abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35457216
Misschien een morbide vraag, maar zou je een begraafplaats kunnen zien als vervuilde grond door alles wat er in de grond zit of is het juist heel erg vruchtbare grond door de afbraak van organisch materiaal?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35457413
Ah. Dat vroeg ik me ook net af.

Ik zie geen enkele reden om te veronderstellen dat menselijke overblijfselen bodemvervuiling veroorzaken. Het is gewoon organisch materiaal. Hoezo, ben je van plan om een moestuintje aan te gaan leggen op de lokale begraafplaats?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_35457458
de kist wordt tegenwoordig van beter afbreekbaar materiaal gemaakt dan vroeger. Ik denk dat de beenderkuil nog het vruchtbaarst zal worden als ie vol is
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35457468
Organisch materiaal denk ik ja. Al betwijfel ik of grond ook vruchtbaarder wordt als er bij wijze van spreke 5 dode egels bovenop liggen. Ik weet niet of je dat kunt zien als vruchtbaar materiaal, als bodem verrijkend. Misschien is dat enkel bij planten zo?

Boeiende vraag. Wel ziek trouwens
pi_35457505
Is vervuilde grond lijkt me..
Mensen zitten vol met niet of slecht afbreekbare stoffen.
Denk aan medicijnen, die zeer schadelijk kunnen zijn voor het milieu..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_35457591
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:06 schreef Kluupkluup het volgende:
Is vervuilde grond lijkt me..
Mensen zitten vol met niet of slecht afbreekbare stoffen.
Denk aan medicijnen, die zeer schadelijk kunnen zijn voor het milieu..
De meeste medicijnen breken razendsnel af in een menselijk lichaam. Bijna alle medicijnen hebben een halfwaardetijd van nog geen etmaal. Iemand die op sterven ligt wordt meestal niet op de valreep nog volgepropt met medicijnen. Het zal dus wel meevallen.
pi_35457599
En wat te denken van alle 'inbouwapparatuur' tegenwoordig. Mijn oma had twee nieuwe heupen van één of ander metaal. Die zijn er echt niet uitgehaald toen ze overleed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:10:57 #8
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_35457620
Vaak is het vervuild. Door dingen als vullingen/protheses en de greepjes van de doodskisten komt relatief veel zwaar metaal in de grond. Medicijnen en zo gaan nog wel dacht ik, volgens mij was zwaar metaal het grootste probleem.
pi_35457627
Waarom vraag je je dit eigenlijk af op deze feestelijke vrijdagavond Isabeau?
pi_35457672
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:11 schreef nozem het volgende:
Ieder zijn eigen sexuele afwijking
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:13:24 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_35457698
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:10 schreef nozem het volgende:

[..]

-knip-
Iemand die op sterven ligt wordt meestal niet op de valreep nog volgepropt met medicijnen. Het zal dus wel meevallen.
Dat is niet helemaal waar. Het gebeurt best veel dat mensen veel pijnstillers krijgen onder het sterven.
pi_35457713
Ben je je planten aan het verpotten ofzo?
pi_35457823
Vergeet men niet dat graven nog wel eens geopend worden, en dat daarbij vast wel wat boven komt aan ijzer, etc dat dat wel opgeruimt wordt?
pi_35457842
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:11 schreef nozem het volgende:
Ik wandelde over de begraafplaats (is korter en lekker rustig) en allerlei bomen kwamen al heel mooi in bloei te staan. Toen bedacht ik me dat het op de begraaflaats sowieso altijd zo mooi groen was met veel planten en zo. En al die bomen die ik zag haalden waarschijnlijk al hun voedingsstoffen uit al die opa's, oma's, te vroeg aan kanker overleden moeder's en vader's na hartinfarcten etc. Een soort mensenbomen. En toen vroeg ik me ineens af of al dat 'afval' in de grond nou echt zo gezond is en...nou ja, dit topic dus.
pi_35457869
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:13 schreef Wolter het volgende:
Ben je je planten aan het verpotten ofzo?
Zo van "ik heb aarde nodig, hee, er ligt genoeg bij dat verse graf"
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35457875
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:16 schreef PoisonouS het volgende:
Vergeet men niet dat graven nog wel eens geopend worden, en dat daarbij vast wel wat boven komt aan ijzer, etc dat dat wel opgeruimt wordt?
Hoezo 'graven weleens geopend worden' Ik kan me hier geen voorstelling van maken

Ik neem aan dat dat pas gebeurt bij het ruimen van grote velden om plaats te maken voor de volgende generatie lijken.
pi_35457922
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:18 schreef longinus het volgende:
Zo van "ik heb aarde nodig, hee, er ligt genoeg bij dat verse graf"
Best een goed idee trouwens En je kan dan direct een leuk bosje bloemen voor op je eettafel scoren (als je van chrysanten houdt tenminste)
pi_35457958
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wandelde over de begraafplaats (is korter en lekker rustig) en allerlei bomen kwamen al heel mooi in bloei te staan. Toen bedacht ik me dat het op de begraaflaats sowieso altijd zo mooi groen was met veel planten en zo. En al die bomen die ik zag haalden waarschijnlijk al hun voedingsstoffen uit al die opa's, oma's, te vroeg aan kanker overleden moeder's en vader's na hartinfarcten etc. Een soort mensenbomen. En toen vroeg ik me ineens af of al dat 'afval' in de grond nou echt zo gezond is en...nou ja, dit topic dus.
Daar waar mijn vader ligt, heb je een enorm bedrijf dat elke dag aan het schoffelen of verzorgen is. Het kost per graf ook best wel wat geld om de boel te laten onderhouden en er gelden geen productievoorwaarden (hoe luguber dat dan ook mag klinken)
pi_35457984
reken er maar op dat de grond wel vervuild is. Ter vergelijking, een normale stoep heeft na 60 jaar gebruik al de status licht vervuilde grond
pi_35458023
Ik denk wel dat de moderne begraafplaatsen chemisch vervuilt zijn door de stoofen die ze gebruiken om de overschotten te conserveren. Als ze een nieuwe lokatie ervoor geschikt maken houden ze hier rekening mee door middel van dreinage.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35458029
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Best een goed idee trouwens En je kan dan direct een leuk bosje bloemen voor op je eettafel scoren (als je van chrysanten houdt tenminste)
Alsin extra opa/oma er bij in etc. Ze weten nooit hoe diep ze nou eigelijk ook al weer moeste graven, dus graven ze door tot ze iets vinden en gooien iets zand terug zodat de nabestaanden dat niet zien.
pi_35458055
En waar worden mensen mee geconserveerd dan? En waarom? Nooit van gehoord dat er 'geconserveerd' wordt, kan me er ook niets bij voorstellen.

Wel als je je lichaam ter beschikking stelt aan de wetenschap, maar dan wordt je pas jaren later gecremeerd en nooit begraven.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:23:40 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35458058
Ik heb wel eens tijdens mijn studie geneeskunde (Utrecht) 's nachts graven lopen lichten. Was een patholoog die deed "onderzoek" naar tempo van vergaan van stoffelijke overschotten. Goedkope graven worden na (meen ik) 60 jaar geruimd. En door de formaldehyde die vrijkomt uit het oude spaanplaat is de boel dan eerdere verzeept dan echt vergaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35458128
Owja, als je een paar jaar niet betaald (je nabestaanden dan) wordt je graf ook gewoon geleegt hoor. Zag poosje geleden eens iemand die was net 2 jaar dood, stond er bordje op dat het graf geleegt zal worden.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:26:37 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35458145
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:26 schreef PoisonouS het volgende:
Owja, als je een paar jaar niet betaald (je nabestaanden dan) wordt je graf ook gewoon geleegt hoor. Zag poosje geleden eens iemand die was net 2 jaar dood, stond er botje op dat het graf geleegt zal worden.
botje
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')