Hier is het juist veel sterker geworden, lijkt het.. Ineens weten m'n vrienden, en ik zelf ook, hoeveel we voor elkaar betekenen. Ineens constant smsjes over hoeveel ze me missen enzoquote:Op zondag 18 juni 2006 01:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat contact met vrienden verwatert enorm. Ik ben nu voor de tweede keer in het buitenland voor een langere periode en merk gewoon dat het contact vanuit Nederland niet zo snel gezocht wordt.
Het is heel appart vind ikzelf. Ben 3 maanden aan het rondreizen geweest en heb zo echt m'n vrienden leren kennen. Van mensen waarvan ik het wel verwacht had waar ik veel mee omging e.d. hoorde ik amper tot niks van. Maar mensen met wie ik zo af en toe contact had kreeg ik allemaal leuke berichten e.d. Zelfs zo goed contact gekregen met een ex-collega dat ze nu al bijna 2 jaar m'n vriendin isquote:Op zondag 18 juni 2006 14:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Hier is het juist veel sterker geworden, lijkt het.. Ineens weten m'n vrienden, en ik zelf ook, hoeveel we voor elkaar betekenen. Ineens constant smsjes over hoeveel ze me missen enzo. Ik heb eigenlijk elke dag wel contact met minstens 1 persoon van m'n vriendengroep, via msn, sms, email, m'n online reisdagboek..
. Kan ook eigenlijk niet zonder ze
Brussel en Budapest en Hongarije deel IIquote:Op maandag 19 juni 2006 08:31 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Heey! Ik ga in september naar Brussel en in februari 2007 naar Boedapest. Nog meer mensen die rondom die periode daar zitten? Nog leuke info over deze twee steden?
Heb zelf in Milaan gezeten! Je leert het pas echt als je daar zelf zit...Italianen kunnen over het algemeen belabberd Engels spreken, dus dat is een extra stimulance om de taal goed te beheersen!quote:Op maandag 19 juni 2006 08:55 schreef MouseOver het volgende:
* MouseOver meldt
Ik hoop over een jaartje in Italië te zitten.. voorjaar 2007 wil ik er afstuderen voor hbo technische bedrijfskunde. Ergens is het misschien dom om als afstuderen ipv stage te doen, maar aangezien er geen stages meer komen heb ik weinig keus. Dan maar het risico op een zesje
M'n italiaans is nu nog vrij bagger. Over een maand ga ik een paar weken daar in een gastgezin wonen en italiaanse lessen volgen.. dat is het eerste aanzetje, vervolgens maar m'n best doen het een beetje op peil te houden. Het zal niet perse noodzakelijk zijn om italiaans te spreken maar het is toch wel fijn als je verstaat als ze over je roddelen nietwaar?
Zal vast goed komen, en vooral de ouderen spreken ook nog wel eens een woordje duits. M'n indruk tot nu toe is dat italiaans vrij aardig te leren valt. Klopt het trouwens dat ze in italië werkdagen van 10-12 uur hebben? Heb je verder nog wat wetenswaardigheden?quote:Op maandag 19 juni 2006 08:58 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
[..]
Heb zelf in Milaan gezeten! Je leert het pas echt als je daar zelf zit...Italianen kunnen over het algemeen belabberd Engels spreken, dus dat is een extra stimulance om de taal goed te beheersen!
Waar ga je precies naartoe? Hangt een beetje er vanaf...In Noord-Italië hebben ze ongeveer dezelfde tijden als bij ons, maar in Zuid-Italië gaat het er veel relaxter aan toe: 'siësta' tussen 1 en 4, 's avonds nog beetje doorwerken tot 7.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:03 schreef MouseOver het volgende:
Zal vast goed komen, en vooral de ouderen spreken ook nog wel eens een woordje duits. M'n indruk tot nu toe is dat italiaans vrij aardig te leren valt. Klopt het trouwens dat ze in italië werkdagen van 10-12 uur hebben? Heb je verder nog wat wetenswaardigheden?
Cursus is een goede basis, maar het echte werk leer je van huisgenoten, in de winkel, op straat etc.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:15 schreef Jaguarized het volgende:
Pik je dat Italiaans op van wat mensen spreken of volg je dan een cursus oid?
Ik heb economie gestudeerd daar.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:16 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb nog geen plaats geprikt. Het wordt gezien de hoeveelheid industrie waarschijnlijk ergens in de driehoek Milaan-Turijn-Bologna, ofwel in een fabriek (productieoptimalisatie) ofwel een logistieke opdracht bij een transportfirma italie-nederland/duitsland vv.
Wat was jouw opdracht?
Nou na een paar weken ben je wel uitgekeken hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Maar is er op het eiland een beetje genoeg te doen? Niet zo dat je het na een paar weken gezien hebt? Ik zat me eerst eigenlijk volledig op Spanje te richten, maar na wat nadenken lijkt Curacao toch ook wel erg relext.
Waar heppie gezeten in de VS?quote:Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Dizzee het volgende:
Check.
Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.![]()
Cool! Hoe heb je dat geregeld, een stage in Signapore? ...quote:Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Dizzee het volgende:
Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.![]()
Miami (south beach) Florida.quote:
Ik ga ook voor het eerst een half jaar van huis weg, ik ga echter met een goede vriend dus echt eenzaam zal ik me niet snel voelen hoop ik. Maar ik denk wel dat ik het leven hier in nld ga missen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?
Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
De eerste keer dat ik een half jaar wegging was ik ook met een goede vriend. Stukje houvast maar geloof me, soms kan je hem wel schieten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef krijgde het volgende:
[..]
Ik ga ook voor het eerst een half jaar van huis weg, ik ga echter met een goede vriend dus echt eenzaam zal ik me niet snel voelen hoop ik. Maar ik denk wel dat ik het leven hier in nld ga missen.
Hier heb ik echt nooit last van gehad. Ik ben drie keer een periode van ongeveer een half jaar/ drie maanden in het buitenland geweest en elke keer alleen. Samen met een vriend is op zich leuk, maar kan enorm beperkend zijn. Ik heb er in ieder geval bewust niet voor gekozen. Maar goed, vrienden maken doe je overal. Ik ben een vrij 'aanwezig' (beetje grote mond, moet ik altijd op passen) persoon, dat komt in dit soort gevallen vaak wel goed uit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?
Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
Studeren? Of stage?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef krijgde het volgende:
[..]
K vertrek 4 juli richting Sydney, Australië.![]()
Ik was voor 3 maanden alleen weg, niet bepaald heel lang dus, maar zo voelde het wel.. Tijd ging zo langzaam! En nu heb ik het sinds de laatste maand onwijs naar m'n zin, moet ik naar huis over 10 dagenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Ja, ik ben 2x 4 maanden naar Helsinki geweest voor een uitwisseling en heb een jaar stage gelopen in London. Had totaal geen contacten of vrienden in London en Helsinki, maar heb die daar toch gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Wat voor een studie doe je dan??quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef jschud het volgende:
Zit nu bijna 2 jaar in de UK (voor studie), en moet waarschijnlijk nog 2,5-3 jaar; Hoewel ik hier ook mijn vrienden heb, ben ik wel blij dat ik zo om de 2 maanden (relatief snel en goedkoop) op en neer naar NL kan pendelen om mijn famile en vrienden weer even te zien.
Wat is TVP?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.
En inderdaad, dit is een vrij matige TVP.
TVP is terug vind post. Komt ie in je active topics zonder iets zinnigs toe te voegenquote:
Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vond het wel best eenzaam ja, en saai.. vooral in het begin. M'n collega's namen we wel mee uit enzo, onwijs gezellig, maar het zijn niet m'n vrienden. Ik ben qua muziek rock-achtig, en de collega's die me altijd mee uitnamen waren echt puur R 'n B enzo. En het is gewoon moeilijk om je in een vriendengroep te storten als vreemde, vind ik.
Bureaus lijken mij wel handig, maar inderdaad duur. Als je stage makkelijk te regelen is kun je dus beter alles zelf regelen? Hoeveel was je kwijt voor dat bureau?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik moet zeggen dat zo'n bureau handig is, maar wel vrij prijzig. Je geeft (tenminste in mijn geval met Amerika) echt alles uit handen. Van de verzekering tot de vliegtickets. Uiteraard wel in overleg, maar zodra je het allemaal zelf regelt scheelt het je toch aanzienlijk veel geld. Ik zou dat dan ook niet meer zo heel snel doen. Mede omdat die kerel zo'n gladjanus was en als het aan hem lag was elke cent wel te 'verwaarlozen'. (verzekeringtje: 500 euro, maar das te verwaarlozen)
Woon en studeer midden in het centrum van Glasgow; veel internationale studenten dus over het algemeen best gezellig. Ben volgens mij de enige Nederlander hier; meestal geen probleem maar af en toe is het ook best wel leuk om gewoon in je eigen taaltje met iemand te ouwehoeren. Vergelijk dat maar eens met het aantal Chinezen, Duitsers, Fransen en Sapnjaarden hier; die kom je echt in grote hoveelheden overal tegenquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:59 schreef JeroenV het volgende:
Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Maar hoe ging jij om met die eenzaamheid?
Ja, Visa regelen is echt een hel. Heb gelukkig nu alles rond maar heb 't min of meer zelf allemaal geregeld. Ze zijn gewoon zo moeilijk daarzo, maar ja als je eenmaal binnen bent is er toch nix meer aan het handje.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ook zijn de Amerikanen heel strickt met Visa's en andere documenten. Je moet een joboffer van een Amerikaanse bedrijf hebben anders houdt het gewoon op. Voor Singapore geldt in princiepe hetzelfde, maar het loopt voor mijn gevoel toch wat relaxer allemaal.
Ik zit met een vriend van de familie op kamers, harstikke gezellig, maar hij is echt t tegenovergestelde van mijquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:59 schreef JeroenV het volgende:
[..]
[..]
Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Maar hoe ging jij om met die eenzaamheid?
[..]
Als er geen klasgenoot gaat wil ik alleen. Ik ga niet met iemand die ik nog niet echt ken. Maar voor samenwonen moet je dus op zoek naar kamers waar veel studenten zitten of een studentenhuis ed lijkt me... Als je alleen een kamer in de stad huurt waar verder weinig studenten zitten raak je nogal snel geisoleerd is mijn idee.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:16 schreef GotC het volgende:
Zeker aan te raden om met iemand samen te wonen oid!!
Het is wel lekker om idd die vrijheid te hebebnn als je alleen gaaat..kan gaan en staat waar je maar wil
Het gaat om diploma's van mn vorige school. Kunnen zij em zo weer opnieuw uitdraaien in het engels oid?quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:59 schreef Jaguarized het volgende:
Je hogeschool vragen.Heb ik ook gedaan voor m'n cijferlijst.
Ik heb het Nuffic (http://www.nuffic.nl/) mijn Nederlandse diploma laten vertalen. Volgens mij is dat de officiele instantie. Was alleen wel een beetje duur; zo'n 75 euro.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Dizzee het volgende:
Ohja, iemand ervaring met het vertalen van je (nederlandse) diploma's? Kan volgens mij via de IB-groep, maar is vrij prijzig en gaat aardig wat tijd overheen. Iemand meer info?
www.nuffic.nlquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:30 schreef Jaguarized het volgende:
Nuffic heeft ook een website: www.wilweg.nl volgens mij?
Ja dat snap ik maar www.wilweg.nl is een site van het nuffic speciaal voor mensen die in het buitenland stage willen lopen of studeren.quote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:36 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb overigens vandaag twee "marks" (cijfers) terug gekregen. Allebei voor New Zealand Journalism & Practice. Bij een had ik 11 van de 15 punten en de ander 10 van de 15 = 21 van de 30. Ik ben er blij mee.
Voor 1 paper geslaagd, 3 to go.
Het is zeker te doen om alleen weg te gaan, ik vermaak me net zo goed in mn eentje als met een grote groep mensenquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Dizzee het volgende:
Ah, genoeg mensen hier die alleen weg gaan en zich prima kunnen redden dus. GotC waarschijnlijk hangt het ook van de omgeving af, en de plaats waar je zit. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ergens zit met totaal andere intresses dat het dan lastig word. Over het algemeen kan ik me overal wel in vinden, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.
Dankje!quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:28 schreef jschud het volgende:
[..]
Ik heb het Nuffic (http://www.nuffic.nl/) mijn Nederlandse diploma laten vertalen. Volgens mij is dat de officiele instantie. Was alleen wel een beetje duur; zo'n 75 euro.
Tegenwoordig pokert iedereen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is zeker te doen om alleen weg te gaan, ik vermaak me net zo goed in mn eentje als met een grote groep mensen. Heb ook zeker brede interesses, en bots (voor zover ik weet
) met niemand echt, ook niet hier. Maar ik kan het zeker ook goed vinden met m'n huisgenoot, we hebben wel een aantal 'obsessies' die we momenteel delen (Big Brother (ZUCHT!) en poker).
De omgeving waar ik nu in woon (Aberdeen dus) is echt geweldig. Heel veel uitgaansmogelijkheden, vriendelijke mensen... Maar als ik ergens alleen heenga, ben ik altijd een beetje een loner
. Je hebt toch ergens in je achterhoofd zitten dat je over een paar weken/maanden weer weg gaat, I guess?
Tis al een tijdje geleden maar volgens mij iets van 4 weken; moet je anders maar even checken op de nuffic website.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:45 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Dankje!
Maarehh, 75euro om zo'n papiertje te vertalen? Dat vind ik wel heel veel. Zal een mailen of dat echt per se nodig is.
Hoelang duurde het trouwens voordat je de vertaling kreeg?
Jij pokert ook?quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:46 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Tegenwoordig pokert iedereen.![]()
Voor de rest lijk je wel een beetje op mij;)
Je moet er toch wat voor over hebben om te studeren in het buiten land?quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:
Duur geintje, 75 euro..
Mijn universiteit hier wilde het graag hebben dus ik zei tegen de school in Nederland dat ze dat dan maar moesten regelen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef jschud het volgende:
[..]
Je moet er toch wat voor over hebben om te studeren in het buiten land?Tis inderdaad wel veel geld, en ik vraag me af of ik zonder dat ding ook wel gewoon op de uni was aangenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |