een trapje, zodat de cavia's ipv 2 kooien 1 kooi krijgen. Nu zitten de 2 dames in een kooi en het mannetje, amar die is gecastreerd dus ze kunnen bij elkaar in.quote:Op maandag 3 april 2006 22:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat ben je ookweer aan het knutselen, gateway?
treetjes? die zitten er al op.... Heb gewoon tuinhout gebruikt, met die ribbels erinquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:26 schreef zoeperzazke het volgende:
Ah, die constructie! Dat gaat prima, gewoon zorgen dat het niet te steil wordt en dan lekker veel treetjes erop plakken, liefst te veel dan te weinig, zodat ze goed veel grip hebben
quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:06 schreef zoeperzazke het volgende:
weet niet welk hout je bedoelt, eigenlijk
nee in de breedte inderdaad, 15 cmquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:10 schreef zoeperzazke het volgende:
ah ok... ik neem aan da n wel in de breedte, want met die ribbels in de lengte gaat het niet echt werken denk ik...
hmmzz... apart....quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:43 schreef zoeperzazke het volgende:
dat dacht ik ook. De centrale topicregeling is weer veranderd denk ik, maar kan er niks over vinden...
nou, toen ik ze erin zetten (op het plankje) liepen ze via het trapje naar beneden.... maar nu als ze naar boven willen, proberen ze erop te klimmen ipv via het trapje....quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Ziet er goed uit, dat hebben ze vast snel door! Alleen niet gek staan kijekn als ze besluiten om als ze boven zijn gewoon naast het trapje naar beneden springen hoorZo zijn ze af en toe nou eenmaal, ondankbare krengen
![]()
Lol! Een lekker groot hooibedje wil ook wel eens helpenquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:35 schreef gateway het volgende:
* gateway gaat maar eens al het voer alleen boven neerleggentraplopen dat zullen ze!
hmmzz. ze liggen meestal al beneden in het hooirekje aan de kant.... maar het is het proberen waardquote:Op dinsdag 4 april 2006 19:37 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Lol! Een lekker groot hooibedje wil ook wel eens helpen
Dat gevoel had ik al, de vorige eigenaar had zo'n blok erin zitten. Toen ik ze overnam had ik ze ook er gelijk uit gehaald.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Een lik- of knaagsteen moet je uit de kooi halen, deze is niet goed voor cavia's en vergroot het risico op blaas- en nierproblemen.
Nee, dat niet, maar het is eerder zo dat ik het voor het geval dat erin zetten. Ook zodat ze kunnen knagen ivm de groeiende tandjes.quote:Sommige caafs zijn nu eenmaal knagers, maar vaak zit er een reden achter. Zitten ze wel groot genoeg? Hebben ze vaak ruzie met elkaar?
Die had ik toevallig gisteren gekocht. Toevalquote:Als je ze wilt laten knagen kun je knaagstokken proberen (met die gekleurde plasticjes aan het einde om ze aan de tralies te hangen, in bv honing, citroen, fruit, groente), en takjes kun je ook proberen. Alle takken van fruitbomen zijn goed. Bij andere bomen moet je oppassen, die kunnen giftig zijn.
Stiekem vind ik Moniekje ook wel ludiek. En ze is eigenlijk het grootste van het stel. En staat gelijk bovenaan de hiërarchie in de kooi. Chibi is het kleinste, zij is de dochter van Petoetquote:Edit: leuke caafjes! Maar is Moniekje nu zo klein of lijkt dat maar zo? ik vind het een lieve naam hoor![]()
Wat een poepdierenwinkel dan. Ik heb daar nog speciaal naar gevraagd. Als kind zijnde had ik altijd cavia's, maar met gewoon zaagsel. De vorige eigenaar gebruikte altijd stro. Dus ben ik naar een dierenwinkel gegaan om dat te vragen en die zei dat het alleen aan de voorkeur van de eigenaar lag.quote:Edit 2: ik zie stro op de bodem liggen! Stro is niet goed in de caviakooi, uitgezonnderd buitencavia's als het vriest. Voor binnencavia's is stro ongeschikt omdat het erg scherp is en ze er makkelijk hun oogjes aan beschadigen.
Zo te zien is de kat niet zo gecharmeerd van de cavia ?quote:Op woensdag 5 april 2006 18:34 schreef Pure-Poison het volgende:
Nou Babs is in bad geweest,ze vond het heerlijk,1st ff wennen maar daarna zat ze er heerlijk van te genieten.Ik wilde d'r toch maar beetje föhnen maar dat vond ze niks.Ze was echt heel smerig,snap er niks van,mischien bij haar vorige eigenaar want daar zatten ze met veel in een hok. Ik heb een paar fototjes gemaakt met mijn mobiel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe doen jullie dat trouwens met hun achterwerkje,dat zit best snel onder de plas.Ik heb nu het onderste laagje haren eraf genipt ,dat er nog wel de bovenste laag haren zijn,maar toch word het nog vies.
Bedankt voor de tips! Heb wel veel gelezen, maar vaak lees je toch dingen over het hoofdquote:Op woensdag 5 april 2006 13:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zou zo niet zeggen dat Chibi een dochter is van Petoet zeg! Lief zijn ze wel... Weet je ook wie de vader is? Zeker een driekleur borstel?
heb je nog een foto van je kooi? En de afmetingen? Ben wel benieuwd
Veel plezier met je caafjes! Geef ze maar een dikke knuffel van me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |