Doet me denken aan spagettiquote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Nee deze: ik kwam hem tegen tijdens plaatjes zoeken, en hij lijkt wel een beetje op het vuilnismonster van The Fregglesof is het 'm? Het is te lang geleden
![]()
[afbeelding]
Maar hoe doe je het dan als de ene persoon in een half uurtje een tafel maakt, maar de ander een porsche in 2 jaar.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat weet ik ook niet verder uit te werken, maar ik geloof dus in gratis producten. Alles gratis. En of je het met gedachtes kunt maken is de vraag. Misschien een kopier-apparaat.
Ik geloof dus niet in betalen voor producten
En ik geloof ook niet in schaarste
Ik geloof in onbeperkte mogelijkheden en middelen. Dus ook in een gezonde economie waar geld geen rol speelt, geld is ouderwets. Geld stinkt ook nog als je het in je handen neemt.
Dus hoe dat zit met producten maken weet ik niet, Ik geloof dus gewoon niet in :
" Werken voor geld, schaarste, beperking, en nog meer".
Werken kan leuk zijn, maar geld als tegenprestatie zuigt gewoon.
Dan werk je je kapot voor geld, en gaat het geld weer op aan producten. Dan kun je beter met z'n allen werken om alles gratis te maken. Zodat je daarna nooit meer hoeft te werken voor geld.
En dan zelfs werk je voor een sport-auto en jacht. Maar je krijgt geen geld. Je werkt voor een gratis wereld.
Apparatuur maakt de producten. Er komen geen mensen meer aan te pas. Dan zullen mensen zich bezig gaan houden met ander werk.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:28 schreef HuHu het volgende:
[..]
Maar hoe doe je het dan als de ene persoon in een half uurtje een tafel maakt, maar de ander een porsche in 2 jaar.
Is dat dan evenveel 'waard'. Gratis = gratis, maar in hoeverre gaat dat op?
Ruziequote:Op zondag 26 februari 2006 16:38 schreef _ThndR het volgende:
Man, ik geloof gewoon dat de mens niet ver komt als alles gratis isAls iedereen zomaar kan krijgen wat ie wil, dat kan niet goedkomen toch? Ruzies? Misbruik?
Het begint met een droom, daarna komt de ambitie om die droom waar te makenquote:Op zondag 26 februari 2006 16:41 schreef 6liNes het volgende:
Ik denk dat de 'wereld' die Dromenvanger voor zich heeft wat betreft het 'vaste' gedeelte puur imaginair zal blijven. Maar ik zal de ontwikkelingen volgen.
Volgens mij is dat juist het probleem. Er zijn genoeg mensen die niet kunnen bepalen wat goed is, of weten wat wel en niet kan. Gekken? Anyone?quote:Op zondag 26 februari 2006 16:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom is orde nodig
Als mensen zelf kunnen bepalen wat goed is en weten wat wel en niet kan, heb je helemaal geen toezicht nodig van bovenaf. En in principe zou ieder mens van nature moeten weten wat wel en niet door de beugel kan. Puur uit eigen natuurlijk gezond inzicht en verstand
Yep, mensen die geen verantwoording weten te dragen op deze wereld. Maar ze zijn wel in de minderheid dus zo erg is het ook alweer niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:56 schreef _ThndR het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist het probleem. Er zijn genoeg mensen die niet kunnen bepalen wat goed is, of weten wat wel en niet kan. Gekken? Anyone?
En wie bepaald wie welke rechten krijgt.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan moet er een beveiling in het systeem zitten. Waardoor mensen beperkte rechten hebben
Het team van ontwikkelaars bepaald de mogelijkheden, en de gebruikers krijgen beperkte rechten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |