abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:29:13 #101
7675 Boekel
Dussss....
pi_35598601
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee.
Is dat niet onlogisch? ze berekenen wat je zou kunnen dragen qua maandlast en hieruit blijkt dat vervoer al geheel geregeld is. Als ik een eigen auto zou moeten onderhouden zou ik m'n huidige hypotheek nieteens kunnen dragen.
pi_35598639
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:29 schreef Boekel het volgende:

[..]

Is dat niet onlogisch? ze berekenen wat je zou kunnen dragen qua maandlast en hieruit blijkt dat vervoer al geheel geregeld is. Als ik een eigen auto zou moeten onderhouden zou ik m'n huidige hypotheek nieteens kunnen dragen.
Het is toch geen vergoeding in geld? Dus je kunt er je hypotheek niet van betalen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:44:23 #103
7675 Boekel
Dussss....
pi_35599013
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is toch geen vergoeding in geld? Dus je kunt er je hypotheek niet van betalen.
Klopt maar banken gaan uit van besteedbaar inkomen en als je geen trein / bus / auto / fiets meer hoeft te betalen hou je meer over.

Maargoed, het ging mij er om of dat meegerekend werd en dat is dus blijkbaar niet zo. Bedankt voor het snelle antwoord .
pi_35599149
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:44 schreef Boekel het volgende:

[..]

Klopt maar banken gaan uit van besteedbaar inkomen en als je geen trein / bus / auto / fiets meer hoeft te betalen hou je meer over.

Maargoed, het ging mij er om of dat meegerekend werd en dat is dus blijkbaar niet zo. Bedankt voor het snelle antwoord .
Banken gaan niet uit van het besteedbaar inkomen.

Er wordt gekeken naar het bruto-inkomen,
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:10:55 #105
7675 Boekel
Dussss....
pi_35599807
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Banken gaan niet uit van het besteedbaar inkomen.

Er wordt gekeken naar het bruto-inkomen,
Ja sorry je hebt gelijk, ik bedoelde meer dat banken zouden kijken naar wat iemand voor lasten kan dragen, en dat berekenen adh van het bruto loon. Volgend de belastingdienst is die auto ook loon.

Maargoed, heb net even gekeken op www.nhg.nl en ik verdien..eeuh..krijg genoeg salaris voor m'n gewenste lening
pi_35600768
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hmm, daar betwijfel ik over. Een bekende van mij is namelijk net langs de hypotheek geweest. Omdat hij een lease-auto van de zaak heeft, mocht hij meer lenen, dat werd door de hypotheek adviseur gezegd.
pi_35601383
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Hmm, daar betwijfel ik over. Een bekende van mij is namelijk net langs de hypotheek geweest. Omdat hij een lease-auto van de zaak heeft, mocht hij meer lenen, dat werd door de hypotheek adviseur gezegd.
Daar ben ik heel benieuwd naar. Ik heb er i.i.g. nog nooit van gehoord.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:26:21 #108
7675 Boekel
Dussss....
pi_35602110
Nouja als ze tegenwoordig ook al rekening houden met je verwachtte loopbaan, dan klinkt het niet onlogisch dat ze zoiets (wat toch al snel 10 a 15 % van je bruto salaris is) meetellen.
pi_35602220
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:26 schreef Boekel het volgende:
Nouja als ze tegenwoordig ook al rekening houden met je verwachtte loopbaan, dan klinkt het niet onlogisch dat ze zoiets (wat toch al snel 10 a 15 % van je bruto salaris is) meetellen.
Het punt is dat het geen vast bedrag is.(buiten het feit dat het al geen vergoeding in geld is)
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:34:19 #110
7675 Boekel
Dussss....
pi_35602326
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het punt is dat het geen vast bedrag is.(buiten het feit dat het al geen vergoeding in geld is)
Bijtelling is juist een erg vast bedrag (zolang je dezelfde auto blijft rijden).
pi_35602368
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:34 schreef Boekel het volgende:

[..]

Bijtelling is juist een erg vast bedrag (zolang je dezelfde auto blijft rijden).
Nee: 22% 0%, eigen bijdrage? Tja, allemaal zaken die kunnen wijzigen. Heb je die auto voor 1 jaar, 2 jaar, 4 jaar?
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:35:47 #112
7675 Boekel
Dussss....
pi_35604123
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee: 22% 0%, eigen bijdrage? Tja, allemaal zaken die kunnen wijzigen. Heb je die auto voor 1 jaar, 2 jaar, 4 jaar?
Dat zijn secundaire arbeidsvoorwaarden, die kunnen net zo makkelijk of moeilijk gewijzigd worden als je salaris lijkt me. Hoewel ik verder weinig van arbeidsrecht afweet hoor (bijna niets eigenlijk)
pi_35605304
Volgens mij zijn de lasten toch wel redelijk bepalend of je veel of weinig kunt lenen. Als je een lease-auto hebt, dan scheelt het je in kosten. Zelf een auto aanschaffen en onderhouden is namelijk vaak duurder. Overigens hebben ze bij ons keuzes die je kunt maken. Afhankelijk van je functie kan je vanaf 350 euro bruto meer salaris krijgen, mits je geen leaseauto neemt en zelf een auto aanschaf. Nu ik er aan denk, lijkt het me nu wel logisch wat er tegen hem is gezegd.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:50:02 #114
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35609056
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 14:11 schreef Phoenixjuh het volgende:
Volgens mij zijn de lasten toch wel redelijk bepalend of je veel of weinig kunt lenen. Als je een lease-auto hebt, dan scheelt het je in kosten. Zelf een auto aanschaffen en onderhouden is namelijk vaak duurder. Overigens hebben ze bij ons keuzes die je kunt maken. Afhankelijk van je functie kan je vanaf 350 euro bruto meer salaris krijgen, mits je geen leaseauto neemt en zelf een auto aanschaf. Nu ik er aan denk, lijkt het me nu wel logisch wat er tegen hem is gezegd.
niet helemaal..want met een leasewagen heb je wel vaste kosten.. en dat telt weer wel mee..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35610790
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:50 schreef avotar het volgende:

[..]

niet helemaal..want met een leasewagen heb je wel vaste kosten.. en dat telt weer wel mee..
Nou, die vaste kosten voor een leaseauto valt nog wel mee. Het blijft voordelig, dus je houdt meer over.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:56:51 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35628605
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:44 schreef Boekel het volgende:

[..]

Dat doen banken ook middels de woonquotes die ze hanteren. Hiermee houden ze onder andere rekening met de vaste lasten die iemand heeft. Bij de verschillende categorieen inkomens, hanteert de verstrekker verschillende woonquotes. Wat simpel gezegd betekent, dat men berekent of de consument, ook rekening houdend met eventuele aftrek, nog wel genoeg overhoudt om te 'verwonen'.

En uiteraard bekijkt men niet per klant wat op het moment v/d aanvraag zijn/haar exacte vaste lasten zijn. Men gaat hier uit van gemiddelden: "houdt de consument met een inkomen X, in combinatie met hypotheeklast Y gemiddeld gezien nog genoeg geld over voor zijn vaste lasten.
Krekker is de bom!
pi_35632600
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:44 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Wat voor adviseur is dat dan? Provisiejager denk ik...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:23:50 #118
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35633848
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:31 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Nou, die vaste kosten voor een leaseauto valt nog wel mee. Het blijft voordelig, dus je houdt meer over.
Tuurlijk, die vaste kosten vallen wel mee. Maar als je bijvoorbeeld een seat marbella hebt als boodschappen autootje, waar je misschien 1 keer mee moet tanken in de maand en waar weinig mee mis is, is een leasebak weer duurder.

Dat is dus niet iets wat je kan stellen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35637103
Dan ga je gewoon uit van de executiewaarde van over 10 of 20 jaar. Ken je misschien wel meer lenen. Zoiets doen ze in Amerika ook. m.a.w. Ze verzinnen echt wel weer iets nieuws denk ik om meer te kunnen lenen.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
pi_35639167
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:23 schreef avotar het volgende:

[..]

Tuurlijk, die vaste kosten vallen wel mee. Maar als je bijvoorbeeld een seat marbella hebt als boodschappen autootje, waar je misschien 1 keer mee moet tanken in de maand en waar weinig mee mis is, is een leasebak weer duurder.

Dat is dus niet iets wat je kan stellen.
Ja natuurlijk joh, als je een baan hebt waar je een leasebak krijgt en dus veel kilometers moet maken, dan tank je echt maar 1x per maand als je zelf een auto aanschaf, tuuuurlijk.

Iemand die 2000 euro bruto per maand verdient + leaseauto verdient meer dan iemand met 2000 euro bruto per maand zonder leaseauto. Tenzij je met je eigen auto meer reiskostenvergoeding terug kan krijgen dan de kosten daarvan. Ik kan je vertellen dat er in Nederland niet zoveel mensen zijn die dit kunnen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:36:17 #121
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35640267
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:00 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Ja natuurlijk joh, als je een baan hebt waar je een leasebak krijgt en dus veel kilometers moet maken, dan tank je echt maar 1x per maand als je zelf een auto aanschaf, tuuuurlijk.
lees eerst die post nog eens
quote:
Iemand die 2000 euro bruto per maand verdient + leaseauto verdient meer dan iemand met 2000 euro bruto per maand zonder leaseauto. Tenzij je met je eigen auto meer reiskostenvergoeding terug kan krijgen dan de kosten daarvan. Ik kan je vertellen dat er in Nederland niet zoveel mensen zijn die dit kunnen.
hmmm dan ken ik misschien juist de verkeerde mensen... of werk ik bij een beter bedrijf dan jij.. sorry.. maar ik constateer anders..
pi_35643367
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:36 schreef avotar het volgende:

[..]

lees eerst die post nog eens
[..]

hmmm dan ken ik misschien juist de verkeerde mensen... of werk ik bij een beter bedrijf dan jij.. sorry.. maar ik constateer anders..
Jij noemt dat een beter bedrijf? Een bedrijf waarbij mensen liever voor een zelfgekochte auto kiezen dan voor een lease-auto. Nou, van mij mag je gerust denken dat het zo is, boeit mij verder ook niet. We zullen zien hoeveel lease-bedrijven binnenkort failliet gaan.
pi_35667822
Hij behoort vast tot het klootjesvolk wat door bedrijven te paaien is met een auto en GSM van de zaak....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 06:35:47 #124
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35667860
Ik heb ook een vraag over hypotheken. Onze adviseur zegt dat wij de courtage van de verkoop van ons (oude) huis en mijn persoonlijk krediet niet kunnen meenemen in onze hypotheek, omdat dat de regels zijn. We kunnen het wel betalen van een zogenaamde krediethypotheek die we naast onze eigen hypotheek kunnen afsluiten. Hiervoor zijn we dan niet verplicht om af te lossen en we betalen een lage rente. Eigenlijk wil ik dat niet, ik wil gewoon het laten meelopen in de hypotheek en dan een vast maandbedrag hebben in plaats van weer allerlei losse dingen.
Heeft hij gelijk?
Lekker douchen!
pi_35667867
Krediethypotheek of hypothecair krediet? Lage rente, niet verplicht af te lossen... dat klinkt nogal Becam-achtig. Jarenlang een lage rente betalen voor iets wat je makkelijk zelf kunt financieren is weggegooid geld en ook een slecht advies.

Heb je zelf geen geld gespaard? Wie is je adviseur eigenlijk.... Waarom is het verkoopcourtage niet betaald uit de vrijgekomen gelden uit de verkoop van het (oude) huis?

Een persoonlijk krediet kan worden meegenomen in de hypotheek, mits er ruimte is. Dat de regels zijn dat het niet kan is dus regelrechte onzin.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 06:44:21 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35667891
Het is postbank! Niet Becam, daarom begrijp ik het niet. De rente die we over die krediethypotheek zouden betalen is de dagrente (dus lager dan de rente die we in onze 10 jaar vast hypotheek hebben). Aflossen mag (boetevrij) maar is niet verplicht.
Helaas is de opbrengst van ons oude huis niet zodanig dat we het daarvan kunnen betalen. We brengen wel (behoorlijk wat zelfs) eigen geld in, eigenlijk wil ik daar minder van ingaan brengen zodat we niet aanspraak hoeven te maken over die krediethypotheek. We zitten nog niet aan onze maximale hypotheek, dus er is nog ruimte.
Lekker douchen!
pi_35667924
Postbank is een klotebedrijf hoor, vergis je daar niet in. Ik zou geen aanspraak maken op die krediethypotheek. Makelaarscourtage is sowieso iets wat je meteen moet betalen, anders betaal je jaren rente voor iets wat je gewoon meteen kunt aftikken.

PL zou ik dan inlossen met een stukje hypotheek (geen krediethypotheek). Hypotheekrente is lager dan de rente die je dient te voldoen voor je PL en je kunt het altijd boetevrij aflossen omdat het binnen 10% of 15% boetevrij aflossing per kalenderjaar valt (neem ik aan).

Die krediethypotheek zou ik je echt niet laten aansmeren.

Actueel tarief Variabele Rente
1 - maands 3,448%

2 - maands 3,545%

3 - maands 3,597%

6 - maands 3,718%

9 - maands 3,813%

12 - maands 3,897%
  vrijdag 3 maart 2006 @ 07:55:01 #128
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35668124
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij behoort vast tot het klootjesvolk wat door bedrijven te paaien is met een auto en GSM van de zaak....
raaaaaiiight...
pi_35668357
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ah weer zo'n jaloerse lopendebandmedewerker met zijn prachtige toekomst

[ Bericht 3% gewijzigd door Phoenixjuh op 03-03-2006 08:39:41 ]
pi_35668416
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Postbank is een klotebedrijf hoor, vergis je daar niet in. Ik zou geen aanspraak maken op die krediethypotheek. Makelaarscourtage is sowieso iets wat je meteen moet betalen, anders betaal je jaren rente voor iets wat je gewoon meteen kunt aftikken.
...
Mooie onzin dus he. Alles is makkelijk te betalen, zo lang je geld hebt kan je alles betalen. Als je 10.000 euro over hebt kan je ook 10.000 euro minder lenen van je hypotheek ipv jarenlang rente daarover betalen. Als je geen verstand hebt, moet je geen onzin uitkramen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:27:17 #131
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35678391
Ik kan met mijn loon nog geeneens 100.000 lenen en ik kom ook al niet in aanmerking voor de startersbonus van Verhagen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:39:47 #132
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35678871
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik kan met mijn loon nog geeneens 100.000 lenen en ik kom ook al niet in aanmerking voor de startersbonus van Verhagen..
zorg nou eens dat je je eigen leugens onthoudt bhfh...
pi_35679658
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35682982
70 miljoen voor 20000 man = 3500 euri de man. Megasubsidie op 2 ton man...
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
pi_35687266
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:33 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Mooie onzin dus he. Alles is makkelijk te betalen, zo lang je geld hebt kan je alles betalen. Als je 10.000 euro over hebt kan je ook 10.000 euro minder lenen van je hypotheek ipv jarenlang rente daarover betalen. Als je geen verstand hebt, moet je geen onzin uitkramen.
Kun jij eigenlijk wel lezen? Volgens mij niet.
pi_35687587
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kun jij eigenlijk wel lezen? Volgens mij niet.
1: bij een krediethypotheek kun je ook weer opnemen.(en boetevrij meer aflossen dan 10%)
2. je kunt hem ook laten omzetten in een andere hypotheekvorm
3. je hoeft dan niet weer de hele mallemolen (indien je weer opneemt) van werkgeversverklaring ed door.
pi_35687631
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:27 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Ah weer zo'n jaloerse lopendebandmedewerker met zijn prachtige toekomst
Ben je me aan het stalken? Jij reageert werkelijk op elke post van me dom, onbenullig en infantiel. Nee, ik ben geen lopende band medewerker. Jij misschien wel.
pi_35687648
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

1: bij een krediethypotheek kun je ook weer opnemen.(en boetevrij meer aflossen dan 10%)
2. je kunt hem ook laten omzetten in een andere hypotheekvorm
3. je hoeft dan niet weer de hele mallemolen (indien je weer opneemt) van werkgeversverklaring ed door.
Feit is en blijft dat je het gaat lenen. Vaak lossen mensen uit gemakzucht het niet af. Lage maandlast, dus dan vindt men het zonde om het hele bedrag af te lossen. Gaan ze liever van op vakantie.
pi_35687729
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Feit is en blijft dat je het gaat lenen.
Maar dat is sowieso de bedoeling, dus geen argument.
quote:
Vaak lossen mensen uit gemakzucht het niet af. Lage maandlast, dus dan vindt men het zonde om het hele bedrag af te lossen. Gaan ze liever van op vakantie.
En ook dat geldt voor een aflosvrije hypotheek.
pi_35687757
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar dat is sowieso de bedoeling, dus geen argument.
[..]

En ook dat geldt voor een aflosvrije hypotheek.
Je kunt het ook gewoon zelf betalen. Het is ook zeker niet gebruikelijk dat men het makelaarscourtage gaat lenen bij de nieuwe hypotheek.

Dat geldt ook voor een aflosvrije hypotheek inderdaad.
pi_35687786
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je kunt het ook gewoon zelf betalen. Het is ook zeker niet gebruikelijk dat men het makelaarscourtage gaat lenen bij de nieuwe hypotheek.

Dat geldt ook voor een aflosvrije hypotheek inderdaad.
Je hebt gelijk als je zegt dat je het, als je het kan, het zelf zou moeten betalen, maar in dit geval is dat dus niet mogelijk.(user heeft dat geld niet)
pi_35687924
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 18:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je zegt dat je het, als je het kan, het zelf zou moeten betalen, maar in dit geval is dat dus niet mogelijk.(user heeft dat geld niet)
Tja, dan kun je jezelf afvragen of je wel goed bezig bent.... Om nu jarenlang rente te gaan betalen over een makelaarscourtage...
pi_35687994
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tja, dan kun je jezelf afvragen of je wel goed bezig bent.... Om nu jarenlang rente te gaan betalen over een makelaarscourtage...
Nou: jarenlang. Dat is dan het voordeel van een hypotheekkrediet. Je zou kunnen kiezen om maandelijks iets af te lossen. (in plaats van het te sparen en aan het eind van het jaar proberen 10% af te lossen)
pi_35688103
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 19:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou: jarenlang. Dat is dan het voordeel van een hypotheekkrediet. Je zou kunnen kiezen om maandelijks iets af te lossen. (in plaats van het te sparen en aan het eind van het jaar proberen 10% af te lossen)
Het meest verleidelijke bij een krediethypotheek is natuurlijk het tegenovergestelde van aflossen. Extra bedragen opnemen gaat ook zo makkelijk natuurlijk.

Ik zou zaken als makelaarscourtage gewoon zelf uit eigen zak betalen. Dan maar vooraf wat meer of langer sparen of desnoods een huis zoeken wat beter bij het budget past, zodat je niet maximaal moet lenen om van allerlei randzaken te kunnen financieren.
pi_35696741
Het is volkomen onzin om te zeggen dat je makelaarscourtage makkelijk uit je eigen zak kunt betalen, en dit dus ook moet doen. Waarom zal je in hemelsnaam het makelaarscourtage gaan scheiden met andere kosten, zoals je hypotheek? Het gaat om het feit dat je een huis koopt en dat er een x bedrag dient te worden betaald. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden waarom je makelaarscourtage zal gaan scheiden met je hypotheek. Het gaat er niet om of je je makelaarscourtage wel of niet kan betalen, het gaat om je grens. Heb je 10.000 euro te veel? Dan betaal je je makelaarscourtage van 6.000 euro bijvoorbeeld en leen je nog eens 4.000 minder. Wat jij zegt, is dat je alleen die 6.000 euro moet betalen. En die 4.000 euro dan? Dat hoef je ook niet per se te lenen, betaal je ook jaren lang rente over. Nee, wat jij zegt is geen excuus! Mensen nemen een hypotheek omdat zij het geld niet voor hebben. Voor een starter is enkele duizenden euro's aan makelaarscourtage geen geintje. Dat kan je beter besteden aan de verbouwing of meubels.
pi_35696868
Er zijn genoeg redenen om het makelaarscourtage te scheiden van je hypotheek en gewoon te voldoen. Die zijn ook al uitgebreid besproken in dit topic, maar lezen is een beetje lastig voor je.

Verder lul je dom, want ik heb het nergens over ¤ 4.000,00 teveel. Die ¤ 4.000,00 die teveel zou zijn (verder nergens genoemd in dit topic) zou ik in het huis steken, eventueel in de inrichting als je daar verder geen geld voor hebt.

Makelaarscourtage wat opgenomen zou zijn in de hypotheek dien je toch weer rente over te betalen en eventueel af te lossen, anders betaal je er 30 jaar rente over (mits je je huis niet eerder verkoopt). Je kunt ook in de loop van de tijd meer en meer aan de inrichting te doen. Hoeft echt niet allemaal in één keer.

Broekzak-vestzak wat je zegt. Jij zou dat geld sowieso lenen, of je het nu besteed aan het makelaarscourtage of meubels. Het is en blijft geleend geld.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 07:49:46 #147
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35702722
OK allemaal, bedankt voor de antwoorden. Ik heb me er zelf ook wel wat meer in verdiept en het is inderdaad niet zo zwart wit als ik dacht. Het waren gewoon ook even mijn kriebels denk ik om zo'n bedrag te lenen. Jammer dat het hier verder uitloopt op een persoonlijke vete. Beetje topicvervuiling vind ik!
Lekker douchen!
pi_35703131
Ik begrijp CMT wel, maar volgens mij ontbreekt de onderbouwing die voor hem kennelijk bijzonder triviaal is. Het idee is dat een lening geld kost. Daarom moet hetgene dat je er mee financieert renderen, anders gooi je geld weg.

Als je van je geleende geld stenen (=huis) koopt kan je investering renderen omdat je huis meer waard wordt. Courtage rendeert niet meer. Je kan je huis ooit nog eens verkopen, maar courtage betaal je eenmalig en dan is je geld weg. Om dan over die courtage die je nooit meer terugziet ook nog iedere maand als bonus rente te betalen is dan een beetje zuur.

Maar dit wil nog niet zeggen dat ik het met CMT eens ben. Stel nou dat je 1000 euro hebt. Moet je die dan gebruiken om de courtage te betalen? Dat is nog zeer de vraag. Ik zou die 1000 euro lekker meefinancieren en de 1000 euro uit mijn spaarpot proberen verstandig te beleggen. Het lijkt me dat je daar toch wel meer dan 4% uit moet kunnen halen.

Mijn conclusie: is de rente laag dan kun je de courtage meefinancieren. Is de rente hoog dan is het verstandig om (als je het geld hebt) de courtage uit eigen zak betalen
pi_35703698
Meer dan 4% rendement halen uit een belegging is niet voor iedereen weggelegd. Heel veel mensen die er de ballen verstand van hebben leggen er zelfs op toe.

Blijft over: een spaarrekening. Misschien dat je 3,2 a 3,4 % rente kan krijgen (weet het niet precies)... Dan is dat niet erg rendabel.

Verder ben ik het grotendeels met je eens.
pi_35703781
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Meer dan 4% rendement halen uit een belegging is niet voor iedereen weggelegd. Heel veel mensen die er de ballen verstand van hebben leggen er zelfs op toe.

Blijft over: een spaarrekening. Misschien dat je 3,2 a 3,4 % rente kan krijgen (weet het niet precies)... Dan is dat niet erg rendabel.

Verder ben ik het grotendeels met je eens.
Ik probeer het nog eens...

[overdreven WGR-modus]
Waarde collega, in het geval dat mensen er geen verstand van hebben, zullen zij er inderdaad nog wel eens op toe kunnen leggen.
[/overdreven WGR-modus]

Begint het een beetje duidelijk te worden?

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjeen op 04-03-2006 10:25:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')