abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35458168
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

botje
woops
pi_35458196
Lichamen worden geconserveerd als ze opgebaard worden, of als ze zijn overgevlogen uit een ander land.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35458245
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:26 schreef PoisonouS het volgende:
Owja, als je een paar jaar niet betaald (je nabestaanden dan) wordt je graf ook gewoon geleegt hoor. Zag poosje geleden eens iemand die was net 2 jaar dood, stond er bordje op dat het graf geleegt zal worden.
Dat is op de meeste begraafplaatsen niet zo, op sommigen wel. Ik geloof Arnhem wel, hier absoluut niet. In Arnhem stonden bij heel veel graven bordjes met de tekst "Willen de nabestaanden contact opnemen met de beheerder?" En dan wist je al: oeps, niet betaald!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2006 @ 21:29:49 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35458249
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wandelde over de begraafplaats (is korter en lekker rustig) en allerlei bomen kwamen al heel mooi in bloei te staan. Toen bedacht ik me dat het op de begraaflaats sowieso altijd zo mooi groen was met veel planten en zo. En al die bomen die ik zag haalden waarschijnlijk al hun voedingsstoffen uit al die opa's, oma's, te vroeg aan kanker overleden moeder's en vader's na hartinfarcten etc. Een soort mensenbomen. En toen vroeg ik me ineens af of al dat 'afval' in de grond nou echt zo gezond is en...nou ja, dit topic dus.
Ow kee...
pi_35458263
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb wel eens tijdens mijn studie geneeskunde (Utrecht) 's nachts graven lopen lichten. Was een patholoog die deed "onderzoek" naar tempo van vergaan van stoffelijke overschotten. Goedkope graven worden na (meen ik) 60 jaar geruimd. En door de formaldehyde die vrijkomt uit het oude spaanplaat is de boel dan eerdere verzeept dan echt vergaan.
Waarna het dus alsnof verbrand wordt, dus in principe kun je beter kiezen voor crematie, want dan is dat iig in één keer goed gedaan.
pi_35458290
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb wel eens tijdens mijn studie geneeskunde (Utrecht) 's nachts graven lopen lichten. Was een patholoog die deed "onderzoek" naar tempo van vergaan van stoffelijke overschotten. Goedkope graven worden na (meen ik) 60 jaar geruimd. En door de formaldehyde die vrijkomt uit het oude spaanplaat is de boel dan eerdere verzeept dan echt vergaan.
Getver! In welke eeuw was dat Ik zou denk ik niet eens meegegaan zijn met de patholoog als dat 's nachts moest. Daarbij: was dat wel legaal?! Ik vond de snijzalen wel meer dan genoeg dode mensen en ook de obducties waren elke keer weer een (geur) feest
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2006 @ 21:32:20 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35458323
Ow en graven worden na 27 jaar geruimd dacht ik.
Of zal dat verschillen per begraafplaats? Dus de populaire begraafplaatsen hebben een kortere doorlooptijd?
pi_35458335
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is op de meeste begraafplaatsen niet zo, op sommigen wel. Ik geloof Arnhem wel, hier absoluut niet. In Arnhem stonden bij heel veel graven bordjes met de tekst "Willen de nabestaanden contact opnemen met de beheerder?" En dan wist je al: oeps, niet betaald!
Nah dan zullen de mensen al wel 3x post gehad hebben ofzo, maar sommige mensen kiezen er ook bewust voor om een graf op te laten heffen. Puur omdat ze geen zin hebben om daar geld uit te geven. Hebben mijn ouders ook gedaan toen mijn opa overleed, die bleek nog te betalen voor een reeks graven waarvan sommigen niet eens bekend waren bij mijn ouders, oom en tante. Dus hebben ze het graf maar gewoon opgeheft je gaat natuurlijk niet betalen voor iemand die je niet eens kent lijkt mij.
pi_35458374
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:10 schreef Isabeau het volgende:
En wat te denken van alle 'inbouwapparatuur' tegenwoordig. Mijn oma had twee nieuwe heupen van één of ander metaal. Die zijn er echt niet uitgehaald toen ze overleed.
Ik zou eigenlijjk zeggen dat ze die heupen er wél uit moeten halen en moeten recyclen. Die kun je toch wel weer (misschien enigszins aangepast) gebruiken voor iemand die een nieuwe heup nodig heeft? Scheelt een hoop in de kosten lijkt me..
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_35458388
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Of zal dat verschillen per begraafplaats? Dus de populaire begraafplaatsen hebben een kortere doorlooptijd?
Bedoel je dit standaard, of als er al 27 jaar niet is betaald ofzo?

Want anders zou je geen graven hebben met mensen die al 100 jaar dood zijn. En hier in Zwolle zie je wel graven van mensen die al 150+ jaar dood zijn dus. (volgens mij nog wel ouder maar geen zin om alle stenen na te gaan kijken
pi_35458392
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij verschilt het per begraafplaats, Swets. Net zoals je hier gewoon een dubbelgraf kan nemen (twee kisten naast elkaar) en in heel veel plaatsen kan dat niet en moeten de kisten op elkaar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2006 @ 21:35:28 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35458402
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:34 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Want anders zou je geen graven hebben met mensen die al 100 jaar dood zijn. En hier in Zwolle zie je wel graven van mensen die al 150+ jaar dood zijn dus. (volgens mij nog wel ouder maar geen zin om alle stenen na te gaan kijken
Ik dacht dat die 27 jaar ene minimum was. Ben al aan het googlen
quote:
Na het verstrijken van de wettelijke grafrust is het toegestaan een graf te ruimen.
grafrust Wat een grafwoord
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:35:35 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35458403
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Getver! In welke eeuw was dat Ik zou denk ik niet eens meegegaan zijn met de patholoog als dat 's nachts moest. Daarbij: was dat wel legaal?! Ik vond de snijzalen wel meer dan genoeg dode mensen en ook de obducties waren elke keer weer een (geur) feest
Dat was in de vorige eeuw. Het was EXTRAcurriculair Wel legaal hoor. Zo kan je aan het werk zonder dat er nieuwsgierige mensen rondliepen, gewoon een rij graven onder legertenten. Er lagen ook nauwelijks vergane lijken uit de oorlog (Amerikanen) in loden kisten.

Ik ben geen patholoog geworden trouwens
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35458412
Op de plek waar herman brood begraven is, shijnt de komende 100 jaar in iedergeval niet meer te kunnen groeien
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:36:26 #40
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_35458431
Jazeker die grond is in principe vervuild. er is op begraafplaatsen namelijk vaak een overschot aan nutrienten. dit is zeer slecht voor de bodem en er kunnen dan maar enkele planten op leven. vooral diep wortelende planten zijn hier de dupe van.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_35458432
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:34 schreef PoisonouS het volgende:

Het schijnt dat in sommige plaatsen periodes bestonden waarin je een 'eeuwig graf' kon kopen. Volgens mij mogen die pas worden geruimd als er geen enkel familielid meer te vinden is...
pi_35458502
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:35 schreef Hyperdude het volgende:

Dat was in de vorige eeuw. Het was EXTRAcurricullair Wel legaal hoor. Zo kan je aan het werk zonder dat er nieuwsgierige mensen rondliepen, gewoon een rij graven onder legertenten. Er lagen ook nauwelijks vergane lijken uit de oorlog (Amerikanen) in loden kisten.

Ik ben geen patholoog geworden trouwens
Ah, ik kreeg al schimmige visioenen van een maffe professor met in zijn kielzog giebelende studentjes die met spade en zaklampen uitgerust waren

En loden kisten klinken ook niet milieuvriendelijk..
pi_35458530
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het schijnt dat in sommige plaatsen periodes bestonden waarin je een 'eeuwig graf' kon kopen. Volgens mij mogen die pas worden geruimd als er geen enkel familielid meer te vinden is...
Klopt heb je in Italië ook wel, hoewel ze daar toch anders begraven (meer thombes, kamers, etc) maar daar heb je ook wel dat je gewoon een klein stukje koopt en dat dat dan van jou is tot ze niemand meer kunnen vinden die dat graf zou kunnen gebruiken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2006 @ 21:39:53 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35458536
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Maar ja... je bent toch al dood .
pi_35458610
quote:
Na 10 jaar is de wettelijke grafrust verstreken.
bron: http://www.uitvaartkompas.nl/themes/sept2004/content/top5.php

Toch raar dan van dat graf dat ik zag, misschien fout gelezen of hebben ze iemand bij de steen op gezet die gecremeerd is oid.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:42:51 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35458630
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, ik kreeg al schimmige visioenen van een maffe professor met in zijn kielzog giebelende studentjes die met spade en zaklampen uitgerust waren

Maffe Prof. klopt wel

Ik loop hier ook nog te betalen voor graven van 100 jaar oud. hoort er gewoon bij. Houden ze ook nog een plaatsje voor mij vrij zonder dat er later nog 2 bovenop komen (luxe paard hiero hè ). Normale graven gaan nl. geloof ik 3 kisten diep, kan ook 2 of 4 zijn, weet ik niet meer.

Eigenlijk best geinig hoe totaal onbekende dingen werken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35458715
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maffe Prof. klopt wel

Ik loop hier ook nog te betalen voor graven van 100 jaar oud. hoort er gewoon bij. Houden ze ook nog een plaatsje voor mij vrij zonder dat er later nog 2 boven opkomen. Normale grabven gaan nl. geloof ik 3 kisten diep, kan ook 2 of 4 zijn, weet ik niet meer.

Eigenlijk best geinig hoe totaal onbekende dingen werken.
Aantal mensen per graf verschilt per begraafplaats/type graf etc. Meestal is 2 tot 4 ja, maargoed, betalen voor familie vind ik normaal, maar als je die mensen niet eens kent, zou ik zoiets hebben van opheffen die hap, of ff de mensen zoeken die wel familie van die mensen waren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2006 @ 21:57:08 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35459147
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:42 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

bron: http://www.uitvaartkompas.nl/themes/sept2004/content/top5.php

Toch raar dan van dat graf dat ik zag, misschien fout gelezen of hebben ze iemand bij de steen op gezet die gecremeerd is oid.
Als er voor betaald is/nog steeds wordt, wordt het graf niet geruimd natuurlijk
pi_35460230
Het hangt er een beetje vanaf in welk land:
quote:
Only 30% of corpses in Britain are buried, but these, and the majority of American burials, will rot considerably slowly as a result of having been embalmed. Lead-lined caskets are also in vogue towards the top of the range and their potential for log-term preservation can also be remarkable, as archaeologists have discovered when excavating medieval and eighteenth- to nineteenth-century examples.
(...)
In addition to the large amount of gas required to fuel cremation ovens, each year in Britain about a million gallons of toxic embalming fluid are either burned or enter the groundwater as a potential pollutant from burials.
Chamberlain, A.T./M. Parker Pearson, 2001: Earthly Remains, The history and Science of Preserved Human Bodies, Oxford, p. 175.

Nu is balsemen in Nederland verboden (behalve voor leden van het koninklijk huis), hier zal het dan wel meevallen. Al kan je niet uitsluiten dat andere behandelingen van onze doden zo hun sporen nalaten.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:07:31 #50
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35461744
Nou, mijn neef heeft ook wel eens graven geruimd. En soms vond hij krassen aan de binnenkant van het deksel....

Geen grap...
-|-|- Peace Through Power -|-|-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')