abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:29:13 #101
7675 Boekel
Dussss....
pi_35598601
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee.
Is dat niet onlogisch? ze berekenen wat je zou kunnen dragen qua maandlast en hieruit blijkt dat vervoer al geheel geregeld is. Als ik een eigen auto zou moeten onderhouden zou ik m'n huidige hypotheek nieteens kunnen dragen.
pi_35598639
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:29 schreef Boekel het volgende:

[..]

Is dat niet onlogisch? ze berekenen wat je zou kunnen dragen qua maandlast en hieruit blijkt dat vervoer al geheel geregeld is. Als ik een eigen auto zou moeten onderhouden zou ik m'n huidige hypotheek nieteens kunnen dragen.
Het is toch geen vergoeding in geld? Dus je kunt er je hypotheek niet van betalen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:44:23 #103
7675 Boekel
Dussss....
pi_35599013
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is toch geen vergoeding in geld? Dus je kunt er je hypotheek niet van betalen.
Klopt maar banken gaan uit van besteedbaar inkomen en als je geen trein / bus / auto / fiets meer hoeft te betalen hou je meer over.

Maargoed, het ging mij er om of dat meegerekend werd en dat is dus blijkbaar niet zo. Bedankt voor het snelle antwoord .
pi_35599149
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:44 schreef Boekel het volgende:

[..]

Klopt maar banken gaan uit van besteedbaar inkomen en als je geen trein / bus / auto / fiets meer hoeft te betalen hou je meer over.

Maargoed, het ging mij er om of dat meegerekend werd en dat is dus blijkbaar niet zo. Bedankt voor het snelle antwoord .
Banken gaan niet uit van het besteedbaar inkomen.

Er wordt gekeken naar het bruto-inkomen,
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:10:55 #105
7675 Boekel
Dussss....
pi_35599807
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Banken gaan niet uit van het besteedbaar inkomen.

Er wordt gekeken naar het bruto-inkomen,
Ja sorry je hebt gelijk, ik bedoelde meer dat banken zouden kijken naar wat iemand voor lasten kan dragen, en dat berekenen adh van het bruto loon. Volgend de belastingdienst is die auto ook loon.

Maargoed, heb net even gekeken op www.nhg.nl en ik verdien..eeuh..krijg genoeg salaris voor m'n gewenste lening
pi_35600768
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hmm, daar betwijfel ik over. Een bekende van mij is namelijk net langs de hypotheek geweest. Omdat hij een lease-auto van de zaak heeft, mocht hij meer lenen, dat werd door de hypotheek adviseur gezegd.
pi_35601383
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Hmm, daar betwijfel ik over. Een bekende van mij is namelijk net langs de hypotheek geweest. Omdat hij een lease-auto van de zaak heeft, mocht hij meer lenen, dat werd door de hypotheek adviseur gezegd.
Daar ben ik heel benieuwd naar. Ik heb er i.i.g. nog nooit van gehoord.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:26:21 #108
7675 Boekel
Dussss....
pi_35602110
Nouja als ze tegenwoordig ook al rekening houden met je verwachtte loopbaan, dan klinkt het niet onlogisch dat ze zoiets (wat toch al snel 10 a 15 % van je bruto salaris is) meetellen.
pi_35602220
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:26 schreef Boekel het volgende:
Nouja als ze tegenwoordig ook al rekening houden met je verwachtte loopbaan, dan klinkt het niet onlogisch dat ze zoiets (wat toch al snel 10 a 15 % van je bruto salaris is) meetellen.
Het punt is dat het geen vast bedrag is.(buiten het feit dat het al geen vergoeding in geld is)
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:34:19 #110
7675 Boekel
Dussss....
pi_35602326
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het punt is dat het geen vast bedrag is.(buiten het feit dat het al geen vergoeding in geld is)
Bijtelling is juist een erg vast bedrag (zolang je dezelfde auto blijft rijden).
pi_35602368
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:34 schreef Boekel het volgende:

[..]

Bijtelling is juist een erg vast bedrag (zolang je dezelfde auto blijft rijden).
Nee: 22% 0%, eigen bijdrage? Tja, allemaal zaken die kunnen wijzigen. Heb je die auto voor 1 jaar, 2 jaar, 4 jaar?
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:35:47 #112
7675 Boekel
Dussss....
pi_35604123
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee: 22% 0%, eigen bijdrage? Tja, allemaal zaken die kunnen wijzigen. Heb je die auto voor 1 jaar, 2 jaar, 4 jaar?
Dat zijn secundaire arbeidsvoorwaarden, die kunnen net zo makkelijk of moeilijk gewijzigd worden als je salaris lijkt me. Hoewel ik verder weinig van arbeidsrecht afweet hoor (bijna niets eigenlijk)
pi_35605304
Volgens mij zijn de lasten toch wel redelijk bepalend of je veel of weinig kunt lenen. Als je een lease-auto hebt, dan scheelt het je in kosten. Zelf een auto aanschaffen en onderhouden is namelijk vaak duurder. Overigens hebben ze bij ons keuzes die je kunt maken. Afhankelijk van je functie kan je vanaf 350 euro bruto meer salaris krijgen, mits je geen leaseauto neemt en zelf een auto aanschaf. Nu ik er aan denk, lijkt het me nu wel logisch wat er tegen hem is gezegd.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:50:02 #114
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35609056
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:11 schreef Phoenixjuh het volgende:
Volgens mij zijn de lasten toch wel redelijk bepalend of je veel of weinig kunt lenen. Als je een lease-auto hebt, dan scheelt het je in kosten. Zelf een auto aanschaffen en onderhouden is namelijk vaak duurder. Overigens hebben ze bij ons keuzes die je kunt maken. Afhankelijk van je functie kan je vanaf 350 euro bruto meer salaris krijgen, mits je geen leaseauto neemt en zelf een auto aanschaf. Nu ik er aan denk, lijkt het me nu wel logisch wat er tegen hem is gezegd.
niet helemaal..want met een leasewagen heb je wel vaste kosten.. en dat telt weer wel mee..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35610790
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:50 schreef avotar het volgende:

[..]

niet helemaal..want met een leasewagen heb je wel vaste kosten.. en dat telt weer wel mee..
Nou, die vaste kosten voor een leaseauto valt nog wel mee. Het blijft voordelig, dus je houdt meer over.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:56:51 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35628605
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:44 schreef Boekel het volgende:

[..]

Dat doen banken ook middels de woonquotes die ze hanteren. Hiermee houden ze onder andere rekening met de vaste lasten die iemand heeft. Bij de verschillende categorieen inkomens, hanteert de verstrekker verschillende woonquotes. Wat simpel gezegd betekent, dat men berekent of de consument, ook rekening houdend met eventuele aftrek, nog wel genoeg overhoudt om te 'verwonen'.

En uiteraard bekijkt men niet per klant wat op het moment v/d aanvraag zijn/haar exacte vaste lasten zijn. Men gaat hier uit van gemiddelden: "houdt de consument met een inkomen X, in combinatie met hypotheeklast Y gemiddeld gezien nog genoeg geld over voor zijn vaste lasten.
Krekker is de bom!
pi_35632600
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Wat voor adviseur is dat dan? Provisiejager denk ik...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:23:50 #118
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35633848
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:31 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Nou, die vaste kosten voor een leaseauto valt nog wel mee. Het blijft voordelig, dus je houdt meer over.
Tuurlijk, die vaste kosten vallen wel mee. Maar als je bijvoorbeeld een seat marbella hebt als boodschappen autootje, waar je misschien 1 keer mee moet tanken in de maand en waar weinig mee mis is, is een leasebak weer duurder.

Dat is dus niet iets wat je kan stellen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35637103
Dan ga je gewoon uit van de executiewaarde van over 10 of 20 jaar. Ken je misschien wel meer lenen. Zoiets doen ze in Amerika ook. m.a.w. Ze verzinnen echt wel weer iets nieuws denk ik om meer te kunnen lenen.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
pi_35639167
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:23 schreef avotar het volgende:

[..]

Tuurlijk, die vaste kosten vallen wel mee. Maar als je bijvoorbeeld een seat marbella hebt als boodschappen autootje, waar je misschien 1 keer mee moet tanken in de maand en waar weinig mee mis is, is een leasebak weer duurder.

Dat is dus niet iets wat je kan stellen.
Ja natuurlijk joh, als je een baan hebt waar je een leasebak krijgt en dus veel kilometers moet maken, dan tank je echt maar 1x per maand als je zelf een auto aanschaf, tuuuurlijk.

Iemand die 2000 euro bruto per maand verdient + leaseauto verdient meer dan iemand met 2000 euro bruto per maand zonder leaseauto. Tenzij je met je eigen auto meer reiskostenvergoeding terug kan krijgen dan de kosten daarvan. Ik kan je vertellen dat er in Nederland niet zoveel mensen zijn die dit kunnen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:36:17 #121
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35640267
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:00 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Ja natuurlijk joh, als je een baan hebt waar je een leasebak krijgt en dus veel kilometers moet maken, dan tank je echt maar 1x per maand als je zelf een auto aanschaf, tuuuurlijk.
lees eerst die post nog eens
quote:
Iemand die 2000 euro bruto per maand verdient + leaseauto verdient meer dan iemand met 2000 euro bruto per maand zonder leaseauto. Tenzij je met je eigen auto meer reiskostenvergoeding terug kan krijgen dan de kosten daarvan. Ik kan je vertellen dat er in Nederland niet zoveel mensen zijn die dit kunnen.
hmmm dan ken ik misschien juist de verkeerde mensen... of werk ik bij een beter bedrijf dan jij.. sorry.. maar ik constateer anders..
pi_35643367
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:36 schreef avotar het volgende:

[..]

lees eerst die post nog eens
[..]

hmmm dan ken ik misschien juist de verkeerde mensen... of werk ik bij een beter bedrijf dan jij.. sorry.. maar ik constateer anders..
Jij noemt dat een beter bedrijf? Een bedrijf waarbij mensen liever voor een zelfgekochte auto kiezen dan voor een lease-auto. Nou, van mij mag je gerust denken dat het zo is, boeit mij verder ook niet. We zullen zien hoeveel lease-bedrijven binnenkort failliet gaan.
pi_35667822
Hij behoort vast tot het klootjesvolk wat door bedrijven te paaien is met een auto en GSM van de zaak....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 06:35:47 #124
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35667860
Ik heb ook een vraag over hypotheken. Onze adviseur zegt dat wij de courtage van de verkoop van ons (oude) huis en mijn persoonlijk krediet niet kunnen meenemen in onze hypotheek, omdat dat de regels zijn. We kunnen het wel betalen van een zogenaamde krediethypotheek die we naast onze eigen hypotheek kunnen afsluiten. Hiervoor zijn we dan niet verplicht om af te lossen en we betalen een lage rente. Eigenlijk wil ik dat niet, ik wil gewoon het laten meelopen in de hypotheek en dan een vast maandbedrag hebben in plaats van weer allerlei losse dingen.
Heeft hij gelijk?
Lekker douchen!
pi_35667867
Krediethypotheek of hypothecair krediet? Lage rente, niet verplicht af te lossen... dat klinkt nogal Becam-achtig. Jarenlang een lage rente betalen voor iets wat je makkelijk zelf kunt financieren is weggegooid geld en ook een slecht advies.

Heb je zelf geen geld gespaard? Wie is je adviseur eigenlijk.... Waarom is het verkoopcourtage niet betaald uit de vrijgekomen gelden uit de verkoop van het (oude) huis?

Een persoonlijk krediet kan worden meegenomen in de hypotheek, mits er ruimte is. Dat de regels zijn dat het niet kan is dus regelrechte onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')