mwah, je kan toch zelf sla kweken in je tuin???quote:Op woensdag 12 april 2006 22:06 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
En wij mogen het zelf iedere ochtend en avond vers op het land gaan plukken. Jij liever dan ik
Ze mogen geen slaquote:Op woensdag 12 april 2006 23:00 schreef gateway het volgende:
mwah, je kan toch zelf sla kweken in je tuin???
wie mag geen sla?quote:Op donderdag 13 april 2006 08:56 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ze mogen geen sla
Die foto's zien lieieieieif!!
Ze mogen WEL sla... Maar met mate.quote:Op donderdag 13 april 2006 08:56 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ze mogen geen sla
Die foto's zien lieieieieif!!
Nee, er zit een bepaald stofje in sla wat niet goed voor ze is. Het is niet hetzelfde verhaal als met spinazie of kool ofzo.quote:
de cavia's hier eten elke dag sla, en dat al 3 jaar lang.....quote:Op maandag 17 april 2006 11:07 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Nee, er zit een bepaald stofje in sla wat niet goed voor ze is. Het is niet hetzelfde verhaal als met spinazie of kool ofzo.
het gaat al beter, alleen de heer wil graag "op" de dame, en de dame wil dit niet, dan issie weer boos, en probeert het even later weer, dat een keer of 3, en dan issie weer rustig. ze hebben nu nog beide hun eigen kooi. Moet nog ff een laatste stukje trap maken en een gat in de bovenste kooiquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Mja, ik weet ook niet zo zeker wat ik moet geloven hoor. Voor mensen is ook alles ineens kankerverwekkend. Vroeger gaf ik mijn caafs ook vaak sla. toch is het op de een of andere manier niet goed voor ze, en sinds ik dat weet neem ik het risico ook niet meer. Daarbij is anijvie veel lekkerder
hoe gaat het nu met de heer en dame trouwens? Heb je ze al kunnen koppelen?
Wat een leuk verhaalquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Vandaag wordt mijn liefste meisje 1 jaar!
&lang verhaal
Je cavia staat nu neem ik aan in een kamer met verwarming?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:29 schreef mrsj het volgende:
Ik ben van plan om een buitenhok te kopen voor mijn cavia..
Moet ik mijn cavia eerst ook laten wennen aan de buitenlucht oid?...
Wat heb je lekker lang gras! Wij hebben het gister gemaaid, maar er bleef nog genoeg over om eens lekker van te knabbelen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:59 schreef Euforie het volgende:
[afbeelding]
Omdat ik nog geen ren heb, heb ik het frame van de caviakooi maar gebruikt in de tuin.
Maargoed dat ik erbij heb gezeten, want de katten van de buren waren behoorlijk geïnteresseerd![]()
Mijn caafjes lopen lekker los rond op mijn balkon met goed weer.Heb 2 katten lopen en die doen ze niks,af en toe kijken ze is maar verder vinden ze het wel prima,nou zijn ze natuurlijk zowiezo gewend dat er cavia's zijn dus dat scheelt!Met vreemde katten zou ik het ook niet vertrouwen al denk ik wel dat volwassen cavia's te groot zijn voor katten om ze echt te wille opeten ofzo.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:13 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Wat heb je lekker lang gras! Wij hebben het gister gemaaid, maar er bleef nog genoeg over om eens lekker van te knabbelen.
Katten zijn vreselijk irritant. Overal op mn grasveld ligt kattenstront en ik moet steeds zo goed uitkijken waar ik de ren zet, omdat ik de beestjes niet bij die poep wil hebben. En uiteraard komen er terwijl ik er bij zit nog steeds katten kijken, die ik weliswaar wegjaag, maar ze trekken zich er weinig van aan en blijven 1 tuin verderop alsnog kijken. Zucht. Als het goed is gaan we een schutting bouwen dit jaar, dat zal hopelijk al íéts schelen. (nu kun je van onze tuin zo 4 tuinen verder lopen, ook niet erg fijn)
Thanksquote:Op woensdag 26 april 2006 11:10 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Je cavia staat nu neem ik aan in een kamer met verwarming?
Als het echt moet kan een cavia het hele jaar door naar buiten, maar als het geen haast heeft zou ik nog een paar weekjes wachten tot de temperatuur een beetje redelijk is. Zorg dat je de cavia bij het naar buiten gaan goed beschutte plekjes geeft in het hok en lekker veel hooi. Let er ook op dat het niet snel naar binnen kan regenen.
Als het kouder is, in de winter dus, en je zet je caaf naar buiten kun je hem beter eerst rustig laten wennen. Zet hem bv eerst (tochtvrij!!!) in de garage, waar het al iets koeler is, en na een weekje helemaal naar buiten, uiteraard weer met veel hooi om warm mee te blijven.
Mee eens. Je moet inderdaad minimaal 2 cavia's kopen, dan hebben ze overdag gezelschap aan elkaar, en 's avonds kun je ze lekker knuffelen. Hou er alleen wel rekening mee dat het niet verstandig is ze langer dan 24 uur alleen te laten, omdat cavia's in no-time heel ziek kunnen worden en het is toch verstandig om ze iedere 24 uur te kunnen checken, sowieso of ze nog genoeg voer etc hebben.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:18 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik heb er 3 overdag vaak weg,ze mogen wel bijna elka avond loslopen en dat gaat primaje moet er gewoon 2 nemen (of meer) en een ruime kooi met leuke speeltjes/huisjes erin.Voldoende voer,water,hooi,kooi op tijd verschonen en ze zelf op zijn tijd wat aandacht geven en los laten lopen en dan gaat het helemaal prima.
Nee, ik weet nog niet eens of het wel doorgaat. Ik vind hamsters nl. nog steeds heel leuk, ik heb er ook nog 2 nu, en ik zit er nog eme dat cavia's 8 jaar oud kunnen worden en dat ik wel die tijd voor ze moet zorgen. Ik woon nog thuis en zal volgend jaar ongeveer wel een keer het huis uitgaan enzo, en als ikd an alleen woon is het moeilijker om elke dag voor ze te zorgen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:35 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Mee eens. Je moet inderdaad minimaal 2 cavia's kopen, dan hebben ze overdag gezelschap aan elkaar, en 's avonds kun je ze lekker knuffelen. Hou er alleen wel rekening mee dat het niet verstandig is ze langer dan 24 uur alleen te laten, omdat cavia's in no-time heel ziek kunnen worden en het is toch verstandig om ze iedere 24 uur te kunnen checken, sowieso of ze nog genoeg voer etc hebben.
Maar verder gaat het prima. Heb je al een idee waar je de beestjes gaat kopen?
Het probleem is met DW-caafs: als iedereen ze koopt omdat ze zo zielig zijn, dan blijft er vraag, en waar vraag is en blijft aanbod. Als je geen cavia's afneemt zullen ze ook minder gaan aanbieden...quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:16 schreef CherryLips het volgende:
Maar als ik cavia's ga halen, haal ik ze bij een stalletje vandaan denk ik, want dan zijn ze als het goed is tam enzo. Al wordt het dan erg moeilijk om niet die arme beestjes uit de dierenwinkel hier om de hoek te redden![]()
hahaha iddquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef inkie1010 het volgende:
Leuk filmpjeVooral het commentaar erbij ook
banaan is een middel tegen diarree, en GEEN banaan geven als ze verstopt zitten??? iets klopt er niet......quote:Op woensdag 12 april 2006 10:45 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, cavia's mogen de schil gewoon hebben. Ze houden wel van dat bittere, daarom vinden ze witlof ook lekker. Hou er wel rekening mee dat banaan ook een middel is tegen diarree, dus een caaf die verstopt zit moet je geen banaan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |