abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35503061

Met dank aan Nashje en paint
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35503066
quote:
Busreizen naar uitwedstrijden hebben bij Ajax steeds meer weg van een schoolreisje. Door de talrijke blessuregevallen in de selectie, zal trainer Danny Blind bij het bezoek aan Heracles Almelo andermaal een royaal beroep doen op de Amsterdamse jeugdopleiding. Zaten woensdag tijdens de Champions Leagueconfrontatie met Internazionale al Jeffrey Sarpong, Emmanuel Boakye, Robbert Schilder en Michael Timisela bij de groep van achttien spelers, zondag zal ook Murat Yildirim meereizen naar het oosten des lands.

Yildirim - afgelopen seizoen bij Ajax nog tot Talent van het Jaar gekroond - kwam dit jaar afwisselend uit voor Ajax A1 en Jong Ajax. De 19-jarige middenvelder is door Blind opgeroepen nu zijn eigen spelersgroep sinds woensdag nog verder uitgedund is dan al het geval was. Hatem Trabelsi is geschorst voor de ontmoeting met Heracles, Zdenek Grygera, Tomás Galásek, Steven Pienaar, Wesley Sneijder en Nicolae Mitea kampten al met kwetsuren en vrijdag werd duidelijk dat ook John Heitinga voor langere tijd uit de roulatie zal zijn. De centrale verdediger blijkt woensdag in het duel met Internazionale een gekneusde nier te hebben opgelopen. Hij speelde de wedstrijd gewoon uit, maar kreeg later alsnog klachten. ,,De blessure heeft zich pas gisteren gemanifesteerd’’, aldus Blind tijdens een vraaggesprek met de media. ,,Het schijnt gebruikelijk te zijn dat je niet direct iets voelt. Het is halverwege de tweede helft gebeurd, bij een landing. John moet drie weken rust houden en mag daarna nog drie weken trainen zonder contact met anderen. Het lijkt me duidelijk dat dit niet welkom is in relatie tot wat we al missen.’’
De trainer van Ajax denkt niet dat er een eenduidige verklaring is te vinden voor de blessuregolf die zijn team momenteel teistert. ,,We analyseren natuurlijk voortdurend. Als het bijvoorbeeld allemaal spierblessures zouden zijn, dan kun je ergens je vraagtekens bij zetten. Maar het is allemaal heel divers en dus heeft het niets met een trainingsleer of een revalidatieschema te maken. Vaak is het botte pech. Bij Grygera schiet het op de training in zijn kuit, vanuit het niets. Mitea kreeg een doodschop tegen Boca Juniors, Pienaar kreeg een doodschop tegen Vitesse. Daar doe je niets aan.’’
Het meespelen van Thomas Vermaelen in het Polman Stadion is nog twijfelachtig. De Belgische verdediger heeft een aantal kneuzingen overgehouden aan de pittige persoonlijke duels met de Italiaanse spitsen. Blind: ,,Dat is het probleem met een druk schema, met iedere woensdag en iedere zondag een wedstrijd. Als je fit blijft, is dat een fantastische cyclus en vormt de belasting geen probleem. Maar als je een tikkie hebt, is het anders. In Thomas’ geval kan morgen blijken dat hij tien uur of een dag tekort komt om te herstellen.’’
De dramatische ontknoping van de eerste krachtmeting met Inter (Ajax verspeelde in de tweede helft een 2-0 voorsprong) heeft volgens Blind niet al te lang doorgewerkt op het gemoed. ,,Ik ben daar zelf altijd vrij nuchter in’’, aldus de oefenmeester. ,,Zuur blijft het wel en dat moet je als topsporter ook zo voelen. Feit is dat wij het in de tweede helft slecht hebben opgevangen. Dat is een kwestie van coaching, van leiderschap, van ervaring. Het is een kwaliteit van heel goede ploegen dat de spelers elkaars fouten opvangen’’, duidde Blind op de geroutineerde wijze waarop Inter na rust de regie strak in handen had.
Zondag wacht Ajax in de vorm van Heracles een tegenstander van een heel ander kaliber, al zal Blind binnen zijn eigen gelegenheidsselectie nog heel wat moeten improviseren om zelf met een sterk, evenwichtig elftal voor de dag te komen. De aftrap in Almelo is om 14.30 uur.
  zondag 26 februari 2006 @ 09:38:57 #3
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_35503087
Nou...het zal mij benieuwen vanmiddag wat voor creatie er uit de hoge hoed van DB komt...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_35503181
quote:
Op zondag 26 februari 2006 09:38 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Nou...het zal mij benieuwen vanmiddag wat voor creatie er uit de hoge hoed van DB komt...
Hij zal lindenbergh wel laten zakken... Of Maduro 1 terrug en Boukari erin
pi_35503271
Het is te hopen dat Vermaelen kan spelen, anders lijkt de verdediging helemaal nergens op.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_35503278
quote:
AMSTERDAM, zondag
Met een flink uitgedunde selectie reist Ajax vandaag naar Almelo voor de competitiewedstrijd tegen Heracles. In de belangrijkste fase van het seizoen wordt de club geplaagd door een ware blessuregolf. Gisteren viel John Heitinga voor zes weken weg. De centrumverdediger heeft tegen Internazionale bij de landing na een kopduel een nierkneuzing opgelopen. „De pijn openbaarde zich pas vrijdag. Het schijnt gebruikelijk te zijn dat je niet direct iets voelt”, verklaarde Danny Blind.

Heitinga mag drie weken niets doen. Daarna kan hij met het herstel beginnen, maar moet fysiek contact gedurende nog eens drie weken gemeden worden. Hij zal zich derhalve moeten richten op de play-offs, maar moet de return in Milaan (14 maart) en de halve finale van het bekertoernooi tegen Roda JC (22 maart) sowieso laten lopen.

Een tweede probleemgeval is Thomas Vermaelen. De Belg, net voor de eerste keer opgenomen in de nationale selectie, kampt met diverse kneuzingen. „Kort voor de wedstrijd zullen we zien of Thomas het haalt”, aldus Blind. Hij heeft Murat Yildirim bij de groep gehaald. De 18-jarige middenvelder werd vorig seizoen uitgeroepen tot Talent van het Jaar. Hij speelt afwisselend in het tweede elftal en de A1. Yildirim is de vijfde jeugdspeler die werd overgeheveld. Emmanuel Boakye, Robbert Schilder, Jeffrey Sarpong en Michael Timisela gingen hem voor.

Tot dusver haalde Blind steeds middenvelder Hedwiges Maduro een linie terug om een gat achterin te dichten, maar dan stond Tomás Galásek weer paraat. Momenteel is de aanvoerder echter ook uitgeschakeld. In het ergste geval zou de achterhoede van Ajax vanmiddag kunnen bestaan uit Timisela, Boakye, Schilder en Emanuelson.

Hoewel hij het nog nooit heeft aangevoerd als excuus, is het een nijpend feit dat Ajax dit seizoen bij voortduring belangrijke spelers moet missen. „Het aantal is nooit onder de vijf gekomen”, zegt Blind. Hij is nagegaan of er een rode draad te vinden was. „Als het nou voor zeventig procent zou gaan om spierblessures, kun je er inderdaad vraagtekens bij zetten. Maar het is heel divers allemaal.”

Volgens Blind heeft het in principe niets te maken met het drukke programma. „Spelen op zondag en woensdag is een fantastische cyclus en die belasting vormt geen enkel probleem. Zo heb ik dat vroeger zelf ook ervaren. Het kan alleen een probleem worden zodra je hier en daar een tikkie krijgt. Je hebt dan namelijk geen tijd om te herstellen. Als Vermaelen de wedstrijd tegen Heracles mist, is het omdat hij uiteindelijk één dag tekort kwam.”

Bron:Telegraaf op Zondag
  zondag 26 februari 2006 @ 10:29:19 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_35503462
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_35503517
Met een wat bredere selectie kan je wat opvangen, nu er is opgeruimd niet, maar is er wel de ruimte voor jeugdspelers. Kwalitatief is het misschien zonde dat je geen De Jong of Escudé als verdediger achter de hand hebt, maar ik vind het wel leuk dat Schilder, Boakye of Timisela een kans kan krijgen.
pi_35503573
quote:
Op zondag 26 februari 2006 10:29 schreef Napalm het volgende:
Ajax # 310 - Op weg naar het verval
Was er eerder
Heel fijn maar 310 is toch niet het juiste topic, deze wel
pi_35503633
quote:
Op zondag 26 februari 2006 10:33 schreef mbn het volgende:
Met een wat bredere selectie kan je wat opvangen, nu er is opgeruimd niet, maar is er wel de ruimte voor jeugdspelers. Kwalitatief is het misschien zonde dat je geen De Jong of Escudé als verdediger achter de hand hebt, maar ik vind het wel leuk dat Schilder, Boakye of Timisela een kans kan krijgen.
Er valt toch niks te verliezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35503751
Zijn die Timisela, Boakye en Schilder een beetje kopsterk? Want anders knikt die Hiroyama er wel 1 in ofzo
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_35504518
quote:
Op zondag 26 februari 2006 10:51 schreef Black-Death het volgende:
Zijn die Timisela, Boakye en Schilder een beetje kopsterk? Want anders knikt die Hiroyama er wel 1 in ofzo
We moeten nu gewoon bang worden zijn voor Hiroyama, ongelofelijk.
pi_35504717
haha, ik denk dat het gewoon een 0-2 word... Rosenberg en Huntelaar...
pi_35504728
quote:
Op zondag 26 februari 2006 09:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[afbeelding]

Met dank aan Nashje en paint
Leuke OP, trouwens, Mango . Hoewel ik er wel voor ben hierna gewoon de 'normale' banner weer te gaan gebruiken.
pi_35504978
Goed plan Met het tempo dat de topics gaan is er straks toch geen ruimte meer in...kunnen we wel de TT opvolgend houden

Stekelenburg; Timisela, Maduro, Schilder, Juanfran; Urby, Lindenbergh, Sarpong; Rosenberg, KJH,Mauro vanmiddag dan maar?
pi_35505069
Laat Emanuelson maar lekker linksback staan, doet ie toch goed
AFCA!
pi_35505247
Mjah, selectie is dun he...
quote:
Een gezamenlijk roemrucht verleden delen de Ajacieden en Heraclieden niet. Toch zijn er overeenkomsten tussen de beide clubs. Net als de Amsterdammers behoort ook de trots van Almelo (opgericht op 3 mei 1903) tot de oudste en meest traditionele profclubs van Nederland. Heracles mocht zich in de voorbije eeuw zelfs twee keer landskampioen noemen. In 1927 en 1941 waren de Almeloërs de beste van Nederland. Op de erelijst prijken verder drie kampioenschappen in de eerste divisie: 1962, 1985 en 2005. Dat de club is vernoemd naar een held uit de Griekse mythologie, zal de Amsterdammers toch ook vertrouwd in de oren klinken.

Laatste editie van Heracles - Ajax: 7 januari 2004, 2-3 (vriendschappelijk).

6. Ibrahimovic 0-1, 33. Van der Vaart 0-2, 39. Ibrahimovic 0-3, 42. Jansen 1-3, 55. Douglas 2-3.

Ajax: Stekelenburg (46. Boschker); Heitinga (62. Galásek), Escudé, Van Damme, O’Brien (46. Vermaelen); De Jong, Van der Vaart (46. De Mul), Sneijder; Sikora (46. De Ridder), Ibrahimovic (53. Krohn-Dehli) en Soetaers (46. Mitea).
pi_35505320
Van dat elftal zal er maar 1 starten : Stekelenburg Ook opmerkelijk: van de 17 spelers spelen er nu nog maar 5 voor ajax...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 februari 2006 @ 12:15:34 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_35505679
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 09:13 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]Ken jij er een hoop DOC?? (ik weet wel dat je dat ooit eens verteld heb in 1 van de 300 voorafgaande topics, maar ik kon het zo 123 niet meer terug vinden...)
Ik ben van de tijd van de hang-out op het Leidse, zo'n 20 jaar geleden, toen daar iedere zaterdag tientallen graffiti gasten rondhingen. Ik heb eens een lijst gemaakt met wie ik daar ooit ontmoet heb qua graffiti namen en dat zat zo rond de de 300 man of zo.

[ Bericht 11% gewijzigd door Doc op 26-02-2006 12:22:20 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 26 februari 2006 @ 12:19:34 #20
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_35505784
Mooie banner
pi_35506200
Mooie banner idd.
Maar jammer dat in het kader van het historisch besef onderstaand logo niet is verwerkt.
  zondag 26 februari 2006 @ 12:37:34 #22
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_35506252
Zal me benieuwen vanmiddag
pi_35506429
We kunnen AZ nog wel inhalen
  zondag 26 februari 2006 @ 12:43:17 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_35506456
AZ is einde verhaal dus.... Nou ja, als we nu toch weer een beetje zelfvertrouwen hebben gekregen dan kan het nog een beetje redelijk goed komen dit seizoen..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 februari 2006 @ 12:54:12 #25
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_35506797
AZ pakken we nog.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')