Dus de concurrent legt er geld op toe en houdt zich niet aan de gestelde prijzen?quote:Op zondag 26 februari 2006 01:29 schreef roedeledokie het volgende:
Ik aan de klant inzage in die offerte gevraagd, blijkt die klootoog van een concurrent gewoon, om werk te houden, de materialen aan een prijs lager dan de officiele inkoopprijs aan t verkopen te zijn????
(de prijzen voor in en verkoop liggen vast!)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was dat maar zo!!! de inkoopprijzen en kortingen etc. liggen allemaal vast!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:Lang
leve
de
vrije
markt
@ TS: misschien moet je slimmer gaan inkopen
I.D.D.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:36 schreef pierce het volgende:
[..]
Dus de concurrent legt er geld op toe en houdt zich niet aan de gestelde prijzen?
Houzeau?quote:Op zondag 26 februari 2006 01:37 schreef roedeledokie het volgende:
Was dat maar zo!!! de inkoopprijzen en kortingen etc. liggen allemaal vast!
'De gestelde prijzen' ?quote:Op zondag 26 februari 2006 01:36 schreef pierce het volgende:
[..]
Dus de concurrent legt er geld op toe en houdt zich niet aan de gestelde prijzen?
Ach, dat zal die concurent ook niet zo lang doen lijkt mequote:Op zondag 26 februari 2006 01:37 schreef roedeledokie het volgende:
Die gek gaat dus gewoon om klanten te krijgen zijn eigen geld meebrengen naar de klant???
Nee, dit merk is een typisch bijna alleen in NL gebruikt produkt. gemaakt door een NL bedrijf.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Houzeau?
Misschien koopt hij wel groot en slim in, of in Duitsland ofzo?
Prijsafspraken tussen bedrijven maken mag niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:36 schreef pierce het volgende:
[..]
De fabrikant!!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
'De gestelde prijzen' ?
Wie stelt die prijzen dan?
En je punt is?quote:
Mag niet, gebeurd wel!!! (op mega schaal)quote:Op zondag 26 februari 2006 01:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Prijsafspraken tussen bedrijven maken mag niet.Ik haal de NMA erbij!!
![]()
![]()
![]()
Dan heb je de verkeerde fabrikant.quote:
Dus moet je niet zeikenquote:Op zondag 26 februari 2006 01:47 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Mag niet, gebeurd wel!!! (op mega schaal)
Moet ik dan maar thuis blijven???quote:Op zondag 26 februari 2006 01:47 schreef existenz het volgende:
[..]
En je punt is?
90% vd supermarkten verkoopt Coca Cola onder de gestelde prijs van Coca Cola. (Ja zelfs nu nog).
Ach, als ie het nog een paar keer doet gaat ie misschien wel op zijn muil.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:29 schreef roedeledokie het volgende:
Ik vraag me echt af waar sommige bedrijven mee bezig zijn???
Ik breng een op deugdelijke prijzen gefundeerde offerte uit voor een alarminstallatie aan een klant.
Krijg ik vandaag een telefoontje van die klant dat ie ook een offerte van een concurrent heeft gekregen en dat deze op 2000 eurie totaalprijs 800 euro goedkoper is dan mij!!!
Ik aan de klant inzage in die offerte gevraagd, blijkt die klootoog van een concurrent gewoon, om werk te houden, de materialen aan een prijs lager dan de officiele inkoopprijs aan t verkopen te zijn????
Nu wil die klant van mij dat ik hem de materialen aan op zijn minst net zo'n bedrag gun, hij wil mij het werk wel gunnen nl.
Ik heb er echter geen zin in om te gaan werken en nog geld naar de klant toe te brengen!!!![]()
Vraag ik beter meteen een bijstandsuitkering aan of zo??
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, een cursus marketing volgen...quote:Op zondag 26 februari 2006 01:48 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Moet ik dan maar thuis blijven???
Nee, heb ik niet, ik ken hun produkt door en door, doet t altijd, ik ga geen billige troep bij lui aan de muur schroeven om dan daarna 10 keer per week op garantiebasis terug te gaan.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:47 schreef xrrwr het volgende:
[..]
Dan heb je de verkeerde fabrikant.
Jezus, ben je lui ofzo?
Het mag onder voorwaarden (die zeer ruim zijn godzijdank).quote:Op zondag 26 februari 2006 01:49 schreef Robin__ het volgende:
Je mag volgens de wet toch helemaal niets onder inkoopsprijs verkopen?? (omdat je zo de markt naar de klote helpt)
Eu dus niet, mijn klanten eisen zoals blijkt de zelfde lage prijs van mij en dat hou ik als eenmanszaak dus NIET lang uit!!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:51 schreef Drasss het volgende:
Als bedrijven onder de inkoop prijzen gaat zitten en je weet dat ze daarmee verlies maken moet je er gewoon vanuit gaan dat ze dat niet lang vol kunnen houden. Het beste is dan om je eigen prijzen te handhaven en proberen met je geleverde kwaliteit een beter product te leveren. Goede service zijn voor een klant deze tijd veel meer gevraagd dan een goedkopere prijs.
P.s. was al 4 uur kwijt aan het maken van een nette offerte, het eerste bezoek, maken tekeningen, brengen offerte en het doorspreken daarvan!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:51 schreef Drasss het volgende:
Als bedrijven onder de inkoop prijzen gaat zitten en je weet dat ze daarmee verlies maken moet je er gewoon vanuit gaan dat ze dat niet lang vol kunnen houden. Het beste is dan om je eigen prijzen te handhaven en proberen met je geleverde kwaliteit een beter product te leveren. Goede service zijn voor een klant deze tijd veel meer gevraagd dan een goedkopere prijs.
Uit interesse woon je in een grote stad of op het platteland? Waar ik vandaan kom ( boerenvolk ) willen de mensen service. Ze willen het bedrijf kennen en weten gewoon zeker dat het een goed bedrijf is. Prijzen zijn natuurlijk wel van belang maar als het verschil er amper is dan hechten ze daar een mindere waarde aan.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:54 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Eu dus niet, mijn klanten eisen zoals blijkt de zelfde lage prijs van mij en dat hou ik als eenmanszaak dus NIET lang uit!!
Ik heb al een 24 uurs service tegen een absurd uurtarief (gelijk aan een pool)
Alleen aankoopprijs schijnt te boeien!
Wat denk je dat daar uit kan komen dan??quote:Op zondag 26 februari 2006 01:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee, een cursus marketing volgen...![]()
Dan snap je ieg hoe de markt werktquote:Op zondag 26 februari 2006 02:01 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Wat denk je dat daar uit kan komen dan??
Ik verdien mn geld voornamelijk met werken met de handjes.
In een redelijk verstedelijkt gebied, een aglomeratie van tig kleine gemeenten waar geen groen meer tussen zit.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:00 schreef Drasss het volgende:
[..]
Uit interesse woon je in een grote stad of op het platteland? Waar ik vandaan kom ( boerenvolk ) willen de mensen service. Ze willen het bedrijf kennen en weten gewoon zeker dat het een goed bedrijf is. Prijzen zijn natuurlijk wel van belang maar als het verschil er amper is dan hechten ze daar een mindere waarde aan.
Tja woon je in de stad dan gaat dit bovenstaande verhaal helemaal niet op voor jou. Moet je toch eens proberen om al je kosten in te perken etc.. Lastig verhaal maar dat is eigen ondernemerschap nu eenmaal.
4 uur werk voor 1 klus? Of het is een zeer lastige klus wat natuurlijk kan of je bent niet goed bezig met het ontwikkelen van een goede offerte. De overige kosten zoals telefoon en kopieren is niet echt relevant. Dat kost eigenlijk niks.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:58 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
P.s. was al 4 uur kwijt aan het maken van een nette offerte, het eerste bezoek, maken tekeningen, brengen offerte en het doorspreken daarvan!
Nog niet geteld: 36 gereden km's
Kopieerwerk bouwtekening
Telefoonkosten.
Moet ik dan ook nog wat centen naar die klant brengen???????????????????????????
Tjonge, ik ben naar de klant geweest en heb de offerte in de hand gehad en aandachtig gelezen!quote:Op zondag 26 februari 2006 02:06 schreef juiced het volgende:
Loop niet te zeiken en zoek een andere klant. Eentje die je niet belazerd met een zogenaamde offerte van de concurrent.
Is illegaal, klaag hem aanquote:Op zondag 26 februari 2006 01:29 schreef roedeledokie het volgende:
Ik breng een op deugdelijke prijzen gefundeerde offerte uit voor een alarminstallatie aan een klant.
Krijg ik vandaag een telefoontje van die klant dat ie ook een offerte van een concurrent heeft gekregen en dat deze op 2000 eurie totaalprijs 800 euro goedkoper is dan mij!!!
Nu wil die klant van mij dat ik hem de materialen aan op zijn minst net zo'n bedrag gun, hij wil mij het werk wel gunnen nl.
Ik heb er echter geen zin in om te gaan werken en nog geld naar de klant toe te brengen!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het maken van een deugdelijke offerte vraagt nu eenmaal een minimum aan tijd.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:06 schreef Drasss het volgende:
[..]
4 uur werk voor 1 klus? Of het is een zeer lastige klus wat natuurlijk kan of je bent niet goed bezig met het ontwikkelen van een goede offerte. De overige kosten zoals telefoon en kopieren is niet echt relevant. Dat kost eigenlijk niks.
Tevens heb je genoeg werk binnen je werk gebied? Zo ja, laat deze klus dan gewoon zitten. Je verdoet je tijd aan iets waarmee je verlies maakt. Het kost je uren en in die tijd kon je allang iets anders doen. Relaties opbouwen met klanten etc is zeer nuttige investering voor een kleine onderneming. Bedenk wel dat er geld binnen moet komen, maar dat dat niet alleen lukt door alleen maar klakkeloos offerte's te tikken. Contact zoeken met klanten zodat hun mond tot mond reclame kunnen geven is voor een kleine onderneming van zeer groot belang.
PS: Wis even wat vraagtekens uit 1 van je vorige berichten, dat kild de page van je.
De supermarktoorlog is toch ook niet illegaal of wel??quote:
Tjonge, ik zit al 7 jaar in die markt en weet best hoe ie werkt, niks ingewikkelds aan.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Dan snap je ieg hoe de markt werkt![]()
Ik ken het verhaal met offertjes maken wel. Tis een vervelend klusje en het kost inderdaad ook gewoon veel tijd als het een lastige offerte betreft. Het inzien of zo'n offerte kans van slagen heeft is toch wel 1 van de punten van een goede ondernemer. Ik denk dat je daarin een vette winst kan halen als je goede klanten eruit kan pikken.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:17 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Het maken van een deugdelijke offerte vraagt nu eenmaal een minimum aan tijd.
Anders ga je op je eigen fouten de boot in. (vergeet iets te calculeren dat essentieel is en je mag t zelf bijlappen!)
Ik besteed net uiterst veel tijd aan mijn klantencontact en dito service, binding.
Ook heb ik mijn werk meestal van mond op mond
Ja van dat laatste, zo denk ik er ook over, maar toch probeer ik de gedachtengang van de concurrentie te begrijpen???quote:Op zondag 26 februari 2006 02:26 schreef Drasss het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal met offertjes maken wel. Tis een vervelend klusje en het kost inderdaad ook gewoon veel tijd als het een lastige offerte betreft. Het inzien of zo'n offerte kans van slagen heeft is toch wel 1 van de punten van een goede ondernemer. Ik denk dat je daarin een vette winst kan halen als je goede klanten eruit kan pikken.
Ik zou toch zeggen van. Biedt een offerte aan waarmee jij toch winst of gewoon geen verlies maakt. Je moet ook je grenzen kennen en jezelf niet voor de gek houden dat je deze prijzen kan volhouden. Dan maar 1 klant laten schieten.
Alarmsystemen zijn luxe producten. Leuk als je ze hebt maar ze zijn niet essentieel. Kleren heb je nodig, natuurlijk kan je bij de wibra shoppen maar vaak willen mensen toch een paar streepjes betere producten.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:37 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ja van dat laatste, zo denk ik er ook over, maar toch probeer ik de gedachtengang van de concurrentie te begrijpen???
En een alarminstallatie is nu eenmaal geen wittebroodje. (vrij accuraat werkje!)
Met een verkoop van zo'n 3 systemen per week is een marge van 400 op gemiddeld 2000 toch niet zo veel??
20% marge! op simpele dozenschuifprodukten als kleding zit 100% tot 400% en dat betalen mensen klakkeloos???
Ik krijg het via een tussenleverancier geleverd, de fabrikant doet alleen zaken met deze groothandel!quote:Op zondag 26 februari 2006 02:35 schreef Phoenixjuh het volgende:
Wat je zal kunnen doen is de fabrikant inlichten over zijn praktijken. Sommige fabrikanten/leveranciers vinden het namelijk niet zo leuk dat hun spullen tegen te lage prijzen worden verkocht (zie levi's). Gevolg is dat fabrikant/leverancier niet meer aan diegene levert. Je kunt het proberen, of het lukt is een ander verhaal.
Eu???quote:Op zondag 26 februari 2006 02:42 schreef Drasss het volgende:
[..]
Alarmsystemen zijn luxe producten. Leuk als je ze hebt maar ze zijn niet essentieel. Kleren heb je nodig, natuurlijk kan je bij de wibra shoppen maar vaak willen mensen toch een paar streepjes betere producten.
Concurrenten wereldje. DAt is vrij lastig. Je moet kijken wat ze nog meer te bieden hebben. Is het alleen dat product of is er nog meer? Heb jij dat bijvoorbeeld ook of ben je afhankelijk van dat ene product? Daar kan je een verschil mee maken. Trek je 1 klant dan gaat hij niet zo snel van jou weg en wil hij misschien nog andere dingen van je hebben ( Kijk naar banken en hun producten ).
Zo moet je bekijken of je wel een kans hebt tegen die concurrent. Het is zinloos om tegen hun te vechten als jij maar 1 product hebt en hun meerdere. Daarma ga je minder klanten trekken.
Das correct!quote:Op zondag 26 februari 2006 02:51 schreef Phoenixjuh het volgende:
Het gaat er niet om dat je meer korting wilt krijgen, maar om een verbieding van levering aan je concurrent. Te goedkoop leveren kan de naam schaden van het product (fabrikant niet blij). Normale verkopers, zoals jij, uit de markt werken leidt in de toekomst alleen maar tot minder winst voor de groothandel. Groothandels hebben namelijk liever meerdere afnemers die voor relatief kleine aantal kopen, dan een afnemer die veel afneemt en deze steeds onder inkoopprijs verkoopt.
OK: was geen reactie op jou.quote:Op zondag 26 februari 2006 02:57 schreef roedeledokie het volgende:
Verklaar je nader!
Ik denk dat je toch fout inziet dat een alarm niet essentieel is voor je levensbehoefte. Het is mooi als je het hebt ( vooral in de randstad ) maar niet noodzakelijk. Verzekeraars eisen helemaal niks voor mensen die gewoon een normaal huishouden hebben. Natuurlijk als je duizende euro's aan video en kunst in je huis hebt zitten natuurlijk wel. Maar ik ga ervanuit dat je niet in Bloemendaal woontquote:Op zondag 26 februari 2006 02:54 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Eu???
Alarmsystemen zijn helemaal geen luxeprodukten!!!
Als jij eerlijk je werk doet en kan je iets permiteren in dit land, dan heb je beter een alarmsysteem anders mag je er vanuit gaan dat je zuur verdiende spullen gauw ongewenst van eigenaar veranderen.
Bovendien eisen verzekeraars vaak het aanwezig zijn van een goedgekeurd alarm!
Aangezien een praxis alarm niet geschikt is als professioneel alarm kan ik dus niet met de prijs stunten.
En: een alarm (goed systeem) hangt gauw 20 jaar, dus als je je werk goed doet, zie je die klant na installatie niet zo vaak, zeker niet als je hem een compleet systeem aanbied.
Nou, de concurrent hoeft geen sukkel te zijn. Het kan ook een goed gekozen strategie zijn. In sommige landen zie je het ook al gebeuren. Onder de marktprijs verkopen, om je concurrentie uit te schakelen en dan verkopen tegen zeer hoge prijzen. Oftewel, zorgen dat je monopolist wordt, en misbruik maken van deze situatie.quote:Op zondag 26 februari 2006 03:30 schreef TC03 het volgende:
Op deze manier gaat hij erop achteruit en jij ook.
Wat een sukkel, die concurrent. Lekker de markt verzieken.
Kan een branchevereniging niet iets voor je betekenen? VNI of zo?quote:Op zondag 26 februari 2006 01:45 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Nee, dit merk is een typisch bijna alleen in NL gebruikt produkt. gemaakt door een NL bedrijf.
Er bestaat ook geen grijze import of zo, en aan de ingekochte hoeveelheden kan het ook al bijna niet liggen.
Heb de inkoopkortingen laatst vergeleken met een andere collega van mij, ontliep zich 0%
en die koopt ook groot in!
Die lui willen gewoon een groot marktaandeel en zijn daarom zelfs bereidt geld erop toe te leggen!
Ik blijf van mening dat je aan het werk dat je doet gewoon een eerlijke boterham moet kunnen verdienen en dat gaat zo dus NIET!!!
Of hij wil de concurentie om zeep helpen en dan alleen doorgaan??
Ik kan er geen begrip voor opbrengen!![]()
![]()
Mag dat niet gewoon in een vrije markt economie?quote:Op zondag 26 februari 2006 01:45 schreef roedeledokie het volgende:
Die lui willen gewoon een groot marktaandeel en zijn daarom zelfs bereidt geld erop toe te leggen!
Ik blijf van mening dat je aan het werk dat je doet gewoon een eerlijke boterham moet kunnen verdienen en dat gaat zo dus NIET!!!
Of hij wil de concurentie om zeep helpen en dan alleen doorgaan??
Ik kan er geen begrip voor opbrengen!![]()
![]()
Kom mij dan a.u.b. meteen ruimen!quote:Op zondag 26 februari 2006 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Mag dat niet gewoon in een vrije markt economie?
Ja, autoalarm ja, maar een proffesioneel alarm is aangesloten op een 24 h meldkamer!quote:Op zondag 26 februari 2006 12:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, alarmsystemen zijn absoluut niet nodig.
Ze zijn hun doel ook volledig voorbij geschoten.
Als er ergens een alarm gaat denkt niemand 'hé, daar wordt ingebroken', ze denken alleen maar '
oh, daar gaat weer een alarm'
Ik heb niks op met clubs van luie pennelikkers die teren op verplichte bijdragen van bedrijven.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:17 schreef OfNoImportance het volgende:
[..]
Kan een branchevereniging niet iets voor je betekenen? VNI of zo?
Daar is dus niemand mee gediend!quote:Op zondag 26 februari 2006 10:50 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Nou, de concurrent hoeft geen sukkel te zijn. Het kan ook een goed gekozen strategie zijn. In sommige landen zie je het ook al gebeuren. Onder de marktprijs verkopen, om je concurrentie uit te schakelen en dan verkopen tegen zeer hoge prijzen. Oftewel, zorgen dat je monopolist wordt, en misbruik maken van deze situatie.
In dit land met zijn 100.000 veelplegers en gedoogbeleid (behalve verkeersboetes) kun je maar beter wel contramaatregelen nemen denk ik persoonlijk!quote:Op zondag 26 februari 2006 03:05 schreef Drasss het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch fout inziet dat een alarm niet essentieel is voor je levensbehoefte. Het is mooi als je het hebt ( vooral in de randstad ) maar niet noodzakelijk. Verzekeraars eisen helemaal niks voor mensen die gewoon een normaal huishouden hebben. Natuurlijk als je duizende euro's aan video en kunst in je huis hebt zitten natuurlijk wel. Maar ik ga ervanuit dat je niet in Bloemendaal woont
De normale burger heeft niet perse een alarm nodig. Vooral de iets rijkere mensen kopen zoiets en zien er wel waarde in.
Misschien een optie om inplaats van alleen alarmsystemen ook andere producten erbij te betrekken?
Ik installeer ook elektra, gas water cv etc., ook daar zie ik dat mijn werk vaak door polen en andere goedkope krachten worden gedaan (heeeeeel veel zwart werk omdat niemand een officieel bedrijf wil betalen)quote:Op zondag 26 februari 2006 03:05 schreef Drasss het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch fout inziet dat een alarm niet essentieel is voor je levensbehoefte. Het is mooi als je het hebt ( vooral in de randstad ) maar niet noodzakelijk. Verzekeraars eisen helemaal niks voor mensen die gewoon een normaal huishouden hebben. Natuurlijk als je duizende euro's aan video en kunst in je huis hebt zitten natuurlijk wel. Maar ik ga ervanuit dat je niet in Bloemendaal woont
De normale burger heeft niet perse een alarm nodig. Vooral de iets rijkere mensen kopen zoiets en zien er wel waarde in.
Misschien een optie om inplaats van alleen alarmsystemen ook andere producten erbij te betrekken?
Roger! Gedaanquote:Op zondag 26 februari 2006 19:11 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Kom dan a.u.b. meteen het topic ruimen!![]()
Owned!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:29 schreef roedeledokie het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik blijf het een risicovolle en zeer oncollegiale taktiek vinden.quote:Op zondag 26 februari 2006 10:50 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Nou, de concurrent hoeft geen sukkel te zijn. Het kan ook een goed gekozen strategie zijn. In sommige landen zie je het ook al gebeuren. Onder de marktprijs verkopen, om je concurrentie uit te schakelen en dan verkopen tegen zeer hoge prijzen. Oftewel, zorgen dat je monopolist wordt, en misbruik maken van deze situatie.
Nee, 100 % NL.quote:
Ik ben eruit!quote:Op maandag 27 februari 2006 21:39 schreef Crizzz_ het volgende:
Dit riekt naar 'Predatory Pricing'en dat is bij de wet verboden!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Predatory_pricing
Succes![]()
Maar dat heeft ook te maken met het feit dat het uurloon gewoon erg hoog is. Heeft natuurlijk te maken met de levensstandaard hier in Nederland, maar als ik soms die prijzen zie dan snap ik waarom veel jongens zwart bijklussen. Het is ook gewoonweg niet te betalen.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:35 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ik installeer ook elektra, gas water cv etc., ook daar zie ik dat mijn werk vaak door polen en andere goedkope krachten worden gedaan (heeeeeel veel zwart werk omdat niemand een officieel bedrijf wil betalen)
Hallo Dirktator,quote:Op maandag 27 februari 2006 21:54 schreef Dirktator het volgende:
Service is het sleutelwoord. Differentieer je bedrijf van je concurrent door extra (onderhouds)service te bieden, iets wat de klant zeker waarderen zal. Daardoor zal de consument een keuze moeten maken: óf kiezen voor de prijs (dan zal hij naar je concurrent gaan) óf kiezen voor kwaliteit (en dan gaat hij naar jouw bedrijf hoogstwaarschijnlijk).
Het lijkt erop dat je concurrent de andere bedrijven uit het veld wil ruimen m.b.v. de predatory pricing strategie. Echter, als jij niet op prijs concurreert, zal jij er niet rechtstreeks de dupe van worden, en zal uiteindelijk zijn voordeel met deze strategie afnemen. Hij kan zichzelf hiermee erg in de vingers snijden, behoorlijk riskante zet. Zolang jij je weet te differentiëren van je concurrent, en de consument waardeert de extra service die je biedt, dan heb je geen probleem. Het is van vitaal belang hierbij dat je de consument duidelijk maakt waarom extra service belangrijk is.
Alleen zo kun je overleven mijns inziens (ben ook maar slechts een master studentje International Business).
Hoi herkauwer,quote:Op maandag 27 februari 2006 22:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Maar dat heeft ook te maken met het feit dat het uurloon gewoon erg hoog is. Heeft natuurlijk te maken met de levensstandaard hier in Nederland, maar als ik soms die prijzen zie dan snap ik waarom veel jongens zwart bijklussen. Het is ook gewoonweg niet te betalen.
En ja een offerte opvragen bij een concurrent als er al geleverd wordt voor inkoopsprijzen is zeker wel verspilling van jouw tijd.... Dat had de klant wel mogen zeggen.
Kan je geen pijl op trekken, niemand wil bijv in de maand december werkmensen over de vloer.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:03 schreef ozzyat105 het volgende:
wat hou je eigenlijk normaal gesproken over in de maand met je bedrijf?
Het was niet bedoeld om je aan te vallen hoorquote:Op maandag 27 februari 2006 22:32 schreef roedeledokie het volgende:
knip
P.s. klanten (particulieren) zijn vaak wat simpel op het gebied van zaken doen en snappen helemaal niet hoe de markt werkt, als het maar goedkoop is
Nee, jij valt me niet aan, ik flip er alleen van hoe altijd alles gaat en zo.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld om je aan te vallen hoorIk begrijp het helemaal wel, ik wil alleen zeggen dat het wel duur is als je je geld er aan uit wilt geven!
Andere vraag dan maar, verbouw je ook badkamers?
Waar kom je vandaan? Ik woon Voorburg en denk erover om binnenkort (ergens dit jaar) mijn badkamer te (laten) verbouwen.quote:Op maandag 27 februari 2006 23:04 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Nee, jij valt me niet aan, ik flip er alleen van hoe altijd alles gaat en zo.
P.s. doe ook badkamers
Zit een beetje ver van Voorburg af!quote:Op maandag 27 februari 2006 23:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waar kom je vandaan? Ik woon Voorburg en denk erover om binnenkort (ergens dit jaar) mijn badkamer te (laten) verbouwen.
Is op een houtenvloer, het liefst zie ik een betonnenvloer erin met douchecabine vlak op de grond. Het is een voormalige slaapkamer en dus geen goede afvoer, daarnaast moet de wasmachine aansluiten verplaatst worden en de gehele badkamer betegeld worden. De badkamer is ruim genomen 3 x 3. Plus nieuwe douchecabine en wastafel. Niet te veel tijd in steken, want het kan maar zo zijn, dat het niet doorgaat, maar mail mee eens dan houd ik je "portefeuille"
Geen idee, wie weet wordt het wat
Oh ja, bier is aanwezigquote:Op maandag 27 februari 2006 23:29 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Zit een beetje ver van Voorburg af!
230 km zegt autoroute. (Zuid-Limburg)
Ik tel 30 cent per km, en de gereden uren tellen 50% als werktijd.
Leidingen moeten zeker in de muur? (Daar zitten ze al, alleen zo geplaatst dat de wasmachine net tussen de verwarming muur en kraan past, net te krap eigenlijk. Moet verplaatst worden omdat ik de wasmachine een kwart wil draaien en dan past het niet.)
Plafond moet verlaagd met spotjes erin? (Lijkt me een goed idee!)
Wandcontactdozen verwijderen. (Niet aanwezig)
Aparte groep trekken uit de meterkast. (Ik heb er al 2, laten trekken voor de wasmachine en droger)
Plafonds in de belendende ruimtes open trekken voor riool weg te werken? (Huh)
Kom je weg met een lewisplatenvloer en daarop beton? (of heb je dan een drempel van 25cm nodig?) (Plafond is 270 hoog en een opstap van 1ocm is geen probleem)
Zijn je balken daar stevig genoeg voor? (Ik hoop het voor de onderbuurman..... weet ik dus niet)
Heb je plek voor een afzuigventilator? (Is al aanwezig)
Wat doe je met je ramen in die nieuwe badkamer, afplakken? (Komen nieuwe kozijnen in, als het goed is, daarna is de badkamer aan de beurt, dus afplakken lijkt mij dan)
Is best een stevige klus zoiets! (Ja
Kun je zelf ook wat van dat soort werk? (Helpen wel, kan best breken, voorbereiden en diversen, zelf bouwen nog nooit gedaan, tenminste verder dan kranen aansluiten en opbouwen. )
quote:Op maandag 27 februari 2006 23:36 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Oh ja, bier is aanwezigZonder dollen, dit wil ik dus
Ik heb alleen nog geen idee van de kosten.
3 weken kost en inwoning!
Hoe stevig de vloer is is mij niet bekend.
Veert ie erg als je dr op springt of probeert m in beweging te krijgen?
Als de vloer omhoog komt moeten alle leidingen ook omhoog.
Ja, het riool moet erdoor en zodoende omhoog!
De andere leidingen blijven op hun plek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |