abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38970025
Mooi zo

Ik ben nu een brochure aan het doorspitten. Ik krijg echt steeds meer zin om het ook echt door te zetten.
  zondag 18 juni 2006 @ 14:45:54 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_38970912
quote:
Op zondag 18 juni 2006 01:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat contact met vrienden verwatert enorm. Ik ben nu voor de tweede keer in het buitenland voor een langere periode en merk gewoon dat het contact vanuit Nederland niet zo snel gezocht wordt.
Hier is het juist veel sterker geworden, lijkt het.. Ineens weten m'n vrienden, en ik zelf ook, hoeveel we voor elkaar betekenen. Ineens constant smsjes over hoeveel ze me missen enzo . Ik heb eigenlijk elke dag wel contact met minstens 1 persoon van m'n vriendengroep, via msn, sms, email, m'n online reisdagboek.. . Kan ook eigenlijk niet zonder ze
  maandag 19 juni 2006 @ 00:14:56 #213
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38989303
quote:
Op zondag 18 juni 2006 14:45 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier is het juist veel sterker geworden, lijkt het.. Ineens weten m'n vrienden, en ik zelf ook, hoeveel we voor elkaar betekenen. Ineens constant smsjes over hoeveel ze me missen enzo . Ik heb eigenlijk elke dag wel contact met minstens 1 persoon van m'n vriendengroep, via msn, sms, email, m'n online reisdagboek.. . Kan ook eigenlijk niet zonder ze
Het is heel appart vind ikzelf. Ben 3 maanden aan het rondreizen geweest en heb zo echt m'n vrienden leren kennen. Van mensen waarvan ik het wel verwacht had waar ik veel mee omging e.d. hoorde ik amper tot niks van. Maar mensen met wie ik zo af en toe contact had kreeg ik allemaal leuke berichten e.d. Zelfs zo goed contact gekregen met een ex-collega dat ze nu al bijna 2 jaar m'n vriendin is
Ben benieuwd hoe het straks 5 maanden lang gaat.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  maandag 19 juni 2006 @ 08:31:15 #214
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_38993031
Heey! Ik ga in september naar Brussel en in februari 2007 naar Boedapest. Nog meer mensen die rondom die periode daar zitten? Nog leuke info over deze twee steden?
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  maandag 19 juni 2006 @ 08:44:02 #215
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38993117
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:31 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Heey! Ik ga in september naar Brussel en in februari 2007 naar Boedapest. Nog meer mensen die rondom die periode daar zitten? Nog leuke info over deze twee steden?
Brussel en Budapest en Hongarije deel II
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 19 juni 2006 @ 08:55:14 #216
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993244
* MouseOver meldt

Ik hoop over een jaartje in Italië te zitten.. voorjaar 2007 wil ik er afstuderen voor hbo technische bedrijfskunde. Ergens is het misschien dom om als afstuderen ipv stage te doen, maar aangezien er geen stages meer komen heb ik weinig keus. Dan maar het risico op een zesje

M'n italiaans is nu nog vrij bagger. Over een maand ga ik een paar weken daar in een gastgezin wonen en italiaanse lessen volgen.. dat is het eerste aanzetje, vervolgens maar m'n best doen het een beetje op peil te houden. Het zal niet perse noodzakelijk zijn om italiaans te spreken maar het is toch wel fijn als je verstaat als ze over je roddelen nietwaar?
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 08:56:34 #217
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38993258
Ik ga proberen hier terug te keren in 2007, september voor een afstudeerstage.
  maandag 19 juni 2006 @ 08:58:45 #218
pi_38993287
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:55 schreef MouseOver het volgende:
* MouseOver meldt

Ik hoop over een jaartje in Italië te zitten.. voorjaar 2007 wil ik er afstuderen voor hbo technische bedrijfskunde. Ergens is het misschien dom om als afstuderen ipv stage te doen, maar aangezien er geen stages meer komen heb ik weinig keus. Dan maar het risico op een zesje

M'n italiaans is nu nog vrij bagger. Over een maand ga ik een paar weken daar in een gastgezin wonen en italiaanse lessen volgen.. dat is het eerste aanzetje, vervolgens maar m'n best doen het een beetje op peil te houden. Het zal niet perse noodzakelijk zijn om italiaans te spreken maar het is toch wel fijn als je verstaat als ze over je roddelen nietwaar?
Heb zelf in Milaan gezeten! Je leert het pas echt als je daar zelf zit...Italianen kunnen over het algemeen belabberd Engels spreken, dus dat is een extra stimulance om de taal goed te beheersen!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  maandag 19 juni 2006 @ 09:03:03 #219
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993369
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:58 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Heb zelf in Milaan gezeten! Je leert het pas echt als je daar zelf zit...Italianen kunnen over het algemeen belabberd Engels spreken, dus dat is een extra stimulance om de taal goed te beheersen!
Zal vast goed komen, en vooral de ouderen spreken ook nog wel eens een woordje duits. M'n indruk tot nu toe is dat italiaans vrij aardig te leren valt. Klopt het trouwens dat ze in italië werkdagen van 10-12 uur hebben? Heb je verder nog wat wetenswaardigheden?
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 09:07:56 #220
pi_38993428
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:03 schreef MouseOver het volgende:
Zal vast goed komen, en vooral de ouderen spreken ook nog wel eens een woordje duits. M'n indruk tot nu toe is dat italiaans vrij aardig te leren valt. Klopt het trouwens dat ze in italië werkdagen van 10-12 uur hebben? Heb je verder nog wat wetenswaardigheden?
Waar ga je precies naartoe? Hangt een beetje er vanaf...In Noord-Italië hebben ze ongeveer dezelfde tijden als bij ons, maar in Zuid-Italië gaat het er veel relaxter aan toe: 'siësta' tussen 1 en 4, 's avonds nog beetje doorwerken tot 7.
  maandag 19 juni 2006 @ 09:15:41 #221
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38993550
Pik je dat Italiaans op van wat mensen spreken of volg je dan een cursus oid?
  maandag 19 juni 2006 @ 09:16:31 #222
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993565
Ik heb nog geen plaats geprikt. Het wordt gezien de hoeveelheid industrie waarschijnlijk ergens in de driehoek Milaan-Turijn-Bologna, ofwel in een fabriek (productieoptimalisatie) ofwel een logistieke opdracht bij een transportfirma italie-nederland/duitsland vv.

Wat was jouw opdracht?
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 09:17:12 #223
pi_38993581
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:15 schreef Jaguarized het volgende:
Pik je dat Italiaans op van wat mensen spreken of volg je dan een cursus oid?
Cursus is een goede basis, maar het echte werk leer je van huisgenoten, in de winkel, op straat etc.
  maandag 19 juni 2006 @ 09:17:41 #224
pi_38993590
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:16 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb nog geen plaats geprikt. Het wordt gezien de hoeveelheid industrie waarschijnlijk ergens in de driehoek Milaan-Turijn-Bologna, ofwel in een fabriek (productieoptimalisatie) ofwel een logistieke opdracht bij een transportfirma italie-nederland/duitsland vv.

Wat was jouw opdracht?
Ik heb economie gestudeerd daar.
pi_39002563
Wat raden jullie aan? Het op eigen houtje te regelen of via een bemiddelingsbureau? Ik zag dat Curacao een bemiddelingsbureau al 600 euro kost.
Wat lijkt jullie meer aan te raden? Spanje of Curacao? Spanje lijkt me wel gaaf omdat het echt een heel ander land en cultuur is, Curacao is echter aantrekkelijk vanwege het zon, weer en je kan gewoon Nederlands praten.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:47:19 #226
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39002635
Ligt er aan waar je in Spanje zit. Curacao moet je een auto hebben. Iets wat je in Spanje misschien niet nodig bent. Of je moet op Curacao op loopafstand zitten aangezien het OV bagger is.
pi_39002680
In Spanje zat ik vooral te denken aan Barcelona of Benidorm. Barcelona vanwege de stad, Benidorm is bij het strand en familie in de buurt. In Spanje zal je dus hopelijk geen auto nodig hebben. Maar Curacao trekt me ook wel. Het zal wel een groot voordeel zijn dat het Nederlands is denk ik, ookal zit ik op Spaanse les.

En degenen die al geweest zijn, waren jullie alleen of met meerderen? En in het land zelf? In een studentenhuis oid, of ook echt op jezelf. Ik weet niet wat mij aantrekkelijker lijkt en wat normaal is eigenlijk.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:51:59 #228
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39002797
Benidorm zou ik persoonlijk niet naar toe gaan, das volgens mij echt massatoerisme. Barcelona ook maar dat lijkt me wat groter en wat meer te doen/zien. Wereldstage.nl doet stages voor Curacao aangezien daar de verhalen ook nog wel eens over wisselen qua ervaringen. Denk er aan dat als je dus op Curacao geen auto je hebt, je nauwelijks ergens komt als je van het "OV" afhankelijk bent.
pi_39003707
Wereldstage heb ik net even snel bekeken, alleen nog geen verhalen. Hoeveel zou je ongeveer kwijt zijn aan auto en gebruik daarvan voor een half jaar?

Heb je zelf stage gelopen in het buitenland?
  maandag 19 juni 2006 @ 15:28:26 #230
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39003964
Nee, ik studeer momenteel in Nieuw Zeeland. Naja ben net klaar er mee. Ik heb wel drie jaar op Curacao gewoond dus ik weet wel wat van het eiland. Ik hoop in september 2007 hier terug te komen voor een afstudeerstage.

Wel ruk dat ik dan geen stufi meer krijg. Wordt sparen dus.
pi_39004112
Ah, vertel eens wat over jou periode daar .
Wat zijn de positieve punten en negatieve? Denk je dat het daar beter uit te houden en te vermaken is dan in Spanje?
  maandag 19 juni 2006 @ 15:35:46 #232
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39004194
Ik heb geen idee of ik het hier beter uit te houden is dan bv Barcelona omdat ik niet weet hoe het is om in Barcelona stage te lopen.

Omdat ik dus gestudeerd heb hier is het verhaal wellicht wat anders dan een stage. Wil je wat weten of inhoudelijk studeren in NZ of het studentenklimaat hier?
pi_39004544
Mwah, NZ trekt me niet zo. Met daar bedoelde ik meer de periode die je in Curacao hebt gehad.

Ik denk trouwens dat het in Barcelona wat meer massaal is en je niet snel iets met anderen zal doen, terwijl je in Curacao sneller met andere studenten zal optrekken. Maar dat komt door het idee dat Barcelona een drukke grote stad is, en ik weet niet of je daar ook studentenhuizen ed. hebt voor stagaires, als bij Curacao.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:50:42 #234
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39004754
Oh dat was zwaar relaxed. Elk weekend naar het strand, af en toe doordeweeks. Veel rondtouren maar vooral niet de tourist uithangen. Goedkoop naar de andere eilanden (Aruba, Bonaire) en na schooltijd een duik in je eigen zwembad. Altijd warm, je loopt nooit in een spijkerbroek en van sneeuw hebben de Antillianen die nog nooit in NL zijn geweest niet gehoord.

Nadelen is dat je een auto nodig bent, het warme weer kan vervelen, goederen moeten worden geimporteerd en waardoor dus Nederlandse producten duur zijn. Antillianen hebben nogal een "chill-alles-komt-goed" mentaliteit, houden van loketten en bij sommige hotels moet je betalen om van hun zwembad gebruik te mogen maken.

Vette is wel weer dat films eerder in de bioscoop komen dan in NL en je na werktijd zo het happy hour in kan duiken.

Zoiets?
pi_39004879
Ja .

Je woonde daar, maar waarom? En alleen of niet?
Omdat ik ws. alleen op stage ga zou het ook wel makkelijk/lekker zijn als je contact krijgt met andere studenten. In Curacao lijkt me dit minder een probleem. Want alleen gaat het denk ik ook snel vervelen.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:58:41 #236
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39005027
Ik woonde er met mijn ouders voor mijn vaders werk. We konden ons verblijf nog met 2 jaar verlengen of aansluitend 3 of 5 jaar op St Maarten wonen maar dat wilde mijn moeder niet want die mistte het tuineren en de seizoenen.

Als je stage gaat lopen op Curacao moet je gewoon zorgen dat je daar in een studentenhuis terecht komt met meerdere studenten. Er is altijd wel iemand die een auto koopt die je mag lenen/gebruiken als hij/zij een beetje coulant is. Ken je er al iemand, dan is zo iemand ook handig voor een airport pickup.
pi_39005165
Maar is er op het eiland een beetje genoeg te doen? Niet zo dat je het na een paar weken gezien hebt? Ik zat me eerst eigenlijk volledig op Spanje te richten, maar na wat nadenken lijkt Curacao toch ook wel erg relext.
pi_39005602
Check.

Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:55:49 #239
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39006621
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:03 schreef JeroenV het volgende:
Maar is er op het eiland een beetje genoeg te doen? Niet zo dat je het na een paar weken gezien hebt? Ik zat me eerst eigenlijk volledig op Spanje te richten, maar na wat nadenken lijkt Curacao toch ook wel erg relext.
Nou na een paar weken ben je wel uitgekeken hoor. Het is een eiland, dus relatief geisoleerd.

Dizzee, hoe heb je alles geregeld?
  maandag 19 juni 2006 @ 20:50:41 #240
69307 Pat-man
pi_39013626
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Dizzee het volgende:
Check.

Na mijn vorige stage in Amerika, 2 jaar geleden (damn wat gaat dat snel), nu vanaf september 6 maanden Singapore.
Waar heppie gezeten in de VS?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_39048287
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:18 schreef Dizzee het volgende:
Cool! Hoe heb je dat geregeld, een stage in Signapore? ...

mijn telefoonrekening zal btw wel hoog worden door al die telefoontjes naar het buitenland om een afstudeeropdracht te krijgen..
pi_39050938
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:50 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Waar heppie gezeten in de VS?
Miami (south beach) Florida.

Hoe geregeld?

Amerika: school had tijdens een informatieavond een stage bemiddelings bureau 'ingehuurd' voor een presentatie. Bij dat bureau aangemeld en zodoende is alles geregeld.

Singapore: via een kennis van mn vader contact gekregen met de directeur van het bedrijf waar ik ga stage lopen. Allemaal heel snel gegaan en binnen 2 dagen een mailtje gekregen met zijn aanbod. Uiteraard direct op ingegaan. Accomondatie is ook geregeld, dus nu een kwestie van geld los krijgen voor vliegtickets, eerste maand onderhoud ect. ect.

Ik moet zeggen dat zo'n bureau handig is, maar wel vrij prijzig. Je geeft (tenminste in mijn geval met Amerika) echt alles uit handen. Van de verzekering tot de vliegtickets. Uiteraard wel in overleg, maar zodra je het allemaal zelf regelt scheelt het je toch aanzienlijk veel geld. Ik zou dat dan ook niet meer zo heel snel doen. Mede omdat die kerel zo'n gladjanus was en als het aan hem lag was elke cent wel te 'verwaarlozen'. (verzekeringtje: 500 euro, maar das te verwaarlozen )

Ook zijn de Amerikanen heel strickt met Visa's en andere documenten. Je moet een joboffer van een Amerikaanse bedrijf hebben anders houdt het gewoon op. Voor Singapore geldt in princiepe hetzelfde, maar het loopt voor mijn gevoel toch wat relaxer allemaal.

In iedergeval, probeer eerst zelf een bedrijf zover te krijgen om jou te nemen. Lukt dat niet (op tijd) kan je altijd overwegen zo'n bemiddelingsbureau in te schakelen.
pi_39051125
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?

Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:45:04 #244
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39051902
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:28 schreef Dizzee het volgende:
Overigens is dit wel de eerste keer dat ik alleen weg ga voor zo'n lange tijd. Ik denk geen probleem, maar zijn er hier mensen die ook alleen voor een langere periode weg zijn?

Ik ben wel benieuwd of het niet enorm eenzaam en saai is. Uiteraard leer je wel mensen kennen, maar niet echt je vrienden van je even op kan bitchen en zeuren. Hoe gaan jullie daarmee om?
Ik ga ook voor het eerst een half jaar van huis weg, ik ga echter met een goede vriend dus echt eenzaam zal ik me niet snel voelen hoop ik. Maar ik denk wel dat ik het leven hier in nld ga missen.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_39052228
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef krijgde het volgende:

[..]

Ik ga ook voor het eerst een half jaar van huis weg, ik ga echter met een goede vriend dus echt eenzaam zal ik me niet snel voelen hoop ik. Maar ik denk wel dat ik het leven hier in nld ga missen.
De eerste keer dat ik een half jaar wegging was ik ook met een goede vriend. Stukje houvast maar geloof me, soms kan je hem wel schieten. Wat ik gemist heb aan Ned. in Amerika was een legaal biertje (ik was toen 19) en stiekem wel een jointje op z'n tijd. Al is dat overal wel te krijgen, maar het bedrijf had daar controles op, dus maar niet gedaan.

Waar ga je precies heen?
pi_39053043
quote:

Hier heb ik echt nooit last van gehad. Ik ben drie keer een periode van ongeveer een half jaar/ drie maanden in het buitenland geweest en elke keer alleen. Samen met een vriend is op zich leuk, maar kan enorm beperkend zijn. Ik heb er in ieder geval bewust niet voor gekozen. Maar goed, vrienden maken doe je overal. Ik ben een vrij 'aanwezig' (beetje grote mond, moet ik altijd op passen) persoon, dat komt in dit soort gevallen vaak wel goed uit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:15:45 #247
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39053323
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:52 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Waar ga je precies heen?
K vertrek 4 juli richting Sydney, Australië.
I want to know if it looks like I give a shit.
  woensdag 21 juni 2006 @ 03:24:06 #248
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39062023
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef krijgde het volgende:

[..]

K vertrek 4 juli richting Sydney, Australië.
Studeren? Of stage?
pi_39062809
hey ik zit ook in Australië voor 5 maanden voor mijn stage (4 maanden stage, 1 maand reizen).
Ik vind het enorm tof, maar merk ook wel dat ik veel mis doordat ik stageloop en niet zo veel reis als bijna iedereen hier wel doet. Maar ik ga proberen in 1 maand wat in te halen..

En wat betreft contact met het thuisfront: Ik spreek gelukkig nog wel mijn vriendin elke dag over msn of mail en verder is er een select groepje mensen waarmee ik af en toe mail. Maar ik moet ook zeggen dat ik het verder allemaal niet zo mis hoor. Ze lezen mijn verhalen wel op mijn weblog...

dus
soo unk!
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:15:39 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_39067765
quote:

Ik was voor 3 maanden alleen weg, niet bepaald heel lang dus, maar zo voelde het wel.. Tijd ging zo langzaam! En nu heb ik het sinds de laatste maand onwijs naar m'n zin, moet ik naar huis over 10 dagen ..

Ik vond het wel best eenzaam ja, en saai.. vooral in het begin. M'n collega's namen we wel mee uit enzo, onwijs gezellig, maar het zijn niet m'n vrienden. Ik ben qua muziek rock-achtig, en de collega's die me altijd mee uitnamen waren echt puur R 'n B enzo. En het is gewoon moeilijk om je in een vriendengroep te storten als vreemde, vind ik . Maar de laatste maand kan ik het heel goed vinden met 1 van mn collega's, die blijkt precies t zelfde te zijn qua muziek enzo, en met haar vrienden kan ik het onwijs goed vinden . Mrja, moet toch over 10 dagen alweer weg!

Dus..ja, wat eenzaam enzo, ben niet helemaal mezelf geweest misschien (normaal best druk+vrolijk+sarcastisch, hier wat stil+afwachtend+klein beetje sarcastisch), maar het is een goede ervaring geweest
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:35:12 #251
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39068501
quote:
Ja, ik ben 2x 4 maanden naar Helsinki geweest voor een uitwisseling en heb een jaar stage gelopen in London. Had totaal geen contacten of vrienden in London en Helsinki, maar heb die daar toch gemaakt.
Vind het wel leuk om in je eentje te gaan, omdat je dan lekker de vrijheid hebt
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39068769
Zit nu bijna 2 jaar in de UK (voor studie), en moet waarschijnlijk nog 2,5-3 jaar; Hoewel ik hier ook mijn vrienden heb, ben ik wel blij dat ik zo om de 2 maanden (relatief snel en goedkoop) op en neer naar NL kan pendelen om mijn famile en vrienden weer even te zien.
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:44:13 #253
150075 Jorie
Waar is de ZON!?
pi_39068807
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef jschud het volgende:
Zit nu bijna 2 jaar in de UK (voor studie), en moet waarschijnlijk nog 2,5-3 jaar; Hoewel ik hier ook mijn vrienden heb, ben ik wel blij dat ik zo om de 2 maanden (relatief snel en goedkoop) op en neer naar NL kan pendelen om mijn famile en vrienden weer even te zien.
Wat voor een studie doe je dan??
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:00 #254
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39068954
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:44 schreef Jorie het volgende:

[..]

Wat voor een studie doe je dan??
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.

En inderdaad, dit is een vrij matige TVP.
pi_39069136
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.

En inderdaad, dit is een vrij matige TVP.
Wat is TVP?

Afgelopen jaar een MSc in Marine Electrical Power Technology gedaan aan de University of Newcastle upon Tyne. Nu 9 maanden in mijn PhD in Electrical Engineering aan de University of Strathclyde; Glasgow
pi_39069310
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:54 schreef jschud het volgende:

[..]

Wat is TVP?
TVP is terug vind post. Komt ie in je active topics zonder iets zinnigs toe te voegen
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:15 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik vond het wel best eenzaam ja, en saai.. vooral in het begin. M'n collega's namen we wel mee uit enzo, onwijs gezellig, maar het zijn niet m'n vrienden. Ik ben qua muziek rock-achtig, en de collega's die me altijd mee uitnamen waren echt puur R 'n B enzo. En het is gewoon moeilijk om je in een vriendengroep te storten als vreemde, vind ik .
Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Maar hoe ging jij om met die eenzaamheid?
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik moet zeggen dat zo'n bureau handig is, maar wel vrij prijzig. Je geeft (tenminste in mijn geval met Amerika) echt alles uit handen. Van de verzekering tot de vliegtickets. Uiteraard wel in overleg, maar zodra je het allemaal zelf regelt scheelt het je toch aanzienlijk veel geld. Ik zou dat dan ook niet meer zo heel snel doen. Mede omdat die kerel zo'n gladjanus was en als het aan hem lag was elke cent wel te 'verwaarlozen'. (verzekeringtje: 500 euro, maar das te verwaarlozen )
Bureaus lijken mij wel handig, maar inderdaad duur. Als je stage makkelijk te regelen is kun je dus beter alles zelf regelen? Hoeveel was je kwijt voor dat bureau?

Overigens zat ik dus te twijfelen tussen Curacao en Spanje (Barcelona). Na wat informeren kwam ik er achter dat er in Curacao voor mijn studie redelijk moeilijk aan een stageplaats te komen is, en in Barcelona makkelijker. Nog even verder kijken, maar ziet er naar uit dat Barcelona het leukste lijkt.
pi_39069571
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:59 schreef JeroenV het volgende:

Dat contact en alleen zijn is ook datgene waar ik het meest bang voor ben. Maar je hebt toch ook overal vaak studentenhuizen, waar meerdere studenten zitten? Of zitten jullie echt in je eentje?
Woon en studeer midden in het centrum van Glasgow; veel internationale studenten dus over het algemeen best gezellig. Ben volgens mij de enige Nederlander hier; meestal geen probleem maar af en toe is het ook best wel leuk om gewoon in je eigen taaltje met iemand te ouwehoeren. Vergelijk dat maar eens met het aantal Chinezen, Duitsers, Fransen en Sapnjaarden hier; die kom je echt in grote hoveelheden overal tegen
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:19 #258
69307 Pat-man
pi_39069773
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:24 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Ook zijn de Amerikanen heel strickt met Visa's en andere documenten. Je moet een joboffer van een Amerikaanse bedrijf hebben anders houdt het gewoon op. Voor Singapore geldt in princiepe hetzelfde, maar het loopt voor mijn gevoel toch wat relaxer allemaal.
Ja, Visa regelen is echt een hel. Heb gelukkig nu alles rond maar heb 't min of meer zelf allemaal geregeld. Ze zijn gewoon zo moeilijk daarzo, maar ja als je eenmaal binnen bent is er toch nix meer aan het handje.
Hoe is het bevallen in Amerika?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:16:58 #259
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_39069930
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:59 schreef JeroenV het volgende:

[..]

[..]

[..]
Ik zit met een vriend van de familie op kamers, harstikke gezellig, maar hij is echt t tegenovergestelde van mij Maar alsnmog, goeie vent, door hem ken ik ook weer een heleboel mensen Zeker aan te raden om met iemand samen te wonen oid!!

Het is wel lekker om idd die vrijheid te hebebnn als je alleen gaaat..kan gaan en staat waar je maar wil
pi_39070420
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:16 schreef GotC het volgende:
Zeker aan te raden om met iemand samen te wonen oid!!

Het is wel lekker om idd die vrijheid te hebebnn als je alleen gaaat..kan gaan en staat waar je maar wil
Als er geen klasgenoot gaat wil ik alleen. Ik ga niet met iemand die ik nog niet echt ken. Maar voor samenwonen moet je dus op zoek naar kamers waar veel studenten zitten of een studentenhuis ed lijkt me... Als je alleen een kamer in de stad huurt waar verder weinig studenten zitten raak je nogal snel geisoleerd is mijn idee.
pi_39073947
Ah, genoeg mensen hier die alleen weg gaan en zich prima kunnen redden dus. GotC waarschijnlijk hangt het ook van de omgeving af, en de plaats waar je zit. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ergens zit met totaal andere intresses dat het dan lastig word. Over het algemeen kan ik me overal wel in vinden, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.

JeroenV, voor het bureau was ik voor de bemiddelingskosten iets van 400 euro kwijt. Alleen zij regelden ook verzekering en vliegtickets voor me, en ik heb het idee dat wanneer ik dat zelf gedaan zou hebben veel goedkoper uit geweest zou zijn. Probeer dus idd zoveel mogelijk zelf te regelen.

Patman I feel you, zorg er voor dat je die formulieren dubbel checkt, anders kan je weer opnieuw beginnen. Consulaat in Amsterdam is ook maar 2 dagen in de week open voor het visum dat ik moest hebben, dus je bent al zo weer een week verder. Ze sturen je ook zonder pardon weer weg als het niet klopt. Verder is Amerika goed bevallen. Veel mensen leren kennen, en veel gezien ook. Grote voordeel voor mij was dat ik in het hotel waar ik werkte goedkoop kon overnachten en met het eten was ook altijd wel wat te regelen met mn collega's. Die uit alle hoeken van de wereld kwamen. Heel divers dus.

Ohja, iemand ervaring met het vertalen van je (nederlandse) diploma's? Kan volgens mij via de IB-groep, maar is vrij prijzig en gaat aardig wat tijd overheen. Iemand meer info?
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:59:05 #262
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39074029
Je hogeschool vragen. Heb ik ook gedaan voor m'n cijferlijst.
pi_39074095
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:59 schreef Jaguarized het volgende:
Je hogeschool vragen. Heb ik ook gedaan voor m'n cijferlijst.
Het gaat om diploma's van mn vorige school. Kunnen zij em zo weer opnieuw uitdraaien in het engels oid?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:02:11 #264
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39074138
Als het goed is moet dat wel kunnen. Anders zou je je vorige school eens kunnen vragen of die mogelijkheid bestaat.
pi_39074284
Ga er morgen wel effe langs. Iets zegt me dat dat zo makkelijk niet is.
pi_39075271
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Dizzee het volgende:

Ohja, iemand ervaring met het vertalen van je (nederlandse) diploma's? Kan volgens mij via de IB-groep, maar is vrij prijzig en gaat aardig wat tijd overheen. Iemand meer info?
Ik heb het Nuffic (http://www.nuffic.nl/) mijn Nederlandse diploma laten vertalen. Volgens mij is dat de officiele instantie. Was alleen wel een beetje duur; zo'n 75 euro.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:30:43 #267
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075339
Nuffic heeft ook een website: www.wilweg.nl volgens mij?
pi_39075433
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:30 schreef Jaguarized het volgende:
Nuffic heeft ook een website: www.wilweg.nl volgens mij?
www.nuffic.nl
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:34:55 #269
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075515
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef jschud het volgende:

[..]

www.nuffic.nl
Ja dat snap ik maar www.wilweg.nl is een site van het nuffic speciaal voor mensen die in het buitenland stage willen lopen of studeren.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:36:20 #270
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075562
Ik heb overigens vandaag twee "marks" (cijfers) terug gekregen. Allebei voor New Zealand Journalism & Practice. Bij een had ik 11 van de 15 punten en de ander 10 van de 15 = 21 van de 30. Ik ben er blij mee.

Voor 1 paper geslaagd, 3 to go.
pi_39075614
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:36 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb overigens vandaag twee "marks" (cijfers) terug gekregen. Allebei voor New Zealand Journalism & Practice. Bij een had ik 11 van de 15 punten en de ander 10 van de 15 = 21 van de 30. Ik ben er blij mee.

Voor 1 paper geslaagd, 3 to go.
Gefeliciteerd
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:37:44 #272
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_39075616
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Dizzee het volgende:
Ah, genoeg mensen hier die alleen weg gaan en zich prima kunnen redden dus. GotC waarschijnlijk hangt het ook van de omgeving af, en de plaats waar je zit. Ik kan me voorstellen dat wanneer je ergens zit met totaal andere intresses dat het dan lastig word. Over het algemeen kan ik me overal wel in vinden, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.
Het is zeker te doen om alleen weg te gaan, ik vermaak me net zo goed in mn eentje als met een grote groep mensen . Heb ook zeker brede interesses, en bots (voor zover ik weet ) met niemand echt, ook niet hier. Maar ik kan het zeker ook goed vinden met m'n huisgenoot, we hebben wel een aantal 'obsessies' die we momenteel delen (Big Brother (ZUCHT!) en poker).

De omgeving waar ik nu in woon (Aberdeen dus) is echt geweldig. Heel veel uitgaansmogelijkheden, vriendelijke mensen.. . Maar als ik ergens alleen heenga, ben ik altijd een beetje een loner . Je hebt toch ergens in je achterhoofd zitten dat je over een paar weken/maanden weer weg gaat, I guess?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:42:50 #273
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39075815
Een vriendin van me heeft ook in Aberdeen gestudeerd.
pi_39075895
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:28 schreef jschud het volgende:

[..]

Ik heb het Nuffic (http://www.nuffic.nl/) mijn Nederlandse diploma laten vertalen. Volgens mij is dat de officiele instantie. Was alleen wel een beetje duur; zo'n 75 euro.
Dankje!

Maarehh, 75euro om zo'n papiertje te vertalen? Dat vind ik wel heel veel. Zal een mailen of dat echt per se nodig is.

Hoelang duurde het trouwens voordat je de vertaling kreeg?
pi_39075950
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:37 schreef GotC het volgende:

[..]

Het is zeker te doen om alleen weg te gaan, ik vermaak me net zo goed in mn eentje als met een grote groep mensen . Heb ook zeker brede interesses, en bots (voor zover ik weet ) met niemand echt, ook niet hier. Maar ik kan het zeker ook goed vinden met m'n huisgenoot, we hebben wel een aantal 'obsessies' die we momenteel delen (Big Brother (ZUCHT!) en poker).

De omgeving waar ik nu in woon (Aberdeen dus) is echt geweldig. Heel veel uitgaansmogelijkheden, vriendelijke mensen.. . Maar als ik ergens alleen heenga, ben ik altijd een beetje een loner . Je hebt toch ergens in je achterhoofd zitten dat je over een paar weken/maanden weer weg gaat, I guess?
Tegenwoordig pokert iedereen.

Voor de rest lijk je wel een beetje op mij;)
pi_39076264
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:45 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Dankje!

Maarehh, 75euro om zo'n papiertje te vertalen? Dat vind ik wel heel veel. Zal een mailen of dat echt per se nodig is.

Hoelang duurde het trouwens voordat je de vertaling kreeg?
Tis al een tijdje geleden maar volgens mij iets van 4 weken; moet je anders maar even checken op de nuffic website.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:55:27 #277
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39076303
Duur geintje, 75 euro..
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:59:04 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_39076448
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:46 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Tegenwoordig pokert iedereen.

Voor de rest lijk je wel een beetje op mij;)
Jij pokert ook? (ik ga vanmiddag een koffer met chips halen om mee te nemen naar Nederland )
En op welke manieren dan?

God, nog 10 dagen..! Begin nu al zenuwachtig te worden voor het vliegen (en nog meer voor het wegen van mn koffer )

Nog zoiets.. er komen mensen mij ophalen van Schiphol. M'n ouders en 4 van mnvrienden. Bij wie ga ik nou in de auto?

Hoe vonden jullie het om weer terug naar huis te gaan? Wat doe je de laatste paar dagen etc? (Mijn collega's zijn van plan me dronken op t vliegtuig te zetten, vlieg om 7:15 's ochtends en ze willen een tattoo laten zetten bij me )
pi_39076471
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:
Duur geintje, 75 euro..
Je moet er toch wat voor over hebben om te studeren in het buiten land? Tis inderdaad wel veel geld, en ik vraag me af of ik zonder dat ding ook wel gewoon op de uni was aangenomen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:00:52 #280
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39076502
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef jschud het volgende:

[..]

Je moet er toch wat voor over hebben om te studeren in het buiten land? Tis inderdaad wel veel geld, en ik vraag me af of ik zonder dat ding ook wel gewoon op de uni was aangenomen.
Mijn universiteit hier wilde het graag hebben dus ik zei tegen de school in Nederland dat ze dat dan maar moesten regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')