Beide. Voortplanting en sexuele lust.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:46 schreef FuifDuif het volgende:
Wederom een veelbelovend topic van mijn hand. Hierin stel ik de vraag centraal:
Komt seksuele drang (bij mensen) uitsluitend voort uit voortplantingsdrang?
Deze discussie heb ik meerdere malen gevoerd binnen andere topics. Ik ben van mening dat het antwoord op deze vraag 'ja' luidt. Anderen zijn echter overtuigd van het antwoord 'nee', in die zin dat zij geloven dat de seksuele drang (het op zoek zijn naar seksuele bevrediging) los staat van de drang om voort te planten.
Wat is uw mening?
Ik denk ook ja.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:46 schreef FuifDuif het volgende:
Komt seksuele drang (bij mensen) uitsluitend voort uit voortplantingsdrang?
Deze discussie heb ik meerdere malen gevoerd binnen andere topics. Ik ben van mening dat het antwoord op deze vraag 'ja' luidt. Anderen zijn echter overtuigd van het antwoord 'nee', in die zin dat zij geloven dat de seksuele drang (het op zoek zijn naar seksuele bevrediging) los staat van de drang om voort te planten.
Wat is uw mening?
Dat wil niet zeggen dat het niet voortkomt uit voortplantingsdrang.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:18 schreef het_fokschaap het volgende:
Midas Dekkers zegt: er is een drang om te paren, niet om te baren.
Voortplanten is dus niet direkt het doel bij het hebben van sex. Als een tijger een tijgerin bespringt denk ik niet dat deze dit doet met het idee om nageslacht voort te brengen. Het is instinct. De mens kan er nog enigszins bij nadenken.
een drang tot paren welke leidt tot barenquote:Op zondag 26 februari 2006 23:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het niet voortkomt uit voortplantingsdrang.
nog steeds de drang tot paren, alleen werkt het baren nietquote:Op zondag 26 februari 2006 23:35 schreef Ratelslangetje het volgende:
En hoe zit het dan met homo's,lesbo's en onvruchtbaren?
Of gewoon geil.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nog steeds de drang tot paren, alleen werkt het baren niet
Ik heb nog nooit een fatsoenlijk topic van jou gezien.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:46 schreef FuifDuif het volgende:
Ja goh.quote:Komt seksuele drang (bij mensen) uitsluitend voort uit voortplantingsdrang?
Moeder natuur geeft niets. Er is geen moeder natuur. Dat is beeldspraak.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:03 schreef HAL9000S het volgende:
Het 'lekkere gevoel' tijdens de sex en klaarkomen schijnt een soort van 'beloningssysteem' te zijn die we van moeder natuur gekregen hebben om zo voortplanting te stimuleren, dus ik ben het wel eens met de stelling.
dan is dat flink verkeerd gegaan door het invoeren van voorbehoedsmiddelenquote:Op maandag 27 februari 2006 11:12 schreef Schonedal het volgende:
Als mensen alleen de drang hebben om te paren en niet om te baren dan zal de evolutie vanzelf leiden tot mensen die paren om te baren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |