abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:41:46 #1
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35445743
Ok, een gevoelig punt voor veel mensen, want de ene zal zeggen dat ik het verdiend heb en de ander zal het stom vinden. maar goed, ik ben een beetje erg teleurgesteld in de mate van boetegeven (joh..) nadat ik twee boetes binnenkreeg van 1 avond.

de eerste boete was omstreeks 24:00 op de snelweg bij werkendam (werkendam? wasda? nou das da durrupske in brabant waar rond 24:00 snachts geen kip op de snelweg rijd). ik reed volgens de boete 3 km te hard (met correctie eraf). dat betekent dat ik 128 reed op een plek waar ik 120 mocht. en dat om 24:00 's-nachts op een plek waar geen drol op de snelweg te beleven was. hop boete. Die ander was omdat ik 76 zu hebben gereden bij sloterdijk richting haarlem terwijl ik maar 70 mocht, om 04:00 zonder ook maar iemand op de weg, geen kip, geen auto...

ik rij al 5 jaar zonder brokken, heb me altijd goed aan de snelheid gehouden en dan rijd je eens een paar km. te hard, krijg je emteen boetes. ik heb niemand ermee in gevaar gebracht, ook mezelf niet, heb heel veilig gereden en ben altijd bedachtzaam op wat er kan gebeuren in het vrkeer, en dan krijg je voor zoiets miezerigs meteen de boetes thuisgestuurd...

ik kan me er met mijn kop niet bij...
put
your
clothes
on!
pi_35445935
Te hard rijden, is te hard rijden.
Dus het is terecht dat je die boete hebt gekregen of er nou wel of niet iemand op de weg is, de maximum snelheid is niet voor niets vastgelegd aan banden.
en het feit of jij veilig rijd en geen brokken maakt heeft daar niets mee te maken.
Je hebt je gewoon aan de maximum snelheid te houden, ze zouden voor iedereen een punten rijbewijs moeten verplichten.
Niet alleen voor de nieuwelingen.
pi_35445967
Mjah, het zijn toch regels die je willens en wetens hebt overtreden..
pi_35445972
Tis de wet, simpel.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:49:46 #5
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35446010
Welkom in Nederland, het land van de verkeersgestapo...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:50:43 #6
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35446043
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:48 schreef Alicey het volgende:
Mjah, het zijn toch regels die je willens en wetens hebt overtreden..
nou ja willens en wetens, natuurlijk zijn het regels en natuurlijk zal het eenw et zijn die je dan overtreed, maar ik vraga me dan echt af wat er dan zo erg zou moeten zijn aan het feit dat iemand op een snelweg 7 km te hard rijd dat ie meteen een hoge boete krijgt? behalve "dat het regels zijn regels"opmerking weer uit de kast word gehaald...
put
your
clothes
on!
pi_35446064
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou ja willens en wetens, natuurlijk zijn het regels en natuurlijk zal het eenw et zijn die je dan overtreed, maar ik vraga me dan echt af wat er dan zo erg zou moeten zijn aan het feit dat iemand op een snelweg 7 km te hard rijd dat ie meteen een hoge boete krijgt? behalve "dat het regels zijn regels"opmerking weer uit de kast word gehaald...
Wat het nut er van is om dat te gaan controleren ontgaat mij ook weliswaar..
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:52:16 #8
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35446096
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:48 schreef Scorpie het volgende:
Tis de wet, simpel.
dus dat het de wet is, ben jij het er meteen maar mee eens?
dus als jij een boete krijgt omdat je 3 km te hard rijd, vind jij het allemaal wel prima want ja, het is de wet en drama drama, die heb je overtreden?
ik vind het eerder een melkkoe dan een bedachtzame wijze om de juiste mensen aan te pakken op gevaarlijk verkeersgedrag.
put
your
clothes
on!
pi_35446109
Ik vind dat ze die automobilisten nog hoger boetes moeten geven, en voor voetgangers geen voorang geven bij zebrapaden een boette van 681 euro incl btw OF een rijontzeging van 6 maanden!!!!

automobilisten =
pi_35446116
Komt er ook eentje achter.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:53:26 #11
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35446137
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat het nut er van is om dat te gaan controleren ontgaat mij ook weliswaar..
ja mij dus ook en dat is meer de insteek van dit topic enzo..
put
your
clothes
on!
pi_35446159
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:41 schreef Jerruh het volgende:
Ok, een gevoelig punt voor veel mensen, want de ene zal zeggen dat ik het verdiend heb en de ander zal het stom vinden. maar goed, ik ben een beetje erg teleurgesteld in de mate van boetegeven (joh..) nadat ik twee boetes binnenkreeg van 1 avond.

de eerste boete was omstreeks 24:00 op de snelweg bij werkendam (werkendam? wasda? nou das da durrupske in brabant waar rond 24:00 snachts geen kip op de snelweg rijd). ik reed volgens de boete 3 km te hard (met correctie eraf). dat betekent dat ik 128 reed op een plek waar ik 120 mocht. en dat om 24:00 's-nachts op een plek waar geen drol op de snelweg te beleven was. hop boete. Die ander was omdat ik 76 zu hebben gereden bij sloterdijk richting haarlem terwijl ik maar 70 mocht, om 04:00 zonder ook maar iemand op de weg, geen kip, geen auto...

ik rij al 5 jaar zonder brokken, heb me altijd goed aan de snelheid gehouden en dan rijd je eens een paar km. te hard, krijg je emteen boetes. ik heb niemand ermee in gevaar gebracht, ook mezelf niet, heb heel veilig gereden en ben altijd bedachtzaam op wat er kan gebeuren in het vrkeer, en dan krijg je voor zoiets miezerigs meteen de boetes thuisgestuurd...

ik kan me er met mijn kop niet bij...
hmm hadt je blijven moeten doen hadt je nu geel last er van ...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:54:43 #13
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35446177
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef eBay het volgende:
Ik vind dat ze die automobilisten nog hoger boetes moeten geven, en voor voetgangers geen voorang geven bij zebrapaden een boette van 681 euro incl btw OF een rijontzeging van 6 maanden!!!!

automobilisten =
nou, ik vind dat eerder terecht dan een boete voor 3 km te hard op een tweebaans snelweg zonder ook maar een kip op de weg...
put
your
clothes
on!
pi_35446223
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:54 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou, ik vind dat eerder terecht dan een boete voor 3 km te hard op een tweebaans snelweg zonder ook maar een kip op de weg...
Nee ok,

Maar hoeveel slachtoffers en doden er de laatste tijd vallen door autobobilisten die niet stoppen voor een zebrapad.
pi_35446244
Je reed 3 km te hard, je mocht 120 maar je ging 128 ?
Alles boven de 124 km/uur is te hard, je hebt 5 km/u speling dus om nou op het scherpst van de snede te rijden..
Ik zet altijd mijn cruisecontrol aan, zo kan ik niet te hard.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:58:38 #16
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35446303
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef eBay het volgende:

[..]

Nee ok,

Maar hoeveel slachtoffers en doden er de laatste tijd op zebra paden lopen is gewoon niet normaal
dat is ook vragen om problemen, al die rondlopende doden
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:59:44 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_35446333
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef eBay het volgende:

[..]

Nee ok,

Maar hoeveel slachtoffers en doden er de laatste tijd op zebra paden lopen is gewoon niet normaal
Als ze nog lopen zal het wel meevallen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:01:05 #18
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_35446377
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef longinus het volgende:
Je reed 3 km te hard, je mocht 120 maar je ging 128 ?
Alles boven de 124 km/uur is te hard, je hebt 5 km/u speling dus om nou op het scherpst van de snede te rijden..
Ik zet altijd mijn cruisecontrol aan, zo kan ik niet te hard.
als je alleen op de snelweg rijd op zon laat tijdstip, is het moeilijk om zonder cruise control een beetje gelijkmatig te rijden, dan schommel je altijd rond een bepaald aantal, puur ook omdat er geen referentiesnelheid is om je heen waardoor je je kan beseffen dat je (zonder op de teller te kijken) te hard of te zacht aan het rijden bent. tja en als je dan net iets hard rijd en dan geflitst word, inderdaad, pech, maar waarom krijg ik niet eenwaarschuwing of een "standje" bij wijze van spreke? nu word ik alleen maar pissed om het feit dat ik me over zo iets onschuldigds meteen een boete krijg terwijl die boetes (zogenaamd) zijn ingevoerd om mensen het besef te geven dat ze iets strafrechtigs doen...
put
your
clothes
on!
pi_35446652
Hier in het Zuiden is het ook vrij kut.
Ik rijd meestal met het gaspedaal op 1 punt ingedrukt, dan heb je normaal gesproken dus een constante snelheid. Maar vanwege allerlei heuvels die je op en af gaat, wil dat nogal variëren.
Zou ik dus 120 willen rijden, moet ik dus constant op de snelheidsmeter letten, wat weer niet veilig is omdat ik beter om me heen zou kunnen kijken.

Het beste kun je gewoon beter opletten voor flitspalen (en de lokaties van mobiele flitsers weten ), daar precies 120 gaan rijden en voor de rest gewoon doortuffen.
pi_35446764
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dus dat het de wet is, ben jij het er meteen maar mee eens?
dus als jij een boete krijgt omdat je 3 km te hard rijd, vind jij het allemaal wel prima want ja, het is de wet en drama drama, die heb je overtreden?
ik vind het eerder een melkkoe dan een bedachtzame wijze om de juiste mensen aan te pakken op gevaarlijk verkeersgedrag.
Als ik een boete krijg, is het omdat ik me niet aan de wet heb gehouden die daar geld. Simpel.
Wanneer gaan mensen in dit kutland nou eindelijk eens in hun botte hersens laten zinken dat ze niet de wet uitmaken in dit land? En dat voor hun persoonlijk gejammer geen plaats is in deze maatschappij, maar dat je je gewoon moet houden aan de fucking wet ipv zeiken over een moedwillige actie?

Elke fucking idioot heeft tegenwoordig wel een kutsmoes om onder een boete uit te komen, of komt aan met het melkkoe principe. Flikker een eind op, wees godverdomme een vent en accepteer de boete gewoon, en let de volgende keer gewoon op je snelheid. Sim-pel.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2006 16:12:53 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:12:24 #21
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35446798
Ik vind het ook altijd sneu dat het gebeurd, maar kwaad kun je er moeilijk om worden vind ik. De lijn moet ergens getrokken worden, en de correctie van 5km helpt daar altijd nog even bij, en die lijn moet je ook maar even aanhouden. Een flitskast kan niet ruiken of het druk is, en of hij daarom meer of minder moet gaan flitsen, en dus kun je er weinig aan doen, je hebt te hard gereden.

Dat alles wil alleen nog niet zeggen dat ik ook niet boos zou worden als het gebeurde, want ik vind het ook klote dat het niet anders kan dan op zo'n manier.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35446887
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:01 schreef Jerruh het volgende:
als je alleen op de snelweg rijd op zon laat tijdstip, is het moeilijk om zonder cruise control een beetje gelijkmatig te rijden, dan schommel je altijd rond een bepaald aantal, puur ook omdat er geen referentiesnelheid is om je heen waardoor je je kan beseffen dat je (zonder op de teller te kijken) te hard of te zacht aan het rijden bent. tja en als je dan net iets hard rijd en dan geflitst word, inderdaad, pech, maar waarom krijg ik niet eenwaarschuwing of een "standje" bij wijze van spreke? nu word ik alleen maar pissed om het feit dat ik me over zo iets onschuldigds meteen een boete krijg terwijl die boetes (zogenaamd) zijn ingevoerd om mensen het besef te geven dat ze iets strafrechtigs doen...
Je weet dat er een snelheidslimiet is. Als je daarboven komt met 8 km/u.. dat vind ik niet "schommelen".
En uiteraard "schommelde" jij NET op DAT moment dat je geflitst werd op die 128 km/u, en VLAK ervoor reed je nog 112! Het is toch van de gekke! Het toeval!
Nonsens. Jij reed 128 km/u. Dat is te snel en dat weet je. Haal je schouders op en betaal het gewoon. Je mag nog blij zijn dat die correctie eraf gaat. Zeik niet en betaal.
PS: Als je niet eens bent met de wet, word dan politicus, dan kun je de wetten veranderen!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:15:34 #23
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_35446912
je zal ook geen kip op de weg aantreffen nu.. die zijn als de dood..
pi_35446919
Een kennis van mij heeft met succes het excuus aangevoerd dat er zonder ander verkeer het moeilijk is om de snelheid in te schatten, je let immers meer op de weg dan op je snelheidsmeter.
Hij moest toen maar de helft betalen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35447111
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:15 schreef longinus het volgende:
Een kennis van mij heeft met succes het excuus aangevoerd dat er zonder ander verkeer het moeilijk is om de snelheid in te schatten, je let immers meer op de weg dan op je snelheidsmeter.
Hij moest toen maar de helft betalen.
Wat een onzinargument. Er zit toch een kilometerteller op het dashboard.
Hij heeft dan geluk gehad. Ik zou dit argument meteen van tafel vegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')