Gretta D. genoemd in dossier Samir A.quote:De naam van Palestina-activiste Gretta Duisenberg komt voor in het dossier van terreurverdachte Samir A. Op een geel post-it-briefje zou het telefoonnummer van de weduwe van bankier Wim Duisenberg vermeld staan, met de woorden 'bellen', 'samenwerken', 'uitnodigen' en 'na drie uur'. Het briefje werd aangetroffen bij een huiszoeking in 2004.
Naast het briefje werd tevens een opname van een interview met Duisenberg aangetroffen, uit het EO-programma Het Elfde Uur. Abida Kabbaj, de echtgenote van Samir A., beweert daarnaast dat ze de activiste heeft ontmoet bij een demonstratie in het Amsterdamse Oosterpark. "Zo is haar nummer waarschijnlijk bij ons terechtgekomen", stelt Kabbaj in een verklaring.
In een reactie stelt Duisenberg 'geen idee' te hebben hoe haar nummer, dat niet in het telefoonboek staat, bij Samir A. terecht is gekomen. Ook beweert ze de eega van de polderterrorist niet te kennen. "Ik ben hierover ook nooit benaderd door de politie", zegt de Amsterdamse in Het Parool. In een vraaggesprek met de Volkskrant beweert Duisenberg dat ze de afgelopen periode is afgeluisterd door de AIVD. "Zelfs op mijn portable en op mijn vaste lijn in Frankrijk word ik afgeluisterd. Als ik begin te praten hoor ik een echo of een klik, dat is evident. Dan zeg ik: genieten jullie, jongens?"
In mei 2005 werd Duisenberg thuis bezocht door de veiligheidsdienst, en geadviseerd niet naar bezet gebied in Palestina af te reizen omdat ze er waarschijnlijk niet in zou komen. Toen ze dat vervolgens toch deed werd ze tijdens haar bezoek naar eigen zeggen in de gaten gehouden door de Israėlische veiligheidsdienst Mossad.
Geldt de vrijheid van meningsuiting niet voor haar?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:50 schreef Idiosincrasico het volgende:
- edit -
Niet voor iemand die misbruik maakt van de positie van haar (reeds overleden) echtgenoot. Deze trol heeft gewoon bewust gezocht naar een publiciteitspodium, getuige ook haar eerdere relatie met Hans van Mierlo.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Geldt de vrijheid van meningsuiting niet voor haar?![]()
Vrijheid van meningsuiting heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat haar tel. nr bij Samir A. ligt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:55 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Geldt de vrijheid van meningsuiting niet voor haar?![]()
Wat seksistisch. Waarom zou ze geen eigen mening (al vind ik die bij tijd en wijlen nog zo abject) hebben, alleen omdat ze met een bekende man is getrouwd? Ze heeft haar affaire met van Mierlo op geen enkele manier ingezet voor haar punt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:56 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Niet voor iemand die misbruik maakt van de positie van haar (reeds overleden) echtgenoot. Deze trol heeft gewoon bewust gezocht naar een publiciteitspodium, getuige ook haar eerdere relatie met Hans van Mierlo.
Jij hebt geen problemen met Samir A.? Verbaasd me niks, infantiele relnicht.quote:
Lef heeft ze zeker als ze haar tel. nr. aan Samir A. en/of verwanten geeft.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:38 schreef Kiegie het volgende:
Gretta rules.
Een intelligente vrouw met lef.
Ze is iets te subjectief om echt een belangrijke rol te spelen. Intelligentie heeft ze wel, maar tot op bepaalde hoogte, ze laat haar emoties te vaak meespelen en daar haalt ze zichzelf mee onderuit, een intelligent persoon voorkomt dat.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:38 schreef Kiegie het volgende:
Gretta rules.
Een intelligente vrouw met lef.
Meteen weer schelden?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:48 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jij hebt geen problemen met Samir A.? Verbaasd me niks, infantiele relnicht.![]()
Bron?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:49 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Lef heeft ze zeker als ze haar tel. nr. aan Samir A. en/of verwanten geeft.![]()
Klopt helemaal. Ze heeft iets manisch depressiefs over zich en ze heeft natuurlijk een uitgesproken uiterlijk. Maar ik bewonder haar moed en lef toch wel. En ze heeft Dries van Agt aan haar zijde gevonden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ze is iets te subjectief om echt een belangrijke rol te spelen. Intelligentie heeft ze wel, maar tot op bepaalde hoogte, ze laat haar emoties te vaak meespelen en daar haalt ze zichzelf mee onderuit, een intelligent persoon voorkomt dat.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Meteen weer schelden?
Wat kan Gretta er aan doen dat iemand haar nummer opschrijft?
quote:Abida Kabbaj, de echtgenote van Samir A., beweert daarnaast dat ze de activiste heeft ontmoet bij een demonstratie in het Amsterdamse Oosterpark. "Zo is haar nummer waarschijnlijk bij ons terechtgekomen", stelt Kabbaj in een verklaring.
Jij gelooft moslims dus niet op hun woord?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:50 schreef SCH het volgende:
Ach, jij gelooft deze moslims ineens op hun woord nu?
Jammer voor haar dat ze niet tijdens WO2 die handtekeningen nodig had. Had ze er zes miljoen kunnen ophalen in de Duitse vernietigingskampen.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Gretta Duisenberg is echt een vrouw naar mijn hart, vooral toen ze 6 miljoen handtekeningen wilde hebben vond ik erg fijn en een teken van lef.
Stoer dat je dit durft te zeggen, durf je dat ook te zeggen bij een bezoek aan Auswitz? Of geloof je niet in de Holocaust?quote:Op zondag 26 februari 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Gretta Duisenberg is echt een vrouw naar mijn hart, vooral toen ze 6 miljoen handtekeningen wilde hebben vond ik erg fijn en een teken van lef.²
Hoezo selectieve vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:56 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Niet voor iemand die misbruik maakt van de positie van haar (reeds overleden) echtgenoot. Deze trol heeft gewoon bewust gezocht naar een publiciteitspodium, getuige ook haar eerdere relatie met Hans van Mierlo.
Makkelijk he, zo bericht gelijk voor volledig waar aanemen. Net of gretta D een aanslag zou plegen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:48 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Jij hebt geen problemen met Samir A.? Verbaasd me niks, infantiele relnicht.![]()
quote:
Lijkt mij wel iddquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Gretta D. genoemd in dossier Samir A.
Tijd om een groot onderzoek te starten naar de gangen van deze wandelende tak.
Ik ben net zoals Gretta ook van mening dat wij in het westen niet objectief tegen de siuatie aankijken en we niet vanuit onze luie stoel kunnen redeneren wat wel en niet te ver gaat en Gretta kiest dezelfde invalshoek als de Amerikanen alleen dan prezies de andere kant.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ze heeft iets manisch depressiefs over zich en ze heeft natuurlijk een uitgesproken uiterlijk. Maar ik bewonder haar moed en lef toch wel. En ze heeft Dries van Agt aan haar zijde gevonden.
ik vind de stroom geld die usa jaarlijks aan de palestijnen geeft niet te vergelijken met de jodenhaat die in de personage gretta zit. sorry.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:20 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik ben net zoals Gretta ook van mening dat wij in het westen niet objectief tegen de siuatie aankijken en we niet vanuit onze luie stoel kunnen redeneren wat wel en niet te ver gaat en Gretta kiest dezelfde invalshoek als de Amerikanen alleen dan prezies de andere kant.
Maar goed Gretta's nummer is gevonden bij Samir en ik denk dat Gretta best wat belangrijke telefoonnummers in haar bezit heeft en dus een spil zou kunnen zijn voor iedere Nederlander die contact zoekt met de palestijnse gebieden.
De Amerikanen steunen de Israeliers onvoorwaardelijk, dat moet je toch toegeven.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind de stroom geld die usa jaarlijks aan de palestijnen geeft niet te vergelijken met de jodenhaat die in de personage gretta zit. sorry.
mee eens dat er een andere weg is. vergeet niet dat de eerste oorlog niet gewonnen is met amerikaanse hulp.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De Amerikanen steunen de Israeliers onvoorwaardelijk, dat moet je toch toegeven.
Gretta gaat inderdaad te ver door aan te geven dat Palestijnen niets anders kunnen dan zelfmoordaanslagen plegen, er is altijd een andere weg.
Oh das waar, maar de Amerikanen zien veel UN-overtredingen van de Israeliers door de vingers, waar anderen er niet mee wegkomen.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mee eens dat er een andere weg is. vergeet niet dat de eerste oorlog niet gewonnen is met amerikaanse hulp.
Er zijn zat oorlogen geweest sinds WO2 waar landen mee weg zijn gekomen. En met de oorlogen met Israel bemoeide de VN zich pas als bleek dat de Arabieren (weer) gingen verliezen.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oh das waar, maar de Amerikanen zien veel UN-overtredingen van de Israeliers door de vingers, waar anderen er niet mee wegkomen.
In een interview laatst zet ze helemaal geen joden haat te hebben, niks tegen Israel opzich te hebben. Alleen tegen het beleid. Maar ja, van dat stempel kom je blijkbaar niet meer af.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind de stroom geld die usa jaarlijks aan de palestijnen geeft niet te vergelijken met de jodenhaat die in de personage gretta zit. sorry.
quote:Op zondag 26 februari 2006 16:59 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
In een interview laatst zet ze helemaal geen joden haat te hebben, niks tegen Israel opzich te hebben. Alleen tegen het beleid. Maar ja, van dat stempel kom je blijkbaar niet meer af.
Ik geloof er wel in, maar ik streef naar een samenleving waar men kan zeggen:"Ik geloof niet in de Holocaust, en al helemaal niet in het getal 6 miljoen."quote:Op zondag 26 februari 2006 13:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Stoer dat je dit durft te zeggen, durf je dat ook te zeggen bij een bezoek aan Auswitz? Of geloof je niet in de Holocaust?
"Gretta Duisenberg is echt een vrouw naar mijn hart, vooral toen ze 6 miljoen handtekeningen wilde hebben vond ik erg fijn en een teken van lef."quote:Op zondag 26 februari 2006 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik geloof er wel in, maar ik streef naar een samenleving waar men kan zeggen:"Ik geloof niet in de Holocaust, en al helemaal niet in het getal 6 miljoen."²
Kan best, maar het is niet paradoxaal.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"Gretta Duisenberg is echt een vrouw naar mijn hart, vooral toen ze 6 miljoen handtekeningen wilde hebben vond ik erg fijn en een teken van lef."
komt net ff iets anders over.
het woordje 'fijn' is niet echt anders uit te leggen.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan best, maar het is niet paradoxaal.²
Dus "Ik vind het fijn wat Gretta doet." en "Ik geloof in de Holocaust." is paradoxaal en kan niet samengaan?quote:Op zondag 26 februari 2006 18:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het woordje 'fijn' is niet echt anders uit te leggen.
ach weet je wat. laat ook maar.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus "Ik vind het fijn wat Gretta doet." en "Ik geloof in de Holocaust." is paradoxaal en kan niet samengaan?²
inderdaad, tenminste iemand die opkomt voor de palestijnen die door de israeli's als oud vuil worden behandeld...quote:
nou sorry maar je moet toegeven dat alle kritiek op israel tegenwoordig als antisemitisme bestempeld word (en dat terwijl jodenhaat in princiepe nieteens antisemitisme is maar antijoods, aangezien die hele streek daar vooral de arabieren SEMIET zijn)quote:Op zondag 26 februari 2006 17:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
ja dat is verdomd lastig als steeds anti-semitische prullaria uit je bek komt.
Opkomen voor Palestijnen is niets mis mee, maar het steunen van kindermoordenaars is haar wel aan te rekenen.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
inderdaad, tenminste iemand die opkomt voor de palestijnen die door de israeli's als oud vuil worden behandeld...
Zoiets als de Turken de koerden behandelen?quote:Op zondag 26 februari 2006 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
inderdaad, tenminste iemand die opkomt voor de palestijnen die door de israeli's als oud vuil worden behandeld...
Sommige mensen denken dat anti-Israel gelijk is aan anti-joodsquote:Op zondag 26 februari 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Gretta Duisenberg is echt een vrouw naar mijn hart, vooral toen ze 6 miljoen handtekeningen wilde hebben vond ik erg fijn en een teken van lef.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |