zondag, februari 26, 2006
Rel tussen Idols-producent en toekomstig managementUitvoerend producent van Idols, Mark de Vink reageert op de ophef die is ontstaan nadat The Entertainment Group twee merknamen van Idols-kandidaten had geregistreerd. Hierdoor zou al van te voren bekend zijn wie de talentenjacht gaat winnen. Vink vindt de actie van TEG 'dom en ondoordacht'.
Vink: De geur van doorgestoken hangt al aan Idols. Daarom werken we er keihard aan om elke zweem van partijdigheid te vermijden. Van ons krijgen alle deelnemers even veel aandacht. En dan gebeurt dit! Als producent bekruipt je dan een gevoel van machteloosheid. The Entertainment Group heeft het programma ernstig in problemen gebracht. De Vink benadrukt dat het vroegtijdig vastleggen van de merknamen en de websitedomeinen niet betekent dat de winnaars van de talentenjacht al bekend zijn. Het bedrijf dacht gewoonweg slim te zijn, maar heeft niet aan de consequenties gedacht. Jammer
Directeur van The Entertainment Group, Frank Wisse, reageert woedend op de aantijgingen van De Vink. Dit is buiten alle proporties. De Vink is een overspannen uitvoerend producent die niet capabel is zijn werk uit te voeren. Ik geef toe: de commotie over de merkregistratie hebben we onderschat. Daarvoor trek ik het boetekleed aan. Maar van zijn commentaar lig ik niet wakker.
Wat er precies is gebeurd? In januari hebben wij Floortje als merknaam gedeponeerd omdat wij, ongeacht de einduitslag, graag met haar willen werken. Vorige week zou de complete top vijf volgen. Alleen is door een foutje bij ons op kantoor alleen Angelique vastgelegd. Uiteraard volgen vandaag Ellen en Raffaëla alsnog, alsmede Harm.Van vals spel is ook volgens Wisse geen sprake. Dat is met het wegstemmen van Angelique bewezen. Wisse vindt dat hij slechts vooruitdacht. Dat is nodig, maar wordt ons niet gemakkelijk gemaakt. De Vink heeft letterlijk gezegd: 'Tot aan de finale op 11 maart is Idols van mij'. Hij begrijpt niet dat een groot succes van een Idol ná de tv-serie afstraalt op zijn programma. Om een carrière na zo'n tv-succes als Idols op te bouwen, moet je eerder dan de dag na de eindstrijd beginnen.
Volgens Wisse, die zegt de merknamen en de websitedomeinen te registreren om ze aan de artiesten te geven, zit Idols zijn bedrijf dwars bij de voorbereiding van de loopbaan van de nieuwe Idols. Je kan niet binnen een week een plaat bedenken, maar moet het ijzer wel smeden als het heet is. Doe je dat niet, en wacht je zoals bij Boris is gebeurd te lang met de plaat, dan is het momentum weg. Maar nu mag ik niet eens met de deelnemers praten. Ik had best met de complete top vijf willen spreken om partijdigheid te vermijden, maar moet me wel voorbereiden. Dat dat niet kan, is te belachelijk voor woorden.
Wisse vindt desalniettemin niet dat het incident een bom legt onder de samenwerking met de Idols-deelnemers. Wij zijn aan onze stand verplicht er een groot succes van te maken
. Een nieuwe samenwerking tijdens Idols 4? Het is te vroeg daar over te praten. (AD/Medialog)
| 1 |
link | 20:16 |