Weet iemand of die happy hardcore groep ooit een album heeft uitgebracht???
Ik heb me rot gezoekt maar kon nergens informatie vinden , misschien hier nu wel
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 30-11-2001 09:31]
biografie
De producers Ed Bout en Dave van Hasselaar werden door de platenmaatschappij ID&T gevraagt om iets commercieels op te zetten. Onder de naam Critical Mass brachten ze het nummer "Dancing Together" uit. In het begin stonden de producers zelf op het podium, maar later werden de Rotterdamse zangeres Ludmilla en de Limburgse rapper MC ENERGY (Danny Haemraets) de gezichten van Critical Mass.
Het hoogtepunt voor de groep was in 1996 waar ze drie grote happy hardcore hits scoorden. Ook staan ze regelmatig op Thunderdome party's van ID&T. De in 1997 uitgebracht single "Together In Dreams" deed het een stuk minder en de producers besluiten om het happy hardcore genre achter zich te laten liggen. Ze waren van plan een album uit te brengen, maar dat is niet door gegaan. De samenwerking met ID&T werd verbroken. Het laatste dat Critical Mass uitbracht was het trance-achtige nummer "In Your Eyes".
singles
Dancing Together (1995)
Burnin' Love (1996)
Believe In The Future (1996)
Happy Generation (1996)
Together In Dreams (1997)
In Your Eyes (1999)
albums
er zijn geen albums uitgebracht onder de naam Critical Mass
Idd PIC'S
quote:Dj Paul Ruled nog steeds - heeft weer een nieuw album uit - offensive (niet echt happy hardcore)
Op vrijdag 30 november 2001 10:37 schreef Trancentral het volgende:
Ok danDj Paul Elstak & Dune Rulen!!!!!!!!!!!!!!
Critical mass blijft ook rulen! Vooral dat nummer met people of al nations. Het roeleert echt grote tijd!
quote:Dan zal dan wel aangezien hij alweer een aantal jaar volop Hardcore aan het produceren is (en jah dat gaat dus ook nogsteeds door).
Op vrijdag 30 november 2001 10:56 schreef Trancentral het volgende:
Is dat album offensive meer hardcore?
Heb hem laatst life gezien, echt lekker beuken.(toch vind ik Neophyte beter)
Key
Ik herinner me nog dat DJ Paul Elstak ook altijd zo'n mooi meisjes in zijn clips had. Daar was ik destijds toch wel een klein beetje verliefd op
(Maw: ik luister nog steeds happy hardcore )
quote:Ow, ik dacht dat je je zat af te trekken op Ludmilla
Op vrijdag 30 november 2001 17:46 schreef Sjappie het volgende:
oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj oemsj
(Maw: ik luister nog steeds happy hardcore)
quote:sjonge jonge, een topic openen over vrouwen zonder zelf plaatjes toe te voegen. Hoe goedkoop en makkelijk weer
Op vrijdag 30 november 2001 18:07 schreef Trancentral het volgende:
Jongens go here :babes : foto's van mooie happy hardcore meisjes :)
quote:Ik zag laatst een feest op tmf en daar hing een hele grote vlag "hardhouse". Er van uitgaande dat men de muziek die ze daar draaiden hardhouse noemen noem ik hardhouse happy hardcore.
Op vrijdag 30 november 2001 22:34 schreef nozem het volgende:
Wat ben ik blij dat heel dat happy hardcore genre dood is..
Hardcore is dan misschien niet dood, happy hardcore is nou niet echt meer levensvatbaar..
Of je moet alice deejay, milk inc etc happy hardcore noemen..
quote:En vergeet Morphic Resonance niet!
Op vrijdag 30 november 2001 22:25 schreef Miro het volgende:
De naam Critical Mass werd door Ed Bout (Desiderius) al eerder gebruikt.
Toen maakte ie onder die naam onvervalste hardcore.
O.a. tracks als Antichrist en Psychotic Break.
Beide staan op Thunderdome VII.
quote:Is Morphic Resonance niet van Holographic?
Op vrijdag 30 november 2001 22:42 schreef Metamorphozis het volgende:
En vergeet Morphic Resonance niet!![]()
![]()
![]()
(Thunderdome 6)
quote:Tuurlijk Dune
Op maandag 03 december 2001 12:36 schreef Trancentral het volgende:
je vergeet Dune & Flamman & Abraxas
Poehee Critcal Mass.. Ik sta op die videoclip van Burning Love... is opgenomen in de Central Studios in Dordrecht als ik me nog goed kan herinneren, ik weet alleen niet meer tijdens welk feest...
De single-versie is ook geremixed door een van z'n handlangers Andy Janssens en ook heeft JP zelf een remix gemaakt, de JP Radio Mix.
Best wel een lekker nummer waar op Ludmilla Odijk flink te keer gaat.
quote:Dune had ik al vermeld. Geweldig om weer eens te luisteren!
Op maandag 03 december 2001 17:16 schreef Tranced het volgende:
Dune niet te vergetenPoehee Critcal Mass.. Ik sta op die videoclip van Burning Love... is opgenomen in de Central Studios in Dordrecht als ik me nog goed kan herinneren, ik weet alleen niet meer tijdens welk feest...
Staat die videoclip op internet?
Volgt er straks een happy hardcore revival?
quote:Die is er al... Hardhouse
Op dinsdag 04 december 2001 10:33 schreef Key het volgende:
Volgt er straks een happy hardcore revival?
quote:die is vet ja
Your mother sucks cocks in hell
Holographic - Morphic resonance heb ik op vinyl, dat is pas trance! Erg donker en zwaar (klinkt op zowel 33 als 45 toeren cool )
Weet iemand hoe het met Ludmilla is, werkt ze weer in een kledingzaak in Rotterdam?
ik weet nog wie de achtergrond danseres in het begin was...
Nadja...
later bekend als zingende berggeit van Close II You
"baby don't GoOoOoOoOoOoO"
quote:Dune is toch geen happy hardcore??? maar Rave toch???
Op maandag 3 december 2001 17:16 schreef Tranced het volgende:
Dune niet te vergetenPoehee Critcal Mass.. Ik sta op die videoclip van Burning Love... is opgenomen in de Central Studios in Dordrecht als ik me nog goed kan herinneren, ik weet alleen niet meer tijdens welk feest...
quote:Yep, meeste werk van Dune is pure rave. Zelfde geldt voor Scooter, wat velen ook als (happy)hardcore zien.
Op vrijdag 1 november 2002 12:04 schreef wizarddragon het volgende:Dune is toch geen happy hardcore??? maar Rave toch???
quote:Je moet eens kijken of je daarvan de dimitry mix kan vinden, is nog steeds een geweldig nummer
Op dinsdag 4 december 2001 10:33 schreef Key het volgende:[..]
Dune had ik al vermeld. Geweldig om weer eens te luisteren!
Heb eindelijk euromasters- alles naar de klote (erg bras als je het nu hoort)
Het album komt niet meer. Het project critical mass bestaat niet meer. Kan je wel vertellen dat hij nog wel actief is in muziekwereld. Bron: laten we het zo zeggen: vriendenkring
quote:Nouja, die 'happy hardcore' dingen als die platen van Critical Mass, Lipstick, 2 Brothers on the 4th Floor, Nakatomi... dat was gewoon versnelde eurodance, en niks anders... Dus Alice Deejay, Milk Inc. etc. gaan daar gewoon op door, alleen nu weer op een normaal tempo..
Op vrijdag 30 november 2001 22:34 schreef nozem het volgende:
Wat ben ik blij dat heel dat happy hardcore genre dood is..
Hardcore is dan misschien niet dood, happy hardcore is nou niet echt meer levensvatbaar..
Of je moet alice deejay, milk inc etc happy hardcore noemen..
'Echte' happy hardcore zoals dingen uit de UK (Force & Styles, Hixxy, Sharkey, Dougal) dat hoorde je hier amper, en voor de rest kwam er uit Nederland meer van die 'happy gabber' (zegmaar de minder commerciele tracks op de happy hardcore Cd's zoals bepaalde tracks van Cixx, The Prophet, Highlander, dat soort dingen), dat sprak mij ook altijd wel aan
In de UK is de 'happy' hardcore tegenwoordig meer een soort extreem snelle trance (check Breeze & Styles - You're shining maar eens, dat is DE hit van het moment), en hier is er echt helemaal niks meer van over, dat kreeg je gewoon door al die snelle eurodance destijds...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |