.

18 jaar oud is geen klein kind meer die geen verantwoording draagt
pi_35526210
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:49 schreef exup het volgende:

[..]

Zit ook wel eens langere periodes niet lekker in mijn vel, maar dat ontslaat me niet van mijn verantwoording, anders krijg ik van mijn baas te horen dat ik wel thuis kan blijven nen niet meer terug hoef te komen.

nee maar 18 jaar oud betekend wel al 14 jaar alleen maar naar school gaan, Hij wil weten of er leukere dingen in het leven bestaan. Ben je nooit jong geweest ofzo? En dat wil niet zeggen dat hij er maar met de pet naar moet gaan gooien. Maar als hij zelf niet tot de conclusie komt dat wat hij wil kun jij het hem niet gaan op leggen. Sta eens open voor zijn ideeen. Ookal zijn dat niet de jouwe en maak van daaruit afspraken. Laat zien dat je het ook belangrijk vind wat hij wil.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_35527568
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:18 schreef botterfly het volgende:

[..]

nee maar 18 jaar oud betekend wel al 14 jaar alleen maar naar school gaan, Hij wil weten of er leukere dingen in het leven bestaan. Ben je nooit jong geweest ofzo? En dat wil niet zeggen dat hij er maar met de pet naar moet gaan gooien. Maar als hij zelf niet tot de conclusie komt dat wat hij wil kun jij het hem niet gaan op leggen. Sta eens open voor zijn ideeen. Ookal zijn dat niet de jouwe en maak van daaruit afspraken. Laat zien dat je het ook belangrijk vind wat hij wil.
Willen we niet allemaal lekker lanterfanten op ons 18e jaar? Ik weet nog van mezelf dat ik echt op dat moment geen zin had om te studeren! Maar op dit moment ben ik dankbaar dat ik het wel gedaan heb!

Kortom; ja het is leuk om eens "leukere dingen" in het leven te doen, maar nee dat betekent niet dat zoonlief alle vrijheid krijgt. En in deze maatschappij kom je gewoon niet ver zonder diploma, dus hij zal toch eerst dat moeten hebben voordat hij op een verantwoorde wijze kan gaan ontdekken wat er nog meer is, zo niet dan voorspel ik een toekomst als bouwvakker, gemeentewerker of aan de lopende band.
pi_35527870
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Willen we niet allemaal lekker lanterfanten op ons 18e jaar? Ik weet nog van mezelf dat ik echt op dat moment geen zin had om te studeren! Maar op dit moment ben ik dankbaar dat ik het wel gedaan heb!

Kortom; ja het is leuk om eens "leukere dingen" in het leven te doen, maar nee dat betekent niet dat zoonlief alle vrijheid krijgt. En in deze maatschappij kom je gewoon niet ver zonder diploma, dus hij zal toch eerst dat moeten hebben voordat hij op een verantwoorde wijze kan gaan ontdekken wat er nog meer is, zo niet dan voorspel ik een toekomst als bouwvakker, gemeentewerker of aan de lopende band.
Wie heeft het over lanterfanten? Ik niet hoor. Hij heeft geen zin in studeren dan moet hij maar een een jaar gaan werken. Of 2 als dat nodig is. Dan komt hij erachter dat werken zonder diploma ook niet allses is. Vaak gaan ze dan wel weer studeren. [sub] Ik had graag gehad dat ik die mogelijkheid had gekregen van mijn ouders. Dan had ik wel de opleiding gedaan die ze graag wilde. Nu ben ik gegaan voor leren en werken ineen. Spijt? Jawel een beetje maar het is niet anders! En ik ken meerdere mensen die na 1 /2 jaar werken weer met volledig enthousiasme wer naar school gingen.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_35548492
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:49 schreef exup het volgende:

[..]

Jij voelt die verantwoordelijkheid. Je kind voelt die verantwoordelijkheid (tov zn studie) niet omdat jij hem dat niet geleerd hebt.
Als je als kind alleen leert om te presteren onder ouderlijke dwang (als je je huiswerk niet maakt mag je dit weekend niet uit) leer je niet dat je het voor jezelf doet, dan leer je dat je iets moet doen om geen gezeik te krijgen.
Ergo; nu hij bijna volwassen is, en pa hem niet meer 'kan' dwingen, voelt hij zich niet verplicht tot wat dan ook.
pi_35555158
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:54 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Jij voelt die verantwoordelijkheid. Je kind voelt die verantwoordelijkheid (tov zn studie) niet omdat jij hem dat niet geleerd hebt.
Als je als kind alleen leert om te presteren onder ouderlijke dwang (als je je huiswerk niet maakt mag je dit weekend niet uit) leer je niet dat je het voor jezelf doet, dan leer je dat je iets moet doen om geen gezeik te krijgen.
Ergo; nu hij bijna volwassen is, en pa hem niet meer 'kan' dwingen, voelt hij zich niet verplicht tot wat dan ook.
Straf hem nooit op de manier zoals jij het je voorsteld,spiegel hem wel voor wat de consequenties zullen zijn op latere leeftijd, met een goede opleiding kan je wel 40 a 50 jaar vooruit, je plukt er de verdere rest van je leven de vruchten van.

Doordat ik in deze positie zit kan ik al mijn idealen verwezelijken en heb wat om over te praten in mijn leven, en dat weet mijn zoon ook, vooral de mooie reizen zijn een verrijking van de mens, en daar heb je toch wel wat centjes voor nodig!!.

1 belangrijk puntje mis ik hier in de repliek van alle jongeren hier en dat is: Met 18 jaar ben je voor de wet volwassen en word je voor vol afgerekent in onze maatschappij, zowel voor de overheid als wel de bedrijven.

Jongeren roepen vooral ook thuis met hun 18de " Ik ben volwassen want ikben 18 jaar oud ik heb dezelfde rechten als iemand van 40 of 60 ect" maar o'jee als het ze even niet uitkomt dan willen ze graag respijt want ze zijn nog zo jong!

Ja jongens zo werkt het niet natuurlijk, alleen maar volwassen zijn als het jullie uikomt, wil je de lusten dan heb je ook de lasten
pi_35555259
Zoals een vogel in zijn muit
spreid jij nu je vleugels uit
Achtien jaar wat ben je struis
Vaarwel, o mijn ouderlijk huis

Nu kan je alles alleen aan
En op eigen benen staan
Maar hoe zal jij die stap doen
In boosheid of toch met een zoen

Lichamelijk ben je volgroeid
Als een bloem die open bloeit
Zo zoek jij nu een woning