abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35510475
Beste mensen,

ik weet niet waar ik mijn verhaal kwijt kan, vandaar dat ik het hier wil neerzetten in de hoop dat ik een goed advies kan krijgen..

14 maart heb ik 4 jaar een goede relatie met mijn vriend. Onze relatie is altijd heel goed geweest. we hadden wel eens ruzie maar heel weinig en als we ruzie hadden was t erg heftig. Daarna was t weer super goed.

Mijn probleem nu is dat ik me al bijna 2 weken niet meer echt geliefd voel door hem. Ik heb echt alles voor hem gedaan. Hij wilde dat ik me minder sexie ging kleden, mijn shirtjes en truitjes moesten over mijn bilen vallen, en geen lage shirtjes...
Ik ga altijd voor hem afwassen schoonmaken, proberen zovaak mogelijk eten op tafel te zetten. We zijn allebij full time studenten. Financieel help ik hem ook zoveel ik kan.

Eergisteren was ik jarig, de dag ervoor had ie me naar de kapper gebracht..dat was mijn verjaardagskado..ik natuurlijk heel blij... Maar bij de kapper werd ie gebeld door collega's dus zette hij me onderweg af, ik ben met de bus naar zijn huis gegaan. Heb daar schoongemaakt en wachtte op hem, na 2 uur kwam hij pas thuis..
Op mijn verjaardag, de dag er na, zijn we naar leenbakker gegaan, hij had spullen voor zijn huis nodig. Thuis aangekomen vroeg hij me of ik 2 pizza's wilde bakken want zijn vriendjes zouden in t weekend komen en hij wilde geld besparen..

Over die vriendjes kan ik ook zoveel vertellen, ik haat die ene gozer..HIj is echt een hoerenloper. HIj heeft t al met zoveel vrouwen gedaan dat t een wonder is dat zijn lul er nog hangt. Mijn angst was altijd dat hij mijn vriend mee zou sleuren in dat vieze leventje van hem. Mijn vriend had me paar maanden terug beloofd dat die gozer nooit in huis zou komen. Nou, dit weekend is die lul toch bij hem thuis.
En ik heb moeten boenen en schoonmaken en 2 pizza's voor die lul moeten bakken. Je kan je misschien wel voorstellen dat ik erg sagerijnig werd...OP mijn verjaardag poetsen en bakken. Die vriend van mij zei dat ie om 21.00 uur 's avonds nog naar een restaurent wilde gaan om zogenaamd mijn verjaardag te vieren, maar hij had niet gereserveerd, we zouden t op goed gelukt proberen.
Ik werd echt zo boos, t voelde opeens aan alsof ik helemaal niet meer van hem hield.
MIjn vriend woont al 2 jaar opzichzelf, omdat zijn ouders hem in de steek hebben gelaten in Nederland. Zijn gezin woont in Irak. Hij heeft ze vergeven. Familiecontact is gelukkig allemaal goed.

Maar mijn probleem is dat ik t gevoel heb dat hij niet meer van me houdt. Ik voel me niet geliefd. Die lul van een vriend van mij is vandaag thuis met die hoerenloper..Ik heb niet eens een zielig smsje ontvangen laat staan een belletje. Ik had hem gebeld en dan heeft ie ook nog eens een grote bek tegen me.

Ik hou echt ongelooflijk veel van hem, maar ik heb t gevoel dat onze liefde voorelkaar er gewoon niet meer is. Hij zeurt over teveel dingen die niet goed zijn bij me. Ik weet niet meer wat ik nog meer voor hem kan doen. Ik leer zijn taal..ik doe alles en dan dit..

ik voel me de laaste 2 weken niet meer zo goed als gewoonlijk. Ik heb hem gevraagd mij meer affectie te geven, ik heb dat echt nodig. Maar t is er niet....

ik vole me gewoon erg kut....
  zondag 26 februari 2006 @ 15:11:48 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35511268
Leuke vriend om je op je verjaardag zo te commanderen. En is hij nu diezelfde avond met zijn vrienden op stap gegaan of zijn jullie nog naar dat restaurant gegaan?
Hoe dan ook lijkt me dat jij wel wat meer van je af mag bijten. Of misschien zelfs wel eens heel goed moet nadenken wat jij nog voor positiefs uit deze relatie haalt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_35511540
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:11 schreef Copycat het volgende:
Leuke vriend om je op je verjaardag zo te commanderen. En is hij nu diezelfde avond met zijn vrienden op stap gegaan of zijn jullie nog naar dat restaurant gegaan?
Hoe dan ook lijkt me dat jij wel wat meer van je af mag bijten. Of misschien zelfs wel eens heel goed moet nadenken wat jij nog voor positiefs uit deze relatie haalt?
Nee, we zijn toen 's avonds niet weggegaan...we kregen ruzie....
HIj woont alleen, hij verveelt zich thuis alleen. Ik kan niet elk weekend bij hem komen slapen. We doen t om en om. Ik ben wel elke dag bij hem thuis... Blijkbaar niet goed genoeg..

Onze relatie was opzich wel positief...maar laatste tijd voel ik me gewoon niet meer goed...Ik heb t gevoel dat t aan t uitdoven is..
pi_35511573
Klinkt rot, maar denk dat er iets mist in je relatie, namelijk respect en liefde van je vriend voor jou. Hij neemt je veels te veel voor "granted" en zolang jij dat pikt, gaat het nooit beter. het lijkt erop dat het een eenrichtingsstraat (geworden) is, en dat lijkt mij nooit goed.

Mijn inziens wordt dit echt niet meer zoals het zou moeten zijn en ik zou niet lang nadenken voordat ik er een eind aan zou breien, hoe rottig het ook is na 4 jaar.. Maar het is jouw leven, wie is nu het belangrijkst??

Maar goed, dat is van een afstandje gezegd, en mogelijk denk jij er heel anders over.

Sterkte in ieder geval, leuk is het nooit..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_35511638
als iemand mij zou vertellen wat te dragen en me als schoonmaakster/kok zou gebruiken was ik al weg geweest maja
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_35511651
"2 pizza's moeten bakken..." dat vind ik het interessantste gedeelte uit deze tekst.

Waarom doe je dat dan als je dat niet wilt?
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_35511714
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:20 schreef liefie_ het volgende:
als iemand mij zou vertellen wat te dragen en me als schoonmaakster/kok zou gebruiken was ik al weg geweest maja
Laat staan het niet waardeert als je sexy kleren draagt...
Tuurlijk zijn er dingen die volgens de ander te ver gaan, daar valt altijd over te praten, maar zoals je het schets overdrijft 't vriendje nogal.

Ga je wel eens met jouw vrienden/vriendinnen op stap trouwens?
pi_35511768
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:52 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:
Ik hou echt ongelooflijk veel van hem
waarom
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_35511806
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Laat staan het niet waardeert als je sexy kleren draagt...
Tuurlijk zijn er dingen die volgens de ander te ver gaan, daar valt altijd over te praten, maar zoals je het schets overdrijft 't vriendje nogal.

Ga je wel eens met jouw vrienden/vriendinnen op stap trouwens?
ja psies
in een relatie komen 2 verschillende mensen samen dus je moet af en toe wat water bij de wijn doen maar zoals je t omschrijft ben je meer een werkster in een uniform die er voor zorgt dat alles goed is als zn vrienden komen zodat ie lol kan gaan maken, dan dat je zn vriendin bent...

je zit goed onder de plak....
is er idd nog wel iets over van jou leven?
  zondag 26 februari 2006 @ 15:25:42 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_35511821
TS je lijkt wel een wijf van 14 dat in de overgang zit.

Tering wat een ongelooflijk dom en aanstellerig verhaal.
pi_35511842
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:21 schreef R_ON het volgende:
"2 pizza's moeten bakken..." dat vind ik het interessantste gedeelte uit deze tekst.

Waarom doe je dat dan als je dat niet wilt?
Omdat ik hem wilde helpen, hij heeft geld problemen... T gekke is wel dat hij ging skieeen in Zoetermeer met die lullo's...
Ik heb veel voor hem over, we helpen elkaar altijd.

Ik maakte t ook niet met plezier..Ik was ook erg boos en teleurgesteld...
Ik wilde gewoon niet meer praten. Als ik aan t bakken ben ben ik bezig en hoef ik niet met hem te gaan praten. Als ik zou gaan praten zou ik in huilen uitbarsten..
  zondag 26 februari 2006 @ 15:28:45 #12
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_35511914
Wauw... dit soort misplaatste loyaliteit zie je niet meer bij veel Nederlandse vrouwen... :-S
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_35511918
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:26 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

Omdat ik hem wilde helpen, hij heeft geld problemen... T gekke is wel dat hij ging skieeen in Zoetermeer met die lullo's...
Blijkbaar niet.
quote:
ja joh? op mij komt het namelijk over dat jij hem helpt, en dat hij jou bevelen geeft en als een hond behandeld.
pi_35511937
quote:

[..]

Ik wilde gewoon niet meer praten. Als ik aan t bakken ben ben ik bezig en hoef ik niet met hem te gaan praten. Als ik zou gaan praten zou ik in huilen uitbarsten..
je hoeft toch niet met hem te praten? je kunt toch ook zeggen bak zelf maar ik ga lekker wat anders doen of naar huis...
krijg t idee dat je niks meer over hebt in je leven behalve hem en dat je daarom "van hem houdt" maar dat het meer is dat je niet weet hoe t zal zijn zonder hem en dat je bang bent hem kwijt te raken en alleen te zijn...
zoals ik t nu hoor is hij naast school je enige dagbesteding!
pi_35511941
Als je iemand uit Irak als vriend neemt vraag je er ook wel een beetje om. Wanneer ga je je bekeren?
pi_35511954
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:29 schreef Lexie het volgende:
Als je iemand uit Irak als vriend neemt vraag je er ook wel een beetje om. Wanneer ga je je bekeren?
radicaliseren bedoel je?
pi_35511966
quote:

[..]

En je ziet nog steeds niet in dat hij je slechts gebruikt?
quote:
Komt er ooit wat van zijn kant?
quote:
Je kunt ook je verdriet een nuttige besteding geven en het omzetten in een flinke schop onder zijn kont... Lost meer op dan maar weer twee pizzas bakken
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 26 februari 2006 @ 15:30:36 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_35511970
Hij gebruikt je als sloof, geldschieter en deurmat en zolang jij dat toelaat, zal hij geen reden zien zijn gedrag te veranderen.
De vraag is alleen of er nog wel iets is om voor te vechten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_35511974
Heb jij geen zelfrespect? Dit klinkt echt als Middeleeuwse tafferelen: jij maakt zijn huis schoon, jij maakt zijn eten, enz enz enz, kortom, jij bent zijn sloofje. Dit heeft echt niks met een relatie te maken hoor. Deze man heeft echt nul komma nul respect voor jou! Wegwezen nu je nog kan! Valt me als weer mee dat je mag studeren van hem, maar reken er niet op dat als jullie later samenwonen jij ook mag werken. Je kent het wel: "het enige recht van een vrouw is het aanrecht". Zo zal jouw leven er uit gaan zien, sterker nog, zo is het al. Jij mag dit niet en jij moet dat... waarom laat je dit toe?
pi_35512135
quote:

[..]

wel toevallig trouwens, ik ben gisteren zelf nog gaan snowboarden bij SnowWorld in Zoetermeer, dat kostte me zo'n 35 euro ofzo. Daar kun je een prima pizza voor kopen
pi_35512162
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En je ziet nog steeds niet in dat hij je slechts gebruikt?
[..]

Komt er ooit wat van zijn kant?
[..]

Je kunt ook je verdriet een nuttige besteding geven en het omzetten in een flinke schop onder zijn kont... Lost meer op dan maar weer twee pizzas bakken
Hij helpt me ook als ik ernaar vraag hoor...
Het is niet zo dat ik in mijn uppie schoon maak,hij was ook aan t schoonmaken. We waren samen aan t werk.

Ik weet dat hij van me houdt, ik weet dat hij t beste voor me wil..

Als je later samenwoont behoor je toch ook samen schoon te maken, eten maken voor elkaar. Als ik geldproblemen zou hebben zou hij me ook daarbiij helpen..Dat weet ik echt zeker...
pi_35512169
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

wel toevallig trouwens, ik ben gisteren zelf nog gaan snowboarden bij SnowWorld in Zoetermeer, dat kostte me zo'n 35 euro ofzo. Daar kun je een prima pizza voor kopen
It is your friends who make your world!
pi_35512188
Kloon-achtig...

En indien je wel serieus bent kon je beter gisteren die relatie afkappen dan vandaag. Tezij je het fijn vind gecommandeerd te worden natuurlijk.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_35512222
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:36 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik in mijn uppie schoon maak,hij was ook aan t schoonmaken. We waren samen aan t werk.

Als je later samenwoont behoor je toch ook samen schoon te maken, eten maken voor elkaar. Als ik geldproblemen zou hebben zou hij me ook daarbiij helpen..Dat weet ik echt zeker...
hmz niet lullig bedoeld maar ik vind jou een typisch gevalletje enorm-bord-voor-je-kop
pi_35512298
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:37 schreef liefie_ het volgende:

[..]

hmz niet lullig bedoeld maar ik vind jou een typisch gevalletje enorm-bord-voor-je-kop
Wat we ook zeggen, ze blijft die kerel toch wel verdedigen....
  zondag 26 februari 2006 @ 15:40:31 #26
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_35512320
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit serieus is eerlijk gezegd
Indiend dat het wel is, zegt het feit dat ik het niet geloof meer dan genoeg denk ik.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_35512330
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:40 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_35512383
quote:

[..]

ja precies
en volgens mij ook niet uit liefde maar omdat ze denkt dat dit liefde is
mensen gebruiken relaties voor zoveel andere dingen dan waar ze bedoeld voor zijn (denk aan: iemand vind me mooi dus ik ben t vast wel zolang hij dat vind of nu ben ik tenminste niet alleen)
volgens mij durft ze gewoon niet alleen te zijn of weet ze niet meer hoe het leven was zonder hem en is ze zelfs te bang om er aan te denken en daarom de waarheid over die loser onder ogen te zien

is maar een gok hoor
pi_35512425
quote:
ik weet niet waar ik mijn verhaal kwijt kan, vandaar dat ik het hier wil neerzetten in de hoop dat ik een goed advies kan krijgen..
Het uitmaken.....dat is het enige goede advies of gewoon een grote bek geven en laten zien dat je meer bent dan een voetveeg en sloof. Maar uitmaken blijft de beste oplossing, maar dat ga je toch niet doen
pi_35512463
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:37 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Aan de antwoorden te zien vind je het trouwens gewoon heerlijk dat ie je commandeert. Dus klaag er dan niet over. Ken je die film "not without my daughter"? Dit is waarschijnlijk zo ongeveer wat je te wachten staat als je zo over je heen laat lopen...
pi_35512485
Tsja.... (en nu ga ik vast boze reacties krijgen).... mannen uit Irak nemen het niet zo nauw wat betreft respect voor vrouwen.
It is your friends who make your world!
pi_35512507
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:30 schreef mirannie het volgende:
Heb jij geen zelfrespect? Dit klinkt echt als Middeleeuwse tafferelen: jij maakt zijn huis schoon, jij maakt zijn eten, enz enz enz, kortom, jij bent zijn sloofje. Dit heeft echt niks met een relatie te maken hoor. Deze man heeft echt nul komma nul respect voor jou! Wegwezen nu je nog kan! Valt me als weer mee dat je mag studeren van hem, maar reken er niet op dat als jullie later samenwonen jij ook mag werken. Je kent het wel: "het enige recht van een vrouw is het aanrecht". Zo zal jouw leven er uit gaan zien, sterker nog, zo is het al. Jij mag dit niet en jij moet dat... waarom laat je dit toe?
Precies!

Als iemand mij zo zou behandelen...

My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_35512513
quote:

[..]

Juist! Ze wil het dus echt zelf, dus nu niet meer klagen
  zondag 26 februari 2006 @ 15:47:53 #34
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_35512605
straks neemt ie die vriend mee, met een smoes dat hji nog een enorm bedrag aan hem verschuldigd is, en als jij echt van hem houd, je de nacht met die vriend doorbrengt.
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_35512614
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:43 schreef mirannie het volgende:
Ja, helemaal mee eens. Aan de antwoorden te zien vind je het trouwens gewoon heerlijk dat ie je commandeert. Dus klaag er dan niet over. Ken je die film "not without my daughter"? Dit is waarschijnlijk zo ongeveer wat je te wachten staat als je zo over je heen laat lopen...
linkje - not without my daughter
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:42 schreef OoAstridoO het volgende:
Het uitmaken.....dat is het enige goede advies
pi_35512687
He Mrs.Fougaizee, ik zou het wel fijn vinden contact met je hebben want ik herken je verhaal. Voeg mijn e-mail maar toe aan je msn!
  zondag 26 februari 2006 @ 15:51:12 #37
61288 Duna
Still Going Strong
pi_35512717
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:36 schreef Mrs.Fougaizee het volgende:

[..]

Dat je het nog goed wil praten zeg...
Ik heb ook zo'n gozer gekent en geloof me je gaat op een gegeven moment zelf zo hard op je bek dat je hem wel een rotschop geeft. Tot die tijd maakt het niet uit wat iedereen hier op het forum tegen je zegt. Je weet het nlk. zelf ook wel, alleen je moet nog ff harder onderuit gaan om te zien dat deze relatie met zo'n zakkenwasser niet werkt.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_35512742
Mijn ex had hier ook een handje van ben nog nooit zo blij geweest dat t uit was zelf uitgemaakt na een possje twijfelen
pi_35512755
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:50 schreef lelibel het volgende:
He Mrs.Fougaizee, ik zou het wel fijn vinden contact met je hebben want ik herken je verhaal. Voeg mijn e-mail maar toe aan je msn!
En heb jij wél stappen ondernomen, of zit je nog in die relatie?
pi_35512812
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:52 schreef Frezer het volgende:
En heb jij wél stappen ondernomen, of zit je nog in die relatie?
Ik zit erin en ik ben haar vriend in feite, dus ik kan haar misschien uitleggen hoe dat werkt. Ik werk er al tijden aan om dit bij mezelf beter te krijgen en mijn vriend en ik gaan al 2,5 jaar met elkaar.
pi_35512824
Tsja, iemand die is opgevoed door mensen uit Irak heeft nu eenmaal andere normen en waarden. Ik zal niet zeggen dat het verkeerd is maar hier in het westen gaat dat gewoon anders. In zijn cultuur is het normaal dat de vrouw zich uitslooft voor de man en jij doet dat iik nog voor 'm. Als ik me thuis zo zou gedragen dan had ik allang een schop onder m'n kont gekregen. Praat met 'm en zeg dat je niet z'n slaafje bent en dat hij zichzelf ook moet zien te redden en zeg 'm dat je hem laat vallen als ie met die 'verkeerde' vrienden om blijft gaan. Je moet zeker wat meer aan jezelf denken.
Alle televisie's de wereld uit, radio's aan de macht.
pi_35512850
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:54 schreef lelibel het volgende:

[..]

Ik zit erin en ik ben haar vriend in feite, dus ik kan haar misschien uitleggen hoe dat werkt. Ik werk er al tijden aan om dit bij mezelf beter te krijgen en mijn vriend en ik gaan al 2,5 jaar met elkaar.
wat een kwats
dat jij zo doet om een bepaalde reden wil niet zeggen dat haar vriend dat ook doet om die reden
ga haar vooral op msn aanpraten dat ie t zo niet bedoeld en het haar schuld niet is
pi_35512860
Is het dan niet zo dat zijn ouders juist weg zijn gegaan uit Nederland? Dat had ik er namelijk uit begrepen, dat zijn roots hier liggen...
pi_35512873
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:54 schreef lelibel het volgende:

[..]

Ongeacht of je jezelf weet te veranderen, je gaat er van uit dat hij zal veranderen?
pi_35512876
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:55 schreef liefie_ het volgende:
wat een kwats
dat jij zo doet om een bepaalde reden wil niet zeggen dat haar vriend dat ook doet om die reden
ga haar vooral op msn aanpraten dat ie t zo niet bedoeld en het haar schuld niet is
Heb ik dat gezegd dan?
pi_35512900
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:55 schreef Frezer het volgende:
Ongeacht of je jezelf weet te veranderen, je gaat er van uit dat hij zal veranderen?
Waarom moet hij veranderen? Het komt toch van mijn kant?
pi_35512920
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:56 schreef lelibel het volgende:

[..]

Waarom moet hij veranderen? Het komt toch van mijn kant?
Je vind dus dat jij er mee moet leren leven dat je wordt gecommandeerd

Btw kun je er idd niet van uit gaan dat hij zal veranderen.
pi_35512933
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:55 schreef lelibel het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd dan?
letterlijk niet nee
pi_35513006
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:57 schreef Frezer het volgende:
Je vind dus dat jij er mee moet leren leven dat je wordt gecommandeerd

Btw kun je er idd niet van uit gaan dat hij zal veranderen.
Ik zei hiervoor ik ben haar vriend in feite, oftewel ik ben degene die loopt te commanderen, hoewel dit relatief wel iets minder is want ik zou dat echt niet zo flikken als met die verjaardag en zulke vrienden ga ik al helemaaaal niet mee om..
pi_35513022
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:57 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

letterlijk niet nee
precies (kan het wel met je vinden vandaag haha)
ja en buiten dat
jij hebt al door (niet jij kiwi maar die andere) dat je fout zit die vriend alles behalve volgens mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')